Теми статей
Обрати теми

Розроблення нормативно-правових актів: чи буде надбавка?

Редакція ББ
Відповідь на запитання

РОЗРОБЛЕННЯ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ: ЧИ БУДЕ НАДБАВКА?

Ірина НЕСТРУГІНА, начальник КРВ у м. Харкові

 

Я — бухгалтер сільської ради. На підставі п. 2 постанови КМУ від 09.03.2006 р. № 268 розпорядженням голови сільської ради мені встановлено надбавку за розроблення нормативно-правових актів у розмірі 100 % посадового окладу. Згідно з посадовою інструкцією до моїх обов’язків входить розроблення проектів рішень сесій про бюджет сільської ради, унесення змін до кошторису видатків (протягом року), затвердження звіту сільського бюджету та подання їх на засідання сесій, виконкомів, постійних комісій (щокварталу). Посадову інструкцію головного бухгалтера затверджено головою сільради.

Чи правомірне встановлення такої надбавки?

(Луганська обл.)

 

Так, правомірно. За умов, зазначених у запитанні, головному бухгалтеру може виплачуватися надбавка, передбачена

п. 2 постанови КМУ «Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 р. № 268 (далі — постанова № 268). Пояснимо чому.

Відповідно до

ст. 4 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 р. № 2542-III (далі — БКУ) до нормативно-правових актів, що регулюють бюджетні відносини в Україні, належать, зокрема, рішення органів місцевого самоврядування, прийняті згідно з:

БКУ;

— законом про Державний бюджет України та іншими законами, що регулюють бюджетні правовідносини;

— нормативно-правовими актами КМУ, прийнятими на підставі та на виконання

БКУ та інших законів України;

— нормативно-правовими актами центральних органів виконавчої влади, прийнятими на підставі та на виконання

БКУ, інших законів України та нормативно-правових актів КМУ, зазначених вище.

Зауважимо, що законодавством не встановлено обов’язковість державної реєстрації рішень органів місцевого самоврядування.

Відповідно до

п. 9 ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР (далі — Закон про місцеве самоврядування) голова сільради забезпечує підготовку до розгляду ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету і звіту про його виконання, рішень ради з інших питань.

Підписує рішення ради та її виконавчого комітету голова сільради. Це передбачено

п. 3 ч. 4 ст. 42 Закону про місцеве самоврядування. Крім того, згідно з ч. 15 ст. 46 Закону про місцеве самоврядування протоколи сесій сільської, селищної ради, прийняті ними рішення підписуються особисто сільським, селищним головою, а за його відсутності — відповідно секретарем сільської, селищної ради.

Законом про місцеве самоврядування

не передбачено, що рішення сільської ради мають підписуватися працівником, який їх розробляв, зокрема головним бухгалтером .

Згідно з

Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженим наказом Мінпраці від 29.12.2004 р. № 336 (далі — Довідник № 336), у розділі «Завдання та обов’язки» головного бухгалтера записано, що головний бухгалтер, зокрема: забезпечує ведення бухгалтерського обліку, організовує роботу бухгалтерської служби, забезпечує складання на підставі даних бухгалтерського обліку фінансової звітності підприємства, бере участь у підготовці та поданні інших видів періодичної звітності, що передбачають підпис головного бухгалтера, тощо.

Однак зауважимо, що в розділі «Завдання та обов’язки»

Довідника зазначаються типові професійні завдання, обов’язки і повноваження для певної посади (п. 3.1 Довідника № 336). Конкретніші обов’язки працівників прописують у трудовому договорі* та посадових інструкціях.

* Роботодавець не має права вимагати від працівника виконання роботи, не обумовленої трудовим договором (ст. 31 Кодексу законів про працю України від 10.12.71 р.).

Забезпечує розроблення та затверджує посадові інструкції працівників

керівник організації, установи, ураховуючи конкретні завдання та обов’язки, функції, права, відповідальність працівників та особливості штатного розпису (див. лист Мінпраці від 03.10.2005 р. № 36-508 ).

У випадку, що розглядається,

в посадовій інструкції головного бухгалтера сільської ради зазначено, що, він, зокрема, займається розробленням проектів рішень сесій щодо бюджету сільської ради, протягом року — про внесення змін до кошторисів видатків, щокварталу — про затвердження звіту сільського бюджету і поданням їх на засідання сесій, виконкомів, постійних комісій. Інакше кажучи, до його посадових обов’язків входить розроблення нормативно-правових документів сільської ради.

Підпунктом 1 «в» п. 2 постанови № 268

керівнику відповідного органу надано право в межах затвердженого фонду оплати праці встановлювати працівникам надбавку за виконання особливо важливої роботи, зокрема керівним працівникам** та спеціалістам департаментів, управлінь, відділів, інших структурних підрозділів, які безпосередньо займаються розробленням проектів нормативно-правових актів, у розмірі до 100 % посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг державного службовця та вислугу років.

** Згідно з Довідником № 336 посада головного бухгалтера належить до посад керівних працівників.

Інакше кажучи,

постановою № 268 чітко визначено, що встановлення такої надбавки — прерогатива керівника, у цьому випадку — голови сільської ради. Це означає, що можливість установлення надбавки за високі досягнення у праці чи виконання особливо важливої роботи (на час її виконання) у кожному конкретному випадку має визначатися головою сільради виходячи з можливостей сільського бюджету (затвердженого в кошторисі сільради фонду оплати праці).

Крім того, з урахуванням непростої фінансової ситуації в поточному році під час призначення надбавок слід ураховувати положення постанови КМУ «Деякі питання організації бюджетного процесу» від 26.11.2008 р. № 1036. Зокрема, те, що у 2009 році планувати видатки, пов’язані зі стимулюванням працівників бюджетних установ, потрібно лише за умови забезпечення в повному обсязі бюджетними коштами обов’язкових виплат із заробітної плати, інших соціальних виплат і видатків на проведення розрахунків за комунальні послуги та енергоносії.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі