Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Як списати житлові будинки, непридатні для проживання

Редакція ББ
Бюджетна бухгалтерія Липень, 2009/№ 27
Друк
Відповідь на запитання

ЯК СПИСАТИ ЖИТЛОВІ БУДИНКИ, НЕПРИДАТНІ ДЛЯ ПРОЖИВАННЯ

 

Вікторія МАТВЄЄВА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

На балансі сільської ради знаходяться 15 житлових будинків. Два будинки знаходяться в напівзруйнованому стані, люди з них уже переїхали до іншого житла. Яка процедура списання таких будинків з балансу сільської ради?

 

Житлові будинки, що враховуються на балансі бюджетних установ, є одним з різновидів необоротних активів.

Згідно з

Порядком списання об’єктів державної власності, затвердженим постановою КМУ від 08.11.2007 р. № 1314, і Типовою інструкцією про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ, затвердженою наказом Державного казначейства України, Міністерства економіки України від 10.08.2001 р. № 142/181, причиною, з якої необоротні активи може бути списано з балансу бюджетної установи, є, зокрема, непридатність до подальшого використання; дозвіл у результаті атмосферного впливу і тривалого використання.

Разом із загальновідомими правилами обліку операцій з необоротними активами порядок списання житлових будинків, що враховуються на балансі бюджетної установи, має певні особливості. Розглянемо, які існують вимоги до процедури списання житлових будинків, що стали непридатними для проживання, а також порядок документального оформлення таких операцій.

Згідно зі

ст. 7 Житлового кодексу Української РСР від 30.06.83 р. № 5464-X квартири та будинки державного і суспільного житлового фонду, непридатні для проживання, може бути переобладнано для використання з іншою метою або знесено на підставі рішення виконавчого органу відповідної Ради народних депутатів. Обстежувати стан житлових будинків необхідно періодично в строки, встановлені Кабінетом Міністрів України, — не рідше ніж один раз на п’ять років.

На сьогодні основним документом, що визначає процедуру виключення житлових будинків з житлового фонду у зв’язку з непридатністю для подальшого проживання, є

Положення про порядок обстеження стану житлових будинків з метою встановлення їх відповідності санітарним та технічним вимогам та визнання житлових будинків і жилих приміщень непридатними для проживання, затверджене постановою Ради Міністрів УРСР від 26.04.84 р. № 189 (далі — Положення).

Як показує практика, у деяких регіонах України органами місцевої влади на підставі згаданого вище

Положення, а також керуючись повноваженнями, наданими органам сільських, селищних і міських рад ст. 30 і 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР , затверджено місцеві документи, що встановлюють порядок визнання житлових будинків непридатними для проживання. Тому, перш ніж перейти до цього питання, рекомендуємо дізнатися про існування таких документів у конкретному регіоні.

Порядок виключення житлового будинку з житлового фонду як непридатного до проживання включає декілька етапів.

Загальний порядок такий. Перш за все необхідно звернутися до місцевих органів самоврядування з

письмовим зверненням (заявою) про розгляд питання придатності до експлуатації житлового будинку (зі вказівкою адреси його розташування).

До

заяви додають такі документи:

— нотаріально завірені копії документів, що підтверджують право власності на житлове приміщення;

— технічний паспорт на житлове приміщення;

— довідку БТІ з даними про фізичний знос житлового приміщення;

— довідку з житлово-комунального підприємства про те, що в житловому будинку ніхто не зареєстрований і не проживає;

— висновок проектної або науково-дослідної організації про технічний стан житлового будинку і про неможливість і недоцільність проведення його капітального ремонту (за необхідності);

— висновок санітарно-епідеміологічної служби про відповідність житлового будинку санітарним вимогам.

Для обстеження стану житлових будинків виконавчим комітетом відповідної місцевої Ради народних депутатів створюється

спеціальна комісія .

До складу комісії включаються:

— заступник голови виконавчого комітету місцевої Ради (голова комісії);

— начальник управління (відділу) житлового (комунального) господарства виконавчого комітету місцевої Ради (заступник голови комісії);

— представник органу або закладу санітарно-епідеміологічної служби;

— представник відділу (управління) у справах будівництва й архітектури виконавчого комітету місцевої Ради або районний архітектор;

— представник органу державного пожежного нагляду;

— депутат місцевої Ради;

— інженер житлово-експлуатаційної організації (секретар комісії);

— представник громадського будинкового комітету.

Крім того, до участі в роботі комісії можуть притягуватися фахівці проектних, науково-дослідних та інших організацій.

На підставі наданих документів комісія обстежує стан житлового будинку, а також перевіряє обґрунтованість висновків про неможливість або недоцільність проведення його капітального ремонту, а також встановлює причини незадовільного стану житлового будинку і за наявності винних осіб порушує питання про залучення їх до відповідальності.

За результатами такого обстеження комісія складає

акт обстеження стану житлового будинку з висновком про його технічний стан (визнання житлового будинку таким, що не відповідає санітарним і технічним вимогам житлових приміщень і є непридатним для проживання) та пропозиціями щодо подальшого використання цього будинку.

Акт, підписаний усіма членами комісії, подається на розгляд виконавчому комітету відповідної місцевої Ради народних депутатів для подальшого вирішення цього питання. Після цього виконавчим комітетом ухвалюється остаточне рішення про визнання житлового будинку непридатним для проживання, про що видається відповідне рішення.

Нагадаємо, що в ситуації, що розглядається, житлові будинки знаходяться на балансі сільської ради. Виходить, що приймати остаточне рішення про визнання таких будинків непридатними для проживання та їх списання також буде сільська рада на підставі результатів обстеження, проведеного уповноваженою комісією.

Лише після цього сільська рада може приступити до оформлення документів на списання житлових будинків з балансу —

актів на списання типової форми № ОЗ-3 (бюджет), затверджених наказом Головного управління Державного казначейства України, Державного комітету статистики України від 02.12.97 р. № 124/70. У них зазначається характеристика списуваних об’єктів:

— рік будівництва житлових будинків;

— дата зарахування їх на баланс;

— первинна вартість і сума нарахованого зносу;

— кількість проведених поточних і капітальних ремонтів;

— технічний стан і причина ліквідації.

У бухгалтерському обліку списання житлових будинків, що було визнано непридатними для проживання, відображається такими записами:

 

№ з/п

Зміст господарської операції

Дебет субрахунку

Кредит субрахунку

1

Списаний об’єкт необоротних активів, що став непридатним для подальшої експлуатації:

 

 

— первинна вартість

401

103

— сума нарахованого зносу

131

401

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі