Теми статей
Обрати теми

Щодо порядку застосування постанови КМУ від 27 травня 2009 р. № 504, зокрема в частині визначення посадових окладів голів сільських та селищних рад, їх заступників та інших керівних працівників і спеціалістів апарату рад, їх виконавчих органів

Редакція ББ
Роз'яснення

Міністерство праці та соціальної політики України, Міністерство фінансів України

ЩОДО ПОРЯДКУ ЗАСТОСУВАННЯ ПОСТАНОВИ КМУ ВІД 27 ТРАВНЯ 2009 р. № 504, ЗОКРЕМА В ЧАСТИНІ ВИЗНАЧЕННЯ ПОСАДОВИХ ОКЛАДІВ ГОЛІВ СІЛЬСЬКИХ ТА СЕЛИЩНИХ РАД, ЇХ ЗАСТУПНИКІВ ТА ІНШИХ КЕРІВНИХ ПРАЦІВНИКІВ І СПЕЦІАЛІСТІВ АПАРАТУ РАД, ЇХ ВИКОНАВЧИХ ОРГАНІВ

Роз’яснення від 20.06.2009 р.

 

З метою збільшення питомої ваги посадових окладів у заробітній платі голів сільських та селищних рад, їх заступників та інших керівних працівників і спеціалістів апарату рад та їх виконавчих органів Кабінет Міністрів прийняв постанову «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 р. № 268» від 27.05.2009 р. № 504. Ця постанова набрала чинності з 30 травня 2009 року, тобто з дня офіційного опублікування.

Постановою передбачено збільшити на 50 відсотків розмір посадових окладів сільських, селищних голів, їх заступників та інших керівних працівників і спеціалістів апарату сільських та селищних рад і їх виконавчих органів (секретарів рад, керуючих справами (секретарів) виконкомів, головних бухгалтерів, спеціалістів-юрисконсультів, спеціалістів-землевпорядників).

Тобто підвищується розмір посадових окладів, передбачених додатком 54 до постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року № 268 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року № 700), які вже підвищено на 45 відсотків відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2008 року № 34 «Про внесення зміни до деяких постанов Кабінету Міністрів України».

Наприклад, розмір посадового окладу станом на 1 травня 2009 року становив:

— селищного голови селища з чисельністю населення понад 15 тис. осіб — 2033 грн. (з урахуванням підвищення на 45 відсотків відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2008 року № 34), а після прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 27 травня 2009 року № 504 — збільшився до 3050 грн.;

— спеціаліста-землевпорядника зазначеного селища — 642 грн. (з урахуванням підвищення на 45 відсотків відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2008 р. № 34), а після прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 27 травня 2009 року № 504 — збільшився до 963 грн.

Разом із тим головам сільських, селищних рад, їх заступникам, керівним працівникам та спеціалістам апарату рад, їх виконавчих органів не встановлюється надбавка за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи, передбачена постановою Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року № 268 (у розмірі до 50 відсотків посадового окладу з урахуванням надбавок за ранг та вислугу років), але при цьому заробітна плата не зменшилася, оскільки збільшено посадові оклади.

Таке рішення Уряду гарантує отримання головами сільських, селищних рад, а також іншими працівниками рад заробітної плати, що не залежить від встановлення або невстановлення надбавки за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи, і є першим кроком на шляху до реформування системи оплати праці працівників органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади.

Таким чином, виходячи з діючого до 30 травня 2009 року розміру посадового окладу, підвищеного на 50 відсотків, заробітну плату, наприклад, спеціаліста-землевпорядника селища з чисельністю населення понад 15 тис. осіб, якому присвоєно 14-й ранг посадової особи органу місцевого самоврядування та стаж служби якого в органах місцевого самоврядування становить більше 10 років (надбавка за вислугу років при такому стажі — 20 відсотків), сьогодні складається з:

— посадового окладу — 963 грн. (з урахуванням його збільшення на 45 відсотків відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2008 року № 34 та на 50 відсотків відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 травня 2009 року № 504);

— надбавки за ранг — 50 грн. (за 14-й ранг посадової особи органу місцевого самоврядування);

— надбавки за вислугу років — 202,6 грн. (20 відсотків суми посадового окладу та надбавки за ранг (963 грн. + 50 грн.)).

Крім того, у разі забезпечення в повному обсязі бюджетними коштами обов’язкових виплат із заробітної плати працівникам у межах фонду оплати праці може виплачуватися премія.

 

Коментар редакції

 

нова ЗАРПЛАТА ПРАЦІВНИКІВ СІЛЬСЬКИХ ТА СЕЛИЩНИХ РАД

Не так давно набрала чинності

постанова КМУ від 27.05.2009 р. № 504, згідно з якою змінилися умови оплати праці керівних працівників та спеціалістів апарату сільських і селищних рад та їх виконавчих органів, а саме:

посадові оклади, затверджені додатком 54 до постанови КМУ «Про впорядкування структури і умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 р. № 268, збільшено на 50 %;

знято надбавку за високі досягнення у праці та за виконання особливо важливої роботи.

У

роз’ясненні, що коментується, Мінпраці пояснило, чим викликано таке рішення Уряду. Так, мета змін, що вносяться, — отримання керівними працівниками та спеціалістами апарату сільських і селищних рад та їх виконавчих органів заробітної плати, яка не залежить від установлення надбавки за високі досягнення у праці та за виконання особливо важливої роботи.

Дійсно, у формуванні заробітної плати таких працівників надбавка за високі досягнення у праці та за виконання особливо важливої роботи мала велике значення. Річ у тім, що така надбавка встановлюється в розмірі до 50 % посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг та вислугу років. У редакційному коментарі до

постанови № 504 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2009, № 22, с. 4) ми вказували, що з цієї причини заробітна плата окремих працівників могла змінитися не в бік збільшення, а в бік зменшення. Стосується це працівників, яким до змін було встановлено надбавку за високі досягнення у праці та за виконання особливо важливої роботи в розмірі 50 %. Для них підвищення посадового окладу на 50 % з одночасним зняттям надбавки спричинило зменшення зарплати.

Водночас Мінпраці зазначає, що внаслідок змін, які вносяться, заробітна плата не зменшилася. Дозволимо собі не погодитися з таким твердженням з причини, зазначеної вище.

Наведемо приклад заробітної плати секретаря сільської ради:

 

Вид виплати

До змін, грн.

Після змін, грн.

Посадовий оклад

1257,00

1885,00

Доплата за ранг

90,00

90,00

Надбавка за вислугу років (20 %)

269,40

395,00

Надбавка за високі досягнення у праці (50 %)

808,20

Усього

2424,60

2370,00

 

Ось така проста арифметика, яка говорить сама за себе. Зменшення зарплати незначне, але все-таки воно є. Крім того, не варто забувати про стимулюючий характер такої виплати, як надбавка за високі досягнення у праці та за виконання особливо важливої роботи.

Водночас у цьому випадку можливий варіант, коли загальний розмір зарплати після змін не зменшується. Це може статися тільки з однієї причини — фонду оплати праці сільради вистачає, щоб

зменшення зарплати компенсувати виплатою премії.

Крім цього, у

роз’ясненні , яке коментується, Мінпраці не згадало про те, що фактично з набранням чинності постановою № 504 відбулося підвищення посадових окладів з одночасною зміною структури заробітної плати. Про що вже є офіційне підтвердження Мінпраці (див. консультацію на с. 30 цього номера). Це означає, що при розрахунку середньої заробітної плати для надання відпустки та виплати матеріальної допомоги на оздоровлення слід застосовувати вимоги абз. 7 і 8 п. 2 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою КМУ від 08.02.95 р. № 100, що, у свою чергу, може призвести до зменшення суми відпускних та матеріальної допомоги.

Як підкреслило Мінпраці в

роз’ясненні, що коментується, зазначені зміни — перший крок до реформування системи оплати праці працівників органів місцевого самоврядування. Тому незабаром вірогідно з’являться чергові нововведення, які, сподіватимемося, не лише вдосконалять структуру заробітної плати, а й приведуть до збільшення доходів працівників апарату сільських і селищних рад та їх виконавчих органів.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі