Теми статей
Обрати теми

Планування та використання бюджетних коштів за КЕКВ 1120

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ПЛАНУВАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ ЗА КЕКВ 1120

 

Тетяна РЯБУХА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

У кошторисі нашої установи заплановано видатки за КЕКВ 1120 із розрахунку 36,4 % фонду оплати праці. Протягом року ці кошти використовуються не в повному обсязі у зв’язку з наявністю листків тимчасової непрацездатності та нарахуваннями до Пенсійного фонду України на фонд оплати праці інвалідів 4 %, а не 33,2 %. Чи можна перерозподілити кошти, які в результаті цього виявилися не потрібними за КЕКВ 1120, на інші КЕКВ?

(м. Севастополь)

 

Насамперед зазначимо, що відповідно до

ст. 27 Закону України «Про Державний бюджет на 2009 рік» від 26.12.2008 р. № 835-VI нарахування на заробітну плату (КЕКВ 1120) є захищеною статтею видатків загального фонду бюджету. Тому під час планування та використання бюджетних коштів за цією статтею слід бути особливо уважними та дотримуватися норм діючого законодавства з пенсійного та соціального страхування.

Залишки коштів можуть свідчити про неправильне планування потреби в коштах за КЕКВ 1120 при складанні кошторису.

Звернемося до

Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 р. № 228 (далі — Порядок № 228).

Згідно з

п. 22 Порядку № 228 показники видатків, що включаються до проекту кошторису, повинні бути обґрунтовані відповідними розрахунками за кожним кодом економічної класифікації видатків.

Крім того, відповідно до

п. 20 Порядку № 228 головні розпорядники бюджетних коштів повинні враховувати об’єктивну потребу в коштах установи виходячи з її основних виробничих показників, контингентів (кількість класів, учнів у школах, ліжок у лікарнях тощо), обсягу виконуваної роботи, штатної чисельності, необхідності погашення дебіторської і кредиторської заборгованості та реалізації окремих програм і намічених заходів щодо скорочення витрат у плановому періоді.

Головні розпорядники бюджетних коштів під час розгляду проектів кошторисів зобов’язані додержуватися режиму економії,

не допускати включення до кошторисів асигнувань, не зумовлених потребою, та не допускати прийняття в кошторисах сум, не підтверджених розрахунками та економічними обґрунтуваннями.

Кількість листків непрацездатності та їх тривалість, звичайно ж, заздалегідь спланувати неможливо, а ось нарахування до Пенсійного фонду України (далі — ПФУ) на фонд оплати праці інвалідів у розмірі 4 % спланувати не тільки можливо, а й

обов’язково.

Нагадаємо, що відповідно до

ст. 4 Закону України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування» від 26.06.97 р. № 400/97-ВР для підприємств, установ і організацій, де працюють інваліди, збір на обов’язкове державне пенсійне страхування визначається окремо за ставкою 4 % від об’єкта оподаткування для працюючих інвалідів та за ставкою 33,2 % від об’єкта оподаткування для інших працівників такого підприємства.

Таким чином, при розрахунку потреби за КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» нарахування до ПФУ на фонд оплати праці інвалідів необхідно враховувати виходячи з нарахувань на оплату праці інвалідів за ставкою 4 %, а інших працівників — за ставкою 33,2 %.

З цього приводу дивіться також консультацію «При складанні кошторису за КЕКВ 1120 необхідно враховувати об’єктивну потребу в коштах» («Бюджетна бухгалтерія», 2008, № 19, с. 38), в якій було наведено приклад розрахунку потреби в коштах за КЕКВ 1120 за наявності працюючих інвалідів.

У випадку якщо планування потреби в коштах за КЕКВ 1120 було проведено правильно і все ж таки залишилися затверджені асигнування, які за цим кодом не потрібні, можливо зробити перерозподіл асигнувань на інші коди. При цьому слід урахувати таке.

Згідно з

п. 5 Порядку № 228 установи мають право брати бюджетні зобов’язання витрачати бюджетні кошти на цілі та в межах, установлених затвердженими кошторисами, планами асигнувань загального фонду бюджету, планами надання кредитів із загального фонду бюджету, планами спеціального фонду, а вищі навчальні заклади та наукові установи також установлених затвердженими планами використання бюджетних коштів і помісячними планами використання бюджетних коштів.

Тому самостійно використати кошти, які передбачені в кошторисі за КЕКВ 1120, на інші цілі ви не можете. Це призведе до нецільового використання бюджетних коштів.

Для цього необхідно

внести зміни до кошторису.

Відповідно до

п. 47 Порядку № 228 однією із підстав для внесення змін до кошторису є потреба в перерозподілі асигнувань розпорядника.

У разі внесення змін до кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду обов’язково складаються відповідні

довідки, які затверджуються і виконуються у тому ж порядку, що й кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету, плани надання кредитів із загального фонду бюджету, плани спеціального фонду.

Для внесення таких змін насамперед необхідно направити лист з проханням розподілити кошти, в яких за КЕКВ 1120 немає потреби, на інші КЕКВ до місцевого фінансового органу та головного розпорядника бюджетних коштів (установи вищого рівня), тобто до органу, який розглядає і затверджує кошторис вашої установи. При цьому до листа необхідно додати відповідні розрахунки.

Але може статися й так, що у зв’язку з необхідністю економії бюджетних коштів вищезазначеним органом буде прийняте рішення про скорочення асигнувань за КЕКВ 1120 без перерозподілу коштів на інші КЕКВ.

Крім того, нагадаємо, що згідно зі

ст. 26 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» від 26.12.2008 р. № 835-VI забороняється збільшення бюджетних призначень по загальному та спеціальному фондах на:

— оплату праці працівників бюджетних установ за рахунок зменшення інших видатків;

— видатки за бюджетними програмами, пов’язаними з функціонуванням органів державної влади, за рахунок зменшення інших видатків.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі