Теми статей
Обрати теми

Присвоєння чергового рангу селищному голові

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ПРИСВОЄННЯ ЧЕРГОВОГО РАНГУ СЕЛИЩНОМУ ГОЛОВІ

 

Тетяна РЯБУХА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

У яких випадках селищна рада може відмовити селищному голові у присвоєнні йому чергового рангу? Якщо ця відмова незаконна, як її можна оскаржити в суді? Які документи необхідно для цього зібрати?

(Харківська обл.)

 

Відповідно до

ст. 14 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 р. № 2493-III (далі — Закон № 2493) посада селищного голови належить до четвертої категорії посад.

У межах цієї категорії посад може бути присвоєно

9, 8 і 7-й ранги.

Згідно зі

ст. 15 Закону № 2493 ранги, які відповідають посадам першої та другої категорій, а також ранги сільським, селищним, міським головам, головам районних, районних у містах рад присвоюються рішенням відповідної ради в межах відповідної категорії посад.

Ранги присвоюються одночасно з обранням (прийняттям) на службу в органи місцевого самоврядування або обранням (призначенням) на вищу посаду. Особам, які призначаються на посади з випробним строком, ранги присвоюються після його закінчення, за результатами роботи. Особам, які призначені на посади і мають ранги посадових осіб місцевого самоврядування або ранги державного службовця, присвоєні за попереднім місцем роботи, надбавка за ранг у період випробного строку виплачується відповідно до цих рангів.

Черговий ранг може бути присвоєний тоді, коли посадова особа

успішно відпрацювала на обійманій посаді не менш двох років з урахуванням часу присвоєння попереднього рангу.

За виконання особливо відповідальних завдань посадовій особі місцевого самоврядування може бути присвоєно черговий ранг

достроково в межах відповідної категорії посад.

За сумлінну працю

при виході на пенсію посадовій особі місцевого самоврядування може бути присвоєно черговий ранг поза межами відповідної категорії посад, якщо вона має найвищий ранг у цій категорії посад не менше двох років.

Питання присвоєння рангів регулюються

Положенням про ранги державних службовців, затвердженим постановою КМУ від 19.06.96 р. № 658 (далі — Положення № 658).

З метою належного застосування

Положення № 658 при присвоєнні рангів посадовим особам місцевого самоврядування згідно зі ст. 15 Закону № 2493, наказом Головного управління державної служби України від 31.03.2006 р. № 106 затверджено Методичні рекомендації щодо застосування постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 1996 року № 658 «Про затвердження Положення про ранги державних службовців».

Крім цього, для врегулювання питань, що виникають під час присвоєння рангів безпосередньо посадовим особам місцевого самоврядування, також слід керуватися

Методичними рекомендаціями щодо присвоєння рангів посадовим особам місцевого самоврядування відповідно до статті 14 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», затвердженими наказом Головного управління державної служби в Україні від 28.03.2005 р. № 72.

Розглянемо, які існують особливості та обмеження при присвоєнні рангів відповідно до цих документів.

Черговий ранг

не може бути присвоєний посадовій особі, до якої протягом останнього року застосовувалися дисциплінарні стягнення, а також у період проведення службового розслідування або перебування під слідством.

Затримка у присвоєнні чергового рангу до одного року може застосовуватися як захід дисциплінарного впливу.

У разі виявлення порушень

Закону № 2493 при присвоєнні рангів вони мають бути усунені рішенням сесії відповідної ради.

Посадова особа

може бути позбавлена рангу лише за вироком суду.

Присвоєння, зміна, позбавлення рангу за вироком суду оформляється наказом чи розпорядженням керівника державного органу, про що робиться відповідний запис у трудовій книжці державного службовця.

Узагальнимо вищевизначені підстави для відмови у присвоєнні чергового рангу. Ними є:

— відпрацювання на обійманій посаді менше двох років;

— неуспішна робота на обійманій посаді;

— наявність дисциплінарних стягнень протягом останнього року роботи;

— проведення службового розслідування;

— перебування під слідством.

Селищний голова, якому було безпідставно відмовлено у присвоєнні чергового рангу, може звернутися до суду для оскарження рішення ради.

Розгляд таких скарг відповідно до

п. 1 ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України від 06.07.2005 р. № 2747-IV (далі — КАСУ) належить до компетенції адміністративних судів.

Для того щоб оскаржити рішення ради, до адміністративного суду подається письмова заява — адміністративний позов. Зупинимося на тому, як його скласти і подати.

У позові потрібно вказати:

1) найменування адміністративного суду, до якого подається позовна заява;

2) ім’я (найменування) позивача, поштову адресу, а також номер засобу зв’язку, адресу електронної пошти, якщо такі є;

3) ім’я (найменування) відповідача, поштову адресу, а також номер засобу зв’язку, адресу електронної пошти, якщо такі відомі;

4) вміст позовних вимог і обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги;

5) у разі потреби — включається клопотання позивача, тобто звернення до суду з проханням зробити певні дії, які сам позивач зробити не в змозі. Це можуть бути клопотання про звільнення від сплати судового збору, призначення судової експертизи, витребування доказів, про виклик свідків тощо;

6) перелік документів та інших матеріалів, які додаються до позову*.

* Такими можуть бути документи, які підтверджують відсутність підстав для відмови у присвоєнні чергового рангу (довідка про відсутність перебування під слідством, розпорядження (рішення, наказ) про призначення на посаду тощо), та рішення ради про відмову у присвоєнні чергового рангу.

У позові вказується вимога скасувати рішення ради повністю або в певній частині. Крім того, до нього можна також включити вимогу про стягнення з ради, яка прийняла оспорюване рішення, коштів на відшкодування збитку, заподіяного її незаконним рішенням (

ст. 21 КАСУ)**.

** У цьому випадку йдеться про суму надбавки за ранг.

Позовна заява підписується позивачем або його представником з вказівкою дати підписання.

Подати позов можна самостійно або через представника, повноваження якого на представництво інтересів позивача в суді мають бути підтверджені дорученням, або надіслати позов поштою. Якщо позов подається представником, у ньому вказуються ім’я представника, його поштова адреса, номер засобу зв’язку, адреса електронної пошти, якщо такі є.

Що стосується строків звернення до адміністративного суду, то відповідно до

п. 2 ст. 99 КАСУ для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється річний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі