Теми статей
Обрати теми

Управління майном

Редакція ББ
Відповідь на запитання

УПРАВЛІННЯ МАЙНОМ

 

Володимир ШПАЧЕНКО, юрист

 

Адміністративну будівлю, в якій розміщується районна рада та районна державна адміністрація, відповідно до рішення районної ради було включено до переліку об’єктів спільної власності територіальних громад району. На підставі свідоцтва про право власності власником цієї будівлі є районна рада. Згідно з іншим рішенням районна рада делегувала повноваження по управлінню об’єктами спільної власності територіальних громад району, до яких належить і адмінбудівля, районній державній адміністрації, на балансі якої і знаходиться ця адмінбудівля з 1992 року.

Яка з установ повинна оплачувати капітальний ремонт цієї адмінбудівлі, реконструкцію системи теплопостачання тощо: районна рада як власник чи райдержадміністрація як балансоутримувач і установа, що управляє цим об’єктом спільної власності?

(Київська обл.)

 

Насамперед розберемось, до чиїх повноважень відноситься управління власністю територіальних громад району.

Згідно з

п. 3 ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР (далі – Закон № 280) матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є в комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об’єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Питання щодо управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах відповідно до

ст. 43 Закону № 280 вирішуються районними і обласними радами виключно на їх пленарних засіданнях.

У свою чергу відповідно до

ст. 14 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» від 09.04.99 р. № 586-XIV (далі – Закон № 586) місцеві державні адміністрації можуть здійснювати повноваження місцевого самоврядування, делеговані їм відповідними радами.

Крім того, згідно зі

ст. 19 Закону № 586 місцева державна адміністрація здійснює на відповідній території управління об’єктами, що перебувають у державній власності та передані до сфери її управління, сприяє створенню на цих об’єктах систем управління якістю, систем екологічного управління, інших систем управління відповідно до національних або міжнародних стандартів, приймає рішення про створення, реорганізацію та ліквідацію підприємств, установ і організацій, що належать до сфери її управління, а також здійснює делеговані відповідною радою функції управління майном, що перебуває у спільній власності територіальних громад.

Таким чином, місцева адміністрація може управляти об’єктами власності територіальних громад, якщо такі повноваження їй будуть делеговані відповідною місцевою радою.

Делегування таких повноважень визначається у рішенні сесії відповідної ради, як це й було зроблено у вашому випадку. Але у цьому ж рішенні доцільно було визначити умови управління майном, зокрема за чий рахунок буде проводитись його капітальний ремонт.

Якщо ж рішенням районної ради це не було визначено, то умови такого управління слід визначити в договорі на управління майном, який складається відповідно до вимог

глави 70 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435-IV (далі — ЦКУ ).

Відповідно до

ст. 1029 ЦКУ за договором управління майном одна сторона (установник управління) передає другій стороні (управителеві) на певний строк майно в управління, а друга сторона зобов’язується за плату здійснювати від свого імені управління цим майном в інтересах установника управління або вказаної ним особи (вигодонабувача).

Як бачимо, договір управління — платний, але припустимим є укладання безоплатного договору управління майном у прямо визначених законом випадках.

Як зазначалося вище, місцева адміністрація може бути управителем майна і плата за це нормативними документами не передбачена, тому у цьому випадку таке управління здійснюється на безоплатній основі.

Згідно з

п. 3 ст. 1030 ЦКУ майно, передане в управління, має обліковуватися в управителя на окремому балансі і щодо нього ведеться окремий облік.

Договір управління нерухомим майном підлягає нотаріальному посвідченню та вважається укладеним з моменту його державної реєстрації (

ст. 1031 ЦКУ).

У цьому договорі серед інших умов управління майном слід визначити, хто (районна рада чи райдержадміністрація) і за які кошти буде проводити капітальний ремонт майна, переданого в управління, а також інші питання, які можуть виникнути протягом строку його управління.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі