Теми статей
Обрати теми

Щодо застосування норм порядку відшкодування витрат на проїзд пасажирським транспортом окремим категоріям працівників бюджетних установ та організацій у зв’язку з виконанням ними службових обов’язків

Редакція ББ
Лист від 11.02.2009 р. № 31-18010-206-25/3586

МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ НОРМ ПОРЯДКУ ВІДШКОДУВАННЯ ВИТРАТ НА ПРОЇЗД ПАСАЖИРСЬКИМ ТРАНСПОРТОМ ОКРЕМИМ КАТЕГОРІЯМ ПРАЦІВНИКІВ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ ТА ОРГАНІЗАЦІЙ У ЗВ’ЯЗКУ З ВИКОНАННЯМ НИМИ СЛУЖБОВИХ ОБОВ’ЯЗКІВ

Лист від 11.02.2009 р. № 31-18010-206-25/3586

 

Міністерство фінансів розглянуло лист <...> щодо надання роз’яснення стосовно застосування норм Порядку відшкодування витрат на проїзд пасажирським транспортом окремим категоріям працівників бюджетних установ та організацій у зв’язку з виконанням ними службових обов’язків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.97 № 922, і повідомляє.

Запитання 1:

«Чи поширює свою дію Порядок № 922 на оплату проїзду працівників бюджетних установ за маршрутними листами?»

Відповідь.

У Порядку відшкодування витрат на проїзд пасажирським транспортом окремим категоріям працівників бюджетних установ та організацій у зв’язку з виконанням ними службових обов’язків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.97 № 922, не передбачено положень щодо оплати проїзду працівників бюджетних установ за маршрутними листами.

Запитання 2: «Чи є порушенням службові поїздки на маршрутному таксі?»

Відповідь.

Відповідно до норм статті 35 Закону України «Про автомобільний транспорт» послуги пасажирського автомобільного транспорту поділяють на послуги з перевезення пасажирів автобусами, на таксі та легковими автомобілями на замовлення.

Перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування може здійснюватися у режимах: звичайному, експресному, маршрутного таксі. Перевезення пасажирів у режимі маршрутного таксі — це перевезення пасажирів на міському чи приміському автобусному маршруті загального користування.

З огляду на зазначене за наявності підтвердних документів витрати на проїзд автобусом, який здійснює перевезення пасажирів у режимі маршрутного таксі, відшкодовуються працівникам бюджетних установ та організацій, які користуються таким автобусом у зв’язку з виконанням ними службових обов’язків.

 

Заступник Міністра В. Матвійчук

 

Коментар редакції

 

ЯК ВІДШКОДОВУВАТИ ВИТРАТИ НА ПРОЇЗД ПРИ ВИКОНАННІ СЛУЖБОВИХ ОБОВ’ЯЗКІВ: РОЗ’ЯСНЮЄ МІНФІН

Насамперед зауважимо: роз’яснення Мінфіну, наведені в

листі, що коментується, стосуються застосування положень Порядку відшкодування витрат на проїзд пасажирським транспортом окремим категоріям працівників бюджетних установ та організацій у зв’язку з виконанням ними службових обов’язків, затвердженого постановою КМУ від 22.08.97 р. № 922 (далі — Порядок № 922).

Нагадаємо: згідно з

п. 1 Порядку № 922 окремі категорії працівників, які користуються пасажирським транспортом у зв’язку з виконанням ними службових обов’язків, забезпечуються персональними проїзними квитками. При цьому відшкодування витрат може здійснюватися за наявності переліку окремих категорій працівників, що розробляється міністерствами та іншими органами виконавчої влади, працівники яких користуються пасажирським транспортом при виконанні ними службових обов’язків, та затверджується Міністерством фінансів України.

Зауважимо, що докладно про забезпечення працівників проїзними квитками ми розповідали у статті «Службові поїздки: витрати на проїзд та застосування маршрутних листів», див. «Бюджетна бухгалтерія», 2007, № 47, с. 19. Далі прокоментуємо відповіді, які дав Мінфін щодо цієї теми.

1.

Чи необхідно використовувати маршрутні листи в разі забезпечення працівників проїзними квитками згідно з Порядком № 922?

На це запитання Мінфін прямої відповіді (так чи ні) не дає, однак зазначає, що

Порядком № 922 не передбачено оплату проїзду за маршрутними листами.

Дійсно, ні

Порядком № 922, ні будь-яким іншим нормативно-правовим документом не встановлено необхідність використання маршрутних листів, а також оплати на їх підставі проїзду працівників при здійсненні ними службових поїздок.

Разом із тим не існує й будь-якої заборони на застосування маршрутних листів, тому ці документи активно використовуються на практиці з метою ефективного та цільового використання бюджетних коштів. Вони служать для контролю за використанням проїзних квитків та

підтвердження відвідування працівниками місць призначення.

Підставою ж для відшкодування витрат працівників на проїзд зі службовою метою у разі самостійного придбання ними проїзних квитків є

Звіт про використання грошових коштів, отриманих на відрядження або під звіт, а не маршрутний лист.

2.

Чи компенсуються витрати на проїзд у маршрутному таксі?

Останнім часом мережа маршрутних таксі отримала великий розвиток і не секрет, що часто-густо зручніше та швидше дістатися до місця призначення саме на маршрутному таксі.

З іншого боку, у

Порядку № 922 про можливість відшкодування витрат на проїзд у маршрутному таксі не зазначено, тому і виникло таке запитання. Згідно з п. 2 Порядку № 922 проїзд працівників у міському пасажирському транспорті — автобусі, трамваї, тролейбусі, метрополітені — здійснюється за проїзними квитками тривалого користування. Виняток становить тільки проїзд працівників водним транспортом приміського сполучення, автобусами приміських маршрутів, авіаційним та морським транспортом, де не запроваджено проїзні документи тривалого користування. Оплата проїзду в цьому випадку здійснюється за квитками одноразового користування, які отримуються за готівку в касах або в транспортному засобі за повною вартістю безпосередньо перед здійсненням поїздки (п. 5 Порядку № 922).

Можливо, ураховуючи цей факт, на поставлене запитання Мінфін відповів позитивно: за наявності підтверджуючих документів витрати на проїзд автобусом, який здійснює перевезення пасажирів

у режимі маршрутного таксі, відшкодовуються працівникам, які користуються таким автобусом у зв’язку з виконанням ними службових обов’язків.

Оскільки Мінфін зазначає, що відшкодування витрат на проїзд у маршрутному таксі не буде порушенням (за наявності підтверджуючих документів), вважаємо, що керівники бюджетних установ можуть скористатися таким лояльним підходом. Однак зловживати цим не варто, адже за наявності проїзних квитків на трамвай, тролейбус поїздки на маршрутному таксі можуть розглядатися як нецільове використання бюджетних коштів.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі