Теми статей
Обрати теми

Реєстрація зобов’язань щодо службових відряджень

Редакція ББ
Відповідь на запитання

РЕЄСТРАЦІЯ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ ЩОДО СЛУЖБОВИХ ВІДРЯДЖЕНЬ

Тетяна ІВАНОВА, перший заступник начальника управління Державного казначейства в Харківській області

 

Чи необхідно під час реєстрації фінансових зобов’язань за КЕКВ 1140 подавати до органу Держказначейства звіт про використання коштів на відрядження, якщо працівник установи перед направленням у відрядження не отримав аванс, тобто у службовому відрядженні витратив свої кошти?

 

Відповідно до

п. 13.1 Порядку обслуговування державного бюджету за видатками та операціями з надання та повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету, затвердженого наказом Державного казначейства України від 25.05.2004 р. № 89 (далі — наказ № 89), для оформлення документів на отримання заробітної плати, стипендії, допомоги, видатків на службові відрядження та інших коштів, що видаються на видатки, які не можуть бути проведені безготівковою оплатою, розпорядники та одержувачі бюджетних коштів подають до органів Державного казначейства Заявку на видачу готівки та перерахування коштів на вкладні рахунки (додаток 44 до наказу № 89).

Наказом № 89

визначено випадки, коли розпорядники бюджетних коштів повинні подавати до органів Державного казначейства підтвердні документи. А саме, у п. 13.6 зазначеного наказу йдеться про те, що після отримання установою матеріальних цінностей або послуг, придбаних/отриманих за готівку, до органів Державного казначейства України подаються документи, які підтверджують здійснені видатки (акти придбання матеріальних цінностей чи послуг, рахунки-фактури тощо). Акт придбання матеріальних цінностей складається за формою, наведеною в додатку 46 до наказу № 89 , та затверджується керівником установи або його заступником і підписується комісією, яка створена відповідним розпорядником. Вимога щодо надання авансового звіту про витрачені кошти на відрядження наказом № 89 не передбачена.

Реєстрація фінансових зобов’язань органами Державного казначейства здійснюється відповідно до

Порядку обліку зобов’язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державного казначейства України, затвердженого наказом Державного казначейства України від 09.08.2004 р. № 136.

Згідно з

п. 2.4 Порядку № 136 за фінансовими зобов’язаннями, які виникають у процесі виконання кошторису, розпорядники бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати виникнення фінансового зобов’язання, але не пізніше останнього робочого дня місяця подають до відповідного органу Державного казначейства Реєстр фінансових зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів на паперових та електронних носіях, а також оригінали документів та/або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття зобов’язання та фінансового зобов’язання.

Під час реєстрації розпорядником бюджетних коштів в органах Державного казначейства України фінансових зобов’язань на відрядження

підтвердним документом буде Заявка на видачу готівки та перерахування коштів на вкладні рахунки, оскільки Звіт про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт — це документальний звіт працівника про використання авансу, одержаного під звіт для виконання службового доручення (відрядження, господарські витрати тощо). А у вашому випадку — це документальний звіт працівника про використання власних коштів на службове відрядження, які установа повинна йому компенсувати. У цьому звіті вказують одержані під звіт суми, фактично здійснені витрати, залишок невикористаних коштів або суму перевитрат.

Зауважимо, що, направивши працівника у службове відрядження за власні кошти, установа порушила діюче законодавство, адже відповідно до загальних положень

Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 13.03.98 р. № 59, установа, що направляє працівника у відрядження, зобов’язана забезпечити його грошовими коштами (авансом) у розмірах, установлених нормативно-правовими актами про службові відрядження. Аванс відрядженому працівникові може видаватися готівкою або перераховуватися у безготівковій формі на відповідний рахунок для використання із застосуванням платіжних карток.

 

РЕЄСТРАЦІЯ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ ЗА ОТРИМАНИМИ ТМЦ

 

Установа отримує від постачальників продукти харчування та медикаменти, що підтверджується накладною. Який підтвердний документ потрібно подавати до органу Держказначейства під час реєстрації фінансових зобов’язань за отриманими продуктами харчування та медикаментами — накладну чи постачальник повинен виписати ще й рахунок?

 

Накладна на відпуск товарно-матеріальних цінностей є підставою для списання товарно-матеріальних цінностей підприємством, що здійснило відпуск товарно-матеріальних цінностей, яка складається на підставі договору (контракту), нарядів, інших відповідних документів. Перший примірник накладної надається підприємству — одержувачу товарно-матеріальних цінностей як підстава для оприбуткування товарно-матеріальних цінностей. Саме на підставі цього документа в установи виникають зобов’язання перед постачальником щодо сплати коштів за отримані товарно-матеріальні цінності.

Що стосується рахунка, то цей документ є підставою для здійснення попередньої оплати (авансового платежу).

Тому з огляду на зазначене можна зробити висновок, що підтвердним документом при реєстрації фінансових зобов’язань за отриманими продуктами харчування та медикаментами є накладна.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі