Теми статей
Обрати теми

Щодо закупівлі в одного учасника товарів, робіт і послуг

Редакція ББ
Лист

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

ЩОДО ЗАКУПІВЛІ В ОДНОГО УЧАСНИКА ТОВАРІВ, РОБІТ І ПОСЛУГ

Лист-роз’яснення від 27.04.2009 р.

 

Відповідно до підпункту 8 п. 10 Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 р. № 921 (зі змінами) (далі — Положення), наказом Мінекономіки від 30.01.2009 р. № 64, зареєстрованим в Мін’юсті від 10.03.2009 р. № 221/16327, затверджено нову редакцію Порядку погодження застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника (далі — Порядок).

Згідно з

вимогами ст. 3 Указу Президента України від 03.10.92 р. № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» зазначений наказ набуває чинності через 10 днів після його реєстрації, тобто з 21.03.2009 р.

У новій редакції Порядку передбачена низка змін, які стосуються механізму погодження Мінекономіки застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника.

Передусім необхідно зазначити, що у п. 1 Порядку передбачено, що його дія поширюється на закупівлю товарів, робіт і послуг, очікувана вартість яких для закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) становить не менше 100 тис. грн., а робіт — не менше 300 тис. грн.

У новій редакції Порядку зазнали значних змін вимоги до форми, змісту та переліку документів, які подаються замовниками на погодження застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника.

Одним із нововведень, нормативно закріпленим у Порядку, є подання до Мінекономіки оригіналів документів чи їх копій, засвідчених в установленому законодавством порядку.

При цьому дата видачі експертних документів, які підтверджують наявність умови застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника, не повинна перевищувати 1 рік з дня подання до Мінекономіки необхідного пакета документів, передбачених у п. 2 Порядку.

Разом з тим необхідно звернути увагу на зміст протоколу засідання Тендерного комітету щодо прийняття рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника, у якому має бути відображено:

— умову застосування процедури відповідно до п. 83 Положення;

— предмет закупівлі;

— конкретне найменування товару, роботи чи послуги;

— очікувану вартість закупівлі:

— джерело фінансування закупівлі;

— орієнтовний термін поставки товарів (виконання робіт, надання послуг).

У разі застосування процедури торгів з обмеженою участю протокол засідання Тендерного комітету щодо прийняття рішення про застосування процедури торгів з обмеженою участю повинен містити перелік учасників, яких замовник планує запросити до участі у процедурі закупівлі.

Згідно з положеннями Порядку необхідно обов’язково подавати до Мінекономіки документи, які попередньо не передбачалися законодавством, а саме:

1) засвідчену в установленому порядку копію річного плану закупівель;

2) для юридичних осіб — засвідчені в установленому порядку копії установчих документів учасника, свідоцтва про його державну реєстрацію, ліцензії (дозволи) на здійснення певного виду господарської діяльності, необхідної для виконання договору про закупівлю;

3) для фізичних осіб — копія паспорта, або іншого документа, що засвідчує особу у разі відсутності паспорта та ідентифікаційного коду;

4) для фізичних осіб — підприємців — копія паспорта або іншого документа, що засвідчує особу у разі відсутності паспорта, свідоцтва про державну реєстрацію, ліцензії (дозволу) на здійснення певного виду господарської діяльності, необхідної для виконання договору про закупівлю;

5) у зв’язку з потребою здійснення додаткових поставок первинним учасником — експертні, нормативні, технічні та інші документи, які підтверджують, що зміна учасника може призвести до закупівлі товарів чи послуг, що не відповідають вимогам взаємозаміни з наявними товарами чи отриманими послугами;

6) у разі закупівлі нерухомого майна — засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів, що підтверджують право власності учасника на нерухоме майно та звіт про його оцінку.

Термін розгляду Мінекономіки документів замовника — 30 календарних днів (у разі, якщо умовою закупівлі є виникнення нагальної потреби у її здійсненні у зв’язку з особливими економічними чи соціальними обставинами, яких замовник не міг передбачити, у тому числі закупівлі, пов’язаної з ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій — 10 робочих днів).

У випадку надсилання додаткових документів до раніше надісланих термін їх розгляду продовжується на 30 календарних днів з дати реєстрації додаткових документів.

Пунктом 10 Порядку передбачаються випадки, коли документи залишаються без розгляду, про це замовник інформується листом Мінекономіки, у разі якщо:

— замовник надіслав клопотання про відкликання документів, зазначених у п. 2 Порядку;

— очікувана вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) становить менше 100 тис. грн., а робіт — менше 300 тис. грн.;

— закупівля товарів, робіт і послуг не регулюється Положенням.

Окрім того, у Порядку передбачено, що після усунення причин, які стали підставою для залишення Мінекономіки листа-звернення без розгляду, замовник може повторно подати новий лист-звернення та документи, передбачені у п. 2 Порядку.

Також необхідно зазначити, що документи, подані на розгляд Мінекономіки щодо застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника, замовнику не повертаються.

Ураховуючи вищевикладене, а також п. 2 наказу Мінекономіки від 30.01.2009 р. № 64, яким встановлено, що рішення за документами щодо погодження застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника, поданими до Мінекономіки до набуття чинності цим наказом, приймаються зазначеним міністерством відповідно до Порядку, затвердженого цим наказом, після набуття ним чинності, просимо замовників, які подали пакети документів до Мінекономіки на погодження застосування торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника, доопрацювати надані пакети документів відповідно до Порядку, затвердженого згаданим наказом Мінекономіки.

Порядок погодження застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі

в одного учасника, затверджений наказом Мінекономіки від 30.01.2009 р. № 64 та зареєстрований в Мін’юсті від 10.03.2009 р. № 221/16327, розміщено на офіційному сайті першого з них — www.me.gov.ua.

Крім того, повідомляємо, що відповідно до абзацу 5 п. 1 наказу Мінекономіки від 30.01.2009 р. № 60 «Про визнання такими, що втратили чинність, наказів Мінекономіки», зареєстрованого у Мін’юсті від 10.03.2009 р. № 210/16226, визнано таким, що втратив чинність, наказ Мінекономіки від 15.04.2008 р. № 128 «Про затвердження Порядку погодження застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника», зареєстрований у Мін’юсті від 25.04.2008 р. № 374/15065.

 

Директор Департаменту державних закупівель В. Новик

 

Коментар редакції

 

ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ТОРГІВ З ОБМЕЖЕНОЮ УЧАСТЮ ТА ЗАКУПІВЛІ В ОДНОГО УЧАСНИКА

Нещодавно спеціальним уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері державних закупівель — Міністерством економіки — було прийнято низку наказів щодо реалізації окремих норм

Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою КМУ від 17.10.2008 р. № 921 (далі — Положення). Одним із таких документів є Порядок погодження застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника, затверджений наказом Міністерства економіки України від 30.01.2009 р. № 64 (далі — Порядок № 64), що набрав чинності з 21.03.2009 р. (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2009, № 13).

Як зазначено в

п. 1 Порядку № 64 , цей документ визначає механізм погодження Мінекономіки застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника для закупівлі товарів, робіт і послуг, очікувана вартість яких для закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) становить не менше 100 тис. грн., а робіт — 300 тис. грн. Раніше ця процедура поширювалася на процедури торгів з обмеженою участю для закупівлі товарів, робіт і послуг, очікувана вартість яких дорівнювала чи перевищувала 500 тис. грн., і на всі процедури закупівлі в одного учасника.

Крім того, цей

Порядок містить низку істотних змін щодо вимог до форми, змісту і переліку документів, які подаються замовниками на погодження уповноваженому органу у сфері держзакупівель.

У

листі, що коментується, Мінекономіки звертає увагу на особливості погодження застосування процедури торгів з обмеженою участю та закупівлі товарів, робіт і послуг в одного учасника. Зупинимося на ключових моментах цього документа.

По-перше, для погодження застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника замовник подає до Мінекономіки

оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому законодавством порядку. При цьому такі документи мають бути не більше ніж річної давності з дати їх видачі до дня подання до Мінекономіки.

По-друге, при складанні

протоколу засідання тендерного комітету щодо прийняття рішення про застосування процедури торгів з обмеженою участю та закупівлі в одного учасника необхідно звернути увагу на нові вимоги до його змісту.

По-третє,

Порядком № 64 передбачено перелік нових документів, які замовникам необхідно подавати до Мінекономіки (подання яких раніше не було передбачено законодавством), а саме:

1) копію річного плану закупівель, засвідчену в установленому порядку, форму та інструкцію щодо заповнення якої затверджено

наказом Міністерства економіки України від 30.01.2009 р. № 61;

2) для юридичних осіб — засвідчені в установленому порядку копії засновницьких документів учасника, свідоцтва про його державну реєстрацію, ліцензії (дозволу) на заняття певним видом господарської діяльності, необхідної для виконання договору про закупівлю;

3) для фізичних осіб — копію паспорта чи іншого документа, що засвідчує особу за відсутності паспорта та ідентифікаційного коду;

4) для фізичних осіб — підприємців — копію паспорта чи іншого документа, що засвідчує особу за відсутності паспорта, свідоцтва про державну реєстрацію, ліцензії (дозволу) на заняття певним видом господарської діяльності, необхідної для виконання договору про закупівлю;

5) у зв’язку з необхідністю здійснення додаткових поставок первинним учасником — крім копії договору про закупівлю з первинним учасником (з додатками), звіту про проведення процедури закупівлі, необхідно подати також експертні, нормативні, технічні й інші документи, які підтверджують, що зміна учасника може призвести до закупівлі товарів чи послуг, що не відповідають вимогам взаємозамінюваності з наявними товарами чи отриманими послугами;

6) у разі закупівлі нерухомого майна — засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів, що підтверджують право власності учасника на нерухоме майно, і звіт про його оцінку.

По-п’яте, збільшено

строк розгляду звернень замовників за погодженням застосування процедури закупівлі в одного учасника через виникнення нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з особливими економічними чи соціальними обставинами, які замовник не міг передбачити, у тому числі закупівлі, пов’язаної з ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, з 5 до 10 робочих днів.

Якщо замовник надіслав додаткові документи, то строк їх розгляду продовжується на 30 календарних днів з дати реєстрації таких документів.

По-шосте, у

п. 10 Порядку № 64 передбачено випадки, коли документи залишаються без розгляду, про що Мінекономіки інформує замовника листом:

— замовник надіслав клопотання про відкликання документів, зазначених у

п. 2 Порядку № 64;

— очікувана вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) становить менше 100 тис. грн., а робіт — 300 тис. грн.;

— закупівля товарів, робіт і послуг не регулюється

Положенням № 921.

Також

Порядком № 64 передбачено, що після усунення причин, які стали підставою для залишення Мінекономіки листа-звернення без розгляду, замовник може повторно подати новий лист-звернення і документи, передбачені п. 2 Порядку № 64.

Слід мати на увазі, що всі документи, подані на розгляд Мінекономіки щодо застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника, мають бути подані у швидкозшивачі та замовнику не повертаються.

І останнє. У зв’язку з тим, що рішення за документами щодо погодження застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника, які було подано до Мінекономіки до 21.03.2009 р., приймаються з урахуванням вимог Порядку № 64, замовникам необхідно доопрацювати поданий ними раніше пакет документів.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі