Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Стосовно подання кошторисів розпорядниками бюджетних коштів

Редакція ББ
Бюджетна бухгалтерія Листопад, 2009/№ 41
Друк
Лист від 01.10.2009 р. № 15-06/2447-16408

ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ

СТОСОВНО ПОДАННЯ КОШТОРИСІВ РОЗПОРЯДНИКАМИ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ

Лист від 01.10.2009 р. № 15-06/2447-16408

 

На численні запити Головних управлінь Державного казначейства України в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі стосовно подання кошторисів розпорядниками бюджетних коштів Державне казначейство України надає наступні роз’яснення.

 

Щодо надання розпорядниками бюджетних коштів органам Державного казначейства розрахунків до кошторисів

Порядком складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 р. № 228 (далі — Порядок), встановлено, що одночасно з кошторисом затверджуються розрахунки, які обґрунтовують показники видатків або надання кредитів з бюджету, що включаються до проекту кошторису (абз. 2 п. 37).

Зазначені

розрахунки надаються з метою підтвердження правильності показників проекту кошторису, а до органів Державного казначейства України надаються вже затверджені кошториси.

Нормативними документами, які регламентують казначейське обслуговування розпорядників бюджетних коштів, передбачено, що при взятті на облік кошторисів органи Державного казначейства України контролюють відповідність показників кошторисів показникам розпису, які обліковуються в органах Державного казначейства України на відповідних рахунках. Здійснення контролю органами Державного казначейства України щодо відповідності даних, які містяться у кошторисах та документах про реєстрацію зобов’язань, показникам, які містяться у розрахунках до кошторисів, не передбачено. Відповідальність за достовірність даних показників кошторисів несуть розпорядники бюджетних коштів.

Ураховуючи вищезазначене,

при наданні розпорядниками бюджетних коштів кошторисів та змін до них розрахунки, які обґрунтовують показники видатків або надання кредитів з бюджету, що включаються до проекту кошторису, органам Державного казначейства України не подаються.

 

Щодо надання кошторисів на централізовані заходи

Пунктом 21 Порядку передбачено, що асигнування на централізовані заходи, які здійснюються головними розпорядниками, включаються до кошторисів тільки у разі, коли проведення таких заходів за рахунок коштів бюджету не суперечить законодавству.

До централізованих заходів належать заходи з організації та здійснення безпосередньо апаратом головного розпорядника або апаратом уповноваженого ним розпорядника нижчого рівня або уповноваженою ним установою закупівель товарів, робіт і послуг у рамках реалізації затверджених у встановленому порядку державних цільових програм, а також загальнодержавних заходів програмного характеру з метою забезпечення відповідними товарами, роботами, послугами закладів та установ системи головного розпорядника та/або співвиконавців відповідних державних цільових програм.

Пунктом 36 Порядку визначено, що кошториси на проведення централізованих заходів, затверджуються окремо на кожний захід керівниками міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, держадміністрацій та виконавчих органів місцевих рад, що запланували зазначені заходи.

Ураховуючи, що

форма кошторису на проведення централізованих заходів не затверджена нормативними актами, зазначені кошториси складаються у довільній формі, однак мають містити перелік витрат, які забезпечують виконання цього централізованого заходу з обов’язковим визначенням кількісних і вартісних показників по кожному виду витрат.

Отже,

кошториси на проведення централізованих заходів обов’язково подаються до органів Державного казначейства України для виконання контрольних повноважень.

 

Перший заступник голови Т. Грицун

 

Коментар редакції

 

ЧИ НЕОБХІДНО ПОДАВАТИ ОРГАНАМ ДЕРЖКАЗНАЧЕЙСТВА РОЗРАХУНКИ ДО КОШТОРИСІВ

У

листі, що коментується, Держказначейство розглядає питання щодо необхідності подання розпорядниками бюджетних коштів органам Держказначейства розрахунків до кошторисів.

Як відомо, для бюджетних установ затверджений

кошторис є основним фінансовим документом, що визначає обсяг коштів, виділених з бюджету на утримання установи, та розподіл їх за напрямками витрачання.

У процесі складання кошторисів бюджетні установи керуються перш за все

Порядком складання, розгляду, затвердження та основними вимогами до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженими постановою КМУ від 28.02.2002 р. № 228 (далі — Порядок № 228), а також доведеними показниками про граничні обсяги видатків наступного року, отриманими від організації вищого рівня інструктивними матеріалами та іншими нормативно-правовими актами.

Як передбачено

п. 37 Порядку № 228 , крім плану асигнувань загального фонду бюджету, плану надання кредитів із загального фонду бюджету, плану спеціального фонду, плану використання бюджетних коштів, щомісячного плану використання бюджетних коштів, невід’ємною частиною кошторису є розрахунки, що обґрунтовують показники видатків або надання кредитів з бюджету, що включаються до проекту кошторису (далі — розрахунки). Такі розрахунки затверджує керівник організації вищого рівня разом з кошторисом. Вони подаються на затвердження у двох примірниках, один з яких повертається установі, а інший залишається в установі, керівник якої їх затвердив.

У

листі, що коментується, Держказначейство звертає увагу на те, що такі розрахунки розпорядники бюджетних коштів подають з метою підтвердження правильності показників видатків або надання кредитів з бюджету, що включаються до проектів кошторисів. У свою чергу, до органів Держказначейства розпорядники бюджетних коштів подають тільки затверджені кошториси, тобто без будь-яких підтверджуючих розрахунків.

Взаємовідносини між органами Державного казначейства розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів урегульовано

Порядком обслуговування державного бюджету за видатками та операціями з надання та повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету, затвердженим наказом Державного казначейства України від 25.05.2004 р. № 89, і Порядком казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженим наказом Державного казначейства України від 04.11.2002 р. № 205.

Цими документами передбачено, що розпорядники бюджетних коштів подають органам Державного казначейства на паперових та електронних носіях

затверджені кошториси. Показники, наведені в кошторисах, беруться на облік органами Держказначейства і враховуються на відповідних рахунках забалансового обліку.

При цьому необхідно враховувати, що на органи Держказначейства покладено тільки функції

зі здійснення контролю між показниками, наведеними в затверджених кошторисах і показниками, зазначеними в розписі. Відповідальність за достовірність даних, наведених у кошторисах, несуть розпорядники бюджетних коштів.

Одним із різновидів кошторисів бюджетних установ є

кошторис на централізовані заходи. Такий кошторис затверджується окремо на кожен захід керівниками міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, держадміністрацій та виконавчих органів місцевих рад, які запланували проведення таких заходів.

Ураховуючи, що на сьогодні форму кошторису на проведення централізованих заходів не затверджено жодним нормативно-правовим актом, Держказначейство в

листі, що коментується, вважає, що її можна складати в довільній формі. При цьому такий кошторис повинен містити перелік видатків, що забезпечують виконання цього централізованого заходу з обов’язковим визначенням кількісних і вартісних показників за кожним видом видатків.

Зі свого боку зазначимо, що для правильного планування та проведення централізованих заходів можна скористатися

Положенням про порядок реалізації програм та проведення заходів з питань дітей, молоді, жінок та сім’ї, затвердженим наказом Державного комітету молодіжної політики, спорту і туризму України від 01.11.2000 р. № 2111, в якому детально розглянуто питання планування та порядку використання коштів при проведенні різних заходів, а також наведено перелік видатків, що враховуються в кошторисах на проведення різних програм (заходів) за рахунок бюджетних коштів.

Після того як кошторис на централізовані заходи буде затверджено, його

обов’язково має бути подано розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів органам Держказначейства.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі