Як обліковувати проектно-кошторисну документацію

Редакція ББ
Бюджетна бухгалтерія Листопад, 2009/№ 42
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

ЯК ОБЛІКОВУВАТИ ПРОЕКТНО-КОШТОРИСНУ ДОКУМЕНТАЦІЮ

 

Вікторія МАТВЄЄВА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Як обліковувати проектно-кошторисну документацію, виготовлену для будівництва спортивного залу?

Чи необхідно таку документацію приймати на відповідальне зберігання комусь з матеріально відповідальних осіб?

(м. Кіровоград)

 

Склад, порядок розробки, оформлення, погодження та затвердження проектної документації на

нове будівництво і реконструкцію будівель та споруд громадського призначення та нове будівництво, реконструкцію та технічне переоснащення об’єктів виробничого призначення мають відповідати вимогам Державних будівельних норм України, затверджених наказом Держбуду України від 20.01.2004 р. № 8 «Проектування. Склад, порядок розробки, погодження та затвердження проектної документації для будівництва. ДБН А.2.2-3-2004», а погодження та затвердження проектно-кошторисної документації на капітальний і поточний ремонти житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою здійснюється з урахуванням вимог Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 23.09.2003 р. № 154, та листа Державного комітету України з будівництва та архітектури і Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 24.02.2005 р. № 7/8-134, № 4/3-260.

Основні правила

визначення вартості нового будівництва, а також ремонту житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, що мають обов’язковий характер при визначенні вартості об’єктів, будівництво яких здійснюється за бюджетні кошти, визначено Державними будівельними нормами України, затвердженими наказом Держбуду України від 27.08.2000 р. № 174 «Правила визначення вартості будівництва. ДБН Д.1.1-1-2000».

Затверджена проектно-кошторисна документація приймається замовником (бюджетною установою) з обов’язковим складанням відповідного акта, що є підставою для оплати виконаних робіт.

Згідно з

Роз’ясненнями про застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженими наказом Державного казначейства України від 04.11.2004 р. № 194, виготовлення проектно-кошторисної документації на будівництво, реконструкцію, реставрацію та капітальний ремонт будівель, споруд і об’єктів та виконання супутніх робіт, які відповідно до державних будівельних норм є складовою частиною загальної вартості зазначених робіт, повинні здійснюватися за тим кодом економічної класифікації видатків, за яким здійснюється оплата за виконання основних робіт.

Держказначейство в

листах від 07.02.2007 р. № 3.4-04/460-1581, від 07.09.2007 р. № 3.4-04/2017-10554, від 31.03.2009 р. № 15-04/917-5144 також звертало увагу: якщо видатки на виготовлення проектно-кошторисної документації є складовою частиною вартості будівництва, то такі видатки необхідно здійснювати за кодом виконання таких робіт.

Видатки, пов’язані з виготовленням проектно-кошторисної документації, установи списують

на фактичні видатки, пов’язані з виконанням основних робіт (КЕКВ 2120 «Капітальне будівництво (придбання)»)*.

* Див. лист Держказначейства від 10.05.2007 р. № 3.4-04/1276-5692; «Бюджетна бухгалтерія», 2008, № 18.

Оскільки видатки на виготовлення проектно-кошторисної документації є

складовою частиною видатків на будівництво, то такі видатки мають ураховуватися у складі незавершеного капітального будівництва.

Нагадаємо, що згідно з

Інструкцією з обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженою наказом Державного казначейства України від 17.07.2000 р. № 64 (далі — Інструкція № 64), незавершеним капітальним будівництвом вважається обсяг фактично освоєних капітальних вкладень на незавершених та не введених в експлуатацію будівлях та об’єктах будівництва за станом на певну дату.

Облік незавершеного будівництва та завершених будівництвом об’єктів здійснюється установою, у кошторисі якої передбачено відповідні асигнування на проведення таких робіт, відповідно до

Інструкції № 64.

Так, відповідно до

пп. 5.3 і 5.4 зазначеної Інструкції виконані будівельно-монтажні роботи відносяться установою на фактичні видатки для відображення накопичення сум за незавершеним капітальним будівництвом. Видатки за незавершеними або завершеними, але не зданими в експлуатацію об’єктами капітального будівництва, які було списано на результати виконання кошторису, ураховуються на рахунку 14 «Незавершене капітальне будівництво».

Усі видатки на будівництво, виготовлення, створення та поліпшення об’єктів групуються за такими напрямками робіт (видатків):

— проектно-дослідницькі роботи;

— будівельні роботи;

— роботи з монтажу обладнання;

— придбання обладнання, що вимагає монтажу;

— придбання обладнання, що не вимагає монтажу, інструментів та інвентарю;

— інші капітальні роботи та видатки.

Аналітичний облік незавершеного капітального будівництва ведеться в розрізі видатків на зазначені роботи (видатки) окремо за кожним об’єктом у

Картці аналітичного обліку капітальних видатків. Її форму затверджено наказом Державного казначейства України «Про затвердження форм карток і книг аналітичного обліку бюджетних установ та порядку їх складання» від 06.10.2000 р. № 100.

Згідно з цим

наказом таку картку призначено для відображення придбання необоротних активів (у тому числі основних засобів, інших необоротних матеріальних активів, нематеріальних активів), виготовлення проектно-кошторисної документації на будівництво, реконструкцію, реставрацію та капітальний ремонт будівель, споруд, об’єктів та супровідних робіт, які відповідно до державних будівельних норм є складовою частиною загальної вартості зазначених робіт, видатків з найму транспорту для будівельних робіт та капітального ремонту будівель, що належать до капітального будівництва та капітального ремонту.

Картка ведеться щомісячно в розрізі КЕКВ 2000 «Капітальні видатки» за загальним та спеціальним фондами. У централізованих бухгалтеріях для установ, що обслуговуються, складаються окремі картки за кожною установою в розрізі зазначених параметрів та загальна картка за всіма установами, що обслуговуються.

У графі 23 «Інші» зазначаються суми коштів, що не відносяться на збільшення вартості необоротних активів.

У бухгалтерському обліку видатки, пов’язані з виготовленням проектно-кошторисної документації, відображаються таким чином:

 

№ з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція субрахунків

дебет

кредит

1

Видатки, пов’язані з виготовленням проектно-кошторисної документації, віднесені на фактичні видатки установи (на підставі акта виконаних робіт)

801, 802

675

2

Оплачено роботи, пов’язані з виготовленням проектно-кошторисної документації

675

321

3

Віднесено до складу незавершеного капітального будівництва видатки, пов’язані з виготовленням проектно-кошторисної документації

141

402

 

Як відомо, усі матеріальні цінності, у тому числі й необоротні активи, мають перебувати на

відповідальному зберіганні в матеріально відповідальних осіб, які призначаються наказом керівника установи (п. 6.7 Інструкції № 64). З посадовими особами, які відповідають за збереження матеріальних цінностей, укладається письмовий договір про повну матеріальну відповідальність.

Перелік посад та робіт, що заміщаються або виконуються працівниками, з якими підприємством, установою, організацією можуть укладатися письмові договори про повну матеріальну відповідальність за незабезпечення збереження матеріальних цінностей, переданих їм для зберігання, обробки, продажу (відпуску), перевезень або застосування в процесі виробництва,

а також Типовий договір про повну індивідуальну матеріальну відповідальність, затверджені постановою Держкомпраці СРСР та Секретаріатом ВЦРПС від 28.12.77 р. № 447/24.

Оскільки видатки, пов’язані з розробкою проектно-кошторисної документації, обліковуються у складі незавершеного капітального будівництва, то вони (у його складі) є одним з різновидів необоротних активів бюджетних установ.

Отже, проектно-кошторисна документація також має перебувати на відповідальному зберіганні в матеріально відповідальної особи, посаду якої включено до зазначеного

Переліку.

Таким чином, проектно-кошторисна документація обов’язково має перебувати на відповідальному зберіганні в матеріально відповідальної особи.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд