Теми статей
Обрати теми

Про внесення змін до Порядку погодження застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника

Редакція ББ
Наказ від 05.10.2009 р. № 1091

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПОРЯДКУ ПОГОДЖЕННЯ ЗАСТОСУВАННЯ ПРОЦЕДУРИ ТОРГІВ З ОБМЕЖЕНОЮ УЧАСТЮ ТА ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ В ОДНОГО УЧАСНИКА

Наказ від 05.10.2009 р. № 1091

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.10.2009 р. за № 986/17002

 

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 25.02.2009 р. № 208 «Про доповнення пункту 6 Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» та пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 р. № 647 «Про внесення змін до Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти»

наказую:

1. Внести до Порядку погодження застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 30.01.2009 р. № 64, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 10.03.2009 р. за № 221/16237, такі зміни:

у пункті 3:

абзац перший після слів «(юридичних та фізичних осіб)» доповнити словами «або їх представників, дилерів, дистриб’юторів, які визнані такими відповідно до укладених договорів»;

доповнити двома новими абзацами такого змісту:

«документів, які підтверджують, що закупівля товарів, робіт і послуг, ціни на які підлягають державній реєстрації в установленому законодавством порядку, здійснюється за цінами, які сформовані на базі ціни, зареєстрованої на дату подання до Мінекономіки документів для погодження застосування процедури закупівлі в одного учасника;

у разі закупівлі товарів, робіт і послуг у нерезидентів — висновок центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері, про те, що відповідні товари, роботи і послуги не виробляються (не виконуються, не надаються) на території України»;

у другому реченні пункту 11 слова «Копія рішення» замінити словом «Рішення».

2. Департаменту державних закупівель разом з юридичним департаментом забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.

3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

4. Цей наказ набирає чинності через 10 днів після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.

 

Міністр економіки України Б. Данилишин

ПОГОДЖЕНО:

Голова Державного комітету України з питань
 регуляторної політики та підприємництва О. Кужель

 

Коментар редакції

 

ПОСИЛЕНО КОНТРОЛЬ ЗА ПРОВЕДЕННЯМ ЗАКУПІВЕЛЬ З ОБМЕЖЕНОЮ УЧАСТЮ ТА ЗАКУПІВЕЛЬ В ОДНОГО ВИКОНАВЦЯ

Цей документ прийнято з метою реалізації

постанови КМУ «Про доповнення пункту 6 Положення про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти» від 25.02.2009 р. № 208 (далі — постанова № 208) та постанови КМУ «Про внесення змін до Положення про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти» від 24.06.2009 р. № 647 (далі — постанова № 647; див. «Бюджетна бухгалтерія», 2009, № 26).

Розглянемо, в чому полягає суть змін, унесених до

Порядку погодження застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника, затвердженого наказом Мінекономіки України від 30.01.2009 р. № 64 (далі — Порядок № 64).

Так

, постановою № 208 було внесено зміни до п. 6 Положення про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти, затвердженого постановою КМУ від 17.10.2008 р. № 921 (далі — Положення), яким урегульовано питання здійснення закупівель товарів, робіт та послуг, ціни на які підлягають державному регулюванню або реєстрації.

Залежно від методу регулювання закупівлі здійснюються:

— за цінами (тарифами), що

не можуть перевищувати граничних рівнів цін (тарифів) чи граничних відхилень від державних фіксованих цін (тарифів);

— за цінами (тарифами), що

дорівнюють державним фіксованим цінам (тарифам);

— за цінами (тарифами),

сформованими відповідно до порядку, установленому законодавством.

Згідно з

п. 6 Положення закупівлі товарів, робіт та послуг, ціни на які підлягають державній реєстрації, здійснюються за цінами, сформованими на базі ціни, зареєстрованої на дату подання учасником тендерної (цінової) пропозиції, а в разі закупівлі в одного учасника — на дату подання до Мінекономіки документів для погодження застосування процедури закупівлі або на дату укладення договору про закупівлю в разі застосування процедури закупівлі без погодження з Мінекономіки.

Розглянемо, яких товарів стосуються зазначені вимоги.

Згідно з

ч. 3 ст. 189 Господарського кодексу України від 16.01.2003 р. № 436-IV і ст. 6 Закону України «Про ціни та ціноутворення» від 03.12.90 р. № 507-XII суб’єкти господарювання можуть використовувати в господарській діяльності вільні ціни, державні фіксовані ціни та регульовані — граничні ціни або граничні відхилення від державних фіксованих цін.

Вільні ціни встановлюються на всі види продукції (робіт, послуг) за винятком тих, що підлягають державному регулюванню. Вільні ціни встановлюються суб’єктами господарювання самостійно за погодженням сторін, а у внутрішньогосподарських відносинах — також за рішенням суб’єкта господарювання.

У свою чергу,

державне регулювання цін здійснюється шляхом установлення державних фіксованих цін (тарифів) та граничних рівнів цін (тарифів), граничних рівнів торгівельних надбавок, нормативів рентабельності, запровадження обов’язкового декларування зміни цін та тарифів на окремі види продукції, товарів та послуг.

Кабінет Міністрів України як найвищий орган виконавчої влади забезпечує проведення цінової політики, що закріплено в

ст. 116 Конституції України та відповідно до ст. 4 зазначеного закону визначає перелік продукції, товарів та послуг, державні фіксовані й регульовані ціни та тарифи, що затверджуються відповідними органами державного управління (крім сфери телекомунікацій), визначає повноваження органів державного управління у сфері встановлення та застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами).

Керуючись наданими повноваженнями, Кабінет Міністрів України

постановою «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)» від 25.12.96 р. № 1548 установив повноваження відповідних органів у сфері регулювання цін (тарифів). Зокрема, в цьому документі наведено перелік товарів та послуг, ціни на які підлягають регулюванню органами виконавчої влади та виконавчими органами місцевих рад. Виходячи з цього місцевими органами влади затверджено регіональні документи, направлені на регулювання цін та тарифів на товари й послуги, включені до зазначених переліків.

Тепер зупинимося на товарах,

ціни на які підлягають державній реєстрації. Зауважимо, що цей спосіб державного регулювання з’явився відносно недавно.

Відповідно до

постанови КМУ «Про реєстрацію цін на окремі види продукції» від 27.12.2008 р. № 1138 реєстрації підлягають ціни на будівельні матеріали, нафтопродукти, гірничорудну, вугільну та металургійну продукцію, що виробляється вітчизняними підприємствами за кодами, зазначеними в номенклатурі продукції промисловості, та реалізується суб’єктами господарювання — резидентами суб’єктам, що використовують для розрахунків за таку продукцію кошти державного бюджету, та державним підприємствам. У цьому документі наведено перелік кодів будівельних матеріалів, нафтопродуктів, гірничорудної, вугільної та металургійної продукції, ціни на які підлягають реєстрації, а також установлено механізм реєстрації цін на зазначену продукцію.

Отже, унаслідок змін, унесених до

п. 3 Порядку № 64 Мінекономіки може звернутися до замовника для отримання документів, які підтверджують, що закупівля товарів, робіт та послуг за державні кошти здійснюватиметься у вітчизняних виробників цих товарів, робіт та послуг (юридичних і фізичних осіб) або їх представників, дилерів, дистриб’юторів, яких визнано такими відповідно до укладених договорів.

Якщо предметом закупівлі є товари, роботи та послуги, ціни на які підлягають державній реєстрації, Мінекономіки також має право вимагати від замовника надати документи, які підтверджують, що закупівля таких товарів, робіт та послуг здійснюється за цінами, сформованими на базі ціни, зареєстрованої на дату подання до Мінекономіки документів про погодження застосування процедури закупівлі в одного учасника.

Якщо ж закупівля товарів, робіт та послуг здійснюється в

нерезидентів, то Мінекономіки може вимагати висновок центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері про те, що відповідні товари, роботи й послуги не виробляються (не виконуються, не надаються) на території України.

Крім цього, звернемо увагу на ще одну нововведення.

Так, відповідно до оновленого

п. 11 Порядку № 64, якщо Мінекономіки приймає рішення про залишення листа-звернення замовника про погодження застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника без розгляду, то йому надсилається оригінал такого рішення. До внесених змін замовникам надсилали копію такого рішення.

Документ, що коментується

, набув чинності з 07.11.2009 р.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі