Теми статей
Обрати теми

Щодо списання з балансу сільради житлових будинків та розрахунку плати за користування житловим фондом

Редакція ББ
Лист від 21.10.2009 р. № 31-14020-01-10/28362

МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

ЩОДО СПИСАННЯ З БАЛАНСУ СІЛЬРАДИ ЖИТЛОВИХ БУДИНКІВ ТА РОЗРАХУНКУ ПЛАТИ ЗА КОРИСТУВАННЯ ЖИТЛОВИМ ФОНДОМ

Лист від 21.10.2009 р. № 31-14020-01-10/28362

(витяг)

 

<...>

Щодо списання з балансу сільської ради житлових будинків

Порядок списання об’єктів державної власності, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2007 року № 1314, визначає механізм списання об’єктів державної власності, якими є об’єкти незавершеного будівництва (незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи), матеріальні активи, що відповідно до законодавства визнаються основними фондами (засобами). При цьому дія цього Порядку відповідно до п. 3 не поширюється на майно, порядок списання якого визначається окремими законами (об’єкти житлового фонду, військове майно, державний матеріальний резерв, об’єкти цивільної оборони, цілісні майнові комплекси підприємств тощо).

У разі прийняття в установленому порядку уповноваженою особою (уповноваженим органом) рішення про знесення житлового будинку складається акт про списання основних засобів за типовою формою № 03-3 (бюджет), форма та порядок складання якої затверджені наказом Головного управління Державного казначейства України та Державного комітету статистики України від 02.12.97 р. № 125/70.

Щодо використання при розрахунку плати за користування житловим фондом (приміщеннями, квартирами) положень Закону України «Про оренду державного та комунального майна» та Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 4 жовтня 1995 р. № 786.

Закон України «Про оренду державного та комунального майна» покликаний забезпечити підвищення ефективності використання державного та комунального майна шляхом передачі його в оренду фізичним та юридичним особам. Закон регулює організаційні та майнові відносини між орендодавцями та орендарями щодо господарського використання державного майна, майна, що належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності.

Орендарями згідно з цим Законом можуть бути господарські товариства, створені членами трудового колективу підприємства, його структурного підрозділу, інші юридичні особи та громадяни України, фізичні та юридичні особи іноземних держав, міжнародні організації та особи без громадянства.

Фізична особа, яка бажає укласти договір оренди державного майна з метою використання його для підприємницької діяльності, до укладення договору зобов’язана зареєструватися як суб’єкт підприємницької діяльності.

Крім того, відповідно до частини першої статті 283 Господарського кодексу за договором оренди в користування передається майно для здійснення господарської діяльності.

Методику розрахунку і порядок використання плати за оренду державного майна, затверджену постановою Кабінету Міністрів України від 4 жовтня 1995 р. № 786, розроблено з метою створення єдиного організаційно-економічного механізму справляння плати за оренду цілісного майнового комплексу державного підприємства, організації, їх структурних підрозділів (філії, цеху, дільниці) та окремого індивідуально визначеного майна державного підприємства, організації, закріпленого за військовими частинами, закладами, установами та організаціями Збройних Сил, інших військових формувань, органами, підрозділами, закладами та установами Держспецзв’язку, рухомого та нерухомого військового майна (за винятком озброєння, боєприпасів, бойової та спеціальної техніки), а також майна, що не ввійшло до статутного фонду господарського товариства, створеного у процесі приватизації (корпоратизації).

Таким чином, правові відносини, пов’язані з наданням житлових будинків та приміщень громадянам для постійного або тимчасового проживання, регулюються нормами житлового законодавства.

 

Заступник Міністра А. Мярковський

 

Коментар редакції

 

ЩОДО СПИСАННЯ ОБ’ЄКТІВ ЖИТЛОВОГО ФОНДУ ТА НАДАННЯ ЇХ В ОРЕНДУ: РОЗ’ЯСНЮЄ МІНФІН

У

листі, що коментується, Мінфін зазначив, що під час списання житлових будинків, які знаходяться на балансі сільради, слід застосовувати акт про списання основних засобів за типовою формою № ОЗ-3 (бюджет), форма та порядок складання якого затверджені спільним наказом Головного управління Державного казначейства України та Державного комітету статистики України від 02.12.97 р. № 125/70. До цього висновку дійшли й фахівці нашої редакції в консультації «Як списати житлові будинки, непридатні для проживання» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2009, № 27, с. 14).

Також нагадаємо: на сьогодні основним документом, що визначає процедуру виключення житлових будинків з житлового фонду у зв’язку з непридатністю для подальшого проживання, є

Положення про порядок обстеження стану житлових будинків з метою встановлення їх відповідності санітарним та технічним вимогам та визнання житлових будинків і жилих приміщень непридатними для проживання, затверджене постановою Ради Міністрів УРСР від 26.04.84 р. № 189.

Крім того, місцевими органами самоврядування можуть бути розроблені окремі положення щодо списання об’єктів житлового фонду на відповідних територіях.

Списання об’єктів житлового фонду, непридатних до подальшого проживання, має такі

етапи:

— подання заяви про розгляд питання щодо придатності до експлуатації житлового будинку до місцевого органу самоврядування;

— обстеження житлового будинку спеціальною комісією, створеною виконкомом відповідної місцевої ради;

— складання акта обстеження житлового будинку;

— складання акта про списання основних засобів за типовою формою № ОЗ-3 (бюджет).

Також у

листі, який коментується, Мінфін розглядає питання щодо надання в оренду об’єктів житлового фонду і зазначає, що правові відносини, які пов’язані з наданням житлових будинків в оренду, регулюються нормами житлового законодавства.

Це та інші питання, пов’язані з наданням в оренду об’єктів житлового фонду, досить детально були висвітлені в консультації «Здавання житлового приміщення в оренду: як розрахувати плату за користування» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2009, № 28, с. 26).

Як зазначив Мінфін у

листі, і як ми зазначали в цій консультації, при наданні в оренду об’єктів житлового фонду Закон України «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.92 р. № 2269-XII та Методика розрахунку і порядок використання плати за оренду державного майна, затверджена постановою КМУ від 04.10.95 р. № 786 , не застосовуються.

Щодо цього питання слід керуватися

Житловим кодексом Української РСР від 30.06.83 р. № 5464-Х.

Нагадаємо, що розмір плати за користування житловим приміщенням, яке знаходиться в державній чи комунальній власності, розраховується

виходячи із загальної площі житлового приміщення, що здається в оренду та з урахуванням тарифів на послуги з утримання житла, встановлених місцевими органами самоврядування.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі