Теми статей
Обрати теми

Забезпечення працівників захисними марлевими масками

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАЦІВНИКІВ ЗАХИСНИМИ МАРЛЕВИМИ МАСКАМИ

 

Тетяна РЯБУХА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Наша установа, яка не належить до медичної сфери, на час епідемії грипу хоче придбати для працівників захисні медичні маски, але у зв’язку з відсутністю у продажу купити їх неможливо. Яким чином ми можемо забезпечити працівників захисними медичними масками?

(Київська обл.)

 

Обов’язковість носіння окремими категоріями працівників захисних медичних масок визначена

наказом Міністерства охорони здоров’я «Про заходи щодо профілактики і боротьби з грипом та гострими респіраторними інфекціями в Україні» від 09.02.98 р. № 30.

Так, згідно з цим

наказом персонал карантинних груп дитячих дошкільних установ та шкіл повинен працювати в марлевих масках, які необхідно замінювати кожні 3 — 4 години.

Але в період епідемії грипу захисні маски доцільно носити всім працівникам бюджетних установ для захисту від захворювання.

У ситуації коли придбати захисні медичні маски неможливо, можна вирішити питання такими шляхами:

1) придбати марлю та розповсюдити її серед працівників для подальшого пошиву масок працівниками самостійно;

2) придбати марлю та замовити пошив масок з цієї марлі на спеціалізованому підприємстві;

3) замовити пошив масок на спеціалізованому підприємстві з матеріалу підприємства.

Запропоновані варіанти розглянемо докладніше.

Виходячи з

Роз’яснення щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженого наказом Державного казначейства України від 04.11.2004 р. № 194 (далі — Роз’яснення № 194), видатки на придбання марлі необхідно здійснювати за КЕКВ 1131 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар».

Обліковувати придбану марлю

слід на субрахунку 234 «Господарські матеріали і канцелярське приладдя» згідно з Інструкцією з обліку запасів бюджетних установ, затвердженою наказом Державного казначейства України від 08.12.2000 р. № 125 (далі — Інструкція № 125).

Списують марлю після її фактичної роздачі працівникам установи.

Згідно з

Типовою інструкцією про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ, затвердженою спільним наказом Державного казначейства України та Міністерства економіки України від 10.08.2001 р. № 142/181, при списанні запасів складається акт за типовою формою № З-2 «Акт списання», форма та порядок складання якого затверджені наказом Державного казначейства України «Про затвердження типових форм обліку та списання запасів бюджетних установ та інструкції про їх складання» від 18.12.2000 р. № 130.

Крім того, при списанні матеріальних цінностей можуть складатися акти довільної форми із зазначенням вичерпної інформації щодо їх кількісних та якісних показників, а також причин вибуття (списання).

Факт роздачі марлі працівникам можна підтвердити роздавальною відомістю, в якій буде зазначено, яким працівникам, коли і скільки марлі було видано.

Нагадаємо, що згідно з

п. 27 Інструкції № 125 на документах, які підтверджують придбання та одержання матеріальних цінностей, повинен бути підпис особи, яка одержала ці матеріали.

Під час придбання марлі установою та замовлення пошиву масок з цієї марлі на спеціалізованому підприємстві видатки на

придбання марлі слід проводити за КЕКВ 1131 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар», а видатки на оплату послуг з пошиву масок — за КЕКВ 1139 «Оплата інших послуг та інші видатки».

Про це свідчить

лист Держказначейства від 18.07.2005 р. № 07-06/1390-6029.

Обліковувати марлю до її передачі на спеціалізоване швацьке підприємство слід на субрахунку

234 «Господарські матеріали і канцелярське приладдя».

Як зазначало Держказначейство в

листі від 06.03.2007 р. № 3.4-06/721-3021 рукавички, маски захисні, шапочки, бахіли, комбінезони одноразового використання мають спеціальне медичне призначення та належать до дрібного медичного інвентарю.

Медикаменти і перев’язувальні засоби установ, кошти на придбання яких передбачені в кошторисах за КЕКВ 1131 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар», відповідно до

Інструкції № 125 обліковуються на субрахунку 234 «Господарські матеріали і канцелярське приладдя».

Тому

немедичні установи облік готових масок мають здійснювати на субрахунку 234 «Господарські матеріали і канцелярське приладдя».

При замовленні пошиву масок на спеціалізованому підприємстві з матеріалу цього підприємства

видатки на оплату послуг з виготовлення масок відповідно до Роз’яснення № 194 необхідно здійснювати за КЕКВ 1131 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар».

Слід зазначити: вимоги щодо виготовлення масок визначені

Примірною технологічною інструкцією з виготовлення масок марлевих медичних, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я від 31.10.2009 р. № 790.

До речі, кількість марлі, яку необхідно роздати працівникам для виготовлення ними масок самостійно, також можна визначити відповідно до вимог цієї

Примірної технологічної інструкції.

Розмір маски повинен мати такі параметри:

— довжина — 19 см ± 2;

— ширина — 13 см ± 2;

— довжина зав’язок — 30 см ± 2.

При цьому слід урахувати, що маска марлева медична повинна бути прямокутної форми та виготовлена із

4-х шарів марлі.

Розглянемо варіанти придбання масок на прикладах.

Приклад 1.

Бюджетна немедична установа придбала 20 погонних метрів марлі на суму 40 грн.* (ПДВ не передбачено), яка була розповсюджена серед працівників установи для подальшого пошиву ними марлевих масок.

* Постановою КМУ «Про встановлення граничних рівнів цін на окремі лікарські засоби і вироби медичного призначення» від 30.10.2009 р. № 1154 затверджено Перелік лікарських засобів і виробів медичного призначення, на які встановлюються граничні оптово-відпускні та роздрібні ціни, згідно з якими

гранична роздрібна ціна марлі — 2,00 грн. за 1 погонний метр, а марлевої маски багаторазового використання — 1,50 грн.

 

№ з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція субрахунків

Сума,грн.

дебет

кредит

1

Отримано марлю

234

675

40,00

2

Оплачено постачальнику за марлю

675

321

40,00

3

Згідно із роздавальною відомістю марлю видано працівникам установи для самостійного пошиву ними марлевих масок

801 (802)

234

40,00

 

Приклад 2.

Установа придбала 55 погонних метрів марлі на загальну суму 110,00 грн. (ПДВ не передбачено). Марля була передана до спеціалізованого підприємства для пошиву марлевих масок. Вартість робіт з пошиву склала 45 грн.

 

№ з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція субрахунків

Сума,грн.

дебет

кредит

1

Отримано марлю

234

675

110,00

2

Оплачено постачальнику за марлю

675

321

110,00

3

Марлю для пошиву передано до спеціалізованого підприємства згідно з накладною

364

234

110,00

4

Отримано готові марлеві маски

234

364

110,00

5

Списано на фактичні видатки вартість послуг спеціалізованого підприємства з виготовлення марлевих масок

801 (802)

364

45,00

6

Оплачено спеціалізованому підприємству за виготовлення марлевих масок

364

321

45,00

7

Згідно із роздавальною відомістю маски видано працівникам установи

801 (802)

234

110,00

 

Приклад 3.

Установою замовлено пошив марлевих масок на спеціалізованому підприємстві з матеріалу цього підприємства, в результаті чого було отримано 25 марлевих масок на загальну суму 37,50 грн. (ПДВ не передбачено).

 

№ з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція субрахунків

Сума,грн.

дебет

кредит

1

Отримано пошиті марлеві маски

234

675

37,50

2

Оплачено спеціалізованому підприємству за марлеві маски

675

321

37,50

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі