Теми статей
Обрати теми

Які документи є підставою для списання основних засобів

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ЯКІ ДОКУМЕНТИ Є ПІДСТАВОЮ ДЛЯ СПИСАННЯ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ

 

Тетяна РЯБУХА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

На підставі яких документів відділ освіти може списати основні засоби, якщо засновником згідно зі статутом є комітет комунальної власності, а балансоутримувачем — відділ освіти?

(м. Дніпропетровськ)

 

На сьогодні основні засоби,

які знаходяться в комунальній власності, списуються відповідно до вимог Типової інструкції про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України та Міністерства економіки України від 10.08.2001 р. № 142/181 (далі — Типова інструкція № 142/181), а основні засоби, які знаходяться в державній власності, — відповідно до вимог Порядку списання об’єктів державної власності, затвердженого постановою КМУ від 08.11.2007 р. № 1314.

У вашому випадку все майно, яке знаходиться на балансі вашої установи, у тому числі й основні засоби, знаходиться

у комунальній власності, тому при його списанні та визначенні документів, які є підставою для списання основних засобів, слід керуватися Типовою інструкцією № 142/181.

Перед списанням основних засобів необхідно отримати

дозвіл на їх списання, який надається керівником установи, установою вищого рівня або головним розпорядником бюджетних коштів залежно від вартості матеріальних цінностей, що підлягають списанню, та причин списання.

Відповідно до

п. 11 Типової інструкції № 142/181 дозвіл на списання матеріальних цінностей як таких, що непридатні для подальшого використання, морально застарілі, фізично зношені, пошкоджені внаслідок аварії чи стихійного лиха (за винятком виявлених у результаті інвентаризації як недостача), надається з балансів установ, що утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів у такому порядку:

— вартістю за одиницю (комплект) у розмірі

до 2500 грн. — з дозволу керівника установи;

— вартістю за одиницю (комплект) у розмірі

від 2500 до 5000 грн. — з дозволу установи вищого рівня;

— вартістю за одиницю (комплект) у розмірі

понад 5000 грн. — з дозволу місцевої державної адміністрації, або відповідного рішення органів місцевого самоврядування в межах, визначених законом.

Дозвіл на списання комп’ютерних засобів з балансів установ, що утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів,

для подальшої передачі на баланси розпорядників бюджетних коштів надається керівником установи незалежно від вартості за одиницю (комплект).

Основні засоби списують також у тому випадку, коли вони виявлені в результаті інвентаризації як

недостача. Однак їх списанню повинна передувати ретельна перевірка дійсної відсутності винних осіб і вжиття потрібних заходів задля недопущення фактів втрат матеріальних цінностей у подальшому.

Недостачі списують у такому порядку:

— за кожним випадком недостач або псувань матеріальних цінностей на суму

до 2500 грн. включно з дозволу керівника установи;

— за кожним випадком недостачі або псування матеріальних цінностей на суму

від 2500 до 5000 грн. включно — з дозволу керівника установи вищого рівня;

— за кожним випадком недостачі або псування матеріальних цінностей на суму

понад 5000 грн. — з дозволу керівника центрального органу виконавчої влади або іншого головного розпорядника бюджетних коштів, голови місцевої державної адміністрації.

Під час списання основних засобів за результатами їх обстеження постійно діючою

комісією, яка утворюється на підставі наказу керівника установи, складається відповідний акт за типовою формою № ОЗ-3 (бюджет) «Акт про списання основних засобів». Форма та порядок складання цього акта затверджені спільним наказом Головного управління Державного казначейства України та Державного комітету статистики України «Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів, що належать установам і організаціям, які утримуються за рахунок державного або місцевих бюджетів, та Інструкції з їх складання» від 02.12.97 р. № 125/70.

При списанні автомобільного транспорту складається акт за типовою формою № ОЗ-4 (бюджет) «

Акт про списання автотранспортних засобів».

В акті про списання матеріальних цінностей детально висвітлюються причини вибуття об’єкта, стан основних частин, деталей і вузлів, конструктивних елементів та обґрунтовується недоцільність і неможливість їх відновлення.

При списанні автотранспортних засобів, крім того, вказується пробіг автомобіля і дається технічна характеристика агрегатів і деталей автомобіля та можливість подальшого використання основних деталей і вузлів, які можуть бути отримані в результаті демонтажу.

При списанні з балансів установ матеріальних цінностей, які вибули внаслідок аварій, до акта про списання додається

копія акта про аварію з поясненням причин, які викликали аварію, та вказуються заходи, вжиті щодо винних осіб.

Якщо в результаті ліквідації матеріальних цінностей окремі деталі, вузли, матеріали можуть бути використані чи підлягають передачі в установленому порядку, комісією додатково складається

акт про оцінку таких цінностей.

Крім того, при встановленні непридатності автомобілів, нагрівальних котлів, підйомників та інших необоротних активів, які перебувають під наглядом Державних інспекцій, до акта про списання може бути доданий письмовий висновок представника відповідної інспекції. Якщо представник відповідної інспекції своє рішення окремим висновком не оформлював, то він обов’язково повинен підписати акт про списання.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі