Теми статей
Обрати теми

Штати селищної ради

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ШТАТИ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

 

Тетяна РЯБУХА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Чи встановлює постанова КМУ «Про внесення змін у додаток 5 до постанови Кабінету Міністрів України від 3 грудня 1997 р. № 1349» від 23.05.2009 р. № 494 граничну чисельність штатних одиниць селищної ради? Якщо штатна чисельність суворо обмежена, то яка максимальна кількість штатних одиниць допустима для апарату нашої селищної ради з урахуванням додаткових посад, якщо: чисельність населення, що проживає на території діяльності ради, більше ніж 15 тис. осіб; площа, що прибирається, — 410 кв. м; на обліку перебуває більш ніж 1000 військовозобов’язаних та призовників. Скільки штатних одиниць сторожів має бути затверджено штатним розписом ради і як правильно розрахувати їх кількість?

На підставі якого нормативного документа можна ввести посаду головного бухгалтера? На підставі яких нормативних документів при гострій необхідності можна додатково ввести такі посади, як системотехнік (для обслуговування комп’ютерної техніки, комп’ютерної мережі та мережі Інтернет), робітник з комплексного обслуговування адміністративної будівлі (будівля двоповерхова, має підвальне приміщення, центральне опалення, водопровід, каналізацію, електричну мережу) та відповідальний черговий?

(Луганська обл.)

 

Почнемо з того, що згідно з

п. 5 ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР чисельність працівників органів місцевого самоврядування встановлюється відповідною радою у межах загальної чисельності, визначеної типовими штатами, затвердженими КМУ.

Типові штати апарату сільських, селищних рад та їх виконавчих комітетів визначені в

додатку 5 до постанови КМУ «Про фінансове забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування» від 03.12.97 р. № 1349 (далі — постанова № 1349).

З 01.01.2010 р. набуває чинності

постанова КМУ «Про внесення змін у додаток 5 до постанови Кабінету Міністрів України від 3 грудня 1997 р. № 1349» від 23.05.2009 р. № 494 (далі — постанова № 494), якою визначені нові типові штати апарату сільських, селищних рад та їх виконавчих комітетів (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2009, № 22, с. 5).

Згідно з

п. 1 приміток до Типових штатів апарату сільських, селищних рад та їх виконавчих комітетів, затверджених постановою КМУ від 03.12.97 р. № 1349, штатна чисельність установлюється виходячи з мінімальної чисельності населення, що проживає на відповідній території, і може уточнюватися пропорційно збільшенню чисельності населення, але не більше максимального показника.

Тобто кількість штатних одиниць, визначена

постановою № 494, є граничною.

У випадку коли кількість населення у селищі понад 15 тис. осіб, відповідно до

постанови № 494 з 01.01.2010 р. слід застосовувати такі нормативи кількості штатних одиниць:

 

№ з/п

Найменування посади

Кількість штатних одиниць

1

Сільський, селищний голова

1

2

Заступник сільського, селищного голови з питань діяльності виконавчого органу

1 — 2

3

Секретар ради

1

4

Керуючий справами (секретар) виконавчого комітету

1

5

Спеціалісти, усьогоу тому числі:

8 — 10

— бухгалтер

1

— спеціаліст-юрисконсульт

1

— спеціаліст-землевпорядник

1

6

Касир

1

7

Секретар-друкарка, діловод

1

8

Водій

1

Усього

15 — 18

 

Крім зазначених посад, до штату виконкому селищної ради можуть бути

додатково введені посади прибиральниці службових приміщень та сторожа (п. 4 примітки до постанови № 494).

У вашому випадку площа, що прибирається, дорівнює 410 кв.м, тому згідно з

п. 4 примітки до додатка 5 до постанови № 494 вам дозволена одна посада прибиральниці.

У зв’язку з тим, що у вас на обліку є в наявності більш ніж 1000 військовозобов’язаних та призовників, вам дозволяється відповідно до

п. 4 примітки до додатка 5 до постанови № 494 додатково ввести до штатного розпису:

— у випадку, якщо кількість військовозобов’язаних і призовників

від 1000 до 2000 — дві посади працівників військового обліку;

— на кожні

наступні 1000 військовозобов’язаних і призовників — додатково по одній посаді працівника військового обліку.

Ці посади можуть бути введені до штатного розпису лише в тих населених пунктах, де

немає військових комісаріатів.

Посада

сторожа додатково може бути введена лише одна, при цьому ніяких розрахунків щодо неї не передбачено.

Щодо посади працівника, який буде займатися обслуговуванням комп’ютерної техніки, комп’ютерної мережі та мережі Інтернет, зазначимо таке.

У

листі від 25.10.2007 р. № 356/13/116-07 Мінпраці зазначило, що Класифікатор професій ДК 003:2005, затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики України від 26.12.2005 р. № 375, містить великий вибір професійних назв робіт, які належать до групування за кодом 2131.2 «розробники обчислювальних систем», а саме: «адміністратор бази даних», «адміністратор даних», «адміністратор доступу», «адміністратор доступу (груповий)», «адміністратор задач», «адміністратор системи», «аналітик з комп’ютерних комунікацій», «аналітик комп’ютерних систем», «аналітик комп’ютерного банку даних», «інженер з автоматизованих систем керування виробництвом», «інженер з комп’ютерних систем», «інженер з програмного забезпечення комп’ютерів», «інженер-дослідник з комп’ютеризованих систем та автоматики».

Ця категорія працівників належить до професіоналів, що передбачає наявність високого рівня знань у галузі фізичних, математичних, технічних, біологічних, агрономічних, медичних чи гуманітарних наук.

До цього розділу належать професії, що вимагають від працівника (з урахуванням кола та складності певних професійних завдань та обов’язків) кваліфікації за:

1) дипломом про вищу освіту, що відповідає рівню спеціаліста, магістра;

2) дипломом про присудження наукового ступеня:

— кандидата наук;

— доктора наук;

3) атестатом про затвердження вченого звання:

— старшого наукового співробітника;

— доцента;

— професора.

Працівники такого рівня можуть передбачатися у шатному розписі селищної ради

в межах категорії «спеціалісти». Максимальна кількість штатних одиниць усіх спеціалістів селищної ради — 10.

Що стосується введення додаткових посад, в яких виникає гостра необхідність, але які не передбачені типовими штатними нормативами, зазначимо таке.

Пунктом 1 постанови № 1349

рекомендовано головам обласних, Київської та Севастопольської міських, районних, районних у містах рад (у разі їх створення), міським, селищним і сільським головам під час підготовки пропозицій щодо структури виконавчого апарату обласних, районних, районних у містах рад, виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, районних у містах рад (крім міст Києва та Севастополя), загальної чисельності апарату рад та їх виконавчих комітетів дотримуватися типових штатів згідно з додатками 1 — 5 до постанови № 1349.

Виходячи з цього

постанова № 1349 та постанова № 494, якою вносяться до неї зміни, мають рекомендаційний характер.

Ураховуючи зазначене, вважаємо, що за наявності гострої необхідності та відповідних коштів до штатних розписів можуть вводитися і додаткові необхідні посади. Але така необхідність має бути обґрунтована, і селищна рада повинна мати відповідні асигнування на такі цілі.

Згідно зі

ст. 64 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» від 26.12.2008 р. № 835-VI встановлено, що керівники бюджетних установ утримують чисельність працівників, військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та здійснюють фактичні видатки на заробітну плату, включаючи видатки на премії та інші види заохочень чи винагород, матеріальну допомогу, лише в межах фонду оплати праці, затвердженого для бюджетних установ у кошторисах або планах використання бюджетних коштів.

Посадові оклади працівників, яких ви бажаєте ввести до штатного розпису, визначаються відповідно до

постанови КМУ «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 р. № 268 (далі — постанова № 268) та наказу Міністерства праці України «Про умови оплати праці робітників, зайнятих обслуговуванням органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та їх виконавчих органів, органів прокуратури, судів та інших органів» від 02.10.96 р. № 77 (далі — наказ № 77).

Так, відповідно до

постанови № 268 посадовий оклад головного бухгалтера селищної ради виходячи з кількості населення понад 15 тис. осіб встановлюється від 1333* до 1396 грн. (згідно з додатком 54 до постанови № 268 оклад установлюється в межах від 613 до 642 грн. з наступним збільшенням на 45 %** та 50 %***).

* Мінпраці рекомендувало округляти посадові оклади в спільному листі Мінпраці та Мінфіну від 19.08.2003 р. № 03-3/5236-018-15, № 31-03174-01-13/837.

** З 01.02.2008 р. посадові оклади керівних працівників, спеціалістів і службовців, розміри яких затверджено постановою № 268, підвищено на 45 % згідно з постановою КМУ «Про внесення зміни до деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 06.02.2008 р. № 34.

*** Посадові оклади сільських, селищних голів, їх заступників та керівних працівників і спеціалістів апарату сільських і селищних рад та їх виконавчих органів, затверджені додатком 54 до постанови № 268, збільшено на 50 % згідно з постановою КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 р. № 268» від 27.05.2009 р. № 504.

Посада відповідального чергового належить до службовців, і його посадовий оклад визначається згідно з

додатком 55 до постанови № 268. Посадовий оклад відповідального чергового селищної ради встановлюється від 668 до 711 грн. (згідно з додатком 55 до постанови № 268 оклад установлюється в межах від 461 до 490 грн. з наступним збільшенням на 45 %**).

** З 01.02.2008 р. посадові оклади керівних працівників, спеціалістів і службовців, розміри яких затверджено постановою № 268, підвищено на 45 % згідно з постановою КМУ «Про внесення зміни до деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 06.02.2008 р. № 34.

Посадові оклади водіїв легкових автомобілів визначаються згідно з

додатком 3 до наказу № 77 таким чином:

— якщо клас автомобіля особливо малий та малий (робочий обсяг двигуна до 1,8 л), то оклад водія дорівнює 612 грн.;

— якщо клас автомобіля середній (робочий обсяг двигуна від 1,8 до 3,5 л) — 637 грн.;

— якщо клас автомобіля великий (робочий обсяг двигуна понад 3,5 л) — 665 грн.

Слід звернути увагу на те, що відповідно до

п. 1 наказу № 77 установлено, що розміри місячних окладів (тарифних ставок), зазначені в додатках 1 — 3 до наказу № 77 , для робітників, у яких місячні оклади (тарифні ставки) менші, ніж розмір мінімальної заробітної плати, місячні оклади (тарифні ставки) у штатних розписах повинен установлюватися на рівні мінімальної заробітної плати .

Нагадаємо, що розмір мінімальної заробітної плати з 01.07.2009 р. — 630 грн., з 01.10.2009 р. — 650 грн., з 01.12.2009 р. — 669 грн.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі