Теми статей
Обрати теми

Щодо оплати за навчання на короткотермінових курсах працівників бюджетної установи, відображення в бухобліку придбання рентгенівської трубки та ремонту рентгенівського апарата, використання орендної плати, складання фінансової звітності та проведення капремонту власними силами

Редакція ББ
Лист від 17.03.2010 р. № 15-04/569-4783

ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО України

ЩОДО ОПЛАТИ ЗА НАВЧАННЯ НА КОРОТКОТЕРМІНОВИХ КУРСАХ ПРАЦІВНИКІВ БЮДЖЕТНОЇ УСТАНОВИ, ВІДОБРАЖЕННЯ В БУХОБЛІКУ ПРИДБАННЯ РЕНТГЕНІВСЬКОЇ ТРУБКИ ТА РЕМОНТУ РЕНТГЕНІВСЬКОГО АПАРАТА, ВИКОРИСТАННЯ ОРЕНДНОЇ ПЛАТИ, СКЛАДАННЯ ФІНАНСОВОЇ ЗВІТНОСТІ ТА ПРОВЕДЕННЯ КАПРЕМОНТУ ВЛАСНИМИ СИЛАМИ

Лист від 17.03.2010 р. № 15-04/569-4783

 

Державне казначейство України на запит <…> повідомляє наступне.

1. Щодо оплати за навчання на короткотермінових курсах працівників бюджетної установи.

Відповідно до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Державного казначейства України від 25.11.2008 р. № 495 (набула чинності з 01.01.2010 р.) (далі — Інструкція), оплата за участь у короткотермінових семінарах, нарадах, нарадах-навчаннях (у тому числі пов’язаних з роз’ясненням нової нормативної бази, підготовкою та проведенням організаційних заходів тощо); послуги з організації конференцій, нарад, семінарів здійснюється за кодом економічної класифікації видатків 1134 «Оплата послуг (крім комунальних)».

Оплата згідно із законодавством післядипломної підготовки (перепідготовки) кадрів, підвищення кваліфікації кадрів за договорами у закладах, які мають необхідну ліцензію на проведення таких навчань, та/або результатом яких є отримання посвідчення (сертифіката) установленого зразка щодо набуття відповідних професійних навиків, здійснюються за КЕКВ 1172 «Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку».

2. Щодо відображення в бухгалтерському обліку придбання рентгенівської трубки та ремонту рентгенівського апарата, в тому числі власними силами.

Придбання матеріалів, будівельних матеріалів, обладнання, інвентарю та інструментів для господарської діяльності, а також для благоустрою території необхідно здійснювати за КЕКВ 1131 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар, у тому числі м’який інвентар та обмундирування», відповідно до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Державного казначейства України від 25.11.2009 р. № 495, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.01.2009 р. за № 79/16095. Тому придбання деталей та комплектуючих для ремонту медичного обладнання необхідно здійснювати за вказаним кодом.

Відповідно до Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затвердженого наказом Головного управління Державного казначейства України від 10.12.99 р. № 114 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.12.99 р. за № 890/4183, оприбуткування запасних частин до медичного обладнання відображається на субрахунку 238 «Запасні частини до транспортних засобів, машин і обладнання» незалежно від вартості.

Інструкцією з обліку запасів бюджетних установ, затвердженою наказом Державного казначейства України від 08.12.2000 р. № 125 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 21.12.2000 р. за № 937/5158, визначено, що облік запасних частин ведеться за найменуваннями, марками, заводськими номерами, кількістю, вартістю і матеріально-відповідальною особою.

Згідно з пунктом 1.16 Інструкції з обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України від 17.07.2000 р. № 64 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 31.07.2000 р. за № 459/4680 (у редакції наказу Державного казначейства України від 21.02.2005 р. № 30), витрати на поточний та капітальний ремонт не відносяться на збільшення вартості необоротних активів, а відносяться на видатки за відповідними кодами економічної класифікації видатків.

При проведенні ремонту необоротних активів у випадках, не пов’язаних з дообладнанням, реконструкцією, модернізацією, що призвів до заміни запасних частин, їх вартість не відноситься на збільшення вартості необоротних активів, а відноситься на видатки за відповідними кодами економічної класифікації видатків.

Враховуючи викладене вище, при виконанні власними силами поточного або капітального ремонтів медичного обладнання, в тому числі заміні деталей (рентгенівської трубки), що стали не придатними для подальшої експлуатації, витрати відносяться на фактичні видатки.

3. Щодо використання орендної плати.

Відповідно до Переліку груп власних надходжень бюджетних установ, вимог щодо їх утворення та напрямів використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.05.2002 р. № 659, кошти, отримані від передачі бюджетною установою в оренду приміщення, відносяться до третьої підгрупи першої групи власних надходжень як плата за оренду майна бюджетних установ.

Згідно з пунктом 3 цього Переліку власні надходження бюджетних установ підгрупи три першої групи використовуються на утримання, обладнання, ремонт майна бюджетних установ відповідно до затверджених кошторисних призначень.

Кошти, отримані органами державної влади від надання послуг, спрямовуються у розмірах згідно з Порядком використання коштів, отриманих органами державної влади від надання ними послуг відповідно до законодавства, та їх розміри, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.06.2001 р. № 702, на організацію надання цих послуг шляхом зарахування на спеціальні реєстраційні рахунки, відкриті в органах Державного казначейства, та використовуються згідно з відповідними кошторисами, затвердженими в установленому порядку. Плата за оренду приміщень, надходження від орендарів (суборендарів) за спільне господарське обслуговування приміщень (паливо, освітлення тощо) спрямовується на витрати, пов’язані з утриманням і ремонтом обладнання і будівель (приміщень), покриттям видатків із спільного господарського обслуговування, крім оплати праці та інших соціальних виплат.

4. Стосовно складання фінансової звітності розпорядниками бюджетних коштів, які отримують асигнування з державного та місцевих бюджетів.

Відповідно до пункту 1 розділу II «Склад фінансової звітності» Порядку складання місячної та квартальної фінансової звітності у 2009 році установами та організаціями, які отримують кошти державного або місцевих бюджетів, затвердженого наказом Державного казначейства України від 25.03.2009 р. № 123 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.04.2009 р. за № 338/16354 (далі — Порядок), квартальну фінансову звітність бюджетні установи, які утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, складають за такими формами:

— «Баланс» (форма № 1);

— «Звіт про надходження та використання коштів загального фонду» (форма № 2д, № 2м);

— «Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами» (форма № 4-1д, № 4-1м);

— «Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень бюджетних установ» (форма № 4-2д, № 4-2м);

— «Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду» (форма № 4-3д, № 4-3м);

— «Звіт про надходження і використання коштів, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів» (форма № 4-4д);

— «Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (позики міжнародних фінансових організацій)» (форма № 4-3д.1, № 4-3м.1);

— «Звіт про заборгованість за бюджетними коштами» (форма № 7д, № 7м);

— «Звіт про заборгованість за окремими програмами» (форма № 7д.1, № 7м.1).

До форм квартальної фінансової звітності додається пояснювальна записка, яка включає текст та додатки, передбачені цим Порядком.

Відповідно до пункту 1 розділу III «Заповнення форм фінансової звітності» Порядку розпорядники бюджетних коштів складають єдиний «Баланс» (форма № 1), який відображає результат усіх проведених господарських операцій за коштами загального і спеціального фондів відповідного бюджету.

5. Щодо проведення капітального ремонту власними силами.

Відповідно до Інструкції за кодом 1131 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар, у тому числі м’який інвентар та обмундирування» здійснюється придбання матеріалів, будівельних матеріалів, обладнання, інвентарю та інструментів для господарської діяльності, а також для благоустрою території.

Враховуючи вищевикладене, придбання господарських та будівельних матеріалів, які не є капітальними активами і призначені для проведення ремонтних робіт, здійснюється за вказаним вище кодом.

Якщо вартість матеріалів включена до вартості послуг сторонньої організації, яка здійснює роботи з капітального ремонту та капітального будівництва, то видатки на придбання таких матеріалів проводяться згідно з укладеними угодами за КЕКВ 2120 «Капітальне будівництво (придбання)» та 2130 «Капітальний ремонт».

Щодо проведення капітального ремонту та капітального будівництва власними силами установи у разі відсутності спеціального підрозділу, то з даного питання необхідно порадити заявнику звернутися до Міністерства регіонального розвитку та будівництва України.

 

Перший заступник голови Т. Грицун

 

Коментар редакції

 

РОЗ’ЯСНЕННЯ ДЕРЖКАЗНАЧЕЙСТВА ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ КЕКВ

У цьому

листі Держказначейство роз’яснює порядок застосування КЕКВ з окремих питань, деякі з них уже розглядалися на сторінках нашого видання. Зважаючи на те, що з 1 січня 2010 року бюджетні установи керуються Інструкцією щодо застосування класифікації кредитування бюджету, затвердженою наказом Держказначейства України від 25.11.2008 р. № 495 (далі — Інструкція № 495), Держказначейство вирішило відповісти на ці запитання з урахуванням вимог цього документа.

1. Навчання та короткотермінові курси

Бюджетні установи періодично направляють своїх працівників для участі в семінарах, нарадах, а також на підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації. Для оплати видатків на зазначені заходи використовуються різні коди економічної класифікації видатків.

Так, оплата за участь у короткотермінових семінарах, нарадах, нарадах-навчаннях (у тому числі пов’язаних з роз’ясненням нової нормативної бази, підготовкою та проведенням організаційних заходів тощо), послуги з організації конференцій, нарад, семінарів здійснюється за

КЕКВ 1134 «Оплата послуг (крім комунальних)». Раніше (до 1 січня 2010 року) такі видатки проводилися за КЕКВ 1139 «Оплата інших послуг та інші видатки».

А от оплата післядипломної підготовки (перепідготовки) кадрів, підвищення кваліфікації кадрів за договорами в закладах, що мають необхідну

ліцензію на проведення такого навчання, та/або результатом яких є отримання посвідчення (сертифіката) установленого зразка з набуття відповідних професійних навиків, здійснюється за КЕКВ 1172 «Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку» (до 1 січня 2010 року такі видатки здійснювалися за цим самим КЕКВ). Наприклад, за цим КЕКВ здійснюються видатки на проходження навчання та підвищення кваліфікації фахівців у сфері державних закупівель. Такі видатки не можуть уключатися до калькуляції видатків з оплати за тендерну документацію (див. лист Держказначейства від 06.06.2005 р. № 26-06/256-3849).

2. Придбання рентгенівської трубки і ремонт медобладнання

Запитання про застосування КЕКВ у разі придбання дорогих запасних частин до медичного обладнання, зокрема, рентгенівської трубки для заміни в рентген-апараті, досі залишалося до кінця не вирішеним.

Справа в тому, що рентгенівська трубка є

запасною частиною до рентген-апарата, тому її заміна є поточною потребою установи для підтримки медобладнання в робочому стані. По суті, ця операція пов’язана із заміною спрацьованої частини рентген-апарата на таку саму, але нову для підтримки апарата в робочому стані. Тобто заміна рентген-трубки в рентген-апараті є його поточним ремонтом.

Самостійна закупівля установами матеріалів, предметів, обладнання тощо для поточних потреб установи здійснюється за КЕКВ 1130. Спірним при цьому було питання про застосування коду всередині КЕКВ 1130, зокрема, застосовувати КЕКВ 1131 чи 1132.

Свого часу фахівці Держказначейства стверджували: «

Самостійне придбання установою рентгенівської трубки, яка не є капітальним активом і призначена для ремонту медичного обладнання власними силами установи, здійснюється за КЕКВ 1132 «Медикаменти та перев’язувальні матеріали» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2009, № 12, с. 31). Крім того, аналогічну відповідь розміщено на сайті Держказначейства (www.treasury.gov.ua) у рубриці «Зворотний зв’язок / Відповіді на отримані запитання».

Тепер Держказначейство

змінило свою думку з цього питання і, як свідчать роз’яснення, наведені в листі, що коментується, вважає: придбання деталей і комплектуючих для ремонту медичного обладнання здійснюється за КЕКВ 1131 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар, у тому числі м’який інвентар та обмундирування».

Ми цілком згодні з таким висновком, адже як раніше, так і зараз у бюджетних установ немає підстав застосовувати КЕКВ 1132 в разі придбання запчастин, навіть якщо це запчастини до медобладнання, що випливає безпосередньо з

Інструкції № 495.

3. Використання орендної плати

Основним документом, що визначає порядок надходження та використання власних надходжень бюджетних установ, є

Перелік власних надходжень бюджетних установ, вимоги щодо їх формування та напрями використання, затверджений постановою КМУ від 17.05.2002 р. № 659 (далі — Перелік № 659).

Так, відповідно до

Переліку № 659 власні надходження бюджетних установ поділяються на дві групи:

перша група — плата за послуги, що надаються бюджетними установами;

друга група — інші джерела власних надходжень бюджетних установ.

Кожна з груп власних надходжень поділена на підгрупи. Зокрема, до третьої підгрупи першої групи належить

плата за оренду майна бюджетних установ. Як зазначено в п. 3 Переліку № 659, витрачати ці надходження дозволяється на утримання, обладнання та ремонт майна бюджетних установ відповідно до кошторисних призначень.

Крім того, існує ще один спеціальний документ, що визначає напрями використання коштів, отриманих

органами державної влади від надання платних послуг, — постанова КМУ «Про порядок використання коштів, отриманих органами державної влади від надання ними послуг відповідно до законодавства, та їх розміри» від 25.06.2001 р. № 702. З цього документа випливає: одним із видів платних послуг, що надаються міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, місцевими держадміністраціями, є плата за оренду приміщень, надходження від орендарів (суборендарів) за спільне господарське обслуговування приміщень (паливо, освітлення тощо). Саме ці кошти зазначені органи можуть спрямовувати на видатки, пов’язані з утриманням та ремонтом обладнання й будівель (приміщень), покриття видатків за спільне господарське обслуговування. Проте їх не може бути спрямовано на видатки, пов’язані з оплатою праці та інші соціальні виплати.

Як бачимо, напрями витрачання орендної плати, передбачені

постановою № 702, жодним чином не суперечать Переліку № 659, а доповнюють один одного.

5. Капремонт власними силами

Питання застосування КЕКВ при проведенні капітального ремонту бюджетною організацією власними силами (так званий господарський спосіб) вже неодноразово розглядалося Держказначейством. Аналогічні роз’яснення було надано в

листах Держказначейства від 26.06.2008 р. № 15-06/1508-10322 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2008, № 29) і від 27.03.2009 р. № 15-08/844-4945. Нагадаємо тільки, що для того щоб правильно визначити, які саме роботи з ремонту будівлі можна віднести до капітальних, не зайве буде скористатися Примірним переліком послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затвердженим наказом Державного комітету з питань житлово-комунального господарства від 18.08.2004 р. № 150 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2009, № 19).
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі