Теми статей
Обрати теми

Щодо застосування постанови КМУ від 03.12.97 р. № 1349 «Про фінансове забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування»

Редакція ББ
Лист від 22.01.2010 р. № 12/19-2-4-12-580

МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ТА БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ

ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ ПОСТАНОВИ КМУ ВІД 03.12.97 р. № 1349 «ПРО ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ»

Лист від 22.01.2010 р. № 12/19-2-4-12-580

 

Міністерство регіонального розвитку та будівництва України розглянуло лист <…> про надання роз’яснень щодо застосування постанови Кабінету Міністрів України від 03.12.97 р. № 1349 «Про фінансове забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування» (далі — постанова від 03.12.97 р. № 1349) та повідомляє.

Щодо правомірності застосування типових штатів органів місцевого самоврядування.

Відповідно до пункту 5 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів, витрат на їх утримання є виключною компетенцією сільської, селищної, міської ради. Пунктом 1 вказаної постанови передбачено, що для органів місцевого самоврядування типові штати є рекомендованими до використання. Таким чином, уповноважені посадові особи та органи місцевого самоврядування розробляють та затверджують штати цих органів у межах визначених законодавством, виходячи із місцевих умов та можливостей. Типові штати ними можуть використовуватися у добровільному порядку.

Типові штати органів місцевого самоврядування призначені для використання у розрахунках показників обсягу видатків районних бюджетів сіл, селищ, міст районного значення на утримання органів управління відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.09.2009 р. № 995 «Деякі питання врегулювання міжбюджетних відносин».

Щодо визначення місячних посадових окладів бухгалтерів апарату сільських, селищних рад та їх виконавчих комітетів.

Місячні посадові оклади спеціалістів-бухгалтерів апарату сільських, селищних рад та їх виконавчих комітетів визначаються на рівні місячних посадових окладів спеціалістів, що визначені додатком 54 до постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 р. № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів». Місячні посадові оклади бухгалтерів централізованих бухгалтерій, утворених при сільських, селищних радах та їх виконавчих комітетах, визначаються на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 р. № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери».

Щодо посади головного бухгалтера в апараті сільських, селищних рад та їх виконавчих комітетів.

За час чинності постанови від 03.12.97 р. № 1349 до типових штатів апарату сільських, селищних рад та їх виконавчих комітетів посади головних бухгалтерів не включалися. Доцільність введення посад головних бухгалтерів до типових штатів апаратів сільських, селищних рад та їх виконавчих комітетів буде розглянуто при опрацюванні їх нової редакції. При цьому буде враховуватися реальний обсяг бухгалтерського обліку та фінансової звітності у вказаних органах місцевого самоврядування.

При вирішенні організаційних питань щодо ведення бухгалтерського обліку в органах місцевого самоврядування та бюджетних установах потрібно керуватися статтею 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

 

Заступник Міністра А. Ткачук

 

Коментар редакції

 

ПИТАННЯ ФОРМУВАННЯ ШТАТІВ СІЛЬСЬКИХ І СЕЛИЩНИХ РАД
 ПІСЛЯ НАБУТТЯ ЧИННОСТІ ЗАКОНОМ ПРО ДЕРЖБЮДЖЕТ НА 2010 РІК

Типові штати апарату сільських, селищних рад та їх виконавчих комітетів визначені в

додатку 5 до постанови КМУ «Про фінансове забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування» від 03.12.97 р. № 1349 (далі — постанова № 1349).

При цьому з набуттям чинності Законом про держбюджет на 2010 рік

Типові штати апарату сільських, селищних рад та їх виконавчих комітетів матимуть нову редакцію, затверджену постановою КМУ «Про внесення змін до додатка 5 до постанови Кабінету Міністрів України від 3 грудня 1997 року № 1349» від 23.05.2009 р. № 494 (далі — постанова № 494).

У

листі, що коментується, Міністерство регіонального розвитку та будівництва України роз’яснило деякі питання, пов’язані з формуванням штатів сільських і селищних рад, їх виконавчих комітетів згідно з новими нормативами.

 

Чи є нові штатні нормативи граничними?

Це запитання виникло у зв’язку з тим, що згідно з

п. 1 примітки до додатка 5 до постанови № 1349 (у редакції постанови № 494) штатна чисельність установлюється виходячи з мінімальної чисельності населення, що проживає на відповідній території, і може уточнюватися пропорційно збільшенню чисельності населення, але не більше максимального показника. Тобто можна зробити висновок, що кількість штатних одиниць, визначена постановою № 494, є граничною. Із цього приводу зазначимо таке.

Перш за все звернемося до

Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР (далі — Закон № 280).

Згідно з

п. 5 ч. 1 ст. 26 Закону № 280 затвердження за пропозицією сільського, селищного голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів, витрат на їх утримання належать до виключної компетенції сільських і селищних рад.

У свою чергу,

пунктом 1 постанови № 1349 рекомендовано селищним і сільським головам під час підготовки пропозицій щодо структури виконавчих органів сільських, селищних рад, загальної чисельності апарату рад та їх виконавчих комітетів дотримуватися Типових штатів, затверджених цією постановою.

Отже,

Типові штати мають рекомендаційний характер. Зазначимо, що ми вже акцентували увагу на цьому питанні в консультації, наведеній у «Бюджетній бухгалтерії», 2009, № 34, с. 31. Тепер рекомендаційний характер Типових штатів підтвердило й Міністерство регіонального розвитку та будівництва в листі, що коментується, наголосивши, що вони можуть використовуватися в добровільному порядку.

Це означає, що за необхідності та наявності відповідних коштів до штатних розписів можуть вводитися додаткові посади, не передбачені

Типовими штатами. Але така необхідність має бути обґрунтована і на такі цілі необхідно мати відповідні асигнування.

 

Як визначити посадовий оклад бухгалтера?

Схему посадових окладів керівних працівників і спеціалістів апарату сільських і селищних рад та їх виконавчих органів затверджено додатком 54 до

постанови КМУ «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 р. № 268 (далі — постанова № 268).

Дійсно, безпосередньо в додатку 54 до

постанови № 268 посаду бухгалтера не зазначено.

Але це зовсім не означає, що в сільській або селищній раді її не може бути. Справа в тому, що бухгалтери в таких радах обіймають посади спеціалістів (сьома категорія посадових осіб місцевого самоврядування).

Отже, якщо посаду бухгалтера передбачено штатним розписом сільської, селищної ради, то його посадовий оклад має визначатися так само, як і інших спеціалістів цієї ради, — згідно з додатком 54 до

постанови № 268.

Приклад.

Згідно з додатком 54 до постанови № 268 посадовий оклад спеціаліста I категорії (бухгалтера сільської ради) за умови кількості населення від 3 до 7,5 тис. осіб установлюється в межах від 467 грн. до 490 грн. з подальшим збільшенням на 45 % відповідно до постанови КМУ від 06.02.2008 р. № 34 і на 50 % згідно з постановою КМУ від 27.05.2009 р. № 504.

Отже, розмір посадового окладу спеціаліста I категорії (бухгалтера) установлюється в межах від 1015,00 грн. до 1065,00 грн. (нагадаємо

, що Мінпраці та Мінфін у спільному листі від 19.08.2003 р. № 03-3/5236-018-15, № 31-03174-01-13/837 рекомендували округлювати посадові оклади).

Якщо ж при сільських і селищних радах утворено централізовані бухгалтерії, то посадові оклади бухгалтерів таких бухгалтерій мають визначатися згідно з

постановою КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30.08.2002 р. № 1298

 

Чи можна ввести посаду головного бухгалтера до штату сільської або селищної ради?

Відповідаючи на це запитання, Міністерство регіонального розвитку та будівництва констатувало: за час дії

постанови № 1349 посади головних бухгалтерів до Типових штатів апарату сільських і селищних рад не входили. Доцільність введення такої посади розглядатиметься в майбутньому під час складання нової редакції Типових штатів з урахуванням реального обсягу бухобліку та фінансової звітності, що здійснюються в органах місцевого самоврядування.

Чи означає це, що посаду головного бухгалтера не може бути включено до апарату сільської або селищної ради?

З урахуванням зазначеного відповідь на це питання очевидна — рішення про введення такої посади належить

виключно до компетенції сільської, селищної ради. За необхідності введення посади головного бухгалтера не суперечитиме чинному законодавству. Тим паче, що посадовий оклад головного бухгалтера визначено додатком 54 до постанови № 268.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі