Теми статей
Обрати теми

Про затвердження Порядку погодження застосування процедури закупівлі в одного учасника

Редакція ББ
Постанова від 28.07.2010 р. № 668

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПОРЯДКУ ПОГОДЖЕННЯ ЗАСТОСУВАННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ В ОДНОГО УЧАСНИКА

Постанова від 28.07.2010 р. № 668

 

Відповідно до частини першої статті 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель» Кабінет Міністрів України

постановляє:

Затвердити Порядок погодження застосування процедури закупівлі в одного учасника, що додається.

 

Прем’єр-міністр України М. Азаров

 

 

Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 28.07.2010 р. № 668

ПОРЯДОК ПОГОДЖЕННЯ ЗАСТОСУВАННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ В ОДНОГО УЧАСНИКА

 

1. Цей Порядок визначає механізм погодження Мінекономіки застосування замовником процедури закупівлі в одного учасника, очікувана вартість предмета якої для закупівлі товарів або послуг дорівнює або перевищує 100 тис. гривень, а робіт — 300 тис. гривень.

2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України «Про здійснення державних закупівель».

3. Для погодження застосування процедури закупівлі в одного учасника замовник подає Мінекономіки:

1) лист-звернення;

2) копію протоколу (протоколів) засідання комітету з конкурсних торгів щодо прийняття рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника із зазначенням підстав для застосування такої процедури відповідно до статті 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель», предмета закупівлі, конкретного найменування товару, роботи і послуги, очікуваної вартості предмета закупівлі, джерела фінансування закупівлі, засвідчену підписом уповноваженої особи замовника, скріпленим печаткою, із зазначенням посади і дати підпису;

3) копію інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника, яка оприлюднюється відповідно до статті 10 зазначеного Закону, з проставленням дати та номера реєстрації у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель;

4) проект договору про закупівлю товарів, робіт і послуг;

5) обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника;

6) копію річного плану закупівель, засвідчену підписом уповноваженої особи замовника, скріпленим печаткою, із зазначенням посади і дати підпису;

7) оригінали або засвідчені підписом уповноваженої особи замовника, скріпленим печаткою, із зазначенням посади і дати підпису копії експертних, нормативних, технічних та інших документів, прийнятих у поточному році, що підтверджують наявність підстав для застосування процедури закупівлі в одного учасника відповідно до частини другої статті 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель». У разі закупівлі відповідно до пункту 4 частини другої статті 39 зазначеного Закону подаються копії не менше ніж двох повідомлень про відміну процедури закупівлі у зв’язку з відсутністю достатньої кількості учасників, предметом закупівлі в яких були ті самі товари, роботи і послуги, що є предметом закупівлі в одного учасника, застосування процедури якої передбачається погодити, із зазначенням дати та номера реєстрації у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель, та звітів про результати проведення такої процедури закупівлі;

8) копії установчих документів учасника, свідоцтва про державну реєстрацію, ліцензії (дозволу) на провадження певного виду господарської діяльності, засвідчені підписом уповноваженої особи учасника, скріпленим печаткою, із зазначенням посади і дати підпису, якщо отримання ліцензії (дозволу) на провадження виду діяльності, необхідного для виконання договору про закупівлю, передбачено законодавством (для юридичних осіб);

9) копії паспорта, а у разі його відсутності іншого документа, що посвідчує особу, та документа про присвоєння ідентифікаційного номера (для фізичних осіб);

10) копії паспорта, а у разі його відсутності іншого документа, що посвідчує особу, свідоцтва про державну реєстрацію, ліцензії (дозволу) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання ліцензії (дозволу) на провадження виду діяльності, необхідного для виконання договору про закупівлю, передбачено законодавством (для фізичних осіб — підприємців).

4. Днем надходження до Мінекономіки поданих замовником документів вважається дата їх реєстрації в Міністерстві.

За результатами розгляду зазначених документів відповідними структурними підрозділами Мінекономіки структурний підрозділ, до функцій якого належить координація здійснення державних закупівель, готує проект рішення про погодження або відмову в погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника.

5. Рішення про погодження або відмову в погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника Мінекономіки приймає протягом 15 робочих днів після реєстрації поданих замовником документів (у разі закупівлі відповідно до пункту 4 частини другої статті 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель» — протягом п’яти робочих днів) і оформляє його листом за підписом Міністра економіки або уповноваженої ним особи за формою згідно з додатками 1 і 2. Лист готується у двох примірниках (один надсилається замовникові, а інший разом з пакетом поданих документів зберігається в Мінекономіки протягом трьох років).

6. Рішення про відмову в погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника приймається у разі, коли:

документи подані не в повному обсязі;

подані документи в частині обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника не підтверджують наявності підстав, передбачених статтею 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель»;

виявлення в поданих документах недостовірної інформації;

застосування до замовника або учасника-нерезидента спеціальних санкцій у вигляді режиму індивідуального ліцензування або тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності згідно із статтею 37 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність».

Рішення про відмову в погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника може бути оскаржене замовником в установленому законодавством порядку.

7. Рішення про погодження або відмову в погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника видається разом із супровідним листом, у якому зазначаються зауваження до проекту договору, що враховуються замовником самостійно до укладення договору про закупівлю, безпосередньо уповноваженій особі замовника за умови пред’явлення нею документа, що посвідчує її особу та підтверджує наявність повноважень від замовника на отримання зазначених документів, або надсилається поштою протягом трьох робочих днів після його прийняття.

8. Рішення про погодження застосування процедури закупівлі в одного учасника використовується одноразово замовником під час укладення договору про закупівлю товару, роботи і послуги, зазначених у такому рішенні.

9. Відповідальні працівники Мінекономіки не мають права розголошувати інформацію, що становить державну, службову або комерційну таємницю, яка стала їм відома під час розгляду поданих замовником документів для погодження процедури закупівлі в одного учасника.

10. Замовник несе відповідальність за недостовірність інформації в поданих документах згідно із законом.

 

img 1

 

img 2

 

Коментар редакції

 

ЯК ПОГОДЖУВАТИ ПРОЦЕДУРУ ЗАКУПІВЛІ В ОДНОГО УЧАСНИКА

Однією із процедур закупівель, передбачених

Законом України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI, (далі — Закон), (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2010, № 26), який діє з 30.07.2010 р., є закупівля в одного учасника.

Ця закупівля є процедурою, відповідно до якої замовник укладає договір закупівлі з учасником після проведення переговорів з ним. Як передбачено

ст. 39 Закону, процедура закупівлі в одного учасника застосовується як виняток у разі:

1) закупівлі витворів мистецтва чи закупівлі, пов’язаної із захистом прав інтелектуальної власності, або укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного чи мистецького конкурсу;

2) відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на товари, роботи чи послуги, які може бути поставлено, виконано або надано лише певним постачальником (виконавцем), за відсутності при цьому альтернативи;

3) виникнення термінової потреби в товарах, роботах або послугах, у тому числі необхідних для оперативної негайної ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, обмежених у часі та непідконтрольних замовникові, яких не можна було уникнути;

4) якщо замовником було двічі відмінено процедуру закупівлі через відсутність достатньої кількості учасників.

Згідно із

Законом процедура закупівлі в одного учасника застосовується після погодження з Мінекономіки. Механізм такого погодження якраз і регулюватиме Порядок погодження процедури закупівлі в одного учасника, затверджений постановою КМУ від 28.07.2010 р. № 668 (далі — Порядок № 668). Нагадаємо, що до 30.07.2010 р., замовники в цьому питанні керувалися Порядком погодження застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника, затвердженим наказом Мінекономіки від 30.01.2009 р. № 64 (далі — Порядок № 64). Одразу зазначимо, що Порядок № 668 містить низку нових вимог до переліку та форм документів, які подаються замовниками до Мінекономіки, а також установлює нові строки розгляду звернень замовників.

Зупинимося детальніше на вимогах до документів, що подаються замовниками до Мінекономіки.

 

Які документи потрібно подавати до Мінекономіки

Примітка

1

2

1) лист-звернення

Порядок № 668 не встановлює будь-яких вимог до змісту листа-звернення, тоді як Порядок № 64 висував до нього певні вимоги

2) копію протоколу (протоколів) засідання комітету з конкурсних торгів щодо прийняття рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника із зазначенням підстав для застосування такої процедури відповідно до ст. 39 Закону, предмета закупівлі, конкретного найменування товару, роботи та послуги, очікуваної вартості предмета закупівлі, джерела фінансування закупівлі, засвідчену підписом уповноваженої особи замовника, скріплену печаткою, із зазначенням посади та дати підпису

Цей документ і раніше було включено до переліку документів, які подаються замовниками до Мінекономіки. На сьогодні з переліку обов’язкових реквізитів протоколу виключено такий реквізит, як орієнтовний строк (дата) поставки товарів (виконання робіт, надання послуг)

3) копію інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника, яка оприлюднюється відповідно до ст. 10 Закону, із зазначенням дати та номера реєстрації в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель

Це новий документ. Порядок64 не містив вимог щодо його надання. Крім того, раніше така інформація не підлягала опублікуванню в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та оприлюдненню на веб-порталі Мінекономіки

4) проект договору про закупівлю товарів, робіт і послуг

Раніше до проекту договору про закупівлю потрібно було додавати ще й додатки. Зараз же такої вимоги Порядком № 668 не передбачено

5) обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника

Раніше такий документ подавали за затвердженою формою (додаток 1 до Порядку № 64). Тепер обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника складають за формою, затвердженою наказом Мінекономіки від 26.07.2010 р. № 922

6) копію річного плану закупівель, засвідчену підписом уповноваженої особи замовника, скріплену печаткою, із зазначенням посади та дати підпису

Вимоги до подання цього документа і раніше було передбачено Порядком № 64, жодних змін вони не зазнали

7) експертні, нормативні, технічні та інші документи, прийняті в поточному році, що підтверджують наявність підстав для застосування процедури закупівлі в одного учасника (оригінали чи копії, завірені підписом уповноваженої особи замовника, скріплені печаткою із зазначенням посади та дати підпису). Якщо процедура закупівлі застосовується у зв’язку з тим, що замовником було двічі скасовано процедуру закупівлі через відсутність достатньої кількості учасників, то подаються копії не менше двох повідомлень про відміну процедури закупівлі у зв’язку з відсутністю достатньої кількості учасників, предметом закупівлі яких були ті самі товари, роботи та послуги, закупівлі, які є предметом в одного учасника, застосування процедури якої передбачається погоджувати (із зазначенням дати та номера реєстрації в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель), а також звіти про результати проведення такої процедури закупівлі

Необхідність подання таких документів було також передбачено Порядком № 64. Однак у Порядку № 64 йшлося про те, що дата видачі таких документів не повинна перевищувати одного року з дня подання документів до Мінекономіки. Зараз же Порядок № 668 містить вимогу — такі документи має бути прийнято (видано) в поточному році.

Крім того, установлено спеціальні вимоги до процедури закупівлі в одного учасника, яка застосовується, якщо замовником було двічі скасовано процедуру закупівлі через відсутність достатньої кількості учасників

8) для юридичних осіб — копії установчих документів учасника, свідоцтва про державну реєстрацію, ліцензії (дозволу) на проведення певного виду господарської діяльності, завірені підписом уповноваженої особи учасника, скріплені печаткою, із зазначенням посади та дати підпису (якщо отримання ліцензії (дозволу) на проведення виду діяльності, необхідної для виконання договору про закупівлю, передбачено законодавством)

Вимоги до подання цих документів і раніше було передбачено Порядком № 64, жодних змін вони не зазнали

9) для фізичних осіб — копії паспорта чи іншого документа, що посвідчує особу, та документа про присвоєння ідентифікаційного номера

10) для фізичних осіб — підприємців — копії паспорта чи іншого документа, що посвідчує особу, свідоцтва про державну реєстрацію, ліцензії (дозволу) на проведення певного виду господарської діяльності (якщо отримання ліцензії (дозволу) на проведення виду діяльності, необхідного для виконання договору про закупівлю, передбачено законодавством)

 

Зверніть увагу: значно скорочено

строк розгляду звернення замовників і прийняття рішень про погодження чи відмову в погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника. Зараз він складає 15 робочих днів (раніше було 30 календарних днів), а якщо процедура закупівлі застосовується у зв’язку з тим, що замовником було двічі скасовано процедуру закупівлі у зв’язку з відсутністю достатньої кількості учасників, — протягом 5 робочих днів. Таке рішення оформлюється у вигляді листа (додатки 1 та 2 до Порядку № 668), який складається у двох примірниках (один — направляється замовникові, а другий разом з пакетом поданих документів залишається в Мінекономіки та зберігається протягом 3 років).

Порядком № 668

передбачено ситуації, коли Мінекономіки може прийняти рішення про відмову в застосуванні процедури закупівлі в одного учасника, які практично не відрізняються від тих, що були передбачені Порядком № 64. Напевно, єдине, на що слід звернути увагу, — Порядок № 668 не містить жодних згадок про те, що в окремих випадках документи, подані замовником до Мінекономіки, можуть бути залишені без розгляду.

Рішення про погодження застосування процедури закупівлі в одного учасника

застосовується замовником одноразово під час укладення договору про закупівлю товарів, робіт і послуг, зазначених у такому рішенні. Інакше кажучи, рішення про погодження застосування цієї процедури закупівлі поширюється лише на закупівлю товарів, робіт і послуг, зазначених у такому рішенні, і відповідно для укладення нового договору про закупівлю замовникові доведеться отримати новий дозвіл у Мінекономіки.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі