Теми статей
Обрати теми

Присвоєння звання «викладач-методист»

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ПРИСВОЄННЯ ЗВАННЯ «ВИКЛАДАЧ-МЕТОДИСТ»

 

Світлана МЕРЕНКОВА, провідний контролер-ревізор КРВ у м. Харкові

 

Чи правомірне рішення прийняла комісія коледжу про присвоєння педагогічного звання «викладач-методист» викладачу вищої категорії, який за останні 2 роки межатестаційного періоду отримував два дисциплінарні стягнення, несвоєчасно заповнював навчальну документацію з атестації студентів, порушував критерії оцінювання модульних контрольних робіт, порушував вимоги положення про поточну та семестрову атестацію, запізнювався на заняття?

(Львівська обл.)

 

Коледж

— вищий навчальний заклад другого рівня акредитації або структурний підрозділ вищого навчального закладу третього або четвертого рівня акредитації, який провадить освітню діяльність, пов’язану із здобуттям певної вищої освіти та кваліфікації у споріднених напрямах підготовки (якщо структурним підрозділом вищого навчального закладу третього або четвертого рівня акредитації або входить до навчального чи навчально-науково-виробничого комплексу) або за кількома спорідненими спеціальностями і має відповідний рівень кадрового та матеріально-технічного забезпечення.

Атестація педагогічних працівників у коледжі проводиться відповідно до вимог

Типового положенням про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20.08.93 р. № 310 (далі — Положення № 310).

Згідно з

п. 1.2. Положення № 310 атестація педагогічних працівників проводиться відповідно до Закону України «Про освіту» (стаття 54) з метою активізації творчої професійної діяльності, стимулювання безперервної фахової та загальної освіти, якісної роботи, підвищення відповідальності за результати навчання та виховання, забезпечення соціального захисту компетентної педагогічної праці.

Відповідно до

п. 5.6 Положення № 310 педагогічне звання «викладач-методист» присвоюється педагогічним працівникам, як мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», відповідають вимогам для присвоєння звань «старший учитель», «старший викладач», а також запроваджують у навчально-виховний процес ефективні форми, методи роботи, узагальнюють передовий педагогічний досвід, беруть активну участь у розробленні шкільного компонента змісту освіти, діяльності професійних педагогічних об’єднань, асоціацій, надають практичну допомогу педагогічним працівникам інших навчально-виховних закладів в освоєнні досвіду провідних педагогів, мають власні методичні розробки, як пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами відповідного рівня.

При присвоєнні педагогічних звань ураховуються державні нагороди, рівень моральних якостей та загальної культури педагогічного працівника, володіння державною мовою (

п. 5.8 Положення № 310).

Конкретна відповідь на поставлене запитання

Положенням № 310 не передбачена. У цьому випадку кожен може висловлювати лише власну думку, однак усе ж таки рішення про прийняття комісією коледжу про присвоєння викладачу вищої категорії педагогічного звання «викладач-методист» було неправомірним . Пояснимо чому.

Повноваження атестаційних комісій визначено

р. VII Положення № 310. Так, відповідно до п. 7.2 Положення № 310 для педагогічних працівників професійних навчально-виховних закладів, коледжів, технікумів, освітніх установ підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів атестаційна комісія при закладі лише приймає рішення і порушує клопотання перед атестаційною комісією при відповідних вищих органах державного управління освітою, що мають зазначені навчально-виховні заклади, про встановлення, підтвердження (непідтвердження) педагогічним працівникам кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії», присвоєння, підтвердження (непідтвердження) педагогічного звання, а також про відповідне моральне і матеріальне заохочення (нагородження грамотою, відзначення премією тощо).

Згідно з

п. 7.4. Положення № 310 атестаційна комісія при Міністерстві освіти АРК, управліннях освіти обласних, Київської, Севастопольської міських держадміністрацій розглядає клопотання атестаційних комісій при районних (міських) органах державного управління освітою, професійних навчально-виховних закладах, вищих навчальних закладах I — II рівня акредитації, коледжах, освітніх установах підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів і приймає рішення про встановлення, підтвердження (непідтвердження) педагогічним працівникам кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» та відповідного педагогічного звання. Рішення цієї комісії є остаточним.

Аналогічна компетенція атестаційних комісій міністерств, відомств, що мають у своєму підпорядкуванні навчально-виховні заклади, визначається відповідними міністерствами, відомствами.

Таким чином, атестаційна комісія коледжу

може лише порушити клопотання перед обласним управлінням освіти про присвоєння педагогічного звання педагогічному працівнику (при цьому повинні бути виконані вимоги р. VII Положення № 310).

Обов’язково в

п. 10 атестаційного листа адміністрацією установи зазначається об’єктивна характеристика якості виконання посадових обов’язків, результативності навчально-виховної роботи, рівень загальної професійної культури педагогічного працівника. Рішення атестаційної комісії при обласному управлінні освіти буде остаточним.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі