Теми статей
Обрати теми

Щодо операцій з оприбуткування виготовлених інформаційних стендів та відображення в бухгалтерському обліку послуг з монтажу та установки охоронно-пожежної сигналізації

Редакція ББ
Лист від 28.05.2010 р. № 15-04/1243-9248

ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО України

ЩОДО ОПЕРАЦІЙ З ОПРИБУТКУВАННЯ ВИГОТОВЛЕНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СТЕНДІВ ТА ВІДОБРАЖЕННЯ В БУХГАЛТЕРСЬКОМУ ОБЛІКУ ПОСЛУГ З МОНТАЖУ ТА УСТАНОВКИ ОХОРОННО-ПОЖЕЖНОЇ СИГНАЛІЗАЦІЇ

Лист від 28.05.2010 р. № 15-04/1243-9248

 

На численні звернення розпорядників бюджетних коштів Державне казначейство України надає роз’яснення з окремих питань ведення бухгалтерського обліку.

 

1. Щодо операцій з оприбуткування виготовлених інформаційних стендів

Відповідно до пункту 2.1 Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України від 17.07.2000 р. № 64, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 31.07.2000 р. за № 459/4680 (далі — Інструкція № 64), до основних засобів належать матеріальні активи, які використовуються установою багаторазово і безперервно в процесі виконання основних функцій, надання послуг, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких становить більше одного року і вартість яких без податку на додану вартість та інших платежів перевищує 1000 гривень за одиницю (комплект).

Обліковуються інформаційні стенди, відповідно до Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затвердженого наказом Головного управління Державного казначейства України від 10.12.99 р. № 114, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 20.12.99 р. за № 890/4183, на субрахунку 106 «Інструменти, прилади та інвентар».

Інформаційні стенди оприбутковуються на підставі «Акта прийняття-передачі основних засобів» форма № ОЗ-1 (бюджет) відповідно до Інструкції зі складання типових форм з обліку та списання основних засобів, що належать установам і організаціям, які утримуються за рахунок державного або місцевих бюджетів, затвердженої спільним наказом Головного управління Державного казначейства України та Державного комітету статистики України від 02.12.97 р. № 125/70, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 22.12.97 р. за № 612/2416.

У бухгалтерському обліку зазначені операції відображаються відповідно до Інструкції про кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення основних господарських операцій бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України від 10.07.2000 р. № 61, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 14.08.2000 р. за № 497/4718 (у редакції наказу Державного казначейства України від 14.02.2005 р. № 28) (далі — Інструкція № 61).

При цьому виконуються такі бухгалтерські проведення:

 

№ з/п

Зміст операції

Номери субрахунків

за дебетом

за кредитом

1

Отримано асигнування із загального фонду державного бюджету

321

701, 702

2

Оприбутковано інформаційні стенди

Водночас проводиться другий запис

106801, 802

364, 675401

3

Перераховано кошти за виконані роботи

364, 675

321

 

Принагідно повідомляємо, що відповідно до пункту 4 Інструкції № 61 кореспонденція субрахунків, що не наведена в цій Інструкції, визначається установою, виходячи з норм даної кореспонденції субрахунків та нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку бюджетних установ.

 

2. Щодо відображення в бухгалтерському обліку послуг з монтажу та установки охоронно-пожежної сигналізації

Відповідно до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Державного казначейства України від 25.11.2009 р. № 495, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.01.2009 р. за № 79/16095, за кодом економічної класифікації видатків 1134 «Оплата послуг (крім комунальних)» здійснюються видатки на створення і впровадження локальних мереж, систем відеоспостереження, охоронної сигналізації та перепускних систем, пожежогасіння, систем гарантованого енергоживлення або електропостачання, систем кондиціювання робочих або технологічних приміщень, систем технічного захисту інформації (уключаючи видатки на їх атестацію), у тому числі оплата пасивного обладнання — монтажних шаф, монтажних коробів, кабелеводів, кабелів, з’єднувачів, розеток, кріплень, комутаційних панелей тощо,

якщо зазначене обладнання є невід’ємною частиною послуг.

Ураховуючи викладене вище, якщо за умовами договору пасивне обладнання є складовою робіт з монтажу пожежної сигналізації, то витрати на проведення його монтажу відносяться на фактичні видатки бюджетної установи.

Відповідно до пункту 2.4 Інструкції № 64 одиницею обліку основних засобів є об’єкт основних засобів. До основних засобів належать матеріальні цінності, які мають вартість більше 1000 грн. за одиницю (комплект) та строк корисної експлуатації більше одного року.

Щодо відображення в бухгалтерському обліку послуг з монтажу та установки охоронно-пожежної сигналізації, то відповідно до пункту 1.15 Інструкції № 64 роботи щодо встановлення структурованої кабельної системи, настройки локальної обчислювальної мережі тощо, а також витратні матеріали (кабельні лотки, монтажні панелі, розетки, коректори тощо), що використані при проведенні таких робіт, не відносяться до вартості необоротних активів, а списуються на фактичні видатки на підставі виправдних документів (актів виконаних робіт тощо).

Вартість витратних матеріалів не містить об’єкта основних засобів, тому підстави для відображення в бухгалтерському обліку об’єктів основних засобів відсутні.

 

Перший заступник голови О. Даневич

 

Коментар редакції

 

ЯК ОБЛІКОВУВАТИ ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ
 ТА ПОСЛУГИ З МОНТАЖУ ТА ВСТАНОВЛЕННЯ СИГНАЛІЗАЦІЇ:
 РОЗ’ЯСНЕННЯ МІНФІНУ ТА КАЗНАЧЕЙСТВА

У цьому

листі Мінфін та Держказначейство досить докладно роз’яснюють порядок бухгалтерського обліку інформаційних стендів та послуг з монтажу та встановлення охоронно-пожежної сигналізації.

 

1. Як обліковувати інформаційні стенди

Виходячи з норм

Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України від 17.07.2000 р. № 64 ( далі — Інструкція № 64), Держказначейство в листі, що коментується, нагадує, які матеріальні активи установа може віднести до складу основних засобів.

У бухгалтерському обліку необоротні активи (до яких належать і основні засоби) відображаються за

первісною вартістю, до якої включаються всі фактичні витрати, пов’язані з їх придбанням, спорудженням та виготовленням. Виходячи з цього правила, у ситуації, що розглядається, об’єктом основних засобів вважатиметься вартість інформаційного стенда з урахуванням витрат на його виготовлення. Цю суму організація — виконавець робіт вказує в документах на виготовлення інформаційного стенда (рахунок, акт виконаних робіт). Саме на цю вартість установа повинна оприбуткувати в бухгалтерському обліку інформаційний стенд як об’єкт основних засобів. При цьому сума ПДВ, сплачена за рахунком на виготовлення стенда виконавцю, при його оприбуткуванні не відноситься на збільшення первісної вартості стенда, а списується на фактичні видатки установи.

Відповідно до

Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Держказначейства від 25.11.2008 р. № 495 (далі — Інструкція № 495), видатки, пов’язані з придбанням основних засобів, до складу яких належать матеріальні цінності, призначені для використання в господарській діяльності протягом періоду, що перевищує 365 календарних днів та вартість яких без ПДВ перевищує 1000 грн., установи здійснюють за КЕКВ 2110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування».

Якщо вартість інформаційного стенда

не перевищує 1000 грн., то видатки на його виготовлення здійснюються за КЕКВ 1131 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар, у тому числі м’який інвентар та обмундирування». У бухгалтерському обліку такий об’єкт буде оприбутковано за субрахунком 113 «Малоцінні необоротні матеріальні активи»

Кореспонденція субрахунків, наведена в

листі, складена відповідно до Інструкції про кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення основних господарських операцій бюджетних установ, затвердженої наказом Держказначейства від 10.07.2000 р. № 61, і, мабуть, єдине, чим варто її доповнити, — бухгалтерський запис на суму ПДВ, сплаченого виробнику стенда. Так, залежно від джерела придбання матеріальних цінностей суми ПДВ відносяться:

— при придбанні необоротних активів за рахунок коштів загального фонду кошторису — на фактичні видатки установи;

— при придбанні необоротних активів за рахунок коштів спеціального фонду — до складу податкового кредиту (за умови, що установа зареєстрована як платник ПДВ і має право на податковий кредит за операцією, що здійснюється). Якщо вона не є платником ПДВ, то такі суми відносяться на фактичні видатки установи.

 

2. Як обліковувати видатки, пов’язані з оплатою послуг з монтажу та встановлення охоронно-пожежної сигналізації

Питання, що стосуються обліку пасивного обладнання, свого часу вже розглядалися Держказначейством у

листі від 15.10.2002 р. № 07-06/1800-8809. Однак у зв’язку з набуттям чинності Інструкцією № 495 Держказначейство вирішило знову повернутись до цієї теми.

Так, до

пасивного обладнання належить таке обладнання, яке не може існувати самостійно (кабель, розетки, кріпильні матеріали, монтажні короби, з’єднувачі тощо) та яке неможливо перенести в інше місце. Як зазначається в листі, пасивне обладнання є невід’ємною частиною послуг з установлення та монтажу охоронно-пожежної сигналізації. Отже, якщо договором на встановлення сигналізації передбачено, що пасивне обладнання є складовою частиною робіт з установлення та монтажу охоронно-пожежної сигналізації, такі витрати в загальній сумі відносяться на фактичні видатки установи.

Крім того, згідно з

п. 1.15 Інструкції № 64 роботи з установлення структурованої кабельної системи, налаштування локальної обчислювальної мережі тощо, а також витратні матеріали (кабельні лотки, монтажні панелі, розетки, коректори тощо), які використано при проведенні таких робіт, не відносяться до вартості необоротних активів, а списуються на фактичні видатки на підставі підтверджуючих документів (актів виконаних робіт тощо).

Тому Держказначейство звертає увагу в листі на те, що вартість витратних матеріалів, які було витрачено при установленні охоронно-пожежної сигналізації, не відповідають визначенню об’єкта основних засобів. А отже, вартість витратних матеріалів обліковується у складі послуг з установлення та монтажу охоронно-пожежної сигналізації загальною сумою та списується на фактичні видатки установи на підставі підтверджуючих документів. Відповідно до Інструкції № 495 такі видатки здійснюються за КЕКВ 1134 «Оплата послуг (крім комунальних)».

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі