Теми статей
Обрати теми

Щодо нормативної чисельності працівників бухгалтерії

Редакція ББ
Лист від 21.04.2010 р. № 4174/0/14-10/13

МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

ЩОДО НОРМАТИВНОЇ ЧИСЕЛЬНОСТІ ПРАЦІВНИКІВ БУХГАЛТЕРІЇ

Лист від 21.04.2010 р. № 4174/0/14-10/13

 

Міністерство праці та соціальної політики України надсилає за належністю [до Міністерства культури і туризму України. —

Прим. ред.] лист депутата <…> щодо роз’яснення порядку застосування постанови Ради Міністрів Української РСР від 17.05.79 р. № 255 «Про типові штати централізованих бухгалтерій при обласних, міських та районних відділах (управліннях) народної освіти, охорони здоров’я і культури та при центральних районних і міських лікарнях» (додаток 3) та постанови Секретаріату Всесоюзної центральної ради Професійних Союзів від 30.12.76 р. № 99/29 «Про затвердження показників та порядку віднесення централізованих бухгалтерій при міністерствах та відомствах АРСР, виконкомах крайових, обласних, окружних, міських, районних, селищних та сільських радах депутатів трудящих, їх управлінь і відділів до групи з оплати праці керівних працівників і спеціалістів».

Про результати розгляду питань, порушених у листі, просимо повідомити автора.

Водночас повідомляємо, що для розрахунку нормативної чисельності працівників, зайнятих бухгалтерським обліком, застосовуються Міжгалузеві нормативи чисельності працівників бухгалтерського обліку, затверджені наказом Мінпраці від 26.09.2003 р. № 269.

Зазначені Міжгалузеві нормативи містять норми чисельності працівників бухгалтерського обліку установ, організацій, підприємств та норми часу на виконання робіт усіх видів бухгалтерського обліку згідно із Планом рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств та організацій, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 26.09.2003 р. № 269.

<…>

 

Заступник Міністра А. Черкасов

 

Коментар редакції

 

ШТАТНІ НОРМАТИВИ ЦЕНТРАЛІЗОВАНОЇ БУХГАЛТЕРІЇ
ПРИ РАЙОННОМУ ВІДДІЛІ КУЛЬТУРИ

Нещодавно на адресу редакційної пошти надійшло запитання щодо штатних нормативів централізованих бухгалтерій при районному відділі культури, яке полягає в такому:

«Штатні нормативи централізованих бухгалтерій при відділах культури визначено додатком 3 до Типових штатних нормативів чисельності працівників централізованих бухгалтерій при обласних, міських і районних відділах народної освіти, затверджених постановою Ради Міністрів УРСР від 17.05.79 р. № 255

(далі — Типові штати № 255). Згідно з цим документом штатні нормативи розраховуються виходячи з груп оплати праці. Яким нормативним документом має керуватись районний відділ культури для визначення групи по оплаті праці?

Чи має право відділ культури керуватись постановою секретаріату всесоюзної центральної ради професіональних союзів «Про затвердження показників та порядку віднесення централізованих бухгалтерій при міністерствах та відомствах АРСР, виконкомах крайових, обласних, окружних, міських, районних, селищних та сільських радах депутатів трудящих, їх управлінь і відділів до групи з оплати праці керівних працівників і спеціалістів» від 30.12.76 р. № 99/29

(далі — постанова № 99/29)? Якщо відділ культури має право керуватись цим нормативним документом, то який порядок переводу сум річного обсягу кошторису з мільйонів рублів у гривні?»

Перш ніж висловлювати думку редакції з цього питання, слід було дізнатися думку Мінпраці, яку викладено в

листі, що коментується.

Як видно з цього

листа, Мінпраці переадресувало запитання Мінкультури як до профільного міністерства, щоб це відомство висловило свою точку зору щодо порядку застосування вищезазначених документів — Типових штатів № 255 і постанови № 99/29.

Водночас, на думку Мінпраці, при розрахунку нормативної чисельності працівників, зайнятих бухгалтерським обліком, необхідно керуватися

Міжгалузевими нормативами чисельності працівників бухгалтерського обліку, затвердженими наказом Мінпраці від 26.09.2003 р. № 269 (далі — Нормативи № 269).

Нормативи № 269

містять норми часу на виконання робіт з бухгалтерського обліку та нормативи чисельності працівників бухгалтерського обліку установ, організацій, підприємств. Водночас, згідно з п. 7 Нормативів № 269, їх розроблено на всі види бухгалтерського обліку згідно з Планом рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств та організацій, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 30.11.99 р. № 291, який, як відомо, бюджетні установи не застосовують.

Проте, як бачимо, Мінпраці вважає можливим застосування цього документа бюджетними організаціями, зокрема, для розрахунку нормативної чисельності працівників централізованих бухгалтерій при районному відділі культури.

Не проти застосування

Нормативів № 269 для розрахунку працівників бухгалтерських служб і Держказначейство (див. лист, наведений на с. 5 цього номера). Проте, як зазначило Держказначейство, Нормативи № 269 не містять норми часу за видами робіт, які є специфічними для галузевого обліку (охорона здоров’я, освіта, наука, культура тощо) і властиві виключно бюджетним організаціям. Тому, якщо розраховувати чисельність працівників бухгалтерського обліку, спираючись на Нормативи № 269, то розрахунок може не відповідати реальній потребі в таких працівниках.

Зі свого боку зазначимо таке. Дійсно, якщо спиратися на

Типові штати № 255 і постанову № 99/29, то визначити нормативну чисельність працівників централізованої бухгалтерії при районному відділі культури неможливо через те, що ці документи видано ще за часів Радянського Союзу. Так, наприклад у постанові № 99/29 фігурує такий показник, як рублі, що не дає можливості правильно визначити групу по оплаті праці.

На сьогодні невідома позиція Мінкультури з цього питання. Сподіваємося, що це відомство не баритиметься з відповіддю і висловить свою думку найближчим часом.

Водночас Мінпраці рекомендує розраховувати чисельність працівників, спираючись на

Нормативи № 269, а Держказначейство рекомендує при цьому розрахунку зважати на специфіку бухгалтерського обліку бюджетних організацій та специфіку галузевого обліку.

Вважаємо, що при вирішенні цього питання в першу чергу потрібно дотримуватись вимог чинного законодавства, а саме

ст. 63 Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» від 27.04.2010 р. № 2154-VI, в якій зазначено, що керівники бюджетних установ повинні утримувати чисельність працівників і здійснювати фактичні видатки на заробітну плату, уключаючи видатки на премії та інші види заохочень або винагород, матеріальну допомогу, тільки в межах фонду заробітної плати, затвердженого для бюджетних установ у кошторисах. Тому при затвердженні штатного розпису централізованої бухгалтерії слід керуватися конкретними умовами роботи та наявним фондом оплати праці.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі