Теми статей
Обрати теми

Як проводити процедури закупівель на початку року

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ЯК ПРОВОДИТИ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЕЛЬ НА ПОЧАТКУ РОКУ

 

Вікторія МАТВЄЄВА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Центральна клінічна лікарня здійснює видатки на підставі тимчасового кошторису на 1 квартал 2010 року, оскільки не було прийнято Закон України про Державний бюджет на 2010 рік. Як проводити закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти в цей період? На яку суму укладати договір закупівлі?

(м. Ніжин)

 

Відповідно до

п. 6 Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою КМУ від 17.10.2008 р. № 921 (далі — Положення № 921), замовникам надано право починати процедури закупівлі до затвердження відповідних кошторисів (планів використання бюджетних коштів). У цьому випадку замовники повинні в тендерній документації (запиті цінових пропозицій) при проведенні торгів та/або в договорі закупівлі передбачити умову про те, що виникнення бюджетних зобов’язань за договором здійснюється в разі наявності та в межах відповідних бюджетних асигнувань.

Крім того, про правомірність здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти за відсутності затверджених кошторисних призначень свідчать роз’яснення, наведені в

листі Мінекономіки від 01.12.2008 р. № 3303-27/1103 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2009, № 5) та листах Держказначейства від 18.01.2006 р. № 26-06/37-423 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2007, № 45) та від 18.03.2005 р. № 26-06/139-2326.

Як випливає з цих документів, Мінекономіки та Держказначейство вважають, що замовники для забезпечення невідкладних потреб у товарах, роботах та послугах можуть на початку року провести процедуру закупівлі щодо відповідного предмета закупівлі виходячи з

очікуваної річної вартості предмета закупівлі.

У цьому випадку в договорі про закупівлю, а також в основних умовах договору (проекту), що є невід’ємною частиною тендерних пропозицій, необхідно передбачити відповідний

порядок виконання договірних зобов’язань залежно від обсягів реального фінансування, передбаченого в кошторисі бюджетної організації. При цьому в договорі необхідно обов’язково передбачити умову виникнення платіжних зобов’язань замовника, а для розпорядника бюджетних коштів виходячи з ч. 1 ст. 23 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 р. № 2542-III передбачити умову виникнення платіжних зобов’язань за наявності відповідного бюджетного призначення (бюджетних асигнувань). Обов’язковість наявності такої умови обумовлена вимогами ч. 6 ст. 51 Бюджетного кодексу України, де йдеться про те, що будь-які зобов’язання, взяті фізичними та юридичними особами без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, визначених цим Кодексом або Законом про Держбюджет на відповідний рік, не є бюджетними зобов’язаннями.

Тому, укладаючи договір закупівлі на річну вартість предмета закупівлі, необхідно в окремому пункті зафіксувати, що після фактичного затвердження кошторису суму зобов’язань за договором може бути скориговано відповідно до кошторису.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі