Теми статей
Обрати теми

Сертифікація послуг, що надаються дитячими оздоровчими закладами

Редакція ББ
Відповідь на запитання

СЕРТИФІКАЦІЯ ПОСЛУГ, ЩО НАДАЮТЬСЯ ДИТЯЧИМИ ОЗДОРОВЧИМИ ЗАКЛАДАМИ

 

Вікторія МАТВЄЄВА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Дитячий літній табір «Альянс» надає послуги у сфері оздоровлення та відпочинку дітей. Чи підлягають сьогодні обов’язковій сертифікації послуги, що надаються дитячими оздоровчими закладами у сфері оздоровлення та відпочинку?

Якими документами необхідно керуватися дитячому оздоровчому закладу при наданні послуг з тимчасового проживання та харчування дітей?

(м. Сєверодонецьк)

 

Основним документом, що визначає засади державної політики у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, повноваження органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, правові, фінансові та організаційні засади створення і діяльності дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, а також права, обов’язки та відповідальність усіх учасників процесу, є

Закон України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» від 04.09.2008 р. № 375-VI (далі — Закон № 375).

Згідно з початковою редакцією

Закону № 375, зокрема, у його ст. 10 «Сертифікація послуг у сфері оздоровлення та відпочинку», передбачалося: «Для забезпечення належного рівня оздоровлення та відпочинку дітей послуги у сфері оздоровлення та відпочинку підлягають сертифікації. Порядок видачі сертифікатів дитячим закладам оздоровлення та відпочинку, незалежно від форми власності, на право надання послуг з оздоровлення та відпочинку дітей здійснюється відповідно до законодавства».

Однак

Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» від 21.05.2009 р. № 1401-VI (далі — Закон № 1401) було повністю виключено ст. 10 Закону № 375. У зв’язку з цим виникло запитання: чи означає це, що після набуття чинності Законом № 1401 (тобто з 29.05.2009 р.) послуги у сфері оздоровлення та відпочинку дітей не підлягають обов’язковій сертифікації? Розглянемо це питання докладно.

Насамперед уточнимо, з яких причин було внесено зміни до

Закону № 375. Як зазначається в Пояснювальній записці до проекту Закону № 1401, одним із завдань цього документа було забезпечення узгодженості Закону № 375 з іншими нормативно-правовими актами, що регламентують процес оздоровлення та відпочинку дітей. Так, питання оцінки відповідності послуг, що надаються дитячими закладами оздоровлення та відпочинку, установленим вимогам щодо безпеки для життя і здоров’я дітей, захисту їх майна та охорони навколишнього середовища вже врегульовано чинними законодавчими та іншими нормативно-правовими актами. У зв’язку з цим у Пояснювальній записці робиться висновок про те, що проходження дитячими закладами оздоровлення та відпочинку процедури сертифікації послуг з тимчасового розміщення (проживання) та харчування, а також їх державної атестації відповідно до Закону № 375 є достатнім механізмом державного регулювання діяльності таких закладів і не потребує додаткового регулювання, як це передбачено ст. 10 цього Закону .

Таким чином, вилучення

ст. 10 із Закону № 375 не означає, що після прийняття Закону № 1401 послуги у сфері оздоровлення та відпочинку дітей не підлягають обов’язковій сертифікації. Суб’єкти, які надають такі послуги, як і раніше, повинні проходити сертифікацію в порядку, передбаченому законодавством. Розглянемо, якими документами передбачено сертифікацію послуг оздоровчих закладів з оздоровлення та відпочинку.

По-перше, відповідно до

ст. 5 Закону України «Про туризм» від 15.09.95 р. № 324/95-ВР (далі — Закон № 324) дитячі оздоровчі заклади віднесено до інших суб’єктів підприємницької діяльності, які надають послуги з тимчасового розміщення (проживання), харчування, екскурсійні, розважальні та інші туристичні послуги. Такі заклади є учасниками відносин, що виникають при провадженні туристичної діяльності.

До послуг, пов’язаних з тимчасовим розміщенням, належать послуги з обслуговування житлового приміщення (номери), харчування (ресторанного обслуговування), зі збереження майна та багажу проживаючих, а також інші послуги, що надаються залежно від категорії об’єкта туристичної інфраструктури. Послуги з тимчасового розміщення (проживання) віднесено до туристичних послуг і вони

підлягають обов’язковій сертифікації згідно зі ст. 18 Закону № 324. Під сертифікацією розуміється процедура, за допомогою якої в установленому порядку уповноважений орган документально засвідчує відповідність продукції, систем якості, систем управління якістю, систем екологічного управління, персоналу встановленим законодавством вимогам.

По-друге, відповідно до

Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28, сертифікації підлягають готельні послуги та послуги харчування (розділ 30), що надаються суб’єктами туристичної діяльності. Так, одним із різновидів послуг місць короткотермінового проживання є послуги дитячих та студентських літніх таборів. Такі послуги включено до підрозділу 30.1 «Готельні послуги» і мають код — 55.23.11. Перелік послуг харчування, які підлягають обов’язковій сертифікації та які надають суб’єкти туристичної діяльності, наведено в підрозділі 30.2. Крім того, у зазначеному документі наведено нормативні документи, на відповідність яким проводиться обов’язкова сертифікація готельних послуг та послуг харчування.

Сьогодні процедуру проведення обов’язкової сертифікації послуг з тимчасового розміщення (проживання) та послуг харчування, що надаються суб’єктами туристичної діяльності, визначено такими документами:

Правилами обов’язкової сертифікації послуг з тимчасового розміщення (проживання), затвердженими наказом Держстандарту України від 27.01.99 р. № 37.

Правилами обов’язкової сертифікації послуг харчування, затвердженими наказом Держстандарту України від 27.01.99 р. № 37.

У цих документах поетапно описано механізм проведення обов’язкової сертифікації послуг з розміщення (проживання) та послуг харчування, а також наведено відповідні документи, що оформляються в ході кожного етапу.

І на завершення наведемо основні документи, якими необхідно керуватися дитячим оздоровчим закладам при наданні послуг з тимчасового проживання та харчування:

Державні санітарні правила розміщення, улаштування та експлуатації оздоровчих закладів, затверджені наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.06.96 р. № 172 (установлені нормативи матеріально-технічного забезпечення дитячих закладів оздоровлення та відпочинку для надання послуг з оздоровлення та відпочинку);

Державні санітарні правила і норми «Улаштування, утримання і організація режиму діяльності дитячих оздоровчих закладів» ДСанПіН 5.5.5.23-99, затверджені постановою Головного державного санітарного лікаря України від 26.04.99 р. № 23 (нормативи розміщення дітей для оздоровлення та відпочинку);

постанова КМУ «Про затвердження норм харчування в навчальних та оздоровчих закладах» від 22.11.2004 р. № 1591, Порядок організації харчування дітей в навчальних та оздоровчих закладах, затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 р. № 242/329 (норми забезпечення дітей повноцінним харчування в дитячих закладах оздоровлення відповідно до фізіологічних потреб).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі