Теми статей
Обрати теми

Виконання місцевої програми щодо проведення спортивних заходів

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ВИКОНАННЯ МІСЦЕВОЇ ПРОГРАМИ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ СПОРТИВНИХ ЗАХОДІВ

 

Тетяна РЯБУХА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

У попередні роки утримання спортивних споруд міста Петровське здійснювалося за рахунок міжбюджетних трансфертів, отриманих із місцевого бюджету м. Красний Луч у вигляді субвенції. На 2010 рік угода про передачу видатків не укладена, а спортивні споруди передано на баланс установи, яка фінансується з м. Красний Луч. У той же час Петровська міська рада має можливість згідно зі ст. 91 БКУ та, крім цього, необхідність фінансування проведення спортивних змагань. У зв’язку з цим Петровська міська рада затвердила місцеву програму «Розвиток фізичної культури територіальної громади м. Петровське». За рахунок цієї програми здійснюється проведення спортивно-масових і фізкультурно-оздоровчих заходів.

За яким КЕКВ слід здійснювати видатки на проведення спортивних заходів?

Чи можна утримувати спортивні споруди за рахунок коштів місцевого бюджету одного міста, а проведення спортивних заходів на них — за рахунок коштів місцевого бюджету іншого міста? Які документи слід застосовувати при цьому?

За яким документом виплачуються добові учасникам спортивних змагань?

(Луганська обл.)

 

Відповідно до

Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Державного казначейства України від 25.11.2008 р. № 495 (далі — Інструкція № 495), видатки, які проводяться в рамках бюджетних програм здійснюються за КЕКВ 1172 «Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку». Зокрема, за цим КЕКВ здійснюються видатки на проведення спортивних заходів.

Зверніть увагу: такі видатки проводяться

відповідно до укладених договорів з підприємствами (організаціями). Тобто з виконавцями програми мають бути обов’язково укладені договори, в яких визначені всі умови співпраці.

Що стосується проведення видатків з різних рівнів бюджету на заходи, передбачені бюджетними програмами, то ми вже неодноразово звертали увагу в своїх консультаціях, що проведення таких видатків

можливе .

На виняткові випадки фінансування бюджетних установ з різних бюджетів звертали увагу Мінфін та Держказначейство в

листах від 31.08.2007 р. № 1.3-04-01/332-10245, від 02.06.2003 р. № 03200-05/153; № 07-06/1097-4827, від 03.03.2004 р. № 07-06/462-1836 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2007, № 38, с. 10 — 12).

У цих

листах зазначалося, що може мати місце фінансування бюджетних установ з різних бюджетів, коли виконавцем програм соціально-економічного та культурного розвитку областей та районів, затверджених у місцевих бюджетах, є установа, яка утримується за рахунок коштів державного бюджету, або, навпаки, виконавцем державної програми є установа, яка утримується за рахунок коштів місцевого бюджету.

Це ж стосується і різних рівнів місцевих бюджетів.

До речі, у новому

Бюджетному кодексі України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ), а саме в п. 3 ст. 85 безпосередньо зазначено, що товари (роботи, послуги), придбані головним розпорядником коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) за рахунок видатків на централізовані заходи відповідно до програмних документів економічного та соціального розвитку, державних цільових програм, можуть бути передані бюджетним установам, які утримуються з інших місцевих бюджетів. Тобто дозволяється проводити видатки з різних бюджетів на виконання бюджетних програм .

На сьогодні щодо розроблення і виконання бюджетних програм існує лише один нормативний документ, а саме

Методичні рекомендації щодо порядку розроблення регіональних цільових програм, моніторингу та звітності про їх виконання, затверджені наказом Міністерства економіки України від 04.12.2006 р. № 367. Але ці Методичні рекомендації поширюються лише на регіональні цільові програми, до яких належать програми, направлені на розвиток регіонів та реалізація яких здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету і є складовою щорічної програми соціально-економічного розвитку АР Крим, області, міст Києва та Севастополя на відповідний рік.

Щодо місцевих програм, які не належать до регіональних цільових програм, то на сьогодні нормативного документа, який би регламентував порядок їх затвердження та виконання,

немає. Тому для визначення документів, які мають бути складені при затвердженні та виконанні бюджетної програми, слід керуватися загальним порядком.

Насамперед

бюджетна програма має бути затверджена рішенням сесії місцевої ради.

Згідно з

п.п. 22 п. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць і цільових програм з інших питань місцевого самоврядування.

Документом, що визначає мету, завдання, напрями використання бюджетних коштів, відповідальних виконавців, результативні показники та інші характеристики бюджетної програми відповідно до бюджетного призначення, встановленого рішенням про місцевий бюджет, є

паспорт бюджетної програми (п. 40 ст. 2 БКУ).

Після затвердження органом місцевого самоврядування програми головний розпорядник коштів надає відповідному фінансовому органу

бюджетні запити щодо її фінансування за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету.

Фінансування програми здійснюється виключно за умови

затвердження бюджетних призначень на її виконання рішенням органу місцевого самоврядування про місцевий бюджет на відповідний рік згідно з розписом місцевого бюджету.

Відповідно до вимог

п. 3 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 р. № 228, установа незалежно від того, веде вона облік самостійно чи обслуговується централізованою бухгалтерією, для забезпечення своєї діяльності складає індивідуальні кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету, плани надання кредитів із загального фонду бюджету, плани спеціального фонду за кожною бюджетною програмою (функцією), яка виконується нею.

Кошториси не складаються за бюджетними програмами, призначення за якими встановлюються законом про Державний бюджет України за загальнодержавними видатками та рішенням відповідної ради про затвердження місцевого бюджету в частині міжбюджетних трансфертів.

Тобто у вашому випадку

кошторис за бюджетною програмою має бути складений.

При виконанні бюджетної програми відповідальний виконавець програми має готувати та надавати

узагальнену інформацію про стан її виконання.

Також, як ми вже зазначали, з виконавцями бюджетної програми мають бути укладені

договори.

Що стосується добових учасникам спортивних змагань, то зазначимо таке.

Як відмітили Мінфін та ДПАУ в

спільному листі від 08.10.93 р. № 13-112/36-203/31, харчування учасників спортивних заходів на час їх проведення провадиться замість добових. Добові виплачуються лише за час перебування в дорозі.

Учасники спортивних заходів (спортсмени, тренери, тренери-лікарі, тренери-масажисти, керівники і представники команд чи груп спортсменів, начальники навчально-тренувальних зборів та їх заступники) на час перебування на навчально-тренувальних зборах чи спортивних змаганнях

забезпечуються харчуванням за Нормами витрат на проведення спортивних змагань та навчально-тренувальних зборів, затвердженими наказом Державного комітету України з фізичної культури і спорту від 06.05.98 р. № 917.

Зазначені

Норми застосовуються для визначення розміру видатків на здійснення спортивних заходів, передбачених календарними планами у межах видатків, затверджених відповідними кошторисами.

Видатки розраховуються виходячи з кількості учасників, тривалості заходів та місця їх проведення.

Цьому питанню також була присвячена консультація «За яким КЕКВ проводити видатки на харчування спортсменів» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2010, № 10, с. 17).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі