Теми статей
Обрати теми

Щодо можливості зарахування до стажу державної служби окремих періодів роботи

Редакція ББ
Лист від 30.09.2010 р. № 7888/12-10

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

ЩОДО МОЖЛИВОСТІ ЗАРАХУВАННЯ ДО СТАЖУ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ ОКРЕМИХ ПЕРІОДІВ РОБОТИ

Лист від 30.09.2010 р. № 7888/12-10

 

Головним управлінням державної служби України у межах повноважень розглянуто листи <…> щодо надання роз’яснення стосовно можливості зарахування до стажу державної служби окремих періодів роботи.

Стаж державної служби обчислюється відповідно до Закону України «Про державну службу», Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.94 р. № 283, та додатку до нього.

Пунктом 4 Порядку передбачено, що документом для визначення стажу державної служби є трудова книжка та інші документи, які відповідно до чинного законодавства підтверджують стаж роботи.

Оскільки Вами не було надано повної копії трудової книжки, надаємо загальні роз’яснення.

Обчислений відповідно до вказаного Порядку стаж державної служби застосовується для встановлення державним службовцям надбавки за вислугу років, надання додаткових оплачуваних відпусток та призначення пенсії.

Згідно з пунктом 2 вказаного Порядку до стажу державної служби зараховується робота (служба)

на посадах керівних працівників і спеціалістів державних органів колишніх УРСР та інших республік, а також колишнього СРСР, зокрема, у виконавчих комітетах місцевих Рад депутатів трудящих, Рад народних депутатів, їх управліннях, самостійних відділах, інших структурних підрозділах, робота на посадах державних службовців у державних органах, передбачених у статті 25 Закону України «Про державну службу», а також на посадах, віднесених Кабінетом Міністрів України до відповідної категорії посад державних службовців.

Відповідно до Указу Президії Верховної Ради Української РСР від 23.09.82 р. № 4073-Х «Про відділи і управління виконавчих комітетів обласних, районних, міських, районних у містах Рад народних депутатів Української РСР»

фінансовий відділ входив до структури виконавчих комітетів Рад народних депутатів.

Загальносоюзним класифікатором професій робітників, посад службовців та тарифних розрядів, затвердженим постановою Держстандарту СРСР від 27.08.86 р. № 016, який діяв на той час, визначено, що посада

секретаря-друкарки належала до посад службовців.

Державне казначейство відповідно до Положення про Державне казначейство, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.07.95 р. № 590, було системою органів державної виконавчої влади і діяло при Мінфіні.

Посади

секретаря керівника та секретаря-друкарки не віднесені до відповідних категорії посад державних службовців.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.99 р. № 2288 «Про впорядкування умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та їх виконавчих органів, органів прокуратури, судів та інших органів», посади секретаря керівника та секретаря-друкарки передбачені у додатку 46 до вказаної постанови у схемі посадових окладів

службовців апарату органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та їх виконавчих органів, органів прокуратури, судів та інших органів. Отже, відповідно до зазначених норм період роботи з 22.09.83 р. по 09.10.2001 р. на вказаних посадах не може бути зарахований до стажу державної служби.

Водночас, до стажу державної служби відповідно до Порядку включаються періоди роботи на посадах службовців в органах, зазначених у пункті 2 вказаного Порядку та додатку до нього, якщо

при просуванні по службі вони зайняли посади державних службовців.

Просування по службі — це безпосередній перехід з посади службовця на посаду державного службовця у період роботи в державних органах, які передбачені в пункті 2 Порядку обчислення стажу державної служби та додатку до нього.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.06.95 р. № 397 «Про доповнення постанови Кабінету Міністрів України від 10 листопада 1994 року № 758» для службовців, які після прийняття цієї постанови, тобто після 08.06.95 р., при просуванні по службі зайняли посади державних службовців, визначені у статті 25 Закону України «Про державну службу», стаж державної служби для надання додаткової оплачуваної відпустки та призначення пенсії державного службовця обчислюється з дня призначення на посаду державного службовця. Стаж для виплати надбавок за вислугу років за період роботи на посадах службовців обчислюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.12.93 р. № 1049, а за період роботи на посадах державних службовців — відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.05.94 р. № 283.

Як вбачається з інформації, вказаної у листі, особа працювала на посадах службовців з 22.09.83 р. по 09.10.2001 р. в державних органах та 09.10.2001 р. переведена на посаду державного службовця, як така, що пройшла конкурс.

Таким чином, вказаний період роботи може бути включений лише до стажу, необхідного для встановлення надбавки за вислугу років, а стаж державної служби, необхідний для надання додаткової оплачуваної відпустки та призначення пенсії державного службовця має обчислюватися з дня призначення на посаду державного службовця.

Також зазначаємо, що відповідно до статті 35 Закону України «Про державну службу» державним службовцям надається щорічна відпустка тривалістю 30 календарних днів, якщо законодавством не передбачено більш тривалої відпустки.

Державним службовцям, які мають стаж роботи в державних органах понад 10 років, надається додаткова оплачувана відпустка тривалістю до 15 календарних днів.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.94 р. № 250 державним службовцям, які мають стаж державної служби понад 10 років, надається додаткова оплачувана відпустка тривалістю 5 календарних днів, а починаючи з 11-го року ця відпустка збільшується на 2 календарних дні за кожний наступний рік. Тривалість додаткової оплачуваної відпустки не може перевищувати 15 календарних днів.

Ураховуючи викладене та інформацію, наведену у листі, особа має право на чергову відпустку тривалістю 30 календарних днів.

 

Заступник начальника Головдержслужби О. Сітало

 

Коментар редакції

 

ПЕРЕХІД З ПОСАДИ СЛУЖБОВЦЯ НА ПОСАДУ
ДЕРЖСЛУЖБОВЦЯ: ЯК ОБЧИСЛИТИ СТАЖ

До редакції нашої газети надходять запитання щодо порядку обчислення стажу державної служби та служби в органах місцевого самоврядування. Оскільки роз’яснення щодо застосування законодавства з таких питань надає Головне управління державної служби, важливо отримати відповіді на них, як мовиться, з перших уст.

На одне з таких запитань Головдержслужби дає відповідь у

листі, що коментується. Зміст запитання такий:

З 22.09.83 р. працівницю прийнято на посаду секретаря-друкарки до фінансового відділу.

З 17.04.96 р. її було переведено з фінансового відділу до відділення Держказначейства на посаду секретаря-друкарки, а з 03.02.97 р. — на посаду секретаря керівника.

З 09.10.2001 р. за конкурсом її призначено на посаду спеціаліста 1-ї категорії відділу фінансової звітності та бухгалтерського обліку, де вона працює й дотепер.

Чи зараховується період роботи у фінансовому відділі до стажу для встановлення надбавки за вислугу років такої працівниці? Яка тривалість її щорічної відпустки?

Загальний стаж державної служби (служби в органах місцевого самоврядування) обчислюється відповідно до

Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою КМУ від 03.05.94 р. № 283 (далі — Порядок № 283), та додатку до нього. Зазначений Порядок застосовується для встановлення держслужбовцям надбавки за вислугу років, надання додаткових оплачуваних відпусток та призначення пенсії.

 

Період роботи у фінансовому відділі на посаді секретаря-друкарки

Згідно з

абз. 4 п. 2 Порядку № 283 до стажу державної служби зараховується робота (служба) на посадах керівних працівників та спеціалістів державних органів колишньої УРСР та інших республік, а також колишнього СРСР згідно з додатком до Порядку № 283, зокрема період роботи на посадах керівних працівників та спеціалістів виконавчих комітетів місцевих Рад депутатів трудящих, Рад народних депутатів, їх управлінь, самостійних відділів, інших структурних підрозділів.

З посиланням на

Указ Президії Верховної Ради «Про відділи і управління виконавчих комітетів обласних, районних, міських, районних у містах Рад народних депутатів Української РСР» від 23.09.83 р. № 4073-X Головдержслужба вказала, що фінансовий відділ входив до структури виконавчих комітетів Рад народних депутатів.

Отже, період роботи у фінансовому відділі зараховується до стажу держслужби,

але тільки на посадах керівних працівників та спеціалістів. Але відповідно до Загальносоюзного класифікатора професій робітників, посад службовців і тарифних розрядів, затвердженого постановою Держстандарту СРСР від 27.08.86 р. № 016, який був чинним на той час, посада «секретар-друкарка» належала до посад службовців.

 

Період роботи у відділенні Держказначейства на посадах секретаря-друкарки та секретаря керівника

Згідно з

п. 1 Положення про Державне казначейство, затвердженого постановою КМУ від 31.07.95 р. № 590, яке було чинним до 21.12.2005 р., у цей період Держказначейство належало до системи органів державної виконавчої влади і діяло при Мінфіні. Фінансування Держказначейства провадилось за рахунок державного бюджету.

Таким чином, період роботи у відділенні Держказначейства зараховується до стажу держслужби, але

тільки на посадах державних службовців.

Проте згідно з

Класифікатором професій ДК 003-95, затвердженим наказом Держстандарту від 27.07.95 р. № 257, який діяв на той час, посади «секретар-друкарка» та «секретар керівника» належали до посад службовців.

 

Перехід на посаду держслужбовця

Отже, у загальному випадку період роботи на посадах «секретар-друкарка» та «секретар керівника» не може бути зараховано до стажу державної служби. Водночас згідно з

п. 3 Порядку № 283 до стажу держслужби зараховуються періоди роботи на посадах службовців в органах, зазначених у п. 2 Порядку № 283 та додатку до нього, якщо при просуванні по службі вони обійняли посади державних службовців.

Під терміном «просування по службі» слід розуміти безпосередній перехід з посади службовця на посаду державного службовця в період роботи в державних органах, які передбачені

п. 2 Порядку № 283 та додатком до нього, а в разі переходу після 01.01.94 р. — за умови, що перехід (переведення) відбувся через конкурс.

У нашому випадку, як випливає із запитання, перехід з посади службовця (секретар керівника) на посаду державного службовця (спеціаліст 1-ї категорії) відбувся через конкурс.

При цьому до стажу державної служби зараховуються

всі періоди безперервної роботи службовцем у державних органах, передбачених п. 2 Порядку № 283 і додатком до нього, що передували переходу на посаду державного службовця.

Згідно з

постановою КМУ «Про доповнення Порядку обчислення стажу державної служби» від 10.11.94 р. № 758 (з урахуванням змін, унесених постановою КМУ від 08.06.95 р. № 397) стаж для надання додаткової відпустки та призначення пенсії державного службовця обчислюється з дня призначення на посаду державного службовця. Стаж для виплати надбавок за вислугу років за період роботи на посадах службовців обчислюється відповідно до постанови КМУ від 20.12.93 р. № 1049 (далі — постанова № 1049), а за період роботи на посадах державних службовців — відповідно до Порядку № 283.

На цій підставі Головдержслужби констатувало: період роботи на посадах службовців з 22.09.83 р. по 09.10.2001 р. в держорганах може бути включено до стажу

тільки для встановлення надбавки за вислугу років. Стаж для надання додаткової відпустки обчислюється з дня призначення на посаду державного службовця.

 

Тривалість відпустки

Наразі працівниця має право на щорічну основну відпустку тривалістю 30 календарних днів на підставі

ст. 35 Закону України «Про державну службу» від 16.12.93 р. № 3723-XII (далі — Закон про держслужбу). Права на додаткову щорічну відпустку вона не має, оскільки з дня призначення на посаду державного службовця не минуло 10 років, як це передбачено Порядком і умовами надання державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування додаткових оплачуваних відпусток, затвердженими постановою КМУ від 27.04.94 р. № 250. Такого права вона набуде з 09.10.2011 р.

 

Розмір надбавки за вислугу років

Щодо визначення розміру надбавки за вислугу років звернемося до

роз’яснення Головдержслужби при КМУ «Щодо практичного застосування постанов Кабінету Міністрів України від 10 листопада 1994 р. № 758 «Про доповнення до Порядку обчислення стажу державної служби» та від 8 червня 1995 р. № 397 «Про доповнення постанови Кабінету Міністрів України від 10 листопада 1994 р. № 758» від 01.01.99 р. (далі — роз’яснення).

У

роз’ясненні зазначено таке. Особам, які при просуванні по службі обійняли посади державних службовців після 8 червня 1995 року (дати набрання чинності постановою КМУ від 08.06.95 р. № 397 ), до набуття трирічного стажу державної служби надбавка за вислугу років призначається в розмірах, установлених постановою № 1049, залежно від сумарного стажу роботи на посадах службовця і державного службовця та виплачується у відсотках до його посадового окладу (без урахування надбавки за ранг). Після набуття права на надбавку за вислугу років як державному службовцю (наявність трьох років державної служби) така надбавка виплачується залежно від сумарного стажу роботи на посадах службовця і державного службовця в розмірах, установлених ч. 5 ст. 33 Закону про держслужбу (з урахуванням надбавки за ранг).

У нашому випадку з 09.10.2001 р. за конкурсом працівницю переведено з посади службовця на посаду державного службовця.

Їй мала бути встановлена надбавка за вислугу років залежно від стажу роботи на посаді службовця у відсотках до її посадового окладу (без урахування надбавки за ранг). На цей момент стаж роботи як службовця становив 18 років. У зв’язку з цим згідно з постановою № 1049 розмір надбавки за вислугу років мав складати 25 % посадового окладу за посадою держслужбовця (без урахування надбавки за ранг).

Після набуття права на надбавку за вислугу років як державному службовцю (наявність трьох років державної служби), тобто з 09.10.2004 р., надбавка за вислугу років має виплачуватися згідно з

Порядком № 283 залежно від сумарного стажу роботи на посадах службовця та державного службовця (з урахуванням надбавки за ранг).

На 09.10.2004 р. сумарний стаж роботи працівниці, про яку йшлося в запитанні, поставленому Головдержслужби, становив 21 рік, у тому числі:

— 18 років — стаж роботи на посаді службовця, який зараховується до стажу державної служби на підставі

абз. 12 п. 3 Порядку № 283;

— 3 роки — стаж роботи на посаді державного службовця.

Таким чином, на сьогодні стаж державної служби становить 27 років. Згідно зі

ст. 33 Закону про держслужбу розмір надбавки за вислугу років за такий стаж роботи складає 40 % посадового окладу (з урахуванням доплати за ранг).

На завершення зауважимо: оскільки тема обчислення стажу держслужби (служби в органах місцевого самоврядування) практично невичерпна, ми і надалі приділятимемо їй увагу, публікуючи письмові роз’яснення Головдержслужби. Ставте свої запитання, і ви обов’язково отримаєте на них відповіді.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі