Теми статей
Обрати теми

До доходів якого бюджету має бути зараховано кошти від продажу земельної ділянки

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ДО ДОХОДІВ ЯКОГО БЮДЖЕТУ МАЄ БУТИ ЗАРАХОВАНО КОШТИ ВІД ПРОДАЖУ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

 

Володимир ШПАЧЕНКО, юрист

 

Згідно із Земельним кодексом України земельні ділянки, отримані на підставі придбання за договором купівлі-продажу, переходять у власність їх покупців. У нашому випадку було продано земельну ділянку, яка знаходиться на території селищної громади, але не в населеному пункті.

Право розпоряджатися земельними ділянками комунальної власності, які знаходяться за межами населених пунктів, до їх розмежу­вання надано відповідним органам виконавчої влади, у даному випадку районній державній адміністрації. На законодавчому рівні розподіл між бюджетами різних рівнів визначений лише для надходжень плати за строкове використання земель комунальної власності, але відсутній розподіл коштів, отриманих від продажу земельних ділянок.

До бюджету якого рівня слід зараховувати кошти від продажу такої земельної ділянки?

(м. Харків)

 

Як відомо, мораторій на продаж землі в Україні, який дотепер фактично продовжує діяти,

стосується тільки земель сільгосппризначення. Решта земельних ділянок уже давно є об’єктом купівлі-продажу.

Земельні відносини в Україні регулюються

Земельним кодексом України від 25.10.2001 р. № 2768-III (далі — Земельний кодекс).

Укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки між двома господарюючими суб’єктами відбувається за звичайною процедурою укладення господарських договорів з урахуванням вимог, викладених у

ст. 132 Земельного кодексу.

Такий

договір повинен містити:

— найменування сторін (прізвище, ім’я та по батькові громадянина, найменування юридичної особи);

— вид угоди (договір купівлі-продажу);

— предмет договору (земельна ділянка із зазначенням місця розташування, площі, цільового призначення, складу угідь, правового режиму тощо);

— документ, що підтверджує право власності на земельну ділянку;

— відомості про відсутність заборон на відчуження земельної ділянки;

— відомості про відсутність або наявність обмежень щодо використання земельної ділянки за цільовим призначенням (застава, оренда, сервітути тощо);

— договірну ціну;

— зобов’язання сторін.

Потрібно пам’ятати про те, що

право власності на земельну ділянку переходить не з моменту державної реєстрації договору купівлі-продажу земельної ділянки, а після отримання документа, який засвідчує право власності на земельну ділянку (державного акта), та його державної реєстрації (ч. 1 ст. 125 Земельного кодексу).

Згідно з

розд. 10 п. 12 Земельного кодексу до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями здійснюють:

у межах населених пунктів — відповідні сільські, селищні, міські ради;

за межами населених пунктів — відповідні органи виконавчої влади (відповідні місцеві адміністрації).

При цьому згідно з

п. 11 ст. 128 Земельного кодексу кошти, отримані від продажу земельних ділянок державної або комунальної власності, зараховуються органами державної влади або органами місцевого самоврядування відповідно до державного та/або місцевих бюджетів у порядку, визначеному законом.

Як визначено в

п. 1 ст. 47 Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» від 27.04.2010 р. № 2154-VI, 90 % коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення або прав на них, що перебувають у державній власності до розмежування земель державної і комунальної власності (крім земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній власності, на яких розташовані об’єкти, що підлягають приватизації, 10 % від продажу яких зараховується до відповідних бюджетів місцевого самоврядування), включають до надходжень бюджету розвитку місцевих бюджетів.

Це визначено також і

п. 6 ст. 71 нового Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI.

Нагадаємо, що під

бюджетом розвитку розуміють доходи і видатки місцевого бюджету, які утворюються і використовуються для реалізації програм соціально-економічного розвитку, зміцнення матеріально-фінансової бази.

Як бачимо, дійсно не визначено,

до якого саме бюджету розвитку слід уключити 90 % коштів від продажу земельної ділянки.

У такому випадку слід виходити зі структури та ієрархії органів місцевого самоврядування. Так, якщо районною радою (яка за ієрархією є вищою, ніж селищна) прийнято рішення щодо зарахування коштів від продажу земельної ділянки до бюджету розвитку районного бюджету, то такі кошти мають бути зараховані до нього. Якщо ж такого рішення немає, то кошти від продажу земельної ділянки мають бути зараховані до бюджету розвитку того місцевого бюджету, на території громади якого знаходиться земельна ділянка, у цьому випадку — до бюджету розвитку селищного бюджету.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі