Теми статей
Обрати теми

Щодо умов оплати праці працівників аппарату органів виконавчої влади

Редакція ББ
Лист від 29.07.2010 р. № 703/13/84-10

МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

ЩОДО УМОВ ОПЛАТИ ПРАЦІ ПРАЦІВНИКІВ АПАРАТУ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ

Лист від 29.07.2010 р. № 703/13/84-10

 

Міністерство праці та соціальної політики на запит щодо умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади повідомляє.

Щодо необхідності заокруглення посадових окладів працівників органів виконавчої влади.

При підвищенні посадових окладів працівників органів виконавчої влади, місцевого самоврядування для визначення конкретних розмірів у штатних розписах необхідно керуватися нормою листа Мінпраці та Мінфіну від 19.08.2003 р. № 03-3/5236-018-15, № 31-03174-01-13/837 щодо заокруглення.

Щодо установлення посадових окладів працівників органів виконавчої влади на рівні мінімальної заробітної плати.

Постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 року № 482 установлено, що у разі, коли розмір посадового окладу працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів, що фінансується з бюджету, нижчий ніж визначений законом розмір мінімальної заробітної плати, посадовий оклад установлюється на рівні відповідного розміру мінімальної заробітної плати.

Тобто, якщо посадовий оклад працівника районної ради, визначений за схемами посадових окладів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року № 268 (із змінами), нижчий ніж розмір мінімальної заробітної плати, який затверджено Законом України «Про Державний бюджет України на 2010 рік», посадовий оклад працівнику у штатному розписі установлюється на рівні мінімальної заробітної плати (з 1 липня 2010 року — 888 грн.).

Також згідно з нормами наказу Мінпраці від 02.10.96 р. № 77 (із змінами) розміри місячних окладів (тарифних ставок), зазначені у додатках 1 — 3 до цього наказу, для робітників, у яких місячні оклади (тарифні ставки) менші, ніж розмір мінімальної заробітної плати, місячні оклади (тарифні ставки) у штатних розписах установлюються на рівні мінімальної заробітної плати.

Надбавки та доплати, що установлюються у відсотках до посадового окладу, розраховуються виходячи з посадового окладу, установленого на рівні мінімальної заробітної плати.

Якщо ці норми не були застосовані, необхідно провести перерахунок виплачених заробітних плат з урахуванням вищезазначеного.

 

Директор Департаменту з питань державного регулювання
 заробітної плати та умов праці О. Товстенко

 

Коментар редакції

 

ПОРЯДОК УСТАНОВЛЕННЯ ПОСАДОВИХ ОКЛАДІВ ПРАЦІВНИКІВ
ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ: РОЗ’ЯСНЮЄ МІНПРАЦІ

У

листі, що коментується, Мінпраці розглянуло питання, пов’язані з установленням посадових окладів працівників, оплата праці яких регулюється:

постановою КМУ «Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 р. № 268 (далі — постанова № 268);

наказом Мінпраці «Про умови оплати праці робітників, зайнятих обслуговуванням органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та їх виконавчих органів, органів прокуратури, судів та інших органів» від 02.10.96 р. № 77 (далі — наказ № 77).

 

Округлення посадових окладів

Як відомо, схеми посадових окладів державних службовців і службовців залежно від посади затверджено

постановою № 268 в абсолютних розмірах.

З 01.02.2008 р. відповідно до

постанови КМУ «Про внесення зміни до деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 06.02.2008 р. № 34 посадові оклади керівних працівників, спеціалістів та службовців, розміри яких затверджено постановою № 268, було підвищено на 45 %. Крім того, з 01.06.2009 р. згідно з постановою КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 р. № 268» від 27.05.2009 р. № 504 посадові оклади сільських, селищних голів, їх заступників та керівних працівників і спеціалістів апарату сільських та селищних рад і їх виконавчих органів, затверджені додатком 54 до постанови № 268 , збільшено на 50 %.

При таких підвищеннях посадові оклади склали не ціле, а дробове число. Оскільки ні

постанова № 268, ні інші нормативні документи вимог щодо округлення посадових окладів працівників таких категорій не висувають, з питанням про необхідність округлення посадових окладів звернулися в Мінпраці.

У

листі, що коментується, Мінпраці роз’яснило, що в таких випадках при визначенні конкретних розмірів посадових окладів необхідно керуватися нормою спільного листа Мінпраці і Мінфіну від 19.08.2003 р. № 03-3/5236-018-15, № 31-03174-01-13/837 (далі — спільний лист).

Зауважимо, що

спільний лист, на який посилається Мінпраці, стосується підвищення окладів, установлених ще постановою КМУ «Про впорядкування умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та їх виконавчих органів, органів прокуратури, судів та інших органів» від 13.12.99 р. № 2288, яка частково втратила чинність. Однак, як випливає з листа, що коментується, принцип округлення окладів, рекомендований у ньому, можна застосовувати і сьогодні.

Процитуємо норму

спільного листа, що стосується округлення посадових окладів: « Якщо результатом цього є посадовий оклад у гривнях з копійками до 0,5 грн., розмір посадового окладу зменшується до цілої гривні, від 0,5 і вище — збільшується до цілої гривні.

Керівники відповідних органів здійснюють необхідні заходи щодо упорядкування та оптимізації структури їх апаратів з дотриманням норм трудового законодавства та встановлюють працівникам в межах розрахованих таким чином схем посадових окладів конкретні розміри посадових окладів і вносять в установленому порядку зміни до штатних розписів в межах фонду оплати праці, передбаченого кошторисами відповідних органів

».

Аналогічно підходити до встановлення посадових окладів радили і фахівці нашої редакції (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2009, № 34, с. 28).

Нагадаємо також, що з 1 січня 2010 року змінився підхід до встановлення посадових окладів працівників, оплата праці яких регулюється

наказом № 77. Так, у 2010 році розміри місячних окладів (тарифних ставок), зазначені в додатках 1 — 3 до наказу № 77, змінюються пропорційно підвищенню посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1-го тарифного розряду, розмір якого визначено постановою КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30.08.2002 р. № 1298 (далі — постанова № 1298).

Принцип установлення окладів згідно з новими правилами розглянуто в коментарі фахівця Мінпраці (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2010, № 25, с. 10), де зазначалося, що при визначенні посадових окладів можна керуватися правилами округлення окладів, рекомендованими у згаданому

спільному листі.

 

Якщо посадові оклади менше мінзарплати, то вони повинні встановлюватися на її рівні

У

листі, що коментується, Мінпраці нагадує: посадові оклади працівників, які менше, ніж розмір мінімальної заробітної плати, у штатних розписах повинні встановлюватися на рівні мінімальної заробітної плати.

Це пов’язане з тим, що

ст. 3 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.95 р. № 108/95-ВР передбачає: оплата праці за виконану працівником місячну, погодинну норму праці (обсяг робіт) не може здійснюватися нижче мінімальної зарплати. До мінімальної заробітної плати не включаються доплати, надбавки, заохочувальні та компенсаційні виплати.

З метою дотримання зазначеної норми:

— прийнято

постанову КМУ від 20.05.2009 р. № 482 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2009, № 22, с. 4), якою встановлено, що посадові оклади працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів, визначені постановою № 268, які менше мінімальної заробітної плати, повинні встановлюватися на її рівні;

п. 1 наказу № 77 доповнено новим абзацом згідно з наказом Мінпраці від 06.04.2009 р. № 129, який передбачає, що розміри місячних окладів (тарифних ставок) робітників, у яких місячні оклади (тарифні ставки) менше ніж розмір мінімальної заробітної плати, у штатних розписах установлюються на рівні мінімальної заробітної плати.

У зв’язку з цим кожного разу зі збільшенням мінімальної заробітної плати посадові оклади повинні переглядатися і ті оклади, які менше мінімальної заробітної плати, у штатних розписах необхідно встановлювати на її рівні. Усі доплати та надбавки слід установлювати вже виходячи з нового розміру окладу.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі