Теми статей
Обрати теми

Про затвердження Типового договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти та Інструкції щодо заповнення Типового договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти

Редакція ББ
Наказ від 27.07.2010 р. № 925

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ТИПОВОГО ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ ТОВАРІВ (РОБІТ АБО ПОСЛУГ) ЗА ДЕРЖАВНІ КОШТИ ТА ІНСТРУКЦІЇ ЩОДО ЗАПОВНЕННЯ ТИПОВОГО ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ ТОВАРІВ (РОБІТ АБО ПОСЛУГ) ЗА ДЕРЖАВНІ КОШТИ

Наказ від 27.07.2010 р. № 925

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10.08.2010 р. за № 655/17950

 

Відповідно до абзацу четвертого підпункту 19 частини першої статті 8 та абзацу другого частини першої статті 40 Закону України «Про здійснення державних закупівель»

наказую:

1. Затвердити Типовий договір про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти та Інструкцію щодо заповнення Типового договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти, що додаються.

2. Департаменту державних закупівель та державного замовлення:

забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;

оприлюднити цей наказ на веб-сайті Міністерства економіки України та в інформаційному бюлетені «Вісник державних закупівель».

3. Наказ набирає чинності з дня офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра економіки України Сухомлина О. А.

 

Міністр В. Цушко

ПОГОДЖЕНО:

Голова Державного комітету України
 з питань регуляторної політики
 та підприємництва М. Бродський

 

 

img 1

img 2
img 3

img 4

 

* Заповнюється у випадках, якщо здійснення попередньої оплати за державні кошти передбачено чинним законодавством.

                        Заступник директора департаменту державнихзакупівель
                                                          та державного замовлення С. Пересунько

 

 

Затверджено наказом Міністерства економіки України від 27.07.2010 р. № 925

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10.08.2010 р. за № 656/17951

ІНСТРУКЦІЯ ЩОДО ЗАПОВНЕННЯ ТИПОВОГО ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ ТОВАРІВ (РОБІТ АБО ПОСЛУГ) ЗА ДЕРЖАВНІ КОШТИ

 

1. Сторони мають право при укладанні договору про закупівлю товарів, робіт чи послуг за державні кошти (далі — договір) замість найменувань «Замовник» та «Учасник» використовувати найменування сторін, передбачені Цивільним кодексом України та Господарським кодексом України для окремих видів договорів.

2. У договорі обов’язково зазначаються істотні умови, якими є: предмет договору (найменування, номенклатура, асортимент); кількість товарів, робіт і послуг та вимоги щодо їх якості; порядок здійснення оплати; ціна договору; термін та місце поставки товарів, надання послуг, виконання робіт; строк дії договору; права та обов’язки сторін; зазначення умови щодо можливості зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків; відповідальність сторін.

У разі якщо сторони не досягли згоди щодо всіх істотних умов, договір вважається неукладеним. Якщо учасник вчинив фактичні дії щодо виконання договору, правові наслідки таких дій визначаються відповідно до Цивільного кодексу України.

Сторони не мають права відступати від істотних умов Типового договору про закупівлю товарів, робіт чи послуг за державні кошти, затвердженого наказом Мінекономіки від 27.07.2010 № 925 (далі — Типовий договір), але мають право конкретизувати його умови.

3. Умови договору зазначаються з дотриманням статті 40 Закону України «Про здійснення державних закупівель» (далі — Закон) та вимог Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та інших нормативно-правових актів.

4. При укладенні договорів, визначених частиною четвертою статті 2 Закону, сторони враховують особливості, встановлені окремими законами, розроблені відповідно до цієї статті Закону.

При визначенні умов зовнішньоекономічного договору (контракту) сторони враховують особливості, визначені законами України «Про міжнародне приватне право», «Про міжнародний комерційний арбітраж», «Про зовнішньоекономічну діяльність».

При укладенні державних контрактів за державним замовленням сторони враховують особливості, визначені законами України «Про державне замовлення для задоволення пріоритетних державних потреб», «Про державне оборонне замовлення».

5. Пункт 1.2 розділу I Типового договору заповнюється відповідно до виду договірних зобов’язань.

У разі закупівлі товарів указується, який товар учасник зобов’язаний передати (поставити) замовнику, із зазначенням найменування, співвідношення за сортами, групами, підгрупами, видами, марками, типами, розмірами, кольорами або іншими ознаками (асортимент, номенклатура), залежно від номенклатури — одиниця виміру товару, прийнята для товарів такого виду (у тоннах, кілограмах, штуках тощо), та його загальна або гранична, планова кількість. Якщо Замовник закуповує також послуги, пов’язані з поставкою товарів, вартість яких не перевищує вартості самих товарів, у цьому пункті зазначаються також найменування (номенклатура) та кількість (обсяг) відповідних послуг.

У разі закупівлі робіт указується, які роботи Учасник зобов’язаний виконати за договором із зазначенням найменування, співвідношення за групами, підгрупами, видами, типами або іншими ознаками (номенклатура), та кількість (обсяг) робіт, що пропонується виконати за договором.

У разі закупівлі послуг указується, які послуги Учасник зобов’язаний надати Замовнику, із зазначенням найменування, співвідношення за групами, підгрупами, видами, типами або іншими ознаками (номенклатура), та їх загальна або гранична, планова кількість.

6. До пункту 2.1 розділу II Типового договору.

Вимоги щодо якості визначаються з урахуванням вимог Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України та інших нормативно-правових актів виходячи із специфіки конкретного виду договору про закупівлю товарів, робіт чи послуг.

7. У пункті 3.1 розділу III Типового договору ціна договору вказується у національній валюті. Використання іноземної валюти (а також платіжних документів в іноземній валюті) при здійсненні розрахунків на території України за зобов’язаннями допускається у випадках і порядку, установлених законом.

Якщо у зобов’язанні визначено грошовий еквівалент в іноземній валюті, сума, що підлягає сплаті у гривнях, визначається за курсом Національного банку України відповідної валюти на день платежу, якщо інший порядок її визначення не встановлений договором або законом.

Ціна договору визначається відповідно до Закону України «Про податок на додану вартість».

У разі закупівлі товарів обов’язково зазначається ціна за одиницю товару.

8. До розділу IV.

У цьому розділі зазначаються вид, порядок та строки розрахунків.

Якщо особливості здійснення попередньої оплати за державні кошти встановлені законодавством, відповідні умови договору зазначаються з урахуванням цих особливостей.

9. До розділу VI.

Права та обов’язки Замовника і Учасника визначаються виходячи з правового регулювання конкретних видів договорів відповідно до положень Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та інших нормативно-правових актів.

10. До розділу VII.

У разі якщо хоча б одна Сторона договору є суб’єктом господарювання, що належить до державного сектору економіки, або порушення пов’язане з виконанням державного контракту, або виконання зобов’язання фінансується за рахунок Державного бюджету України чи за рахунок державного кредиту, у договорі обов’язково передбачаються штрафні санкції за порушення зобов’язань у розмірі, передбаченому частиною другою статті 231 Господарського кодексу України, якщо інший розмір не передбачено законом чи договором.

Сторони можуть також передбачити інші види санкцій відповідно до законодавства.

11. До пункту 10.1 розділу X.

Строк дії договору зазначається відповідно до статті 631 Цивільного кодексу України та статті 180 Господарського кодексу України.

У разі якщо договір підлягає нотаріальному посвідченню або державній реєстрації, у пункті 10.1 розділу X вказується, що договір набирає чинності з моменту його нотаріального посвідчення або державної реєстрації, а в разі необхідності і нотаріального посвідчення, і державної реєстрації — з моменту державної реєстрації.

12. Якщо внесення забезпечення виконання договору було передбачене документацією конкурсних торгів, то в розділі XI договору зазначається про таке забезпечення.

13. До розділу XII.

У разі виникнення необхідності конкретизації умов договору сторони мають право викласти їх у додатках до договору, які є невід’ємною частиною договору.

 

Заступник директора департаменту державних закупівель
 та державного замовлення С. Пересунько

 

Коментар редакції

 

ТЕПЕР ДЕРЖАКУПІВЛІ ЗДІЙСНЮЄМО ЗА ТИПОВИМ ДОГОВОРОМ

Як відомо, раніше замовники та учасники закупівель товарів, робіт або послуг за державні кошти при укладанні договору про закупівлю керувалися

Господарським кодексом України від 16.01.2003 р. № 436-IV (далі — ГКУ) та Цивільним кодексом України від 16.01.2003 р. № 435-IV (далі — ЦКУ), а також Положенням про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженим постановою Кабміну від 17.10.2008 р. № 921. Зараз є затверджені форма Типового договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти (далі — Типовий договір) та Інструкція щодо заповнення такого договору (далі — Інструкція)

Зазначимо, що відповідно до

ч. 4 ст. 179 ГКУ при укладанні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.

Основні вимоги щодо договору про закупівлю, а також його істотні умови викладені в

ст. 40, 41 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI (далі — Закон).

Нагадаємо, що відповідно до

ст. 41 Закону істотними умовами договору про закупівлю є:

— предмет договору (найменування, номенклатура, асортимент);

— кількість товарів, робіт і послуг та вимоги щодо їх якості;

— порядок здійснення оплати;

— ціна договору;

— термін та місце поставки товарів, надання послуг, виконання робіт;

— строк дії договору;

— права та обов’язки сторін;

— зазначення умови щодо можливості зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків;

— відповідальність сторін.

У разі якщо сторони не досягли згоди щодо всіх істотних умов, договір про закупівлю вважається

неукладеним.

Як передбачено

Інструкцією, сторони договору не мають права відступати від істотних умов Типового договору, але мають право конкретизувати його умови. У разі виникнення необхідності конкретизації умов договору сторони мають право викласти їх у додатках до договору, які є невід’ємною частиною договору.

При цьому необхідно пам’ятати про те, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю продукції) переможця процедури закупівлі та не повинні змінюватися після підписання договору про закупівлю до повного виконання зобов’язань сторонами, крім випадків зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків та узгодженого зменшення сторонами договору ціни договору про закупівлю.

Звернемо увагу на ключові моменти

Типового договору та Інструкції:

1.

Типовим договором передбачено умову щодо здійснення попередньої оплати за державні кошти. Нагадаємо, що перелік товарів, робіт та послуг, при придбанні яких замовники можуть у договорах про закупівлі передбачати умову про попередню оплату визначено постановою КМУ «Питання попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» від 09.10.2006 р. № 1404.

2.

Типовим договором передбачено право замовника зменшувати обсяг закупівлі товарів (виконання робіт або надання послуг) та загальну вартість цього договору залежно від реального фінансування видатків. У такому разі сторони вносять відповідні зміни до цього договору (п.п. 6.2.3).

3. У разі якщо хоча б одна сторона договору є суб’єктом господарювання, що належить до державного сектора економіки, або порушення пов’язане з виконанням державного контракту, або виконання зобов’язання фінансується за рахунок Державного бюджету України чи за рахунок державного кредиту,

у договорі обов’язково передбачаються штрафні санкції за порушення зобов’язань у розмірі, передбаченому ч. 2 ст. 231 ГКУ, якщо інший розмір не передбачено законом чи договором. У разі здійснення попередньої оплати учасник, крім сплати зазначених штрафних санкцій, повертає замовнику кошти з урахуванням індексу інфляції.

4. У разі якщо договір підлягає

нотаріальному посвідченню або державній реєстрації, у пункті 10.1 розділу X указується, що договір набирає чинності з моменту його нотаріального посвідчення або державної реєстрації, а в разі необхідності і нотаріального посвідчення, і державної реєстрації — з моменту державної реєстрації.

Як зазначено

ст. 209 ЦКУ, правочин, який вчинений у письмовій формі, підлягає нотаріальному посвідченню лише у випадках, установлених законом або домовленістю сторін. Договір про закупівлю, який укладається відповідно до Закону, на вимогу замовника підлягає обов’язковому нотаріальному посвідченню.

Державна реєстрація правочинів проводиться відповідно до вимог

ЦКУ з урахування вимог Тимчасового порядку державної реєстрації правочинів, затвердженого постановою КМУ від 26.05.2004 р. № 671.

5. Якщо внесення забезпечення виконання договору було передбачене документацією конкурсних торгів, то в розділі XI договору зазначається про таке забезпечення.

І останнє. Договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення в період оскарження процедури закупівлі, а також у разі його укладення з порушенням строків, установлених Законом.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі