Теми статей
Обрати теми

Чи можна кошти, передбачені за одним КФК, використати на цілі, передбачені іншим КФК

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ЧИ МОЖНА КОШТИ, ПЕРЕДБАЧЕНІ ЗА ОДНИМ КФК, ВИКОРИСТАТИ НА ЦІЛІ, ПЕРЕДБАЧЕНІ ІНШИМ КФК

 

Тетяна РЯБУХА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

У сільській раді виплата заробітної плати проводиться за різними КФК, а саме 010116, 080300, 070101 та 110204, відповідно, за різними КФК затверджено плани асигнувань та кошториси.

Чи можна кошти, передбачені за одним КФК, використовувати на цілі, передбачені за іншим КФК, а саме, у ситуації, якщо лікарняні нараховано за КФК 080300, а нарахувань до ФССТВП (1,4 %) і утриманих із заробітної плати працівників страхових внесків (0,5 — 1 %) для виплати лікарняних не вистачає, у той час, коли за іншими КФК є надлишок необхідних коштів?

(Закарпатська обл.)

 

Зазвичай сільські ради є головними розпорядниками бюджетних коштів для бюджетних організацій, розташованих у сільській місцевості. Саме цим і обумовлена наявність декількох кодів функціональної класифікації видатків (далі — КФК), за якими здійснюється фінансування.

Нагадаємо, що згідно з

наказом Міністерства фінансів України «Про бюджетну класифікацію та її запровадження» від 27.12.2001 р. № 604:

— КФК 010116 — «Органи місцевого самоврядування»;

— КФК 080300 — «Поліклініки і амбулаторії (крім спеціалізованих поліклінік та загальних і спеціалізованих стоматологічних поліклінік)»;

— КФК 070101 — «Дошкільні заклади освіти»;

— КФК 110204 — «Палаци і будинки культури, клуби та інші заклади клубного типу».

Тобто кожна сільська бюджетна установа обслуговується за своїм КФК, у розрізі яких сільрадою складаються кошториси.

При цьому ні поліклініки, ні дошкільні навчальні заклади, ні інші бюджетні установи, які обслуговує сільська рада, не зареєстровані як окремі юридичні особи. Як юридична особа зареєстрована у ФССТВП тільки сільська рада, яка подає до Фонду загальний звіт за формою Ф4-ФССзТВП. У ньому наводяться

зведені дані щодо всіх закладів, що обслуговуються сільрадою, за різними КФК.

Слід зазначити, що за кожним КФК на ім’я сільської ради відкриті окремі реєстраційні рахунки. Це обумовлено тим, що згідно з

п.п. 2.2 п. 2 Порядку відкриття рахунків у національній валюті в органах Державного казначейства України, затвердженого наказом Державного казначейства України від 02.12.2002 р. № 221, реєстраційні рахунки відкриваються розпорядникам бюджетних коштів, відокремленим структурним підрозділам розпорядників бюджетних коштів за відповідними кодами бюджетної класифікації видатків та кредитування бюджету.

Як зазначено у

п. 6.9 Інструкції про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26.06.2001 р. № 16 (далі — Інструкція № 16), якщо витрати, проведені страхувальником-роботодавцем, за звітний квартал перевищують нараховану суму страхових внесків та інших платежів, то різниця між сумою витрат і сумою страхових внесків зараховується в рахунок сплати наступного кварталу.

Якщо ж витрати не можуть бути покриті страховими внесками і в наступному кварталі, то сума перевищення, з урахуванням очікуваного результату в наступному кварталі, відшкодовується страхувальнику-роботодавцю органом Фонду

після одержання від нього звіту за формою Ф4-ФСС з ТВП за минулий квартал.

Але, як зазначалося вище, звіт до ФССТВП сільська рада подає загальний за всіма КФК, у зв’язку з чим у такому звіті не може відображатися заборгованість з виплати лікарняних за окремим КФК.

Тому єдиним виходом із цієї ситуації є направлення відповідного листа до ФССТВП з описом ситуації, що склалася, та з проханням відшкодувати видатки за окремим КФК у зв’язку з тим, що за цим КФК сума нарахованої допомоги по тимчасовій непрацездатності перевищує суму нарахованих страхових внесків.

Крім того, нагадаємо, що відповідно до

п. 2 ст. 3 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 р. № 2240-III (далі — Закон № 2240) завданням законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, є встановлення гарантій щодо захисту прав громадян на отримання матеріального забезпечення та соціальних послуг у разі тимчасової непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім’ї), вагітності та пологів, смерті громадянина або члена його сім’ї.

Згідно з

п. 2 ст. 51 Закону № 2240 та п. 6.7 Інструкції № 16 допомога по тимчасовій непрацездатності застрахованим особам виплачується у найближчий після призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати.

Страхувальники-роботодавці не мають права припиняти виплату допомоги у випадках, коли сума нарахованих страхових внесків до ФССТВП не покриває фактичних витрат з виплат допомоги.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі