Теми статей
Обрати теми

Визначення базового місяця в разі підвищення зарплати

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ВИЗНАЧЕННЯ БАЗОВОГО МІСЯЦЯ В РАЗІ ПІДВИЩЕННЯ ЗАРПЛАТИ

 

Жанна ЛАВРЕНТЬЄВА, начальник відділу рівня життя та моніторингу бідності

 

У жовтні 2009 року викладачу збільшено педагогічне навантаження з 0,9 до 1,0 ставки. У результаті його заробітна плата зросла на 377 грн., а сума можливої індексації, яку могло бути нараховано в цьому місяці, склала 83,63 грн. (669 грн.

х 12,5 %, останній базовий місяць — жовтень 2008 року). Оскільки підвищення заробітної плати перекрило суму можливої індексації, жовтень 2009 року став базовим. Індексація заробітної плати не проводилася.

У січні 2010 року збільшилися посадові оклади та заробітна плата викладача зросла на 62 грн., що більше суми індексації, яку могло бути нараховано (8,18 грн.), і січень став базовим місяцем. Протягом січня — березня індексація не проводилася.

У квітні 2010 року збільшилися посадові оклади і заробітна плата викладача підвищилася на 74 грн., що більше суми індексації, яку могло бути нараховано, тому квітень став базовим. Протягом квітня — травня індексація не проводилася.

Оскільки чергове підвищення зарплати відбувалося також у вересні, жовтні, грудні 2010 року, січні та квітні 2011 року, то до сьогодні індексація не проводилася і базовим місяцем для нарахування індексації є квітень 2011 року. Чи правильно це?

(м. Івано-Франківськ)

 

При проведенні індексації заробітної плати працівників необхідно керуватися

Порядком проведення індексації грошових доходів населення, затвердженим постановою КМУ від 17.07.2003 р. № 1078 (далі — Порядок № 1078).

Відповідно до

п. 2 Порядку № 1078 індексації підлягають грошові доходи громадян, які отримані ними на території України та не мають разового характеру, у тому числі оплата праці найманих працівників підприємств, установ, організацій у грошовому вираженні, що включає оплату праці за виконану роботу згідно з тарифними ставками (окладами) та відрядними розцінками, доплати, надбавки, премії, гарантійні та компенсаційні виплати, передбачені законодавством, а також інші компенсаційні виплати, що мають постійний характер.

Загальний підхід до визначення базового місяця викладено в

п. 5 Порядку № 1078. У цьому пункті зазначено, що базовим при розрахунку індексу споживчих цін вважається місяць, в якому відбувається підвищення доходів громадян.

Якщо при збільшенні педагогічного навантаження відбувається підвищення грошових доходів працівника

на постійній основі, місяць збільшення педагогічного навантаження можна прийняти базовим для проведення індексації. При цьому необхідно дотримуватись умови: місяць підвищення зарплати вважається базовим тільки в разі, якщо сума підвищення грошових доходів перевищила суму індексації, яку могло бути нараховано в цьому місяці. В іншому разі місяць підвищення не вважається базовим і доходи індексують у загальному порядку. При цьому індексується вже сума підвищеного доходу.

У випадку, що розглядається, місяць збільшення педагогічного навантаження викладача, тобто жовтень 2009 року, став для нього базовим.

А оскільки посадовий оклад (тарифна ставка) працівника 1-го тарифного розряду підвищувався (і відповідно підвищувався посадовий оклад викладача) у січні, квітні, липні, жовтні, грудні 2010 року, січні та квітні 2011 року

і в період між переглядами заробітної плати не настало право на її індексацію, місяць чергового підвищення заробітної плати вважався базовим. Тому місяці підвищення заробітної плати викладача були базовими для проведення індексації.

Отже, заробітна плата такого працівника за період з жовтня 2009 року по червень 2011 року не підлягає індексації. Базовим для нього наразі є квітень 2011 року.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі