Теми статей
Обрати теми

Прання білизни

Відповідь на запитання

ПРАННЯ БІЛИЗНИ

 

Олена МОРЕВА, консультант

Тетяна РЯБУХА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Як організувати прання білизни у студентському гуртожитку вищого навчального закладу, якщо в штатному розписі посада машиніста з прання білизни відсутня?

(м. Дніпропетровськ)

 

Відповідно до

п. 25 Примірного положення про студентський гуртожиток вищого навчального закладу, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 13.11.2007 р. № 1004, студенту, який поселяється до гуртожитку, указується його житлове місце, надається необхідний інвентар, комплект білизни, перепустка на право входу до гуртожитку. Також відповідно до п. 53 цього Примірного положення керівництво вищого навчального закладу та адміністрація гуртожитку зобов’язані проводити обмін постільної білизни відповідно до санітарних правил.

Якщо прання білизни власними силами гуртожитку неможливе, керівник навчального закладу для організації прання білизни повинен укласти договір на надання послуг з прання, дезінфекції та прасування з підприємством, що надає такі послуги.

У договорі слід зазначити вагу та кількість білизни, яку може бути прийнято, вартість прання 1 кг білизни, форму оплати замовлення, транспортні послуги, строки виконання робіт, відповідальність сторін тощо. Наприклад, у договорі щодо вартості послуг з прання білизни може бути зазначено:

«

Ціна прання 1 кг білизни становить 6 грн. (у тому числі ПДВ 1,00 грн.).

Оплата провадиться шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Виконавця з моменту одержання рахунка та акта виконаних робіт протягом п’яти банківських днів

Слід зазначити, що приймання, оформлення, виконання та видача замовлень з прання білизни має здійснюватись відповідно до вимог

Правил побутового обслуговування населення, затверджених постановою КМУ від 16.05.94 р. № 313 (далі — Правила № 313).

Вимоги, визначені в

Правилах № 313, доцільно врахувати при складанні договору.

Так, відповідно до

п. 6 Правил № 313 виконавці повинні:

— забезпечити знання і виконання своїми працівниками, які здійснюють побутове обслуговування замовників,

Правил № 313 та дотримання інших нормативно-правових актів, що регулюють надання побутових послуг;

— створити матеріально-технічну базу, забезпечити наявність обладнання та устаткування для надання побутових послуг згідно з установленими нормативами;

— формувати ціни на послуги відповідно до законодавства залежно від їх складності та якості;

— забезпечити необхідний рівень кваліфікації працівників, зайнятих обслуговуванням замовників;

— забезпечити відповідність виробничих приміщень, будівель, робочих місць, де провадиться діяльність з надання побутових послуг, необхідним екологічним і санітарно-гігієнічним умовам та вимогам нормативно-правових актів з питань охорони праці.

Виконавець має право на відмову у прийманні замовлень на побутові послуги, якщо він не може забезпечити належне їх виконання (

п. 10 Правил № 313).

Крім того, згідно з

п. 25 Правил № 313 виконавець зобов’язаний забезпечити:

— надання послуг відповідно до вимог

Правил № 313, інших нормативно-правових актів та умов угоди;

— виконання гарантійних зобов’язань щодо виготовлених виробів і відремонтованих речей;

— дотримання термінів виконання замовлення;

— належний рівень культури обслуговування;

— надання замовникові повної, доступної та достовірної інформації про послуги;

— збереження прийнятих від замовника для надання послуги речей та матеріалів, а також використання їх за призначенням;

— відшкодування збитків, заподіяних замовнику невиконанням або неналежним виконанням умов угоди, а також у разі втрати, псування чи пошкодження із своєї вини речей та матеріалів, прийнятих від замовника для надання послуг, у розмірах, передбачених угодою;

— дотримання встановленого режиму роботи;

— виплату замовникові неустойки (пені) у разі порушення умов угоди, якщо це передбачено умовами угоди. Виплата неустойки (пені) не звільняє виконавця від виконання замовлення;

— повернення замовникові невикористаних матеріалів, наданих замовником, а також, за його бажанням, усіх замінених за плату деталей та комплектуючих виробів;

— попередження замовника про недоброякісність або непридатність матеріалів, наданих замовником, а також про інші незалежні від виконавця обставини, що можуть погіршувати споживчі властивості замовлення.

Замовник

, у свою чергу, зобов’язаний прийняти та оплатити вартість наданих згідно з умовами угоди послуг.

Розрахунковими документами, що засвідчують факт надання послуги, можуть бути: касовий чек — для виконавців, які в розрахунках із замовниками використовують реєстратори розрахункових операцій (розрахункова квитанція у разі виходу такого реєстратора з ладу або тимчасового відключення електроенергії); квитанція, що є документом суворої звітності, — для виконавців, які згідно із законодавством не застосовують таких реєстраторів (

п. 13 Правил № 313).

Також звернемо вашу увагу на

Інструкцію щодо надання послуг з прання білизни, затверджену наказом Українського союзу об’єднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення від 27.08.2000 р. № 20 (далі — Інструкція № 20).

Згідно з

п. 2.3 Інструкції № 20 під час приймання замовлення приймальник повинен оглянути кожний виріб у присутності замовника з метою визначення можливості його обробки в умовах підприємства, установлення ступеня зносу, виявлення дефектів (плям), які неможливо усунути тощо.

Також приймальник повинен попередити замовника про можливе проявлення після обробки прихованих дефектів.

Вартість прийнятих виробів установлюється за погодженням із замовником або на підставі підтвердних документів і зазначається

разом із відсотком зносу в договорі (квитанції).

Для виробів, що приймаються в обробку, установлюються чотири ступеня зносу — 20, 40, 60 та 80 %:

— знос

20 % — білизна, що не піддавалася пранню, не має дефектів при виготовленні, пошкоджень волокон та забарвлення, але була в ужитку;

— знос

40 % — білизна, що була в ужитку і піддавалася пранню, але не має плям, пошкоджень волокон та забарвлення;

— знос

60 % — білизна прана, має плями і незначні пошкодження від механічного впливу, а також припали;

— знос

80 % — білизна стара, має припали, пориви і плями.

При здаванні білизни у пральню обов’язково проводиться її зважування, яке має бути оформлене актом приблизно такого змісту:

 

АКТ

контрольного зважування білизни

Представник вищого навчального закладу (Замовник) в особі кастелянки закладу Степанюк О. П. і представник ТОВ «Побутсервіс» (Виконавець) в особі директора Харченка С. І. провели контрольне зважування білизни, що знаходиться на балансі навчального закладу і здається у прання до ТОВ «Побутсервіс», в результаті чого було встановлено таке:

Найменування інвентарю, білизни

Середня вага сухої білизни, кг

Кількість виробів, од.

Загальна вага інвентарю (білизни), кг

простирадла

0,4

150

60

рушники

0,15

110

16,5

наволочки

0,2

90

18

скатерки

0,3

30

9

серветки

0,15

70

10,5

підодіяльники

0,7

110

77

штори

1,2

10

12

Усього

 

 

203

 

Кастелянка

Степанюк

Степанюк О. П.

Директор

Харченко

Харченко С. І.

 

У процесі використання і прання білизна зношується, а це означає, що знижується її вага при тій самій кількості виробів. Усі зазначені дані повинні відображатися в журналі оперативного обліку білизни. Його форма не затверджена, а отже ведеться такий журнал у довільній формі.

Після здавання білизни у прання, особі, яка уповноважена це зробити, видається квитанція, в якій вказується строк прийняття та виконання замовлення, вага (кг) та кількісний склад (шт.).

Після прання білизни замовник і виконавець складають та підписують акт виконаних робіт. Він може мати такий вигляд (див. с. 28):

 

Акт № 11/12

приймання — передачі виконаних робіт
на послуги прання білизни

за договором від 14.02.2011 р. № 12

м. Дніпропетровськ

 

17.08.2011 р.

     

Виконавець

 

ТОВ «Побутсервіс»

Замовниик

 

Вищий навчальний заклад

 

Ми, що підписалися нижче, вищий навчальний заклад, що іменується надалі Замовник, в особі ректора Самойленка І. С., який діє на підставі Статуту, з одного боку, і ТОВ «Побутсервіс», що іменується надалі Виконавець, в особі директора Харченка С. І., який діє на підставі Статуту від 22.12.98 р. № 20303, з другого боку, склали цей акт про нижченаведене.

Згідно з договором від 14.02.2011 р. № 12 Виконавець надав послуги, а саме якісно та в обумовлені строки здійснив прання білизни.

Замовник не має претензій до Виконавця.

Вартість виконаного обсягу робіт у серпні 2011 року становить 1218,00 грн. (6 грн. х 203 кг) (одна тисяча двісті вісімнадцять грн. 00 коп.), у тому числі ПДВ — 203,00 грн. До перерахування Виконавцеві Замовником належить 1218,00 грн. (одна тисяча двісті вісімнадцять грн. 00 коп.) з ПДВ.

 

Від Замовника:

   

Ректор

Самойленко

Самойленко І. С.

     

Від Виконавця:

   

Директор

Харченко

Харченко С. І.

     

М. П.

   

 

Якщо на отриманій після прання білизні будуть виявлені непоправні дефекти, що виникли з вини виконавця, то замовнику виплачується грошова компенсація або старі вироби замінюються на аналогічні нові (про це має бути зазначено в договорі).

Також відмітимо, що для обліку, збору, видачі та прання білизни в навчальному закладі призначається відповідальна особа. Зазвичай такою особою є кастелянка (комендант гуртожитку), яка згідно з посадовою інструкцією одержує, перевіряє, зберігає і видає м’який інвентар, відповідає за оперативний облік білизни і веде журнал здавання білизни у пральню, виконує дрібний ремонт одягу, білизни тощо та прасує їх після прання.

При користуванні послугами пралень видатки на прання білизни здійснюють за

КЕКВ 1134 «Оплата послуг (крім комунальних)».

Для визначення річної суми асигнувань на прання білизни потрібно розрахувати обсяг коштів на ці послуги, узявши до уваги розмір тарифу на прання та вагу білизни, яка підлягає пранню протягом року.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі