Теми статей
Обрати теми

Основні порушення порядку складання, затвердження і виконання кошторисів бюджетних установ та внесення до них змін

Редакція ББ
Стаття

ОСНОВНІ ПОРУШЕННЯ ПОРЯДКУ СКЛАДАННЯ, ЗАТВЕРДЖЕННЯ І ВИКОНАННЯ КОШТОРИСІВ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ ТА ВНЕСЕННЯ ДО НИХ ЗМІН

 

Кошторис доходів та видатків є основним фінансовим документом, яким керується під час своєї діяльності кожна бюджетна установа. Тому працівники органів Державної контрольно-ревізійної служби (Державної фінансової інспекції) під час проведення ревізій фінансово-господарської діяльності таких установ приділяють особливу увагу питанням правильності складання, затвердження, виконання кошторисів та внесення до них змін.

Як свідчить практика проведення ревізій, бюджетними установами допускається чимало порушень під час складання, затвердження, виконання кошторисів та внесення до них змін. Але, як-то кажуть, обізнаний — озброєний. Тому сподіваємось, що за допомогою цієї статті ви матимете змогу вчитися на чужих помилках, аби не допускати власних.

Владислав СТАНКУС, завідувач сектора контролю установ та організацій, які фінансуються з бюджету, КРВ у м. Харкові

 

Перш за все нагадаємо, що згідно з п. 30 ст. 2 БКУ кошторис — це основний плановий фінансовий документ бюджетної установи, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов’язань, здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень.

Під час проведення ревізій фінансово-господарської діяльності (у тому числі й під час проведення ревізій з питання правильності складання та затвердження кошторису, внесення до нього змін та виконання кошторису) працівники органів Державної контрольно-ревізійної служби (Державної фінансової інспекції) керуються Практичними рекомендаціями.

Рекомендації щодо проведення ревізії з питання, яке розглядається, викладені у п. 4.2 Практичних рекомендацій. Так, під час здійснення контролю за правильністю складання і виконання кошторисів бюджетних установ перевірці підлягають такі основні документи:

— бюджетний запит, кошторис бюджетної установи, розрахунки до загального та спеціального фондів кошторису, план асигнувань загального фонду бюджету, план спеціального фонду бюджету, лімітні довідки про бюджетні асигнування, довідки про внесення змін до кошторисів та плану асигнувань;

— картки аналітичного обліку готівкових операцій; картки аналітичного обліку касових видатків, картки аналітичного обліку фактичних видатків, картки аналітичного обліку отриманих асигнувань, книги обліку асигнувань та прийнятих зобов’язань;

— Звіт про надходження та використання коштів загального фонду (форма № 2д, № 2м); звіти про виконання спеціального фонду кошторису — Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги (форма № 4-1д, № 4-1м), Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень (форма № 4-2д, № 4-2м), Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (форма № 4-3д, № 4-3м), Звіт про надходження і використання коштів, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів (форма № 4-4д), Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (позики міжнародних фінансових організацій) (форма № 4-3д.1, № 4-3м.1), Звіт про заборгованість за бюджетними коштами (форма № 7д, № 7м).

Ревізія з питання правильності складання та затвердження кошторису, внесення до нього змін та виконання кошторису передбачає контроль за вказаними документами об’єкта контролю на предмет:

— дотримання бюджетною установою напрямів (видів) діяльності відповідно до покладених на неї функцій та завдань із задоволення суспільних потреб та організаційної структури, визначених у Положенні про діяльність установи;

— наявності (у головних розпорядників) паспорта бюджетної програми, що визначає суму коштів, необхідних для виконання бюджетної програми, законодавчі підстави її реалізації, мету, завдання, напрями діяльності, відповідальних виконавців та досягнення установою передбачених в ньому результативних показників;

— наявності затвердженого у встановленому порядку кошторису, плану асигнувань загального фонду бюджету, плану надання кредитів із загального фонду бюджету, плану спеціального фонду та інших документів згідно з нормативно-правовими актами Державного казначейства щодо касового виконання державного (місцевого) бюджету за видатками;

— дотримання порядку розгляду, затвердження та внесення змін до кошторису;

— наявності та обґрунтованості розрахунків потреби в асигнуваннях загального фонду бюджету на здійснення видатків за відповідними кодами економічної класифікації або класифікації кредитування бюджету і деталізовані за видами та кількістю товарів (робіт, послуг) із зазначенням вартості за одиницю;

— наявності та обґрунтованості розрахунків обсягу надходжень та видатків за спеціальним фондом кошторису за кожним джерелом доходів та/або фінансування бюджету чи повернення кредитів до бюджету та напрямком використання цих коштів, а також відповідності вказаних показників показникам бухгалтерської звітності за відповідні періоди;

— дослідження фактичного стану фінансування установи та встановлення причин її недофінансування (за наявності);

— відповідності затверджених в кошторисі сум асигнувань загального фонду бюджету на здійснення видатків або надання кредитів з бюджету, за відповідними кодами економічної класифікації, граничним обсягам видатків бюджету із загального фонду, доведеним лімітною довідкою;

— дотримання порядку перерозподілу бюджетною установою у разі потреби своїх асигнувань за визначеною законодавством процедурою з метою попередження нецільового використання бюджетних коштів;

— відповідності проведених фактичних та касових видатків затвердженим обсягам асигнувань;

— обґрунтованості утворення, повноти зарахування та законності використання власних надходжень бюджетних установ у складі доходів та видатків спеціального фонду кошторису;

— відповідності використаних бюджетних коштів їх цільовому призначенню (у розрізі складових витрат та джерел їх фінансування);

— відповідності обсягів взятих зобов’язань (виконаних робіт) бюджетним асигнуванням, установленим кошторисом (планом використання бюджетних коштів);

— дотримання встановленого порядку коригування обсягів узятих бюджетних зобов’язань за загальним фондом кошторису для проведення видатків з цих зобов’язань зі спеціального фонду кошторису.

Нагадаємо, що основні вимоги щодо складання, затвердження, внесення змін та виконання кошторисів доходів і видатків бюджетних установ визначені Порядком № 228.

Тепер перейдемо до розгляду порушень, які були фактично встановлені працівниками органів Державної контрольно-ревізійної служби під час проведення ревізій з питання правильності складання та затвердження кошторису, внесення до нього змін та виконання кошторису.

 

Порушення в частині складання та затвердження кошторисів доходів і видатків бюджетних установ

Нагадаємо, що відповідно до п. 22 Порядку № 228 показники видатків бюджету або надання кредитів з бюджету, які включаються до проекту кошторису, повинні бути обґрунтовані відповідними розрахунками за кожним кодом економічної класифікації видатків або класифікації кредитування бюджету і деталізовані за видами та кількістю товарів (робіт, послуг) із зазначенням вартості за одиницю.

Пунктом 29 Порядку № 228 визначено, що проекти кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, планів використання бюджетних коштів (крім планів використання бюджетних коштів одержувачів), помісячних планів використання бюджетних коштів установ у разі потреби розглядаються головним розпорядником. Головні розпорядники під час розгляду проектів кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, планів використання бюджетних коштів (крім планів використання бюджетних коштів одержувачів), помісячних планів використання бюджетних коштів зобов’язані:

— забезпечити суворе виконання вимог законодавства, а також вказівок щодо складання кошторисів на наступний рік;

— додержуватися режиму економії, не допускати включення до кошторисів бюджетних асигнувань, не зумовлених потребою;

— забезпечити в проектах кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, планів використання бюджетних коштів (крім планів використання бюджетних коштів одержувачів), помісячних планів використання бюджетних коштів додержання доведених у лімітних довідках річних обсягів бюджетних асигнувань та їх помісячного розподілу з урахуванням термінів проведення окремих заходів і можливості здійснення відповідних видатків бюджету або надання кредитів з бюджету протягом бюджетного періоду;

не допускати прийняття в кошторисах сум, не підтверджених розрахунками та економічними обґрунтуваннями.

 

Приклад 1

Проведеною ревізію з питання обґрунтованості потреби установи в бюджетних коштах за КЕКВ 1111 «Заробітна плата» та КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» встановлено, що у кошторисі установи за КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» завищена потреба в бюджетних асигнуваннях, яку не профінансовано.

Так, розрахунок потреби в асигнуваннях на проведення видатків, пов’язаних з нарахуванням та перерахуванням коштів єдиного соціального внеску на фонд оплати праці фактично працюючого в установі громадянина, який має статус інваліда, проводився виходячи зі ставки цього внеску 33,2 %, тоді як для працівників, які є інвалідами, повинна застосовуватися окрема ставка єдиного соціального внеску в частині нарахувань на заробітну плату інвалідів у розмірі 8,41 %.

Також при розрахунку потреби в асигнуваннях за КЕКВ 1111 «Заробітна плата» була завищена потреба в бюджетних асигнуваннях, яку не профінансовано, на виплату водію установи надбавки за класність у розмірі 25 % посадового окладу. Але така надбавка може виплачуватися лише водіям 1 класу, яким присвоєно кваліфікаційні категорії «В», «С», «D», «E», що підтверджується відмітками у посвідченні водія і є обов’язковою умовою для встановлення класності водію. Крім цього, для присвоєння водію кваліфікації 1 класу необхідно, щоб такий водій мав безперервний стаж роботи водієм 2 класу у цій самій установі не менше двох років. Такі умови присвоєння класності водіям встановлено наказом Мінтрансзв’язку «Про затвердження випуску № 69 «Автомобільний транспорт» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників» від 14.02.2006 р. № 136.

Натомість водій не мав необхідних кваліфікаційних категорій та необхідного стажу роботи*.

* Див. також консультацію «Надбавка за класність водію» // «Бюджетна бухгалтерія», 2007, № 40. — Прим. ред.

Як результат, при плануванні асигнувань у кошторисі доходів і видатків за КЕКВ 1111 «Заробітна плата» та 1120 «Нарахування на заробітну плату» не була врахована об’єктивна потреба в коштах (тобто потреба в коштах була завищена), що є порушенням вимог пп. 20 та 22 Порядку № 228.

 

Приклад 2

Ревізією обґрунтованості потреби в бюджетних асигнуваннях за загальним фондом кошторису за видатками на заробітну плату встановлено, що під час розрахунку розміру бюджетних асигнувань на здійснення вищезазначених видатків ураховано всі витрати на виплату основної, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних і компенсаційних виплат.

Але при цьому проведеним під час ревізії розрахунком фактичної потреби в коштах на оплату праці працівникам установлено, що в порушення вимог пп. 22 та 29 Порядку № 228 закладом було безпідставно завищено розмір розрахункової потреби в бюджетних коштах на проведення індексації грошових доходів населення, матеріальної допомоги та грошової допомоги при виході на пенсію працівників. Зокрема, кількість працівників, яким було заплановано допомогу при виході на пенсію, була більша, ніж кількість працівників, які фактично мали право піти на пенсію протягом року, на який було складено кошторис.

 

Приклад 3

Ревізією обґрунтованості визначення потреби в асигнуваннях при складанні кошторису закладу за загальним фондом установлено, що при розрахунку розміру бюджетних асигнувань за КЕКВ 1161 «Оплата теплопостачання» та 1165 «Оплата інших комунальних послуг» була завищена об’єктивна розрахункова потреба у коштах на оплату теплопостачання та інших комунальних послуг, зокрема послуг з вивезення побутових відходів, унаслідок неврахування суми дебіторської заборгованості, яка значилася в обліку установи і підтверджується актами звірянь взаємних розрахунків. Зазначене є порушенням вимог пп. 22 та 29 Порядку № 228, що призвело до завищення в кошторисі бюджетних асигнувань за відповідними КЕКВ.

 

Приклад 4

Ревізією з питання обґрунтованості розрахунків потреби в бюджетних асигнуваннях за видатками на заробітну плату встановлено, що при розрахунку розміру бюджетних асигнувань за КЕКВ 1110 «Оплата праці працівників бюджетних установ» розпорядником коштів нижчого рівня враховано всі витрати на виплату основної, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних виплат.

Проте згідно з показниками лімітної довідки про бюджетні асигнування головним розпорядником коштів були доведені показники менші, ніж розрахунки, проведені розпорядником коштів нижчого рівня на зазначені цілі.

Таким чином, у порушення вимог пп. 22 та 29 Порядку № 228 головним розпорядником коштів було безпідставно занижено розмір розрахункової потреби в бюджетних коштах на оплату праці, що призвело до браку коштів за КЕКВ 1110 «Оплата праці працівників бюджетних установ» та, як наслідок, до недонарахування працівникам заробітної плати за роботу у святкові дні та у нічний час.

 

Приклад 5

Ревізією встановлено, що до розрахунку потреби в бюджетних коштах за загальним фондом кошторису закладу за КЕКВ 1134 «Оплата послуг (крім комунальних)» включено видатки на виготовлення технічного паспорта на будівлю гуртожитку, які були профінансовані в повному обсязі.

Ураховуючи, що протягом року договір про виготовлення зазначеного технічного паспорта так і не був укладений, а також той факт, що касові видатки, проведені за загальним фондом кошторису за КЕКВ 1134 «Оплата послуг (крім комунальних)», відповідають затвердженому фінансуванню, зазначені кошти були зайво виділені закладу за відсутності потреби. Зазначене є порушенням вимог пп. 22 та 29 Порядку № 228.

Аналогічно до розрахунку потреби у бюджетних коштах за загальним фондом кошторису закладу за КЕКВ 1134 «Оплата послуг (крім комунальних)» включено видатки на проведення поточних ремонтних робіт, які були профінансовані в повному обсязі.

Ураховуючи, що протягом року роботи з поточного ремонту не були проведені, а касові видатки на проведення поточного ремонту (з урахуванням кредиторської заборгованості на початок року) відповідають затвердженому фінансуванню, зазначені кошти були зайво виділені закладу за відсутності потреби, що також є порушенням пп. 22 та 29 Порядку № 228.

 

Приклад 6

Ревізією обґрунтованості розрахунку суми доходів за спеціальним фондом кошторису за всіма його джерелами надходжень установлено, що в порушення вимог п. 17 Порядку № 228 медичним закладом під час планування обсягів надходжень до спеціального фонду кошторису до розрахунків були безпідставно включені надходження від надання платних послуг, які не передбачені Переліком № 1138.

 

Порушення в частині внесення змін до кошторисів доходів і видатків бюджетних установ

Нагадаємо, що згідно з п. 47 Порядку № 228 зміни до кошторису, плану асигнувань загального фонду бюджету, плану надання кредитів із загального фонду бюджету та плану спеціального фонду, плану використання бюджетних коштів (крім плану використання бюджетних коштів одержувача), помісячного плану використання бюджетних коштів уносяться в разі:

— виникнення потреби у перерозподілі бюджетних асигнувань у розрізі економічної класифікації видатків бюджету в межах загального обсягу бюджетних призначень за бюджетною програмою окремо за загальним і спеціальним фондами розпорядника;

— передачі бюджетних призначень від одного головного розпорядника бюджетних коштів до іншого;

— прийняття рішення про зменшення бюджетних призначень головним розпорядникам на суму коштів, витрачених не за цільовим призначенням;

— прийняття рішення про перерозподіл видатків у межах загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника бюджетних коштів за бюджетними програмами, а також збільшення видатків розвитку за рахунок зменшення інших видатків;

— прийняття рішення про перерозподіл видатків бюджету на централізовані заходи між адміністративно-територіальними одиницями;

— прийняття рішення про передачу нерозподілених бюджетних призначень на визначену в законі про Державний бюджет України мету між головними розпорядниками;

— прийняття рішення про скорочення видатків бюджету або надання кредитів за рахунок коштів загального фонду бюджету в цілому на рік;

— унесення змін до закону про Державний бюджет України (рішення про місцевий бюджет);

— виникнення потреби у збільшенні видатків бюджету або наданні кредитів за рахунок коштів спеціального фонду бюджету внаслідок перевищення надходжень до цього фонду з урахуванням залишків бюджетних коштів на початок року, не використаних у попередньому бюджетному періоді, порівняно з надходженнями, врахованими у бюджеті.

Відповідно до п. 49 Порядку № 228 зміни до спеціального фонду кошторису вносяться у разі, коли загальний обсяг фактичних надходжень до цього фонду разом з обсягом залишків бюджетних коштів на його рахунках на початок року буде більший, ніж відповідні надходження, враховані у кошторисі на відповідний рік. При цьому в спеціальному фонді кошторису уточнений обсяг видатків бюджету або надання кредитів з бюджету повинен дорівнювати сумі уточненого обсягу доходів і залишків бюджетних коштів на початок року.

У разі коли фактичний обсяг власних надходжень з урахуванням залишків бюджетних коштів на початок року бюджетних установ менший, ніж планові показники, враховані у спеціальному фонді кошторису, розпорядники зобов’язані за три тижні до кінця бюджетного періоду внести зміни до спеціального фонду кошторису у частині зменшення надходжень і видатків з урахуванням очікуваного виконання спеціального фонду кошторису у відповідному бюджетному періоді.

 

Приклад 1

Ревізією дотримання порядку внесення змін до загального та спеціального фондів кошторису встановлено, що в порушення вимог п. 49 Порядку № 228 при перевищенні за рік загального обсягу запланованих надходжень до спеціального фонду кошторису за власними надходженнями (від надання майна в оренду та надання платних послуг) закладом не внесено зміни до спеціального фонду у частині збільшення надходжень і видатків з урахуванням залишків на початок року та розмірів фактичних надходжень спеціального фонду кошторису. Як наслідок, спеціальний фонд кошторису за доходами за рік виконано на 150,6 %.

 

Приклад 2

Ревізією дотримання діючого порядку внесення змін до спеціального фонду кошторису за рік установлено, що в порушення вимог п. 49 Порядку № 228 при недоотриманні за рік загального обсягу затверджених надходжень до спеціального фонду кошторису за власними надходженнями, установою не внесено відповідних змін до спеціального фонду кошторису з урахуванням залишків на початок року та розмірів фактичних надходжень. Як наслідок, спеціальний фонд кошторису за доходами за рік виконано на 90,5 %.

 

Приклад 3

Ревізією дотримання порядку внесення змін до загального фонду кошторису встановлено, що протягом року до кошторису було внесено зміни в частині збільшення асигнувань за КЕКВ 1110 «Оплата праці працівників бюджетних установ» та КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату».

Проте проведеним у період ревізії розрахунком потреби в коштах на рік за КЕКВ 1110 «Оплата праці працівників бюджетних установ» та КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» встановлено, що на початку року об’єктивна потреба в коштах за такими КЕКВ була повністю врахована в кошторисі за загальним фондом, у зв’язку з чим зміни до кошторису були внесені необґрунтовано. Зазначене є порушенням п. 47 Порядку № 228.

Як наслідок, безпідставне внесення змін до кошторису за КЕКВ 1110 «Оплата праці працівників бюджетних установ» та КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» призвело до утворення «штучної» економії фонду оплати праці, за рахунок якої були виплачені премії працівникам установи, що є незаконним витрачанням бюджетних коштів.

 

Порушення в частині виконання кошторисів доходів і видатків бюджетних установ

Приклад 1

Ревізією стану виконання кошторису доходів і видатків закладу за загальним та спеціальним фондами встановлені факти перевищення взятих зобов’язань над затвердженими бюджетними асигнуваннями за загальним фондом кошторису за КЕКВ 1161 «Оплата теплопостачання», що є порушенням ч. 1 ст. 48, ч. 1 ст. 23 БКУ, п. 5 Порядку № 228.

Так, ревізією встановлено, що на стадії складання закладом проекту кошторису та затвердження його головним розпорядником не було враховано реальну річну потребу в бюджетних асигнуваннях на оплату послуг з теплопостачання, що є порушенням пп. 5, 20, 22, 29 Порядку № 228 і в подальшому призвело до прийняття зобов’язань за укладеним договором з КП «Теплові мережі» на постачання теплової енергії в гарячій воді, тобто фактичного споживання теплової енергії для здійснення основних функцій, покладених на заклад, понад затверджені асигнування.

 

Приклад 2

Документальною ревізією законності списання коштів з рахунків, у тому числі щодо їх цільового призначення, встановлено випадок нецільового використання бюджетних коштів.

Так, на підставі договорів, укладених з підрядною організацією, проводився ремонт покрівлі будівлі закладу. Оплата виконаних робіт за договорами провадилась за рахунок коштів загального фонду кошторису установи, передбачених на здійснення поточних видатків за КЕКВ 1134 «Оплата послуг (крім комунальних)».

Зокрема, за одним із договорів було проведено ремонт частини покрівлі, площа якої складає 20 % від загальної площі покрівлі будівлі. За іншим договором було здійснено ремонт частини покрівлі, площа якої складає 30 % від загальної площі покрівлі цієї будівлі.

Слід зазначити, що згідно з п.п. 1.2.6.11 Примірного переліку № 150 до поточного ремонту може бути віднесений тільки частковий ремонт покрівлі із рулонних матеріалів у разі його виконання на площі до 10 % від загальної площі покрівлі. Ураховуючи умови п.п. 2.6.9 Примірного переліку № 150 та той факт, що за кожним з наведених вище договорів роботи здійснювались на площі більше ніж 10 % покрівлі, оплатити ці роботи потрібно було за рахунок коштів, передбачених на проведення капітальних видатків за КЕКВ 2133 «Капітальний ремонт інших об’єктів».

Таким чином, закладом за рахунок коштів, виділених за КЕКВ 1134 «Оплата послуг (крім комунальних)», були здійснені видатки, які слід було здійснювати за рахунок КЕКВ 2133 «Капітальний ремонт інших об’єктів». Зазначене свідчить про витрачання закладом бюджетних коштів на цілі, що не відповідають бюджетним призначенням, установленим кошторисами. Таке порушення відповідає формулюванню нецільового використання бюджетних коштів у тлумаченні ч. 1 ст. 119 БКУ.

 

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

Наприкінці статті нагадаємо про відповідальність, яка передбачена за вищезазначені порушення ст. 16412 КУпАП.

Так, уключення недостовірних даних до бюджетних запитів, що призвело до затвердження необґрунтованих бюджетних призначень або необґрунтованих бюджетних асигнувань тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від 30 до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (далі — нмдг) (від 510 до 850 грн.).

Ті ж самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від 50 до 70 нмдг (від 850 до 1190 грн.).

Також узяття зобов’язань без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, установлених БКУ чи законом про Держбюджет на відповідний рік; уключення до складу спеціального фонду бюджету надходжень з джерел, не віднесених до таких БКУ чи законом про Держбюджет на відповідний рік, тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від 50 до 70 нмдг (від 850 до 1190 грн.).

Ті ж самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від 70 до 85 нмдг (від 1190 до 1445 грн.).

Крім того, здійснення видатків бюджету чи надання кредитів з бюджету без установлених бюджетних призначень або з їх перевищенням усупереч БКУ чи закону про Держбюджет на відповідний рік, нецільове використання бюджетних коштів тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від 70 до 85 нмдг (від 1190 до 1445 грн.).

Ті ж самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від 85 до 100 нмдг (від 1445 до 1700 грн.).

 

НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ

БКУ — Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 р. № 2456-VI.

КУпАП — Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-X.

Порядок № 228 — Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджені постановою КМУ від 28.02.2002 р. № 228.

Перелік № 1138 — Перелік платних послуг, які можуть надаватися в державних та комунальних закладах охорони здоров’я, вищих медичних навчальних закладах та науково-дослідних установах, затверджений постановою КМУ від 17.09.96 р. № 1138.

Примірний перелік № 150 — Примірний перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затверджений наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 10.08.2004 р. № 150.

Практичні рекомендації — Практичні рекомендації щодо проведення ревізії фінансово-господарської діяльності бюджетної установи (з окремих питань програми), схвалені Методологічною радою ГоловКРУ від 04.08.2009 р., протокол № 9.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі