Теми статей
Обрати теми

Питання оплати праці педагогічних працівників

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ПИТАННЯ ОПЛАТИ ПРАЦІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

 

Світлана МЕРЕНКОВА, провідний контролер-ревізор КРВ у м. Харкові

 

Директор школи веде гурткову роботу з шахів у початкових класах в обсязі 9 годин на тиждень. При цьому він має педагогічне звання «вчитель-методист» з предмета «трудове навчання».

Чи підвищується посадовий оклад на 15 % за наявність педагогічного звання «вчитель-методист» при оплаті праці за керівництво шаховим гуртком?

(Луганська обл.)

 

Згідно з

абз. 1 п. 91 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міносвіти від 15.04.93 р. № 102 (далі — Інструкція № 102), керівні працівники закладів освіти, керівники фізичного виховання центрів допризовної підготовки можуть вести викладацьку роботу або заняття з гуртками в цьому закладі, але не більше 9 годин на тиждень (360 годин на рік), якщо вони за основною посадою отримують повний посадовий оклад (тарифну ставку).

Зазначеним працівникам за норму годин, визначену в

абз. 1 п. 91 Інструкції № 102, оплата здійснюється понад основний посадовий оклад (тарифну ставку) в порядку, передбаченому відповідно для вчителів, викладачів та керівників гуртків (за тарифікацією). Інакше кажучи, оплата педагогічної роботи має здійснюватися на умовах, передбачених для викладачів, керівників гуртка, учителів згідно з тарифікацією , виходячи з кваліфікаційної категорії працівника, його тарифного розряду, посади, установленої ставки зарплати, навантаження, підвищень, доплат та надбавок.

Відповідно до

п.п. «г» п. 24 Інструкції № 102 за наявність педагогічного звання «вчитель-методист» ставки заробітної плати та посадові оклади підвищуються на 15 %.

При цьому підвищення ставок заробітної плати за звання, присвоєні за результатами атестації,

здійснюється тільки за період роботи на посадах, на яких було присвоєно відповідні звання. У випадках переходу працівника з одного закладу до іншого на однакові посади або на посади, що відповідають профілю предмета, дисципліни, яка викладається, доплата за звання зберігається до чергової атестації.

Особам із числа адміністративно-господарського, навчально-допоміжного персоналу, вихователям та іншим працівникам, яких може бути залучено до викладацької роботи, підвищення педагогічних ставок за звання, зазначені в

п. 24 Інструкції № 102, здійснюється на загальних підставах.

У зв’язку з тим, що вчитель і керівник гуртка — різні посади, посадовий оклад на 15 % за наявність педагогічного звання «вчитель-методист» при оплаті праці за керівництво шаховим гуртком

не підвищуватиметься.

Також нагадаємо: відповідно до

п. 71 Інструкції № 102 за час роботи в період канікул оплата праці педагогічних працівників та осіб із числа керівного, адміністративно-господарського та навчально-допоміжного персоналу, яким дозволяється вести викладацьку роботу або заняття з гуртківцями в тому самому закладі, здійснюється з розрахунку заробітної плати, установленої при тарифікації, що передувала початку канікул.

 

Завідувач методичного кабінету має педагогічне звання «вчитель-методист» з предмета «географія».

Чи підвищується посадовий оклад на 15 % за наявність зазначеного педагогічного звання при оплаті праці на посаді завідувача методкабінету?

(Луганська обл.)

 

Згідно з

п. 1.1 Положення про районний (міський) методичний кабінет (центр), затвердженого наказом Міносвіти від 08.12.2008 р. № 1119 (далі — Положення № 1119), районний (міський) методичний кабінет (центр) є науково-методичною установою, яка відповідно до чинного законодавства здійснює науково-методичне забезпечення системи загальної середньої та дошкільної освіти району, районів у містах Києві та Севастополі, міста (без районного поділу), підвищення кваліфікації педагогічних працівників, що здійснюється не рідше ніж один раз на п’ять років.

Методкабінет (центр) очолює завідувач (директор), який призначається на посаду та звільняється з посади засновником за погодженням з інститутом післядипломної педагогічної освіти.

Відповідно до

п.п. 4.5.1 Положення № 1119 завідувач (директор):

 — здійснює загальне керівництво діяльністю методкабінету (центру), готує план роботи, погоджує та затверджує його в установленому порядку;

 — затверджує структуру методкабінету (центру), посадові інструкції та функціональні обов’язки його працівників;

 — представляє інтереси методкабінету (центру) у відносинах з відділом (управлінням) освіти, відповідним інститутом післядипломної освіти, юридичними та фізичними особами;

 — вносить пропозиції засновнику про чисельність та фонд оплати праці працівників;

 — видає в межах компетенції накази та забезпечує контроль за їх виконанням;

 — приймає на роботу та звільняє працівників методкабінету (центру);

 — розпоряджається майном та коштами методкабінету (центру);

 — виконує кошторис, укладає договори, відкриває банківські рахунки тощо;

 — заохочує працівників та накладає на них дисциплінарні стягнення;

 — звітує перед засновником та відповідним інститутом післядипломної освіти про результати діяльності методкабінету (центру).

Пунктом 24 Інструкції № 102

передбачено, що підвищення ставок заробітної плати за звання, присвоєні за результатами атестації, здійснюється тільки за період роботи на посадах, на яких були присвоєні відповідні звання. У разі переходу працівника з одного закладу до іншого на однакові посади або посади, які відповідають профілю предмета, дисциплін, які викладаються, доплата за звання зберігається до чергової атестації.

Для методистів навчально-методичних, методичних кабінетів (центрів), інститутів підвищення кваліфікації (удосконалення) вчителів було зроблено виняток. Відповідно до

примітки 3 до п. 13 Інструкції № 102 за методистами навчально-методичних, методичних кабінетів (центрів), інститутів підвищення кваліфікації (удосконалення) вчителів зберігається право на отримання підвищених посадових окладів, якщо в період роботи на посадах вчителя, викладача, вихователя за результатами атестації їм було присвоєно відповідне звання.

Однак для завідувача методкабінету такого винятку

зроблено не було, оскільки ця посада належить до керівних.

Крім того

, Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників, затвердженим наказом Міносвіти від 06.10.2010 р. № 930 (далі — Типове положення № 930), не передбачена атестація завідувачів методкабінету та відповідно присвоєння їм кваліфікаційних категорій та педагогічних звань.

Таким чином, посадовий оклад за наявність педагогічного звання «вчитель-методист»

при оплаті праці на посаді завідувача методкабінету не підвищуватиметься.

Якщо завідувач методкабінету вестиме викладацьку роботу у навчальному закладі, підвищення педагогічної ставки на посаді вчителя за наявність педагогічного звання здійснюватиметься на загальних підставах.

 

Учитель початкових класів має вищу категорію, крім того, веде уроки української мови у старших класах. Курсову підготовку з предмета «українська мова» не проходив.

Як при цьому оплачувати години викладання української мови: з урахуванням категорії чи ні?

(м. Суми)

 

Дійсно, згідно з

п. 3.20 Типового положення № 930 учителі та викладачі, які мають педагогічне навантаження з декількох предметів, атестуються з того предмета, який викладають за фахом. У цьому випадку присвоєна кваліфікаційна категорія поширюється і на педагогічне навантаження з інших предметів, які вони викладають та за якими пройшли підвищення кваліфікації.

Однак

Типовим положенням № 930 не обумовлено, як часто потрібно проходити підвищення кваліфікації з предметів, які вчитель викладає не за фахом.

Відповідно до

п. 1.7 Типового положення № 930 умовою чергової атестації педагогічних працівників є обов’язкове проходження не рідше одного разу на п’ять років підвищення кваліфікації на основі вільного вибору форм навчання, програм та навчальних закладів.

Насамперед нагадаємо, що відповідно до

ч. 1 ст. 54 Закону України «Про освіту» від 23.05.91 р. № 1060-XII (далі — Закон № 1060) педагогічною діяльністю можуть займатися особи з високими моральними якостями, які мають відповідну освіту, професійно-практичну підготовку, фізичний стан яких дозволяє виконувати службові обов’язки.

Визначальною умовою при розподілі педагогічного навантаження між учителями школи буде наявність спеціальної освіти.

У цьому випадку, перш ніж призначити вчителя молодших класів вести уроки української мови у старших класах, директор навчального закладу мав направити такого працівника на курси підвищення кваліфікації з цього предмета. Згідно з

ч. 1 ст. 55 Закону № 1060 педагогічні працівники мають право на підвищення кваліфікації, перепідготовку, вільний вибір змісту, програм, форм навчання.

Таким чином, найімовірніше, учитель раніше проходив курси підвищення кваліфікації з предмета «українська мова» і відповідно

присвоєна кваліфікаційна категорія на посаді вчителя молодших класів поширюється й на педагогічне навантаження з цього предмета.

 

Учитель початкових класів працює вихователем групи продовженого дня (далі — ГПД). Він має вищу категорію, однак курсову підготовку як вихователь ГПД не проходив.

Як при цьому оплачувати години роботи вихователя: з урахуванням категорії чи ні?

(м. Харків)

 

На цей випадок дія

п. 3.20 Типового положення № 930 на такого вчителя не поширюється, оскільки він має педагогічне навантаження не з різних предметів, а за різними посадами.

У зв’язку з тим, що вчитель і вихователь це різні посади, години роботи вихователя слід оплачувати без урахування категорії, незалежно від того, пройшов учитель підвищення кваліфікації чи ні. Виняток у цьому випадку

Типовим положенням № 930 не передбачено.

У подальшому такому працівнику слід проходити атестацію на відповідність за двома посадами: учителя та вихователя ГПД, як це передбачено п. 4.1 Типового положення № 930.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі