Теми статей
Обрати теми

Питання надання соціальних послуг

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ПИТАННЯ НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ

 

Тетяна РЯБУХА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Просимо відповісти на такі запитання:

1. Чи мають право на обслуговування в відділенні організації надання адресної

натуральної допомоги люди похилого віку, інваліди, які мають повнолітніх дітей, що проживають як спільно з ними, так і окремо?

2. Чи є критерієм для зарахування у відділення організації надання адресної натуральної допомоги наявність у громадянина договору довічного утримання або заповіту? Чи має право управління праці та соціального захисту населення відмовити такому громадянину в оформленні у відділенні організації надання адресної натуральної допомоги для отримання гуманітарної допомоги в вигляді речей, які були у використанні?

3. Чи має право управління праці для оформлення у відділенні організації надання адресної натуральної допомоги вимагати додаткові документи, окрім передбачених постановою № 1417, а саме копію свідоцтва про розлучення, про народження, довідку МСЕК?

4. Якщо громадянин знаходиться на обслуговуванні в одному зі структурних підрозділів терцентру та бажає отримувати послуги у відділенні адресної натуральної допомоги, чи необхідно йому писати ще одну заяву та надати в управління праці додатковий пакет документів?

(м. Харків)

 

1.

Відповідно до п. 53 Переліку соціальних послуг, умов та порядку їх надання структурними підрозділами територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг), затверджених постановою КМУ від 29.12.2009 р. № 1417 (далі — Перелік № 1417), відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги територіального центру (далі — відділення адресної допомоги) утворюється для обслуговування не менш як 500 таких громадян, які відповідно до акта обстеження матеріально-побутових умов потребують натуральної чи грошової допомоги, а саме:

— осіб похилого віку;

— інвалідів;

— хворих (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як на чотири місяці), у разі коли вони на своєму утриманні мають неповнолітніх дітей, дітей-інвалідів, осіб похилого віку, інвалідів;

— осіб, які перебувають у складній життєвій ситуації у зв’язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, стихійним лихом, катастрофою, у разі коли вони мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей-інвалідів, осіб похилого віку, інвалідів.

Тобто люди похилого віку та інваліди мають право на обслуговування у відділенні адресної допомоги. Інше питання: платне чи безоплатне буде таке обслуговування.

Так, право

на безоплатне обслуговування відділенням адресної допомоги мають:

— громадяни, які не здатні до самообслуговування у зв’язку з похилим віком, хворобою, інвалідністю і не мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу;

— інші громадяни похилого віку, інваліди, хворі (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як на чотири місяці),

які мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей-інвалідів, осіб похилого віку, інвалідів, за умови, що середньомісячний сукупний дохід їх сімей нижчий ніж 1,5 прожиткового мінімуму для сім’ї;

— громадяни, які перебувають у складній життєвій ситуації у зв’язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, стихійним лихом, катастрофою (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей-інвалідів, осіб похилого віку, інвалідів), якщо середньомісячний сукупний дохід їх сімей нижчий ніж прожитковий мінімум для сім’ї.

2.

Відповідно до п. 60 Переліку № 1417 на кожного громадянина, якого обслуговує відділення адресної допомоги, ведеться особова справа, в якій містяться:

— письмова заява громадянина;

— довідка про склад сім’ї (форма № 3);

— довідки про доходи членів сім’ї;

— копія наказу про здійснення (припинення) обслуговування.

Соціальний працівник відділення адресної допомоги формує особові справи громадян, які звернулися за допомогою, перевіряє відомості, зазначені у поданих ними документах, і вносить їх до електронної бази даних територіального центру.

Форми документів, необхідних при оформленні на обслуговування у терцентрі, затверджені

наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.06.2010 р. № 135 (далі — наказ № 135).

Жодним з перелічених нормативних документів

не передбачено надання громадянином договору довічного утримання або заповіту. Тому ненадання таких документів громадянином не є підставою для відмови йому в обслуговуванні у відділенні адресної допомоги.

Зазначимо, що договір довічного утримання (догляду), за яким передається набувачеві у власність нерухоме майно, підлягає державній реєстрації відповідно до

Тимчасового порядку державної реєстрації правочинів, затвердженого постановою КМУ від 26.05.2004 р. № 671 (далі — Тимчасовий порядок № 671). Державна реєстрація правочинів проводиться шляхом унесення відповідної інформації до Державного реєстру правочинів.

Згідно з

п. 18 Тимчасового порядку № 671 витяг з такого Реєстру (документ, який свідчить про внесення запису до Реєстру або про відсутність такого запису) видається на запит сторін правочину або уповноважених ними осіб.

Суди, органи прокуратури, внутрішніх справ, державної податкової служби, служби безпеки та інші органи державної влади отримують витяг, якщо запит зроблено у зв’язку із здійсненням ними повноважень, визначених законодавством.

Згідно з

п. 23 Тимчасового порядку № 671 органи державної влади звільняються від плати за видачу витягу, якщо він видається у зв’язку із здійсненням ними повноважень, визначених законодавством.

Управління праці та соціального захисту населення як структурний підрозділ місцевого органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування має право звертатись до нотаріату із запитом щодо відсутності договору довічного утримання (догляду) без унесення плати за витяг.

Таким чином, якщо є необхідність, управління праці може отримати потрібну інформацію.

3.

Перелік документів, які терцентр має право вимагати від громадянина для соціального обслуговування, був наведений у відповіді на запитання 2, це: письмова заява громадянина, довідка про склад сім’ї (форма № 3), довідки про доходи членів сім’ї.

Якщо терцентру чи управлінню праці необхідні додаткові документи, то вони мають отримати їх самостійно, зробивши відповідні запити.

4.

Якщо громадянин обслуговується в будь-якому відділенні терцентру, то для його обслуговування у відділенні адресної допомоги він має подати окрему заяву та документи, необхідні для обслуговування в зазначеному відділенні.

Обумовлено це тим, що:

1) форма заяви, затверджена

наказом № 135, передбачає прийняття на обслуговування в конкретне відділення;

2) у різних відділеннях передбачено надання громадянином різних пакетів документів і в кожному відділенні буде зберігатись окрема особова справа на обслуговування громадянина.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі