Теми статей
Обрати теми

Інформаційна сторінка

Редакція ББ
Новини

ПРЕЗИДЕНТОМ ВЕТОВАНО ЗМІНИ ДО ЗАКОНУ ПРО ДЕРЖАВНІ ЗАКУПІВЛІ

Керуючись

ст. 94 Конституції України, Президент України повернув для повторного розгляду Верховною Радою Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань державних закупівель», прийнятий Верховною Радою 17.05.2011 р., яким передбачалося внесення суттєвих змін до Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі), зі своїми пропозиціями.

Основні зауваження Президента полягають у такому:

— суттєве обмеження сфери застосування

Закону про закупівлі шляхом вилучення зі сфери дії цього закону закупівель, що здійснюються за кошти підприємств державного та комунального секторів економіки. Такі зміни не враховують європейські стандарти, не відповідають міжнародним зобов’язанням України стосовно адаптації її законодавства до законодавства ЄС;

— суттєве розширення

переліку випадків, на які не поширюватиметься дія Закону про закупівлі, а отже, і процедури закупівлі. Це може призвести до обмеження конкуренції у відповідних сферах, підвищення корупційних ризиків під час здійснення відповідних закупівель, а також до неефективного витрачання бюджетних коштів та додаткових бюджетних витрат;

— пропоновані зміни щодо встановлення повноважень Рахункової палати, Антимонопольного комітету України, інших відповідних центральних органів виконавчої влади, що здійснюють контроль у сфері державних закупівель,

не тільки Конституцією та законами України, а й актами КМУ, не відповідають вимогам Конституції України;

— вимога щодо запровадження обов’язкового страхування відповідальності учасника — переможця процедури закупівлі в разі попередньої оплати, якщо сума, визначена у договорі про закупівлю, дорівнює або перевищує 10 млн грн., вбачається необґрунтованою. Оскільки, по-перше, перелік видів обов’язкового страхування визначено у

ст. 7 Закону України «Про страхування» від 07.03.96 р. № 85/96-ВР та не передбачає страхування відповідальності учасника процедури закупівлі, тому здійснення обов’язкових видів страхування, що не передбачені цим Законом, забороняється. І по-друге, запровадження механізму страхування відповідальності переможця процедури закупівлі надмірно обтяжить учасників процедур закупівель, спричинить додаткове платіжне навантаження на переможців конкурсних торгів.

Зазначимо, що відносно інших досить суперечливих змін, зокрема, щодо збільшення

переліку підстав для застосування процедури закупівлі в одного учасника та скасування необхідності погодження цієї процедури з уповноваженим органом, тобто Мінекономіки; скасування вимог щодо оприлюднення деякої інформації про закупівлю (ст. 10 Закону про закупівлі), що зрештою призведе до приховування від громадськості інформації про хід та результати закупівель, Президент не висловив жодних зауважень.

Нагадаємо, що

Закон , повернений Президентом України до Верховної Ради для повторного розгляду, після його підготовки у головному комітеті розглядається позачергово на пленарному засіданні Верховної Ради, не пізніше ніж через 30 днів після його повернення з пропозиціями Президента України, якщо Верховною Радою не прийнято іншого рішення.

 

ОСОБИ, ЯКІ ПЕРЕБУВАЮТЬ У ВІДПУСТЦІ ДЛЯ ДОГЛЯДУ ЗА ДИТИНОЮ, МАЮТЬ ПРАВО НА СОЦІАЛЬНІ ПОСЛУГИ

Виконавчою дирекцією ФССТВП у

листі від 17.06.2011 р. № 01-16-1789 надано роз’яснення щодо права на отримання соціальних послуг застрахованими особами, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

Як указується в цьому

листі, відповідно до п. 13 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI особи, які відповідно до закону отримують допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, є платниками єдиного внеску. До того ж ці особи вважаються застрахованими згідно з ч. 2 цієї ж статті.

Таким чином, зазначені особи на підставі

ч. 1 ст. 47 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 р. № 2240-III мають право на отримання санаторно-курортного лікування, оздоровлення в спеціалізованих оздоровчих закладах (у тому числі дитячих). Також відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 34 Закону № 2240 ФССТВП здійснює надання соціальних послуг застрахованим особам у позашкільній роботі з дітьми, у тому числі придбання дитячих новорічних подарунків.

 

УСІ СОЦФОНДИ ПОВИННІ ПЕРЕВІРЯТИ СУБ’ЄКТА ГОСПОДАРЮВАННЯ ОДНОЧАСНО

Постановою КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 3 червня 2009 р. № 540» від 15.06.2011 р. № 636

визначено, що перевірки суб’єктів господарювання щодо правильності нарахування, своєчасної сплати соцвнесків за період із дня останньої такої перевірки (або дня набуття статусу платника страхових внесків, якщо перевірка здійснюється вперше) до 01.01.2011 р. проводяться:

— одноразово;

одночасно робочими органами всіх соцфондів — фондів «тимчасової непрацездатності», «нещасного випадку» і «безробіття».

День проведення зазначених перевірок

узгоджується з планом перевірок платників єдиного соцвнесків органів ПФУ .

Постанови КМУ від 15.04.2009 р. № 345, від 03.06.2009 р. № 547

визнано такими, що втратили чинність.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі