Теми статей
Обрати теми

Питання зміцнення фінансово-бюджетної дисципліни

Редакція ББ
Розпорядження від 19.01.2011 р. № 148-

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПИТАННЯ ЗМІЦНЕННЯ ФІНАНСОВО-БЮДЖЕТНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Розпорядження від 19.01.2011 р. № 148-р

 

1. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади:

1) забезпечити:

безперешкодне надання органам державної контрольно-ревізійної служби документів, необхідних для проведення контрольних заходів;

у разі звернення органу державної контрольно-ревізійної служби участь посадових осіб такого органу у засіданнях комітетів з конкурсних торгів;

усунення за результатами контрольних заходів, проведених органами державної контрольно-ревізійної служби, виявлених порушень і вжити заходів щодо притягнення винних осіб до відповідальності;

проведення моніторингу фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання державного сектору економіки та подання Міністерству економічного розвитку і торгівлі інформації, зазначеної у Порядку здійснення контролю за виконанням функцій з управління об’єктами державної власності, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2007 р. № 832 (Офіційний вісник України, 2007 р., № 45, ст. 1839);

2) розглядати у разі виявлення органами державної контрольно-ревізійної служби на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери управління відповідного міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, фактів порушень, не виявлених під час проведення контрольно-ревізійними підрозділами у системі міністерств та інших центральних органів виконавчої влади контрольних заходів, питання щодо відповідності займаній посаді керівників таких підрозділів;

3) невідкладно розглянути відповідно до законодавства питання доцільності перебування на посаді керівників бюджетних установ та суб’єктів господарювання державного сектора економіки, якими не забезпечено здійснення належного контролю за збереженням і використанням державних ресурсів, допущено факти порушення законодавства з фінансових питань, перешкоджання проведенню органами державної контрольно-ревізійної служби контрольних заходів або невиконання їх законних вимог щодо усунення виявлених порушень;

4) поінформувати в місячний строк Кабінет Міністрів України та Державну фінансову інспекцію про результати проведеної роботи.

2. Міністрам, керівникам інших центральних органів виконавчої влади відповідно до компетенції:

1) невідкладно розглянути відповідно до законодавства питання щодо відповідності займаній посаді керівників:

державного науково-виробничого підприємства «Об’єднання Комунар», державних підприємств «Одеський морський торговельний порт», «Завод «Електроважмаш» у зв’язку з недопущенням посадових осіб органів державної контрольно-ревізійної служби до проведення контрольних заходів;

державної акціонерної холдингової компанії «Артем», державних підприємств «Українська авіаційна транспортна компанія», «Макіїввугілля», «Донбасантрацит» у зв’язку з допущеними порушеннями законодавства з фінансових питань під час провадження фінансово-господарської діяльності;

2) застосовувати до керівників суб’єктів господарювання державного сектора економіки, які не виконали за підсумками звітного періоду фінансовий план за показником «Чистий прибуток (збиток)», заходи впливу відповідно до умов укладених з ними контрактів;

3) вжити в місячний строк заходів до усунення в повному обсязі виявлених органами державної контрольно-ревізійної служби порушень законодавства з фінансових питань:

у системі Міністерства внутрішніх справ — у 2008 — 2009 роках; Міністерства праці та соціальної політики, Міністерства промислової політики, Міністерства транспорту та зв’язку, Міністерства палива та енергетики, Державного комітету із земельних ресурсів — у 2010 році,

пов’язаних із:

— забезпеченням збереження та обліку об’єктів незавершеного будівництва у системі Міністерства оборони;

— проведенням перерозподілу імунобіологічних препаратів, застосуванням штрафних санкцій за порушення строків їх постачання, а також порушень, допущених закладами санітарно-епідеміологічної служби та навчальними закладами, що належать до сфери управління Міністерства охорони здоров’я;

— списанням у 2008 — 2009 роках Міністерством у справах сім’ї, молоді та спорту бюджетних коштів на проведення молодіжних заходів;

— використанням Міністерством з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи бюджетних коштів, передбачених для проведення заходів у сфері цивільного захисту;

— делегуванням Міністерством охорони навколишнього природного середовища повноважень на видачу висновків щодо транскордонного переміщення небезпечних хімічних речовин та надання інформаційно-консультаційних послуг державному підприємству «Національний центр поводження з небезпечними відходами»;

— оплатою Державним департаментом з питань виконання покарань фактично не отриманого цукру;

— відсутністю порядку розрахунку цін на ветеринарні послуги, що надаються державними установами ветеринарної медицини, яка призвела до заниження тарифів на платні послуги та недоотримання державним бюджетом коштів.

3. Звернути увагу керівників місцевих державних адміністрацій на незадовільне виконання вимог Закону України «Про місцеві державні адміністрації» в частині здійснення на відповідних територіях державного контролю за збереженням і раціональним використанням державного майна, станом фінансової дисципліни, обліку та звітності, належним і своєчасним відшкодуванням шкоди, заподіяної державі.

4. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям:

1) розглядати на засіданнях колегій не рідше одного разу на півріччя питання щодо стану фінансово-бюджетної дисципліни, визначати дієві заходи з її зміцнення, давати оцінку діям (бездіяльності) відповідних посадових осіб і подавати Державній фінансовій інспекції копії рішень колегій щодо виконання вимог органів державної контрольно-ревізійної служби за результатами контрольних заходів (у п’ятиденний строк після засідання) та звіти про їх виконання (щопівроку до 5 числа місяця, що настає за звітним періодом);

2) забезпечити:

погодження з органами державної контрольно-ревізійної служби проектів нормативно-правових актів, пов’язаних з використанням бюджетних коштів;

обов’язкове коригування обсягів фінансової підтримки установ культури і мистецтва протягом бюджетного періоду залежно від результатів їх діяльності та отриманих доходів;

3) у місячний строк розробити та затвердити:

вичерпний перелік заходів та програм у сфері культури і мистецтва, для здійснення та виконання яких надається підтримка за рахунок бюджетних коштів;

граничний відсоток фінансової підтримки установ культури і мистецтва за рахунок бюджетних коштів (за типами установ).

5. Державній фінансовій інспекції:

1) забезпечити:

разом з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями у двомісячний строк проведення за участю органів місцевого самоврядування семінарів, нарад з працівниками органів державної контрольно-ревізійної служби, інших контролюючих органів, місцевих фінансових органів з метою профілактики порушень законодавства з фінансових питань, надання роз’яснень щодо застосування його положень;

організацію та проведення навчання, підвищення кваліфікації керівників та працівників контрольно-ревізійних підрозділів у системі міністерств, інших центральних органів виконавчої влади з використанням сучасних методів дистанційного навчання (застосуванням програмно-технічного забезпечення);

позапланове проведення перевірок державних закупівель за результатами моніторингу інформації, розміщеної в офіційному державному друкованому виданні «Вісник державних закупівель»;

під час здійснення державного фінансового контролю проведення перевірки дотримання керівниками суб’єктів господарювання державного сектора економіки умов трудових договорів (контрактів) у частині виконання основних показників діяльності підприємства;

у разі виявлення фактів ухвалення комітетом з конкурсних торгів міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади неправомірних рішень інформування про такі факти Кабінету Міністрів України та керівництва міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади;

за результатами контрольних заходів, проведених органами державної контрольно-ревізійної служби:

— оприлюднення інформації про порушення законодавства з фінансових питань;

— надання розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів рекомендацій щодо їх ефективного витрачання;

2) розробити та забезпечити внесення в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України:

у двомісячний строк проектів:

— постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Методики визначення збитків внаслідок порушень, пов’язаних з укладенням та виконанням договорів у сфері державних закупівель»;

— Закону України «Про внесення змін до статті 62 Закону України «Про банки і банківську діяльність» щодо спрощення порядку розкриття банківської таємниці органам державної контрольно-ревізійної служби»;

у п’ятимісячний строк — проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про утворення служб внутрішнього аудиту в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади та організацію їх діяльності» (разом з Міністерством фінансів);

3) запровадити щорічне оцінювання фахового рівня керівників та працівників контрольно-ревізійних підрозділів у системі міністерств, інших центральних органів виконавчої влади шляхом проведення тестування у порядку, встановленому Державною фінансовою інспекцією.

6. Міністерству економічного розвитку і торгівлі:

1) у двомісячний строк:

разом з Міністерством фінансів внести Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо врегулювання на законодавчому рівні питання спрямування суб’єктами господарювання внесків до їх статутного капіталу (за рахунок бюджетних коштів) виключно на капітальні видатки;

разом з Міністерством освіти і науки, молоді та спорту розробити і внести на розгляд Кабінету Міністрів України проекти Закону України «Про особливості здійснення закупівель послуг з підготовки фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів (післядипломна освіта) за державним замовленням» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку формування державного замовлення на підготовку фахівців, науково-педагогічних та робітничих кадрів, на підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів (післядипломна освіта) для державних потреб»;

внести зміни до Порядку складання, затвердження та контролю виконання фінансового плану суб’єкта господарювання державного сектора економіки стосовно формування дохідної частини фінансового плану;

забезпечити створення на власному веб-сайті бази даних про споживчі ціни на товари та послуги, що склалися на внутрішньому ринку, в розрізі регіонів;

розробити і затвердити Порядок подання Державним інформаційно-аналітичним центром моніторингу зовнішніх товарних ринків на безоплатній основі інформації про ціни на окремі групи товарів, що склалися на зовнішньому та внутрішньому ринку, на письмовий запит Державної фінансової інспекції;

2) разом з Державною службою статистики відповідно до компетенції подавати інформацію про споживчі ціни та ціни виробників на товари та послуги за минулі періоди у п’ятиденний строк з дня надходження письмового запиту Державної фінансової інспекції.

7. Державному агентству з питань науки, інновацій та інформації разом з Національною академією наук щороку здійснювати аналіз проведення фундаментальних досліджень, результативності провадження наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності і трансферу технологій, а також відповідності проведених прикладних розробок пріоритетним напрямам науки і техніки і до 25 грудня подавати Кабінетові Міністрів України відповідну інформацію.

8. Міністерству охорони здоров’я у шестимісячний строк:

1) розробити і затвердити Інструкцію з ведення обліку лікарських засобів, перев’язувальних засобів та виробів медичного призначення у закладах охорони здоров’я;

2) привести у відповідність з вимогами Бюджетного кодексу України Положення про клінічний лікувально-профілактичний заклад охорони здоров’я, зокрема щодо фінансування таких закладів одночасно з державного та місцевих бюджетів;

3) переглянути:

затверджені Міністерством штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров’я з метою їх оптимізації;

тарифи на роботи (послуги), що виконуються (надаються) за плату установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби, з метою їх встановлення на економічно обґрунтованому рівні.

9. Міністерству культури розробити і затвердити до 1 липня 2011 р. типові штати закладів культури і мистецтва.

10. Міністерству інфраструктури разом з Міністерством економічного розвитку і торгівлі розробити і внести у двомісячний строк на розгляд Кабінету Міністрів України проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2000 р. № 1544» з метою врегулювання питання сплати зборів з урахуванням фактично понесених витрат.

11. Міністерству освіти і науки, молоді та спорту:

1) до 1 вересня 2011 р. внести Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо приведення актів Кабінету Міністрів України у відповідність із Розпорядженням Президента України від 4 квітня 2003 р. № 85 «Про забезпечення навчальних закладів підручниками та посібниками» в частині забезпечення учнів загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів навчальною літературою до початку навчального року;

2) у двомісячний строк:

опрацювати інформацію про результати інвентаризації комп’ютерних програм, які використовуються центральними органами виконавчої влади, та внести Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо забезпечення захисту майнових прав на програмне забезпечення, створене за рахунок бюджетних коштів;

внести Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо вдосконалення порядку ведення реєстру комп’ютерних програм та забезпечення ефективного використання бюджетних коштів, спрямованих на легалізацію програмного забезпечення;

разом з Міністерством економічного розвитку і торгівлі вжити заходів до приведення показників державного замовлення на підготовку фахівців, науково-педагогічних і робітничих кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів (післядипломна освіта) у відповідність з показниками працевлаштування випускників на підприємствах, в установах та організаціях державного сектора економіки, забезпечити безумовне дотримання вимог Порядку працевлаштування випускників вищих навчальних закладів, підготовка яких здійснювалась за державним замовленням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 1996

р. № 992, зокрема шляхом укладення тристоронніх договорів між студентом, вищим навчальним закладом і роботодавцем.

12. Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства разом з Державною спеціалізованою фінансовою установою «Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву» до 1 вересня 2011 р. забезпечити:

1) внесення змін до нормативно-правових актів, що регулюють питання пільгового забезпечення молоді житлом, в частині здійснення Установою та її регіональними управліннями контролю за станом будівництва житла для молоді на всіх його етапах;

2) утворення на базі управління житлового будівництва Установи державного підприємства.

13. Державному агентству земельних ресурсів розробити і забезпечити внесення на розгляд Кабінету Міністрів України проекту Закону України «Про внесення змін до статті 142 Земельного кодексу України щодо припинення права користування земельними ділянками підприємств, установ та організацій, що перебувають у віданні Національної академії наук та галузевих академій, за рішенням Кабінету Міністрів України».

14. Національній та галузевим академіям наук до 1 липня 2011 р.:

1) провести оцінку ефективності провадження діяльності науковими установами, відповідності одержуваних ними результатів державним науково-технічним пріоритетам і за її результатами здійснити оптимізацію мережі таких установ;

2) забезпечити здійснення підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у їх віданні, державної реєстрації речових прав на їх нерухоме майно та оформлення державних актів на право постійного користування земельними ділянками;

3) подати Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо внесення змін до Закону України «Про особливості правового режиму діяльності Національної академії наук України, галузевих академій наук та статусу їх майнового комплексу» стосовно:

права Національної та галузевих академій наук виступати засновником підприємств та передавати майно у спільну інвестиційну діяльність за рішенням Кабінету Міністрів України;

посилення контролю з боку Кабінету Міністрів України за використанням Національною та галузевими академіями наук державних коштів і майнового комплексу зазначених академій;

списання, передачі у комунальну власність або спільну діяльність та відчуження майна Національної та галузевих академій наук на суму понад 10 тис. гривень за погодженням з Кабінетом Міністрів України;

передачі в оренду державного майна, наданого Національній та галузевим академіям наук у безстрокове користування, на загальних підставах;

вилучення земельних ділянок Національної та галузевих академій наук за згодою їх президій на підставі рішення Кабінету Міністрів України відповідно до Земельного кодексу України.

15. Рекомендувати органам місцевого самоврядування провести інвентаризацію регіональних та місцевих програм з метою їх оптимізації, визначення мети, конкретних заходів та обсягів фінансування, а також узгодити їх з державними цільовими програмами в частині очікуваних результатів, фінансового забезпечення та строків дії.

16. Покласти персональну відповідальність за виконання в установлені строки законних вимог органів державної контрольно-ревізійної служби та сприяння у проведенні контрольних заходів, а також виконання цієї постанови на міністрів та керівників інших центральних органів виконавчої влади.

 

Прем’єр-міністр України М. Азаров

 

КОМЕНТАР ФАХІВЦЯ

 

УРЯД ВЖИВ ЗАХОДів ЩОДО ЗМІЦНЕННЯ ФІНАНСОВО-БЮДЖЕТНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Почнемо з передісторії прийняття

розпорядження, що коментується. На початку цього року Голова Державної фінансової інспекції України* Петро Андрєєв виступив на засіданні Кабміну щодо стану справ з державними фінансами та рівнем фінансової дисципліни в Україні за період 2008 — I квартал 2010 року. Під час засідання Петро Андрєєв заявив, що обсяги фінансових порушень і зловживань, виявлених органами державної контрольно-ревізійної служби в Україні (далі — ДКРС) за період 2008 — 2009 років і I кварталу 2010 року, засвідчують жахливу картину справ з державними фінансами і рівнем фінансової дисципліни в країні та вказав конкретні факти порушень, які свідчать про такий стан справ.

* Відповідно до Указу Президента України «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» від 09.12.2010 р. № 1085/2010 було вирішено утворити Державну фінансову інспекцію України, реорганізувавши Головне контрольно-ревізійне управління України. На сьогодні ні ГоловКРУ, ні ДКРС ще не пройшли реорганізацію, хоча вже згідно з Указом Президента України від 23.12.2010 р. № 1177/2010 Петра Андрєєва призначено Головою Державної фінансової інспекції України.

Також на цьому засіданні було зазначено, що покращання фінансово-бюджетної дисципліни в державі й подолання корупції, окрім скоординованих дій керівників міністерств і відомств, контролюючих і правоохоронних органів з боротьби з фінансовими махінаціями, вимагає також і нормативного врегулювання багатьох проблем. На вирішення таких питань спрямований проект

постанови Кабміну «Про стан фінансово-бюджетної дисципліни і заходи по її зміцненню», поданий на засідання Кабміну**.

** Інформація з офіційного сайта Головного контрольно-ревізійного управління України — http://www.dkrs.gov.ua.

Як бачимо, замість зазначеної

постанови Урядом прийнято розпорядження, яке ми і розглянемо у коментарі.

Слід відмітити, що більшість заходів щодо зміцнення фінансово-бюджетної дисципліни, визначені цим

розпорядженням, стосуються діяльності саме ДКРС, яка й була ініціатором подолання ситуації, що склалася в країні, виходячи з обсягів та видів виявлених службою порушень.

Зупинимось на найважливіших заходах докладніше.

1. Насамперед велика увага приділяється питанню щодо

відповідності обійманим посадам керівників бюджетних установ та суб’єктів господарювання державного сектора економіки, якими не забезпечено здійснення належного контролю за державними ресурсами, що призвело до фактів порушень фінансової дисципліни.

Крім того, слід розглядати питання щодо

відповідності обійманим посадам керівників контрольно-ревізійних підрозділів, які створені при міністерствах та інших органах виконавчої влади, у випадках, коли працівники органів ДКРС в установах та організаціях, які підпорядковані даним міністерствам та центральним органам виконавчої влади, встановлюють факти порушень, які не були виявлені відомчими контрольно-ревізійними підрозділами.

Вирішення зазначених питань покладається на міністерства та інші центральні органи виконавчої влади.

2. Також міністерства та інші центральні органи виконавчої влади

мають сприяти проведенню контрольних заходів органами ДКРС, зокрема шляхом забезпечення безперешкодного надання працівникам органів ДКРС документів, необхідних для проведення контрольних заходів; забезпечення у разі необхідності участі працівників органів ДКРС у засіданнях комітетів з конкурсних торгів; усунення за результатами контрольних заходів, які проведені працівниками органів ДКРС, виявлених порушень та прийняття заходів щодо притягнення до відповідальності винних осіб тощо.

3. Звернемо також увагу на те, що

розпорядженням, яке коментується, зокрема, доручено міністрам та керівникам інших центральних органів виконавчої влади вжити в місячний строк заходів щодо усунення в повному обсязі виявлених працівниками органів ДКРС порушень законодавства з фінансових питань, пов’язаних із відсутністю порядку розрахунку цін на ветеринарні послуги, що надаються державними установами ветеринарної медицини, що призвело до зниження тарифів на платні послуги та недоотримання державним бюджетом коштів.

Справа в тому, що на сьогодні порядок розрахунку цін на ветеринарні послуги існує — це

Порядок формування тарифів на ветеринарні послуги, що надаються державними установами ветеринарної медицини, затверджений постановою КМУ від 04.11.2009 р. № 1167 (далі — Порядок № 1167). Інша справа, що далеко не всі державні установи ветеринарної медицини його дотримуються, що й призводить до зазначених вище порушень. Також у розпорядженні, що коментується, маються на увазі й ті порушення, які мали місце до прийняття Порядку № 1167, адже, як було зазначено вище, Петро Андрєєв ставив питання щодо порушень, які були виявлені за період з початку 2008 року.

4. Також одним із заходів зміцнення фінансової дисципліни є

посилення контролю за збереженням державних фінансових ресурсів з боку місцевих державних адміністрацій.

Нагадаємо, що місцевим державним адміністраціям надано право здійснення державного контролю за збереженням і раціональним використанням державного майна і станом фінансової дисципліни, обліку та звітності, виконанням державних контрактів і зобов’язань перед бюджетом, належним і своєчасним відшкодуванням шкоди, заподіяної державі,

Законом України «Про місцеві державні адміністрації» від 09.04.99 р. № 586-XIV (ст. 16). Як зазначено у розпорядженні, на сьогодні стан здійснення такого контролю з боку місцевих державних адміністрацій є незадовільним.

5. Органи ДКРС у рамках виконання заходів щодо зміцнення фінансової дисципліни, зокрема, мають провести спільно з Радою АР Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями та органами місцевого самоврядування

семінари та наради з метою профілактики порушень та роз’яснення застосування законодавства з фінансових питань.

Крім того, ДКРС доручено розробити і подати на розгляд Кабміну низку

нормативних документів, серед яких, зокрема, проект постанови «Про утворення служб внутрішнього аудиту в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади та організацію їх діяльності».

6. Велика увага

приділяється питанням перевірки правильності здійснення державних закупівель . Так, органи ДКРС мають забезпечити позапланове проведення перевірок державних закупівель за результатами моніторингу інформації в журналі «Вісник державних закупівель», а також інформування Кабміну, міністерств та інших органів центральної виконавчої влади про факти ухвалення комітетом з конкурсних торгів неправомірних рішень під час здійснення державних закупівель.

При цьому нагадаємо, що органи ДКРС проводять перевірки державних закупівель відповідно до

Методичних рекомендацій з проведення органами державної контрольно-ревізійної служби перевірок державних закупівель, затверджених наказом Головного контрольно-ревізійного управління України від 05.06.2009 р. № 137 , а також Методичних рекомендацій з проведення органами державної контрольно-ревізійної служби перевірок державних закупівель, що здійснюються відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель» під час проведення державного фінансового контролю, затверджених наказом ГоловКРУ від 28.02.2011 р. № 44.

7. Відмітимо і заходи, які надають

нові повноваження ДКРС, а саме:

— органи ДКРС мають

погоджувати проекти нормативно-правових актів, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, видані міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів АР Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями;

— розгляд органами ДКРС

рішень колегій, проведених міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів АР Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями щодо виконання вимог органів ДКРС за результатами контрольних заходів та звітів про їх виконання. Такі рішення до органів ДКРС повинні надаватись у п’ятиденних строк після засідання, а звіти про їх виконання — щопівроку до 5 числа місяця, що настає за звітним періодом;

— проведення

фахового оцінювання керівників та працівників відомчих контрольно-ревізійних підрозділів, а також організація та проведення їх навчання і підвищення кваліфікації.

8. Заходи щодо зміцнення фінансової дисципліни торкнулись і Міністерства економічного розвитку і торгівлі. Хотілося б відмітити, що Мінекономрозвитку серед інших заходів має забезпечити створення на власному веб-сайті

бази даних про споживчі ціни на товари та послуги, що склалися на внутрішньому ринку в розрізі регіонів. У разі надходження від ДКРС запиту щодо споживчих цін та цін виробників на товари та послуги Мінекономрозвитку разом з Державною службою статистики має подати інформацію про ціни в п’ятиденний термін з дня надходження відповідного запиту.

9. Цікаві і важливі заходи

розпорядженням, що коментується, передбачені для Міністерства охорони здоров’я.

Так, МОЗ має розробити

Інструкцію з ведення обліку лікарських та перев’язувальних засобів і виробів медичного призначення. Нагадаємо, що на сьогодні лікувально-профілактичні заклади з цього питання мають керуватись Інструкцією з обліку медикаментів, перев’язувальних засобів і виробів медичного призначення в лікувально-профілактичних установах охорони здоров’я, що перебувають на Державному бюджеті СРСР, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я СРСР від 02.06.87 р. № 747. Ця Інструкція дуже застаріла і не враховує нюансів, які на теперішній час існують з приводу обліку медикаментів, перев’язувальних засобів і виробів медичного призначення і, так би мовити, не відповідає дійсності сьогодення.

Крім того, МОЗ доручено привести положення про клінічний лікувально-профілактичний заклад у відповідність з вимогами

Бюджетного кодексу України 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ), зокрема щодо фінансування одночасно з державного та місцевих бюджетів.

Ідеться про

Положення про клінічний лікувально-профілактичний заклад охорони здоров’я, затверджене наказом Міністерства охорони здоров’я України від 05.06.97 р. № 174 (далі — Положення № 174).

Зазначимо, що зараз у

Положенні № 174 питання фінансування лікувально-профілактичних закладів не розглядаються взагалі.

Нагадаємо, що відповідно до

ст. 85 БКУ забороняється планувати та здійснювати видатки, не віднесені до місцевих бюджетів БКУ, а також здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на функціонування бюджетних установ одночасно з різних бюджетів, крім випадків, коли такі видатки здійснюються за рішенням відповідної місцевої ради за рахунок вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету за умови відсутності заборгованості такого бюджету за захищеними статтями видатків протягом року на будь-яку дату.

Товари (роботи, послуги), придбані головним розпорядником коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) за рахунок видатків на централізовані заходи відповідно до програмних документів економічного та соціального розвитку, державних цільових програм, можуть бути передані бюджетним установам, які утримуються з інших місцевих бюджетів.

Також МОЗ має

переглянути діючі штатні нормативи закладів охорони здоров’я з метою їх оптимізації.

Крім того, МОЗ слід

переглянути тарифи на роботи та послуги, що здійснюються закладами санітарно-епідеміологічної служби.

Нагадаємо, що заклади санітарно-епідеміологічної служби не розробляють самостійно тарифи на платні послуги. Для всіх закладів санітарно-епідеміологічної служби встановлені єдині тарифи, які визначено

постановою КМУ «Про затвердження тарифів (прейскурантів) на роботи і послуги, що виконуються і надаються за плату установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби» від 27.08.2003 р. № 1351. Востаннє ці тарифи переглядались декілька років тому — у травні 2006 року.

10. Мінкультури доручено розробити і затвердити до 01.07.2011 р. типові штатні нормативи закладів культури і мистецтва. Це буде надзвичайно доречно, адже на сьогодні єдиних типових штатів у сфері культури

не існує.

11. Міносвіти доручено провести заходи щодо забезпечення ефективного використання бюджетних коштів, спрямованих на

легалізацію програмного забезпечення.

Як бачимо, всі заходи, передбачені

розпорядженням, що коментується, є дуже потрібними і важливими на теперішній час. Сподіваємось, що вони насправді сприятимуть зміцненню фінансово-бюджетної дисципліни в країні.

 

Ігор ОМЕЛЬЧЕНКО, заступник начальника КРУ в Харківській області

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі