Теми статей
Обрати теми

Застосування норм витрат палива в зимовий період

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ЗАСТОСУВАННЯ НОРМ ВИТРАТ ПАЛИВА В ЗИМОВИЙ ПЕРІОД

 

Вікторія МАТВЄЄВА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Міжрайонне управління водного господарства є бюджетною організацією. При плануванні потреб у паливі та мастильних матеріалах керуємося Нормами витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затвердженими наказом Мінтрансу від 10.02.98 р. № 43.

Як розрахувати норми витрати палива для автомобілів загального призначення в зимовий період при використанні зимової або шипованої гуми?

(м. Мелітополь)

 

При плануванні потреби в паливно-мастильних матеріалах (далі — ПММ) та контролі за їх витрачанням, складанні звітності, впровадженні режиму економії та раціонального використання нафтопродуктів бюджетні установи керуються

Нормами витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затвердженими наказом Мінтрансу від 10.02.98 р. № 43 (далі — Норми № 43).

Цим документом установлено базові значення норм витрат ПММ, які можуть збільшуватися або зменшуватися залежно від дорожніх, кліматичних та інших експлуатаційних факторів шляхом застосування до цих норм

коригуючих коефіцієнтів.

Зокрема,

п.п. 3.1.1 Норм № 43 передбачено, що норми витрати палива при роботі в зимових умовах підвищуються залежно від фактичної температури повітря так:

— від 0 °С до -10 °С — до 5 %;

— від -10 °С до -20 °С — від 5 до 10 %;

— від -20 °С і нижче — від 10 до 15 %.

Зазначені надбавки застосовуються після встановлення протягом не менше ніж трьох днів станом на восьму годину ранку температури в межах певного діапазону з першого дня встановлення температури або за рішенням керівника можуть переглядатися щодня.

Як бачимо,

Нормами № 43 передбачена можливість застосування підвищуючих надбавок при роботі в зимових умовах незалежно від того, установлені в цей період на автомобілі зимові шини чи ні. Тобто для застосування таких надбавок не висуваються будь-які додаткові умови, крім установлення на вулиці певної температури повітря.

Зауважимо: установам надано право самостійно встановлювати конкретні величини надбавок у визначених межах та строк їх дії. Таке рішення оформляється наказом (розпорядженням) керівника установи. Тому установа може застосовувати

фіксоване значення надбавки з першого дня встановлення мінусової температури у відповідному діапазоні або така надбавка за рішенням керівника установи може переглядатися щодня залежно від коливань температури та фактичних потреб.

За нестабільних погодних умов із значними коливаннями температури Держадміністрація автомобільного транспорту в

листі від 10.03.2009 р. № 1022-09/07/19-09 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2009, № 15) рекомендувала користуватися варіантом, за якого щодня встановлюється значення підвищуючого коригуючого коефіцієнта залежно від фактичної температури повітря.

Однак у разі

значного підвищення температури порівняно з температурою на день запровадження в установі надбавки за роботу в зимових умовах відпадає необхідність у застосуванні відповідного коефіцієнта, у всякому разі на рівні раніше встановленого. Так вважає Міністерство транспорту та зв’язку, про що повідомлялося в листі від 10.11.2009 р. № 5391-01/07/19-09 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2010, № 11), де було зазначено, що при частих змінах температури, особливо в разі її частих коливань біля нуля з постійним підвищенням до плюсового значення, доцільно або взагалі не використовувати таку надбавку, або переглядати її щодня залежно від температури повітря та збільшення потреби в паливі. Використання надбавки за роботу в зимових умовах при плюсовій температурі Мінтранс вважає необґрунтованим.

Для отримання даних про щоденну температуру повітря установа може визначати температуру за:

1) відомостями територіального підрозділу Державної служби гідрометеорології;

2) результатами власних вимірів, оформлених належним чином.

Отже, для визначення температури повітря установа може скористатися послугами Гідрометцентру (див. консультацію «Витрати на послуги Гідрометцентру» // «Бюджетна бухгалтерія», 2009, № 11, с. 11) або самостійно фіксувати температурні показники в журналі обліку температур, який можна вести в довільній формі.

При цьому слід мати на увазі: якщо установа нехтує документальним підтвердженням температурних даних, то застосування підвищуючих надбавок (коригуючих коефіцієнтів) є

неправомірним і призводить до наднормативного списання палива (див. лист ГоловКРУ від 11.08.2010 р. № 02-14/1232 // «Бюджетна бухгалтерія», 2010, № 40).

Описаний порядок застосування коригуючих коефіцієнтів до норм витрат палива в зимових умовах поширюється як на автомобілі, на які встановлено зимові шини, так і на автомобілі, які на зимовий період не були «перевзуті» в зимові шини.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі