Теми статей
Обрати теми

Щодо відображення в бухобліку витрат на реконструкцію приміщення, придбання, заміну та списання комп’ютерної техніки

Редакція ББ
Лист від 11.11.2010 р. № 17-04/2828-21196

ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ

ЩОДО ВІДОБРАЖЕННЯ В БУХОБЛІКУ ВИТРАТ НА РЕКОНСТРУКЦІЮ ПРИМІЩЕННЯ, ПРИДБАННЯ, ЗАМІНУ ТА СПИСАННЯ КОМП’ЮТЕРНОЇ ТЕХНІКИ

Лист від 11.11.2010 р. № 17-04/2828-21196

(витяг)

 

<…>

Стосовно відображення витрат на реконструкцію приміщення в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності

В Обласного управління капітального будівництва, яке виступає замовником реконструкції та облаштування приміщення для лабораторії медичного центру, відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій (стаття 9).

Обласне управління капітального будівництва з реконструкції приміщення згідно з пунктом 5 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 р. № 228, має право брати бюджетні зобов’язання, витрачати бюджетні кошти на цілі та в межах, установлених затвердженими кошторисами.

У бухгалтерському обліку інформацію про основні засоби, інші необоротні матеріальні активи, нематеріальні активи та незавершене капітальне будівництво (реконструкція приміщення) він має відображати, керуючись методологічними засадами Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України від 17.07.2000 р. № 64, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 31.07.2000 р. за № 459/4680 (із змінами) (далі — Інструкція № 64).

Відповідно до пункту 5.2 Інструкції № 64 облік незавершеного капітального будівництва (виготовлення, створення), добудови, поліпшення (дообладнання, реконструкція, модернізація) об’єктів необоротних активів (з початку і до закінчення зазначених робіт та введення в експлуатацію) здійснюються на відповідних субрахунках рахунка 14 «Незавершене капітальне будівництво» згідно з Планом рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затвердженим наказом Головного управління Державного казначейства України від 10.12.99 р. № 114, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.12.99 р. за № 890/4183 (далі — План рахунків).

З огляду на зазначене, виконані Обласним управлінням капітального будівництва з реконструкції приміщення будівельно-монтажні роботи відносяться на фактичні видатки та накопичуються за дебетом відповідного субрахунку рахунка 14 «Незавершене капітальне будівництво» Плану рахунків, кредитом субрахунку 402 «Фонд у незавершеному капітальному будівництві» Плану рахунків і обліковуються до введення об’єкта в експлуатацію (пункт 5.3 Інструкції № 64).

При цьому Обласним управлінням капітального будівництва з реконструкції приміщення відповідно до пунктів 1.13, 1.14 Інструкції № 64 суми податку на додану вартість, податки та збори, інші послуги та інші видатки, які сплачуються при придбанні необоротних активів, не враховуються у їх вартості і не збільшують вартості необоротних активів, а відносяться на фактичні видатки за кодом економічної класифікації видатків, що призначений для придбання цих активів.

Обласним управлінням капітального будівництва для прийняття-передачі основних засобів після закінчення їх реконструкції застосовується «Акт прийняття-здання відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об’єктів» ОЗ-2 (бюджет), затверджений наказом Головного управління Державного казначейства України та Державного комітету статистики України від 02.12.97 р. № 125/70, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22.12.97 р. за № 612/2416 (далі — наказ № 125/70). Акт складає комісія, створена наказом керівника установи, яка приймає об’єкт, у двох примірниках: один — для установи, яка здає, другий — для установи, яка приймає. Акт затверджується керівником установи, яка приймає об’єкт. Після оформлення акт разом із технічною документацією передається до бухгалтерії (централізованої бухгалтерії).

Відображення в бухгалтерському обліку операцій за видатками з реконструкції та облаштування приміщення і його передача після завершення цієї реконструкції Лабораторії медичного центру здійснюється відповідно до Інструкції про кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення основних господарських операцій бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України від 10.07.2000 р. № 61, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 14.08.2000 р. за № 497/4718 (із змінами) (далі — Інструкція № 61). При цьому на підставі Акта прийняття-здання відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об’єктів ОЗ-2 (бюджет):

— Обласним управлінням капітального будівництва накопичені фактичні видатки списуються за дебетом субрахунку 402 «Фонд у незавершеному капітальному будівництві» Плану рахунків і кредитом відповідного субрахунку — рахунка 14 «Незавершене капітальне будівництво» Плану рахунків;

— Лабораторією медичного центру збільшується вартість основних засобів та фонд у необоротних активах із занесенням відповідних записів до Інвентарних карток.

Відповідно до Порядку складання фінансової звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, затвердженого наказом Державного казначейства України від 25.05.2010 р. № 164, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.06.2010 р. за № 385/17680 (далі — Порядок № 164), у квартальній та річній фінансовій звітності відображаються:

— Обласним управлінням капітального будівництва фактичні видатки з реконструкції та облаштування приміщення для Лабораторії медичного центру:

— до завершення та передачі робіт у графі «Фактичні видатки за звітний період (рік)» Звіту про надходження та використання коштів загального фонду (форма № 2д, № 2м) або Звіту про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (форма № 4-3д, № 4-3м) (додатки 2 та 5 до Порядку № 164). А також вартість незавершеного капітального будівництва з реконструкції та облаштування приміщення для Лабораторії медичного центру та сума вкладень у фонд незавершеного капітального будівництва у рядках 140 «Незавершене капітальне будівництво» активу та 330 «Фонд у необоротних активах» пасиву форми 1 Баланс (додаток 1 до Порядку № 164) відповідно. Крім того, у Звіті про рух необоротних активів (форма № 5) (додаток 8 до Порядку № 164) у рядку 410 «Капітальні видатки за невведеними в експлуатацію основними засобами» наводиться сума, яка обліковується за субрахунком 141 «Капітальні видатки за невведеними в експлуатацію основними засобами» Плану рахунків, а в рядку 620 «Незавершене капітальне будівництво» наводиться за невведеними в експлуатацію об’єктами капітального будівництва сума витрат, спрямованих протягом звітного року на капітальне будівництво та поліпшення об’єктів капітального будівництва;

— після передачі робіт за Актом прийняття-здання відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об’єктів ОЗ-2 (бюджет) — у рядку 740 «Незавершене капітальне будівництво» Звіту про рух необоротних активів (форма № 5);

— Лабораторією медичного центру після прийняття за Актом прийняття-здання відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об’єктів ОЗ-2 (бюджет) збільшується вартість основних засобів та фонд у необоротних активах у рядках 112, 122, 132 «Первісна вартість» активу та 330 «Фонд у необоротних активах» пасиву форми 1 Баланс (додаток 1 до Порядку № 164) відповідно. Крім того у Звіті про рух необоротних активів (форма № 5) (додаток 8 до Порядку № 164) у рядку 110 «Будинки та споруди» наводиться сума первісної (відновлювальної) вартості основних засобів, яка обліковується згідно з Планом рахунків за субрахунком 103 «Будинки та споруди» та у рядку 615 «у тому числі після завершення добудови, дообладнання, реконструкції, модернізації» наводиться вартість необоротних активів після завершення добудови, дообладнання, реконструкції, модернізації необоротних активів.

 

<…>

Стосовно відображення в бухгалтерському обліку придбання, заміни та списання комп’ютерної техніки

Відповідно до пункту 2.4 Інструкції № 64 об’єкт основних засобів — це: закінчений пристрій з усіма пристосуваннями і приладдям до нього; конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій; відокремлений комплекс конструктивно з’єднаних предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування, приладдя, керування та єдиний фундамент, унаслідок чого кожен предмет може виконувати свої функції, а комплекс — певну роботу тільки в складі комплексу, а не самостійно; інший актив, що відповідає визначенню основних засобів, або частина такого активу, що контролюється установою.

Якщо один об’єкт основних засобів складається з частин, які мають різний строк корисного використання (експлуатації), то кожна з цих частин може визнаватися в бухгалтерському обліку як окремий об’єкт основних засобів.

Пунктом 1.6 Інструкції № 64 встановлено, що зміна первісної (відновлювальної) вартості необоротних активів проводиться у разі індексації їх первісної вартості відповідно до чинного законодавства України, а також при добудові, дообладнанні, реконструкції, частковій ліквідації відповідних об’єктів та модернізації, яка призвела до додаткового укомплектування необоротних активів.

Комп’ютерний комплекс, до складу якого входить монітор, що вийшов з ладу та не підлягає ремонту, необхідно списати з балансу бюджетної установи за дебетом субрахунків 131 «Знос основних засобів» та 401 «Фонд у оборотних активах за їх видами» і кредитом субрахунку 104 «Машини та обладнання», керуючись Порядком списання об’єктів державної власності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2007 р. № 1314.

Від ліквідації комп’ютерного комплексу на підставі «Акта про списання основних засобів» ОЗ-3 (бюджет), форма якого затверджена наказом № 125/70, необхідно оприбуткувати за первісною (відновлювальною) вартістю з урахуванням нарахованого зносу окремо кожну складову, придатну до використання, як окремий об’єкт. При цьому необхідно виконати бухгалтерські проведення за дебетом відповідних субрахунків рахунка 10 «Основні засоби» або 11 «Інші необоротні матеріальні активи» та кредитом субрахунків 131 «Знос основних засобів» та/або 132 «Знос інших необоротних матеріальних активів», та 401 «Фонд у необоротних активах за їх видами» відповідно до Інструкції № 61. Придбаний на заміну списаного монітор оприбутковується на баланс бюджетної установи залежно від вартості придбання без ПДВ такими ж бухгалтерськими проведеннями без урахування зносу.

 

Перший заступник Голови О. Даневич

 

КОМЕНТАР ФАХІВЦЯ

РОЗ’ЯСНЕННЯ ДЕРЖКАЗНАЧЕЙСТВА
З ПИТАНЬ БУХОБЛІКУ ДЕЯКИХ ОБ’ЄКТІВ

У

листі, що коментується, Держказначейство відповідає два запитання: як обліковувати витрати на реконструкцію приміщення та як списати монітор, який став непридатним, якщо він є частиною комп’ютерного комплексу. Зупинимося на них докладніше.

1. Як обліковувати витрати на реконструкцію приміщення

Держказначейство розглядає ситуацію, коли Обласне управління капітального будівництва виконує функції замовника з реконструкції та облаштування приміщення для лабораторії медичного центру.

Нагадаємо: механізм фінансування капітального будівництва, у тому числі робіт з реконструкції, здійснюється з урахуванням вимог

Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою КМУ від 27.01.2001 р. № 1764, в якому під замовником розуміється юридична або фізична особа, що замовляє виконання робіт, постачання продукції, надання послуг, пов’язаних з капітальним будівництвом, організовує проведення торгів (тендерів), укладає договори (контракти), контролює хід будівництва та здійснює технічний нагляд за ним, проводить розрахунки за поставлену продукцію, виконані роботи, надані послуги, приймає закінчені роботи.

Питання укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва,

реконструкції, реставрації, капітального ремонту будівель, споруд, технічного переоснащення, а також окремі комплекси або види робіт, пов’язані з будівництвом, сьогодні регулюються Цивільним кодексом України від 16.01.2003 р. № 435-IV (глава 61 «Підряд»), Господарським кодексом України від 16.01.2003 р. № 436-IV (глава 33 «Капітальне будівництво»), а також Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою КМУ від 01.08.2005 р. № 668. Цими документами визначено основні завдання, функції, права, обов’язки, відповідальність сторін договору, інші умови.

Держказначейство в

листі, який коментується, звертає увагу на те, що Обласне управління капітального будівництва, виконуючи функції замовника, уповноважено брати бюджетні зобов’язання, витрачати бюджетні кошти на цілі та в межах, затверджених кошторисами. Відповідно за таких умов саме замовник здійснює всі розрахунки з підрядною організацією за виконані роботи на підставі укладеного договору підряду. Розрахунки за виконані роботи проводяться платежами за об’єкт у цілому або проміжними платежами.

При цьому зауважимо, що

розмір авансу не може перевищувати 30 % вартості річного обсягу робіт. У цьому випадку підрядник зобов’язаний використати аванс на придбання та поставку необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій протягом трьох місяців після його отримання. Після закінчення тримісячного строку невикористані суми авансу повертаються замовнику. Аналогічні вимоги щодо попередньої оплати робіт з капітального будівництва, капітального ремонту та реконструкції на строк не більше трьох місяців установлено постановою КМУ «Питання попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» від 09.10.2006 р. № 1404.

Остаточні розрахунки здійснюються у двотижневий строк після виконання та приймання всіх передбачених договором (контрактом) робіт і підписання відповідного акта.

Як зазначає Держказначейство, замовник вартість виконаних робіт з реконструкції приміщення відносить

на фактичні видатки та накопичує їх у себе в обліку (з початку і до закінчення зазначених робіт та введення об’єкта в експлуатацію) за дебетом субрахунку 141 «Незавершене капітальне будівництво» та кредитом субрахунку 402 «Фонд у незавершеному капітальному будівництві», обліковуючи такі видатки до моменту введення об’єкта в експлуатацію. Після закінчення реконструкції приміщення замовник на підставі Акта прийняття-здання відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об’єктів за формою № ОЗ-2 (бюджет), підписаного ним та представниками лабораторії медичного центру, для якої виконувалися роботи, накопичені фактичні видатки списує в себе в обліку за дебетом субрахунку 402 та кредитом субрахунку 141.

Основними документами, що підтверджують обсяг фактично виконаних робіт та їх вартість, є типові форми

№ КБ-2В «Акт приймання виконаних будівельних робіт» і № КБ-3 «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат». Форми цих документів затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку і будівництва від 04.12.2009 р. № 554.

Приклад.

Управлінням капітального будівництва, яке виконує функції замовника, отримано фінансування з місцевого бюджету на виконання робіт з реконструкції приміщення лабораторії медичного центру — 1710000 грн. Згідно з умовами укладеного договору підряду з будівельною організацією розмір авансу становив — 510000 грн. Після підписання Акта приймання виконаних будівельних робіт за ф. № КБ-2В замовник перерахував решту коштів за виконані роботи з реконструкції приміщення. Вартість робіт з реконструкції приміщення передана на баланс лабораторії медичного центру на підставі Акта прийняття-здання відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об’єктів за типовою формою № ОЗ-2 (бюджет).

У бухгалтерському обліку такі операції відображаються такими записами:

 

№ з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція субрахунків

Сума,
грн.

дебет

кредит

1

2

3

4

5

Управління капітального будівництва

1

Надійшло фінансування для проведення реконструкції приміщення

321

702

1710000

2

Перераховано аванс будівельній організації

631

321

510000

3

Віднесено на фактичні видатки вартість виконаних будівельно-монтажних робіт (на підставі Акта приймання виконаних будівельних робіт)

802

631

1710000

4

Одночасно відображено капітальні видатки за не введеними в експлуатацію об’єктами капітального будівництва (без урахування ПДВ)

141

402

1425000

5

Здійснено остаточні розрахунки з будівельною організацією

631

321

1200000

6

Після закінчення реконструкції передано вартість виконаних робіт (на підставі акта прийняття-здання)

402

141

1425000

Лабораторія медичного центру

1

Збільшено первісну вартість* приміщення на вартість робіт з його реконструкції (на підставі акта прийняття-здання)

103

401

1425000

* Згідно з п. 1.6 Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженої наказом Держказначейства від 17.07.2000 р. № 64, у разі дообладнання, реконструкції об’єктів та їх модернізації, що спричинила додаткове вкомплектовування необоротних активів, змінюється первісна (відновлювальна) вартість таких необоротних активів.

 

2. Як списати монітор, що став непридатним, якщо він є частиною комп’ютерного комплексу

Відповідаючи на це запитання, Держказначейство в

листі, що коментується, зазначило: якщо потрібно списати непридатний до подальшої експлуатації та такий, що не підлягає відновлювальному ремонту, монітор, який належить до складу комп’ютерного комплексу, установі доведеться списати з балансу весь комп’ютерний комплекс, незважаючи на те, що решта частин такого комп’ютерного комплексу (системний блок, клавіатура та миша) ще може деякий час використовуватися для потреб установи.

Списання об’єктів, що обліковуються у складі основних засобів, здійснюється з урахуванням вимог

Типової інструкції про порядок списання майна бюджетних установ, затвердженої наказом Держказначейства від 29.11.2010 р. № 447, та Порядку списання об’єктів державної власності, затвердженого постановою КМУ від 08.11.2007 р. № 1314.

Після списання комплексу

кожна його складова, придатна до подальшого використання, має бути оприбуткована на баланс установи як окремий об’єкт. При цьому зарахування на баланс таких об’єктів потрібно здійснювати за первісною (відновлювальною) вартістю з урахуванням зносу кожного об’єкта.

Нагадаємо: підставою для оприбуткування матеріальних цінностей на відповідних субрахунках обліку основних засобів є відповідність критеріям, визначеним для об’єктів основних засобів. Згідно з

п. 2.4 Інструкції з обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженої наказом Держказначейства від 17.07.2000 р. № 64, одиницею обліку основних засобів є об’єкт основних засобів. До основних засобів належать матеріальні цінності, вартість яких більше 1000 грн. (без урахування ПДВ) за одиницю (комплект) і строк корисної експлуатації — більше ніж 1 рік. Щодо матеріальних цінностей, які не відповідають зазначеним критеріям, то вони підлягають зарахуванню до складу малоцінних необоротних матеріальних активів або запасів.

Приклад.

Комісією зі списання прийнято рішення про списання монітора, який входить до складу комп’ютерного комплексу вартістю 3000 грн. Сума нарахованого зносу такого комплексу становить 2400 грн. Складові комп’ютерного комплексу, які придатні для подальшої експлуатації, оцінено комісією в таких сумах:

— системний блок — 1800 грн. (сума зносу — 1440 грн.);

— клавіатура — 120 грн. (сума зносу — 60 грн.);

— миша — 60 грн. (сума зносу — 30 грн.).

Результати такої оцінки оформлено відповідним актом.

Установою придбано новий монітор вартістю 1590 грн. (ПДВ — 265 грн.).

У бухгалтерському обліку ці операції відображаються такими записами:

 

№ з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція субрахунків

Сума,
грн.

дебет

кредит

1

2

3

4

5

1

Списано комп’ютерний комплекс з балансу установи*:

— первісна вартість

401

104

3000

— сума зносу

131

401

2400

2

На підставі Довідки про надходження в натуральній формі відображено у складі доходів спеціального фонду вартість оприбуткованих матеріальних цінностей, придатних для подальшої експлуатації **

323

711

1980

364

323

1980

3

Оприбутковано системний блок:

— первісна вартість

104

364

1800

 

— одночасно здійснюється другий запис на створення фонду в необоротних активах

811

401

1800

— на суму зносу

401

131

1440

4

Оприбутковано клавіатуру:

— первісна вартість

113

364

120

— одночасно здійснюється другий запис на створення фонду в необоротних активах

811

401

120

— на суму зносу

401

132

60

5

Оприбутковано мишу:

— первісна вартість

113

364

60

— одночасно здійснюється другий запис на створення фонду в необоротних активах

811

401

60

— на суму зносу

401

132

30

6

Оприбутковано новий монітор:

— первісна вартість (без урахування ПДВ)

104

364

1325

— одночасно здійснюється другий запис на створення фонду в необоротних активах (без урахування ПДВ)

801 (802, 811)

401

1325

7

Віднесено на видатки установи суму ПДВ

801 (802, 811)

364

265

8

Перераховано оплату постачальнику

364

321 (323)

1590

* Згідно з п. 11 Типової інструкції про порядок списання майна бюджетних установ, затвердженої наказом Держказначейства від 29.11.2010 р. № 447, списання майна проводиться за первісною вартістю (відновлювальною, якщо майно було переоцінене).

** Усі надходження в натуральній формі бюджетні установи повинні відображати в Довідці про надходження в натуральній формі, яка подається до органу Держказначейства не пізніше останнього робочого дня звітного місяця на підставі п. 12.16 Порядку обслуговування державного бюджету за видатками та операціями з надання
та повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету, затвердженого наказом Держказначейства від 25.05.2004 р. № 89, і п. 5.7 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Держказначейства від 04.11.2002 р. № 205.

 

Тепер зупинимося на документальному оформленні цих операцій.

При списанні комп’ютерного комплексу комісія складає

Акт про списання основних засобів за типовою формою № ОЗ-3 (бюджет). В Акті зазначаються дані, що характеризують об’єкт, який списується: первісна вартість, сума нарахованого зносу, технічний стан та причини списання. На зворотному боці вказується інформація про складові комп’ютерного комплексу (системний блок, клавіатура та миша), які придатні для подальшого використання. При цьому комісія проводить оцінку кожного об’єкта виходячи з цін на аналогічні об’єкти з урахуванням фактичного зносу кожного об’єкта. Результати такої оцінки оформляються актом про оцінку матеріальних цінностей, отриманих після списання комплексу.

Після цього в Інвентарній картці обліку основних засобів бюджетної установи за формою № ОЗ-6 (бюджет) необхідно зробити запис про списання комп’ютерного комплексу. Також відповідний запис слід зробити в Описі інвентарних карток з обліку основних засобів за формою № ОЗ-10 (бюджет) та в Інвентарному списку основних засобів за формою № ОЗ-11 (бюджет).

Крім того,

на оприбутковані об’єкти обліку основних засобів необхідно завести нові Інвентарні картки обліку основних засобів за формою № ОЗ-6 (бюджет), а на малоцінні необоротні матеріальні активи — заповнити Інвентарні картки групового обліку основних засобів за формою № ОЗ-9 (бюджет).

І на завершення декілька слів про подальшу долю списаної оргтехніки (у тому числі й моніторів). Щоб позбавитися від відпрацьованої оргтехніки, установа може звернутися до спеціалізованих підприємств, що займаються збором та утилізацією відходів, оплативши при цьому вартість послуг з утилізації. Утім, слід зауважити, що вартість таких послуг значно перевищує вартість кольорових та дорогоцінних металів, які вилучаються, тому з метою економії бюджетних коштів установа може розібрати списану техніку самостійно. Для цього у присутності членів комісії зі списання проводиться розбирання (демонтаж) такої техніки. При цьому в Акті про списання має сенс указати, що жодної економічної вигоди від здавання такої техніки підприємствам з утилізації установа не отримає. Якщо у списаній техніці були деталі та вузли, що містять дорогоцінні метали, то їх має бути вилучено та здано спеціалізованим підприємствам.

 

Наталія СЕВОСТЬЯНОВА,
головний бухгалтер — заступник начальника
 Державного казначейства
в Харківській області

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі