Теми статей
Обрати теми

Щодо можливості прийняття на посаду до органів місцевого самоврядування без складання Присяги

Редакція ББ
Лист від 31.12.2010 р. № 10886/13-10

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

ЩОДО МОЖЛИВОСТІ ПРИЙНЯТТЯ НА ПОСАДУ ДО ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ БЕЗ СКЛАДАННЯ ПРИСЯГИ

Лист від 31.12.2010 р. № 10886/13-10

 

Головним управлінням державної служби України в межах повноважень розглянуто лист <…> щодо надання роз’яснення стосовно можливості прийняття на відповідну посаду місцевого самоврядування без складання Присяги.

Прийняття на службу в органи місцевого самоврядування регулюється відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування».

Відповідно до статті 10 вказаного Закону прийняття на посади керівника секретаріату (керуючого справами) районної, обласної ради, керуючого справами виконавчого апарату обласних і районних рад, керівників відділів, управлінь та інших працівників органів місцевого самоврядування здійснюється шляхом призначення відповідно сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

Однією з обов’язкових умов прийняття громадянина України на службу в органи місцевого самоврядування на зазначені посади, у день прийняття відповідного рішення, є складання Присяги, зміст якої визначений Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування».

Керуючись статтею 11 вказаного Закону, посадова особа місцевого самоврядування, яка вперше приймається на службу в органи місцевого самоврядування, вважається такою, що вступила на посаду, з моменту складання Присяги. Крім того, Присяга вважається складеною, якщо після її зачитування громадянин України скріплює Присягу своїм підписом. Підписаний текст Присяги зберігається за місцем служби. Особа, яка відмовилася від складання Присяги, вважається такою, що не вступила на посаду, а рішення про її призначення чи затвердження вважається таким, що втратило юридичну силу.

Таким чином,

особа, яка відмовилася від складання Присяги, не може бути призначена на відповідну посаду місцевого самоврядування.

 

Заступник начальника Головдержслужби А. Вишневський

 

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

СКЛАДАННЯ ПРИСЯГИ — ОБОВ’ЯЗКОВА УМОВА ДЛЯ ОБІЙМАННЯ
ПОСАДИ В ОРГАНІ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

Чи можна працівника прийняти на роботу до сільської ради на посаду спеціаліста (зокрема, землевпорядника) без складання ним Присяги посадової особи органу місцевого самоврядування? Саме на це запитання відповіла Головдержслужба в

листі, який коментується, підкресливши, що складання Присяги — одна з обов’язкових умов для прийняття на службу до органів місцевого самоврядування.

Порядок складання Присяги встановлено

ст. 11 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 р. № 2493-III (далі — Закон № 2493).

Громадяни України, які

вперше приймаються на службу до органів місцевого самоврядування (за винятком посад, зазначених в абз. 2 ч. 1 ст. 10 Закону № 2493), у день прийняття відповідного рішення складають Присягу. Це означає, що складання Присяги необхідне тільки при першому призначенні на посаду. Про це також зазначено в ухвалі Вищого адміністративного суду від 15.05.2008 р. № К-593/08.

Посадова особа місцевого самоврядування, яка вперше приймається на службу до органів місцевого самоврядування, вважається такою, що вступила на посаду, з моменту складання Присяги.

Присяга вважається складеною, якщо після її зачитування громадянин України скріплює її своїм підписом. Підписаний текст Присяги зберігається за місцем служби. Про складання Присяги робиться запис у трудовій книжці із зазначенням дати її складання.

Звернемо увагу на такий момент. Особа набуває статусу посадової особи органу місцевого самоврядування

з моменту прийняття рішення про зарахування її на посаду, незалежно від того, склала вона Присягу чи ні, а також чи присвоєно їй ранг та чи попереджено її про обмеження, установлені ст. 5 Закону України «Про боротьбу з корупцією» від 05.10.95 р. № 356/95-ВР. Про це йдеться в п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про практику розгляду судами справ про корупційні діяння та інші правопорушення, пов’язані з корупцією» від 25.05.98 р. № 13 та п. 3.2 Методичних рекомендацій з питань запобігання та протидії корупції, затверджених наказом Головного управління державної служби України від 26.12.2007 р. № 337.

Особа, яка відмовилася від складання Присяги, вважається такою, що не вступила на посаду, а рішення про її призначення, обрання або затвердження вважається таким, що втратило юридичну силу. Отже, особу, яка відмовилася від складання Присяги, не може бути призначено на відповідну посаду органу місцевого самоврядування, що й підкреслила Головдержслужба в

листі, який коментується.

Крім того, нагадаємо: згідно зі

ст. 2 Закону № 2493 посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.

Статтею 14 Закону № 2493

визначено категорії посад, що вводяться в органах місцевого самоврядування. Так, посади спеціалістів виконавчих органів районних у містах, міських (міст районного значення) рад, спеціалістів виконавчих органів сільських, селищних рад віднесено до сьомої категорії посад органів місцевого самоврядування.

Постановою КМУ «Про фінансове забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування» від 03.12.97 р. № 1349

затверджено типові штати органів місцевого самоврядування. У додатку 5 до цієї постанови зазначено типові штати апарату сільських, селищних рад та їх виконавчих комітетів, згідно з якими до штату вводиться посада спеціаліста-землевпорядника залежно від чисельності населення, що проживає на відповідній території.

Спеціаліст-землевпорядник сільської, селищної ради — це

посадова особа органу місцевого самоврядування, до повноважень якої належать питання ефективного регулювання земельних відносин та запобігання порушенням норм чинного земельного законодавства України на території відповідної ради.

Ані зазначеними типовими штатами, ані іншими нормативними документами не передбачено введення до штатного розпису апарату сільських, селищних рад та їх виконавчих комітетів посади землевпорядника, який не є посадовою особою органу місцевого самоврядування.

У зв’язку з цим прийняття

на посаду спеціаліста-землевпорядника має відбуватися на конкурсних засадах із складанням Присяги посадової особи органу місцевого самоврядування.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі