Теми статей
Обрати теми

Щодо застосування процедури закупівлі в одного учасника, яка передбачена Законом України «Про здійснення державних закупівель»

Редакція ББ
Роз'яснення

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ В ОДНОГО УЧАСНИКА, ЯКА ПЕРЕДБАЧЕНА ЗАКОНОМ УКРАЇНИ «ПРО ЗДІЙСНЕННЯ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ»

Роз’яснення від 19.04.2011 р.

 

З 30.07.2010 р. введений у дію Закон України «Про здійснення державних закупівель» (далі — Закон), який встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.

Процедура закупівлі, попередня кваліфікація учасників не можуть проводитися до/без публікації оголошення про проведення процедури закупівлі в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель згідно з абзацом першим частини другої цієї статті (частина третя статті 10 Закону).

Замовник безоплатно оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме для процедури закупівлі в одного учасника оголошення про проведення процедури закупівлі (інформація про застосування процедури закупівлі в одного учасника) та обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника — одночасно з оголошенням про проведення процедури закупівлі. (Контактні дані Державного госпрозрахункового видавничо-поліграфічного підприємства «Зовнішторгвидав України»)

Процедура закупівлі в одного учасника застосовується замовником як виняток у разі: 1) закупівлі творів мистецтва або закупівлі, пов’язаної із захистом прав інтелектуальної власності, або укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного чи мистецького конкурсу; 2) відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на товари, роботи чи послуги, які можуть бути поставлені, виконані чи надані тільки певним постачальником (виконавцем), за відсутності при цьому альтернативи; 3) виникнення термінової потреби в товарах, роботах чи послугах, у тому числі необхідних для оперативної негайної ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, обмежених у часі та непідконтрольних замовнику, яких не можна було уникнути; 4) якщо замовником було двічі відмінено процедуру закупівлі через відсутність достатньої кількості учасників (частина друга статті 39 Закону).

Відповідно до частини першої статті 39 Закону закупівля в одного учасника — це процедура, відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення з ним переговорів.

Замовник під час проведення переговорів вимагає від учасника подання ним підтвердженої документально інформації про відповідність учасника кваліфікаційним вимогам відповідно до статті 16 цього Закону.

Замовник протягом трьох робочих днів з моменту прийняття рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника забезпечує публікацію у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та розміщення на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника (абзац третій частини першої статті 39 Закону), яка повинна містити: найменування та місцезнаходження замовника; адресу веб-порталу Уповноваженого органу, на якому розміщується інформація про закупівлю, відповідно до статті 10 цього Закону; адресу веб-сайту, на якому додатково розміщується інформація замовника про закупівлю (у разі наявності); найменування, кількість товару і місце його поставки, вид робіт та місце їх виконання або вид послуг та місце їх надання; строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; найменування, місцезнаходження та контактні телефони учасника, з яким проведено переговори; ціну пропозиції; реєстраційний рахунок замовника, відкритий в органах Державного казначейства України (у разі здійснення закупівлі за рахунок бюджетних коштів).

Обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника повинно містити: умови застосування процедури закупівлі; посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.

Аналізуючи вищевикладене,

публікація у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та розміщення на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника (оголошення) та обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника, що подається одночасно з оголошенням про проведення процедури закупівлі, вважаються початком проведення процедури закупівлі в одного учасника.

Водночас відповідно до частини першої статті 39 Закону процедура закупівлі в одного учасника застосовується замовником після погодження з Уповноваженим органом у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України. Такий порядок не повинен суперечити цьому Закону.

Для застосування процедури закупівлі в одного учасника замовник подає до Уповноваженого органу документи, визначені Порядком погодження застосування процедури закупівлі в одного учасника, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

Порядок погодження застосування процедури закупівлі в одного учасника (далі — Порядок) затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 28.07.2010 р. № 668 «Про затвердження Порядку погодження застосування процедури закупівлі в одного учасника» (зі змінами).

Уповноважений орган у строк, що не повинен перевищувати 15 робочих днів з дня надходження документів до Уповноваженого органу, приймає рішення про погодження або відмову у погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника.

У випадках, передбачених пунктом 3 частини другої статті 39 Закону, Уповноважений орган приймає рішення про погодження або відмову у погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника у строк, що не перевищує п’яти робочих днів з дня надходження документів до Уповноваженого органу.

Згідно з абзацом другим пункту 4 Порядку за результатами розгляду зазначених документів відповідними структурними підрозділами Міністерства економічного розвитку і торгівлі структурний підрозділ, до функцій якого належить координація здійснення державних закупівель, готує проект рішення про погодження або відмову в погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника.

Рішення про погодження або відмову в погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника Міністерство економічного розвитку і торгівлі приймає протягом 15 робочих днів після реєстрації поданих замовником документів (у разі закупівлі відповідно до пункту 4 частини другої статті 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель» — протягом п’яти робочих днів) і оформляє його листом за підписом Міністра економіки або уповноваженої ним особи за формою згідно з додатками 1 і 2. Лист готується у двох примірниках (один надсилається замовникові, а інший разом з пакетом поданих документів зберігається в Міністерстві економічного розвитку і торгівлі протягом трьох років) (пункт 5 Порядку).

Замовник не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня видачі листа-погодження або листа про відмову у погодженні застосування процедури закупівлі забезпечує публікацію в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та розміщення на веб-порталі Уповноваженого органу відомостей щодо рішення Уповноваженого органу про погодження або відмову у погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника, з обов’язковим зазначенням дати і номера листа-погодження або листа про відмову у погодженні процедури закупівлі.

Таким чином,

отримання листа-погодження дає право замовнику застосувати процедуру закупівлі в одного учасника. Тобто, розпочати проведення переговорів з учасником, які оформлюються рішенням комітету з конкурсних торгів — протоколом, після проведення яких замовник укладає договір про закупівлю з учасником у строк не раніше ніж через 14 днів (п’ять робочих днів у разі застосування процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті) з дня опублікування у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель відомостей про рішення Уповноваженого органу про погодження процедури закупівлі в одного учасника. Договір про закупівлю, укладений з порушенням строків, передбачених частиною третьою статті 39 Закону, є нікчемним.

Інформація про результати процедури закупівлі в одного учасника публікується в порядку, передбаченому статтею 32 цього Закону (частина четверта статті 39 Закону).

Процедура закупівлі в одного учасника відміняється у разі, якщо замовником допущені порушення порядку публікації інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника, визначеного цим Законом, та порушення, які вплинули на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі (частина п’ята статті 39 Закону).

У свою чергу, статтею 252 Цивільного кодексу України передбачено, що строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами. При цьому термін визначається календарною датою або вказівкою на подію, яка має неминуче настати.

Згідно зі статтею 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок.

Таким чином, перебіг строку починається

з наступного дня після відповідної календарної дати або вчинення певної дії, яка має юридичне значення.

 

Довідково

. У порядку інформування повідомляємо, що прийом документів, поданих поштовим відправленням, здійснюється в Мінекономіки за адресою: 01008, м. Київ, вул. М. Грушевського, 12/2.

Водночас для прискорення реєстрації документів щодо застосування процедури закупівлі в одного учасника в Мінекономіки рекомендуємо подавати їх безпосередньо до поштової скриньки, яка розташована за адресою: м. Київ, бульвар Дружби Народів, 28, 1 поверх.

 

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

ЩО ВВАЖАЄТЬСЯ ПОЧАТКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ В ОДНОГО УЧАСНИКА

У документі, що коментується, розміщеному на сайті Мінекономіки (

http://www.me.gov.ua/), роз’яснюються деякі питання щодо застосування процедури закупівлі в одного учасника. Зокрема, одним з таких питань є правильність визначення початку процедури закупівлі. Адже практично кожного замовника, який прийняв рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника, у випадках, визначених ч. 2 ст. 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI, цікавить запитання: яку дату потрібно вважати початком процедури закупівлі в одного учасника?

Справа в тому, що варіантів відповіді на це запитання може бути декілька: дата отримання листа-погодження Уповноваженого органу або дата опублікування інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та розміщення на веб-порталі Уповноваженого органу, або дата прийняття замовником рішення про проведення процедури закупівлі.

Як відомо, дату початку процедури закупівлі замовники вказують у графі 6 «Орієнтовний початок проведення процедури закупівель» річного плану закупівель. Цей документ бюджетні установи, що є замовниками процедури закупівель, протягом 5 робочих днів з дня затвердження (внесення змін) надсилають органу Держказначейства та Мінекономіки. Особливості складання цього документа ми розглядали в матеріалі, опублікованому в газеті «Бюджетна бухгалтерія», 2011, № 3.

Отже, у

роз’ясненні, що коментується, Мінекономіки вказує на те, що початком проведення процедури закупівлі в одного учасника вважається опублікування в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та розміщення на веб-порталі Уповноваженого органу інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника (оголошення) та обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника, що подається одночасно з оголошенням про проведення процедури закупівлі.

Зауважимо, що досить тривалий час Мінекономіки дотримувалося іншої думки з цього питання. Так, у

роз’ясненні Мінекономіки від 06.02.2009 р. № 3303-27/48 зазначалося, що при проведенні процедури закупівлі в одного учасника початком процедури є дата отримання відповідного погодження, виданого Уповноваженим органом.

Однак тепер, як бачимо, Мінекономіки змінило свою думку та вважає, що

отримання листа-погодження дає замовнику право застосовувати процедуру закупівлі в одного учасника. А оскільки процедуру закупівлі в одного учасника вже фактично було розпочато замовником, то отримання листа-погодження Уповноваженого органу є підставою для того, щоб замовник міг перейти до проведення переговорів з учасником, після чого укладається договір про закупівлю.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі