Теми статей
Обрати теми

Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Державного казначейства України від 29.11.2010 р. № 447

Редакція ББ
Наказ від 14.10.2011 р. № 1297

МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

ПРО ВИЗНАННЯ ТАКИМ, ЩО ВТРАТИВ ЧИННІСТЬ, НАКАЗУ ДЕРЖАВНОГО КАЗНАЧЕЙСТВА УКРАЇНИ ВІД 29.11.2010 р. № 447

Наказ від 14.10.2011 р. № 1297

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31.10.2011 р. за № 1251/19989

 

Відповідно до Бюджетного кодексу України, Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого Указом Президента України від 08.04.2011 р. № 446,

наказую:

1. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Державного казначейства України від 29.11.2010 р. № 447 «Про затвердження Типової інструкції про порядок списання майна бюджетних установ», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04.01.2011 р. за № 3/18741.

2. Департаменту податкової, митної політики та методології бухгалтерського обліку (Чмерук М. О.) та Управлінню методології з обслуговування бюджетів, бухгалтерського обліку та звітності Державної казначейської служби України (Сушко Н. І.) в установленому законодавством порядку забезпечити:

подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;

оприлюднення цього наказу.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Мярковського А. І.

 

Міністр Ф. Ярошенко

 

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

ВТРАТИЛА ЧИННІСТЬ ТИПОВА ІНСТРУКЦІЯ ЗІ СПИСАННЯ МАЙНА

Відразу слід зауважити: поява документа, що коментується, була очікуваною, адже ще у вересні 2011 року на сайті Мінфіну

(www.minfin.gov.ua) в розділі «Проекти нормативно-правових актів для обговорення» з’явився проект наказу Мінфіну «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Державного казначейства України». І от зараз проект цього наказу набув статусу офіційного документа.

Таким чином, з дня офіційного опублікування

наказу, що коментується, втратить чинність Типова інструкція про порядок списання майна бюджетних установ, затверджена наказом Держказначейства від 29.11.2010 р. № 447 (далі — Типова інструкція № 447), яка встановлювала єдині вимоги до порядку списання майна бюджетних установ, а саме:

об’єктів, строк використання яких перевищує один рік, крім об’єктів незавершеного будівництва (незавершених капітальних інвестицій у необоротні матеріальні активи), матеріальних активів, які відповідно до законодавства визнаються основними засобами (фондами);

запасів, не придатних для подальшого використання, пошкоджених унаслідок аварії або стихійного лиха (за умови, що їх відновлення є неможливим або економічно недоцільним і вони не можуть бути реалізовані), виявлених у результаті інвентаризації як нестача.

Звісно, у зв’язку з появою цього документа відразу виникли запитання: як тепер списувати майно та яким документом при цьому слід керуватися?

Насамперед зауважимо, що нового окремого порядку списання майна, який би прийшов на заміну

Типової інструкції № 447, очікувати не варто. Принаймні жодних офіційних відомостей із цього приводу немає. На сайті Мінфіну також відсутня будь-яка інформація про проект такого документа.

Можливо, у вас виникло запитання: чому ми посилаємося саме на сайт Мінфіну, а не на сайт Державної казначейської служби? Річ у тім, що

ст. 56 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI передбачено, що регулювання питань методології бухгалтерського обліку та звітності з виконання бюджетів здійснює Мінфін. Тому повноваження із затвердження нормативно-правових актів з питань методології бухгалтерського обліку зараз передано саме Мінфіну, а отже, затверджувати нормативно-правові акти з питань бухгалтерського обліку для бюджетних установ уповноважений тільки Мінфін, а не Держказначейство (як це було раніше).

Однак не варто вважати, що у зв’язку зі скасуванням

Типової інструкції № 447 питання щодо списання матеріальних цінностей з балансів бюджетних установ «зависне в повітрі». На сьогодні механізм та процедуру списання матеріальних цінностей з балансів бюджетних установ установлено такими нормативно-правовими актами:

Порядком списання об’єктів державної власності, затвердженим постановою КМУ від 08.11.2007 р. № 1314, — при списанні об’єктів державної власності, до яких належать об’єкти незавершеного будівництва (незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи) та основні засоби;

Порядком відчуження об’єктів державної власності, затвердженим постановою КМУ від 06.06.2007 р. № 803, — при відчуженні (продажу) основних засобів, що є об’єктами державної власності;

Положенням про порядок передачі об’єктів права державної власності, затвердженим постановою КМУ від 21.09.98 р. № 1482, — при безоплатній передачі об’єктів державної власності зі сфери управління міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів АР Крим, Фонду державного майна, інших державних органів, які відповідно до законодавства здійснюють функції з управління державним майном, Національної академії наук, галузевих академій наук, інших установ та організацій, яким державне майно передано в безоплатне користування, до сфери управління інших органів, уповноважених управляти державним майном, або самоврядних організацій;

Інструкцією з обліку запасів бюджетних установ, затвердженою наказом Держказначейства від 08.12.2000 р. № 125, — при відпуску запасів для безпосереднього використання на потреби установи, для використання у виробництві, при продажу та іншому вибутті;

 —

Інструкцією з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженою наказом Держказначейства від 30.10.98 р. № 90, — при встановленні фактів розкрадання або зловживання, псування цінностей.

Слід мати на увазі, що так само, як і раніше, в установі повинна функціонувати комісія зі списання майна, склад, повноваження та завдання якої передбачено зазначеними вище документами. За результатами роботи комісії складаються відповідні

документи (акти) про списання майна.

Що стосується бюджетних установ, які утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів, то такі установи при списанні майна повинні керуватися відповідними рішеннями про порядок списання комунального майна. Нагадаємо: згідно з

п. 1 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР право комунальної власності на рухоме та нерухоме майно належить територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах. Як зазначало Держказначейство в листі від 15.07.2011 р. № 17-07/1700-10076 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2011, № 31), рішення про передачу повноважень з управління майном, що перебуває в комунальній власності територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення приймаються на пленарних засіданнях відповідної ради. Тому саме відповідні органи місцевого самоврядування уповноважені приймати рішення (видавати дозвіл) на списання, продаж або безоплатну передачу майна, що є комунальною власністю.

Звісно, хотілося б швидше отримати роз’яснення з цього питання від офіційних органів. Як тільки з’являться якісь новини щодо питання списання майна, ми обов’язково про них повідомимо на сторінках нашого видання.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі