Теми статей
Обрати теми

Щодо формування кошторису дитячо-юнацької спортивної школи

Редакція ББ
Лист від 16.03.2011 р. № 7.1/1809

МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ У СПРАВАХ СІМ’Ї, МОЛОДІ ТА СПОРТУ

Щодо формування кошторису дитячо-юнацької спортивної школи

Лист від 16.03.2011 р. № 7.1/1809

 

Міністерство України у справах сім’ї, молоді та спорту розглянуло запит <…> щодо формування кошторису комунального закладу «Міська комплексна дитячо-юнацька спортивна школа» і повідомляє.

За Законом України «Про оплату праці» (ч. 2 ст. 2 «Структура заробітної плати») фонд заробітної плати включає як основну (посадовий оклад, ставка заробітної плати), так і додаткову заробітну плату.

Додаткова заробітна плата — це винагорода за трудові успіхи, якщо це передбачено трудовим законодавством. Вона включає, крім інших виплат, грошові гарантійні виплати, передбачені чинним законодавством, до яких можна віднести надбавки, щорічну грошову винагороду і матеріальну допомогу.

Інструкція щодо заповнення форм бюджетного запиту до проекту як державного, так і місцевих бюджетів на плановий рік передбачає структуру видатків на оплату праці, яка включає обов’язкові виплати: основну і додаткову заробітну плату; премії (всі види преміальних виплат), матеріальну допомогу (всі види матеріальної допомоги).

Отже, зважаючи на викладене, видатки на виплату щорічної допомоги, винагороди, матеріальної допомоги, у тому числі на оздоровлення, надбавок підлягають обов’язковому включенню до структури видатків на оплату праці під час формування проекту кошторису школи на плановий рік.

При складанні проекту кошторису до нього додається

розрахунок фонду заробітної плати, який включає як основну, так і додаткову заробітну плату (грошова винагорода, надбавки, матеріальна допомога, премії тощо).

Порядок виплати щорічної грошової винагороди за сумлінну працю, зразкове виконання службових обов’язків (як гарантійну) окремим категоріям працівників спортивних шкіл усіх типів затверджено наказом Державного комітету України з питань фізичної культури і спорту від 29.12.2002 р. № 2850, зареєстрованим у Мін’юсті 18.02.2003 р. за № 135/7456.

Щорічна грошова винагорода видається на підставі наказу керівника спортивної школи відповідно до положення, яке затверджується керівником школи (п.п. 3, 4 Порядку).

Підпунктом 6 п. 2 наказу Мінсім’ямолодьспорту від 23.09.2005 р. № 2097 «Про впорядкування умов оплати праці працівників бюджетних установ закладів та організацій галузі фізичної культури і спорту», зареєстрованим у Мін’юсті 20.10.2005 р. за № 1236/11516, передбачено виплату матеріальної допомоги.

Зважаючи на те, що надбавка за складність та напруженість у роботі не має обов’язкового характеру, як, наприклад, надбавка за спортивне звання, наказ (розпорядження) про її встановлення працівникам ДЮСШ ухвалюється, як правило, щороку і виплачується в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисі школи на новий бюджетний рік.

Відповідно до п. 5 додатка 7 до наказу Мінсім’ямолодьспорту від 23.09.2005 р. № 2097 керівникам, їх заступникам, фахівцям, службовцям спортивних шкіл

установлюється надбавка в розмірі 50 відсотків посадового окладу за підготовку висококваліфікованих спортсменів до складу національних збірних команд України. Надбавка має обов’язковий характер і встановлюється наказом керівника школи на період перебування відповідних спортсменів у складі збірних команд.

Зазначені надбавки до штатного розпису не вносяться.

Диференціація заробітної плати працівників, для яких визначені однакові посадові оклади за рахунок доплат, надбавок та премій, здійснюється в межах фонду оплати праці, затвердженого в кошторисі школи.

Виплата коштів на індексацію зарплати здійснюється першочергово.

 

Заступник Міністра у зв’язках з Верховною Радою України
 та іншими органами державної влади,
Голова комісії з проведення реорганізації
 Ю. Сизоненко

 

КОМЕНТАР ФАХІВЦЯ

ФОРМУВАННЯ КОШТОРИСУ СПОРТИВНОЇ ШКОЛИ
У ЧАСТИНІ ВИДАТКІВ НА ОПЛАТУ ПРАЦІ

У

листі, що коментується, Мінсім’ямолодьспорту надало роз’яснення щодо питання складання проекту кошторису доходів та видатків спортивної школи в частині планування коштів на виплату:

— щорічної грошової винагороди за сумлінну працю, зразкове виконання службових обов’язків окремим категоріям працівників спортивних шкіл усіх типів та спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю, що виплачується згідно з порядком виплати такої винагороди, затвердженим

наказом Держкомітету з питань фізкультури і спорту від 29.12.2002 р. № 2850 (далі — Порядок № 2850);

— матеріальної допомоги, що виплачується на підставі

п.п. 6 п. 2 наказу Мінсім’ямолодьспорту «Про впорядкування умов оплати праці працівників бюджетних установ, закладів та організацій сфери фізичної культури і спорту» від 23.09.2005 р. № 2097 (далі — наказ № 2097);

— надбавки за складність і напруженість у роботі, що виплачується на підставі

п.п. «а» п.п. 3 п. 2 наказу № 2097;

— надбавки за особистий внесок для забезпечення високоякісного навчально-тренувального процесу підготовки висококваліфікованих спортсменів до складу національних збірних команд України, що виплачується на підставі

п. 5 додатка 7 до наказу № 2097.

Фінансово-господарська діяльність будь-якої бюджетної установи здійснюється за рахунок коштів державного або місцевого бюджету на підставі єдиного

кошторису доходів та видатків, який складається відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 р. № 228 (далі — Порядок № 228).

Кошторис бюджетної установи

є основним плановим фінансовим документом бюджетної установи, яким на бюджетний період установлюються повноваження щодо отримання надходжень та розподілу бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов’язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій і досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень (п. 1 Порядку № 228).

Основні вимоги до порядку складання

проектів кошторисів викладено в пп. 10 — 25 Порядку № 228.

Відповідно до

п. 12 цього Порядку головні розпорядники бюджетних коштів розглядають показники проектів кошторисів розпорядників нижчого рівня щодо законності та правильності розрахунків, доцільності запланованих видатків бюджету або надання кредитів із бюджету, правильності їх розподілу згідно з економічною класифікацією видатків або класифікації кредитування бюджету, повноти надходження доходів або повернення кредитів, дотримання діючих ставок (посадових окладів), норм, цін, лімітів, а також інших показників згідно із законодавством та складають проекти зведених кошторисів.

Найважливішою вимогою під час планування видатків є те, що при визначенні обсягів видатків бюджету та/або надання кредитів з бюджету розпорядників нижчого рівня головні розпорядники повинні враховувати

об’єктивну потребу в коштах кожної установи, виходячи з її основних виробничих показників та контингентів, які встановлюються для установ (кількість класів, учнів у школах, ліжок у лікарнях, дітей у дошкільних закладах тощо), обсягу виконуваної роботи, штатної чисельності, необхідності погашення дебіторської і кредиторської заборгованостей та реалізації окремих програм і намічених заходів щодо скорочення видатків у плановому періоді (п. 20 Порядку № 228).

Обов’язковим є виконання вимоги щодо першочергового забезпечення бюджетними коштами

видатків на оплату праці з нарахуваннями, виплату стипендій, а також на господарське утримання установ. При цьому слід пам’ятати, що під час визначення видатків у проектах кошторисів бюджетних установ має забезпечуватися суворий режим економії коштів та матеріальних цінностей. До кошторисів можуть включатися тільки видатки, передбачені законодавством, необхідність яких зумовлена характером діяльності установи (абз. 2 п. 20 Порядку № 228).

Згідно з

Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Держкомстату від 13.01.2004 р. № 5 (далі — Інструкція № 5), фонд оплати праці складається з:

— фонду основної заробітної плати;

— фонду додаткової заробітної плати;

— інших заохочувальних та компенсаційних виплат.

Відповідно до

п. 2.2 Інструкції № 5 фонд додаткової заробітної плати включає доплати, надбавки, гарантійні та компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством, премії, пов’язані з виконанням виробничих завдань та функцій. До складу фонду додаткової заробітної плати належать:

1) надбавки та доплати до тарифних ставок (окладів, посадових окладів) у розмірах, передбачених чинним законодавством (

п.п. 2.2.1 Інструкції № 5), зокрема, за:

— суміщення професій (посад);

— розширення зони обслуговування або збільшення обсягу робіт;

— виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника;

— роботу у важких і шкідливих та особливо важких і особливо шкідливих умовах праці;

інтенсивність праці*;

— високі досягнення у праці, у тому числі державним службовцем;

— виконання особливо важливої роботи на певний строк;

інші доплати та надбавки, передбачені законодавством. До них, зокрема, належить надбавка за підготовку висококваліфікованих спортсменів, передбачена п. 5 додатка 7 до наказу № 2097;

2) премії і винагороди, у тому числі за вислугу років, що мають систематичний характер, незалежно від джерел фінансування, крім сум, зазначених у

п.п. 2.3.2 Інструкції № 5 (п.п. 2.2.2 Інструкції № 5);

3) суми виплат, пов’язаних з індексацією заробітної плати працівників (

п.п. 2.2.7 Інструкції № 5).

* Те саме, що й надбавка за складність і напруженість у роботі.

Згідно з

п. 2.3 Інструкції № 5 до інших заохочувальних та компенсаційних виплат належать:

1) винагороди та заохочення, що здійснюються раз на рік або мають одноразовий характер. Зокрема, такими відповідно до

п.п. 2.3.2 Інструкції № 5 є:

винагороди за підсумками роботи за рік, щорічні винагороди за вислугу років (стаж роботи);

— грошова винагорода державним службовцям за сумлінну безперервну працю в органах державної влади, зразкове виконання трудових обов’язків;

2) матеріальна допомога, що має систематичний характер, надається всім або більшості працівників (на оздоровлення, у зв’язку з екологічним станом, крім сум, зазначених у

п. 3.31 Інструкції № 5 (п.п. 2.3.3 Інструкції № 5)).

Таким чином, надбавка за підготовку висококваліфікованих спортсменів, надбавка за складність і напруженість у роботі належать до фонду додаткової заробітної плати, а щорічна грошова винагорода та матеріальна допомога — до інших заохочувальних та компенсаційних виплат.

Розглянемо докладніше, чи всі ці виплати підлягають уключенню до структури видатків на оплату праці при формуванні проекту кошторису на плановий рік, як це зазначило Мінсім’ямолодьспорту в

листі, що коментується.

1. Щорічна грошова винагорода за сумлінну працю, зразкове виконання службових обов’язків, передбачена

Порядком № 2850, є обов’язковою гарантованою виплатою та відповідно підлягає включенню до структури видатків на оплату праці при формуванні проекту кошторису на плановий рік. На це звернуло увагу Мінсім’ямолодьспорту в зазначеному листі .

Щорічна грошова винагорода виплачується окремим категоріям працівників (

п. 1 Порядку № 2850) на підставі наказу керівника та її розмір не може перевищувати одного посадового окладу (ставки заробітної плати) (пп. 4 і 5 Порядку № 2850).

Також нагадаємо, що ця винагорода

не виплачується працівникам, які працюють в установі за сумісництвом (п. 1 Порядку № 2850).

2. Матеріальна допомога, у тому числі на оздоровлення (

п.п. 6 п. 2 наказу № 2097).

Як уже зазначалося, матеріальна допомога згідно з

п. 2.3 Інструкції № 5 належить до інших заохочувальних та компенсаційних виплат. Для працівників спортивних шкіл матеріальна допомога на оздоровлення не є гарантованою виплатою як, наприклад, для педагогічних працівників, указаних у Переліку посад педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженому постановою КМУ від 14.06.2000 р. № 963.

У зв’язку з тим, що головні розпорядники бюджетних коштів установлюють для розпорядників нижчого рівня граничні обсяги видатків із загального фонду бюджету, а також розробляють та повідомляють розпорядникам показники, яких вони повинні дотримуватися (

п. 11 Порядку № 228), матеріальну допомогу на оздоровлення для працівників спортивної школи може бути включено до структури видатків на оплату праці при формуванні проекту кошторису на плановий рік тільки за наявності відповідних коштів та після того, як у видатках кошторису буде враховано першочергові необхідні видатки.

3. Надбавка за складність і напруженість у роботі, що виплачується згідно з

п.п. «а» п.п. 3 п. 2 наказу № 2097, не є обов’язковою виплатою. Відповідно, на нашу думку, вона не підлягає включенню до структури видатків на оплату праці при формуванні проекту кошторису на плановий рік. Ця надбавка виплачується в межах фонду оплати праці, затвердженого в кошторисі спортшколи.

4. Як підкреслило Мінсім’ямолодьспорту в

листі, що коментується, надбавка за підготовку висококваліфікованих спортсменів, яка виплачується на підставі п. 5 додатка 7 до наказу № 2097, має обов’язковий характер. Вона встановлюється наказом керівника школи на період перебування відповідних спортсменів у складі збірних команд та відповідно підлягає включенню до структури видатків на оплату праці при формуванні проекту кошторису на плановий рік.

На завершення зауважимо, що в цілях уникнення безпідставної виплати надбавок, завищення фонду оплати праці, раціонального та економного використання бюджетних коштів

установлювати такі надбавки, як, наприклад, за складність і напруженість у роботі, що має необов’язковий характер, потрібно у виняткових випадках, коли на це є вагомі підстави.

Крім того, потрібно пам’ятати, що керівники бюджетних установ повинні утримувати чисельність працівників та здійснювати фактичні видатки на заробітну плату, уключаючи видатки на премії та інші види заохочень чи винагород, матеріальну допомогу,

тільки в межах фонду оплати праці, затвердженого для бюджетних установ у кошторисах або планах використання бюджетних коштів.

 

Світлана МЕРЕНКОВА, провідний контролер-ревізор КРВ у м. Харкові

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі