Теми статей
Обрати теми

Щодо підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати) педагогічних працівників

Редакція ББ
Лист від 19.03.2008 р. № 10/2-280

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ ПОСАДОВИХ ОКЛАДІВ (СТАВОК ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ) ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Лист від 19.03.2008 р. № 10/2-280

 

У департаменті економіки та фінансування Міністерства освіти і науки України розглянули лист <…> щодо підвищення посадових окладів (ставок) заробітної плати педагогічних працівників відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.04.2007 р. № 643 «Про затвердження розмірів підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати) та додаткової оплати за окремі види педагогічної діяльності у співвідношенні до тарифної ставки» та інформуємо про наступне.

Основним нормативним документом, за яким здійснюється оплата праці педагогічних працівників, є Інструкція про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти (із змінами і доповненнями), затверджена наказом Міністерства освіти України від 15.04.93 р. № 102 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 27.05.93 р. за № 56.

Відповідно до абзацу четвертого пункту 29 вказаної Інструкції педагогічним працівникам загальноосвітніх навчальних закладів (або за наявності в них груп) для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, посадові оклади (ставки заробітної плати) підвищуються на 25 відсотків.

Згідно з абзацом третім підпункту «в» пункту 28 педагогічним працівникам у школах-інтернатах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, з контингентом дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, посадові оклади (ставки заробітної плати) підвищуються на 30 відсотків.

Отже, враховуючи вищезазначене, а також те, що робота будь-якого учителя-логопеда спрямована на корекцію мовлення дітей та усунення такої вади для подальшого повноцінного навчання та розвитку дитини, де б ця дитина не навчалася, вважаємо, що учителю-логопеду, який працює в логопедичному пункті так само, як і в школі-інтернаті для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, посадовий оклад (ставка заробітної плати) має підвищуватися на 25 відсотків. А в школах-інтернатах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, — на 30 відсотків.

Стосовно підвищення посадового окладу вчителя, який здійснює індивідуальне навчання дітей, які за станом здоров’я не можуть відвідувати навчальний заклад, інформуємо, що таким учителям здійснюється підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати) так само, як і всім іншим педагогічним працівникам цього навчального закладу.

Щодо підвищення посадового окладу (ставки заробітної плати) вчителя в класі інтенсивної педагогіки, корекції або в класі для розумово відсталих дітей повідомляємо, що таке підвищення залежить не лише від контингенту дітей, з якими працює вчитель, а й від типу навчального закладу.

 

Директор Департаменту П. Куліков

 

КОМЕНТАР ФАХІВЦЯ

ПІДВИЩЕННЯ ПОСАДОВИХ ОКЛАДІВ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
ЗА РОБОТУ В ОКРЕМИХ ТИПАХ ЗАКЛАДІВ

У

листі, що коментується, Міносвіти надало роз’яснення відносно підвищення посадових окладів педагогічних працівників за роботу в окремих типах загальноосвітніх навчальних закладів або з певним контингентом дітей. Розглянемо їх докладніше.

 

ПІДВИЩЕННЯ ПОСАДОВОГО ОКЛАДУ ВЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА ШКОЛИ-ІНТЕРНАТУ ТА ВЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА ЛОГОПЕДИЧНОГО ПУНКТУ

Згідно зі

ст. 9 Закону України «Про загальну середню освіту» від 13.05.99 р. № 651-XIV (далі — Закон № 651) до загальноосвітніх навчальних закладів належить, зокрема, спеціальна школа (школа-інтернат) I — III ступенів — навчальний заклад для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку.

Крім того, у звичайних загальноосвітніх навчальних закладах можуть створюватися спеціальні класи для навчання дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, відповідно до

Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом Міносвіти від 09.12.2010 р. № 1224 (далі — Положення № 1224).

Інструкцією про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженою наказом Міносвіти від 15.04.93 р. № 102

(далі — Інструкція № 102), передбачено підвищення посадових окладів керівних та педагогічних працівників за роботу в таких закладах (класах). Зокрема, посадові оклади педагогічних працівників:

— шкіл-інтернатів для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, з контингентом дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку або тривалого лікування,

підвищуються на 30 % (абз. 3 п.п. «в» п. 28 Інструкції № 102);

— загальноосвітніх навчальних закладів (

або за наявності в них груп) для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, підвищуються на 25 % (п. 29 Інструкції № 102).

 

Підвищення посадового окладу вчителя-логопеда школи-інтернату для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування

Такому працівнику на підставі

абз. 3 п.п. «в» п. 28 Інструкції № 102 посадовий оклад підвищується на 30 %, що й підтвердило Міносвіти в листі, що коментується.

 

Підвищення посадового окладу вчителя-логопеда логопедичного пункту

Згідно з

п. 1.1 Положення про логопедичні пункти системи освіти, затвердженого наказом Міносвіти від 13.05.93 р. № 135 (далі — Положення № 135) для надання допомоги дітям з вадами мови при загальноосвітніх школах організовуються логопедичні пункти. Заняття з дітьми з усунення порушень усної та писемної мови проводить учитель-логопед.

Відповідно до

п. 3.4 Положення № 135 робота вчителів-логопедів, які працюють у логопедичних пунктах, оплачується в установленому порядку згідно з чинним законодавством.

Слід зауважити, що

Інструкцією № 102 чітко не передбачено підвищення посадового окладу логопедам логопедичних пунктів за роботу з дітьми з дефектами мови, у зв’язку з чим і виникло запитання: чи має підвищуватися посадовий оклад учителя-логопеда логопедичного пункту?

У

листі, що коментується, Міносвіти підкреслило: ураховуючи, що робота вчителя-логопеда спрямована на корекцію мовлення дітей та усунення такого дефекту для подальшого повноцінного навчання та розвитку дитини, де б ця дитина не навчалася, посадовий оклад учителя-логопеда логопедичного пункту повинен підвищуватися. При цьому Міносвіти вважає, що його посадовий оклад має підвищуватися на 25 %, тобто на підставі п. 29 Інструкції № 102 як для педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів (або за наявності в них груп) для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку.

 

Підвищення посадового окладу вчителя-логопеда загальноосвітньої школи-інтернату

Згідно з

п. 3.13 Положення про загальноосвітню школу-інтернат та загальноосвітню санаторну школу-інтернат, затвердженого наказом Міносвіти від 12.06.2003 р. № 363, у школі-інтернаті за наявності не менше 15 дітей різного віку із загальним дефектом мовлення вводиться посада вчителя-логопеда.

Відразу зауважимо, що

Інструкцією № 102 для педагогічних працівників шкіл-інтернатів з контингентом дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, окремо не передбачено підвищення посадових окладів. Найімовірніше, при внесенні змін до Інструкції № 102 про них просто забули.

У

листі, що коментується, Міносвіти підкреслило: посадовий оклад учителя-логопеда школи-інтернату, так само як і логопедичного пункту, повинен підвищуватися на 25 %, тобто на підставі п. 29 Інструкції № 102, як для педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів (або за наявності в них груп) для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку.

 

ПІДВИЩЕННЯ ПОСАДОВОГО ОКЛАДУ ВЧИТЕЛЯ, ЯКИЙ ПРОВОДИТЬ ІНДИВІДУАЛЬНЕ НАВЧАННЯ ВДОМА

Згідно зі

ст. 13 Закону № 651 навчально-виховний процес у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюється за груповою та індивідуальною формами навчання, положення про які затверджує Міносвіти.

Питання організації індивідуального навчання вдома врегульовано

Положенням про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженим наказом Міносвіти від 20.12.2002 р. № 732 (далі — Положення № 732).

Відповідно до

п. 1.4 Положення № 732 індивідуальне навчання здійснюється в загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів та форм власності. Учні, які навчаються індивідуально, є учасниками навчально-виховного процесу одного з навчальних закладів.

Згідно з

абз 2 п. 1.7 Положення № 732 право на індивідуальне навчання мають, зокрема, учні, які за станом здоров’я не можуть відвідувати навчальний заклад.

У зв’язку з цим виникає запитання: чи має право на підвищення посадового окладу вчитель, який проводить заняття вдома з такими дітьми?

У

листі, що коментується, Міносвіти підкреслило: посадовий оклад вчителя в цьому випадку підвищується так само, як і іншим педагогічним працівникам закладу, в якому він працює.

Приклад 1.

Учитель математики загальноосвітньої школи проводить заняття з учнем 4 класу, який не може відвідувати навчальний заклад за станом здоров’я.

У цьому випадку посадовий оклад такого вчителя

не підвищується, оскільки Інструкцією № 102 цього не передбачено.

Приклад 2.

Учитель алгебри та геометрії фізико-математичної гімназії проводить заняття з учнем 10 класу, який не може відвідувати навчальний заклад за станом здоров’я. Учня зараховано до складу класу з поглибленим вивченням фізики та математики.

У цьому випадку посадовий оклад такого вчителя

підвищується на 10 % на підставі п.п. «б» п. 28 Інструкції № 102.

 

ПІДВИЩЕННЯ ПОСАДОВОГО ОКЛАДУ ВЧИТЕЛЯ, ЯКИЙ ПРАЦЮЄ В КЛАСІ ІНТЕНСИВНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОРЕКЦІЇ АБО в КЛАСІ ДЛЯ РОЗУМОВО ВІДСТАЛИХ ДІТЕЙ

У звичайних загальноосвітніх навчальних закладах можуть створюватися спеціальні класи для навчання дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, відповідно до

Положення № 1224.

Щодо підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати) учителів у класах інтенсивної педагогічної корекції, або в класах для розумово відсталих дітей Міносвіти в

листі, що коментується, зазначило, що таке підвищення залежить не лише від контингенту дітей, з якими працює вчитель, а й від типу навчального закладу.

Так, якщо такий клас створено при загальноосвітньому навчальному закладі, то посадові оклади вчителів, які працюють у цих класах, підвищуються на 25 % (

п. 29 Інструкції № 102), як для педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів (за наявності в них груп) для дітей, що потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку.

Якщо ж такі класи буде створено при школах-інтернатах для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, то посадові оклади вчителів підвищуються на 30 % на підставі

абз. 3 п.п. «в» п. 28 Інструкції № 102.

 

Світлана МЕРЕНКОВА, провідний контролер-ревізор КРВ у м. Харкові

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі