Теми статей
Обрати теми

Інформаційна сторінка

Редакція ББ
Новини

ЯК ЗАМОВНИКАМ ПІДТВЕРДИТИ ВІДПОВІДНІСТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ВИМОГАМ

З метою надання методологічної допомоги замовникам та учасникам щодо проведення процедури закупівлі за державні кошти житлово-комунальних та інших товарів та послуг у суб’єктів природних монополій Консалтинговий центр з питань державних закупівель ДП «Зовнішторгвидав України» Мінекономрозвитку (

www.tender.me.gov.ua) повідомляє наступне.

Згідно з

ч. 2 ст. 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI (далі — Закон) для закупівлі послуг та товарів у суб’єктів природних монополій найбільш прийнятною для замовників є процедура закупівлі в одного учасника, яка застосовується, зокрема, у разі відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на товари, роботи чи послуги, які можуть бути поставлені, виконані чи надані тільки певним постачальником (виконавцем), за відсутності при цьому альтернативи.

Окрім підтвердження наявності підстави для застосування процедури закупівлі в одного учасника, замовники відповідно до вимог

ч. 1 ст. 39 Закону зобов’язані вимагати від учасників подання ними документального підтвердження відповідності кваліфікаційним вимогам, які зазначені у ст. 16 цього Закону.

Практика проведення процедур закупівель за участю суб’єктів природних монополій свідчить про низький рівень виконання цими суб’єктами зазначених вимог, чим порушуються норми

Закону.

Ураховуючи зазначене, у замовників є можливість вимагати від учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям у

спрощеній формі — Висновок щодо відповідності, який видається ДП «Зовнішторгвидав України».

Таким чином, учаснику — суб’єкту природної монополії достатньо звернутися до ДП «Зовнішторгвидав України» для проведення дослідження кваліфікаційних даних на відповідність кваліфікаційним критеріям замовника та у подальшому подавати замовникам лише

Висновок щодо відповідності кваліфікаційним критеріям замість громіздкого пакета документів, у тому числі й таких, що можуть становити комерційну таємницю.

 

ЯК ЗАМОВНИКАМ ПІДТВЕРДИТИ НАЯВНІСТЬ ФІНАНСОВОЇ СПРОМОЖНОСТІ

Антимонопольний комітет, який відповідно до

п. 19 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI (далі — Закон) є органом оскарження, повідомляє (www.amc.gov.ua), що існує практика відмінного трактування замовниками та учасниками процедур закупівель вимог документації конкурсних торгів у частині надання учасниками процедур закупівель документально підтвердженої інформації про їх відповідність, зокрема, такому кваліфікаційному критерію, як наявність фінансової спроможності.

Так, відповідно до

абз. 5 ч. 2 ст. 16 Закону для участі у процедурах закупівель учасники повинні мати кваліфікаційні дані, які відповідають, зокрема, такому критерію, як наявність фінансової спроможності (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, довідка від обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами).

Отже, замовники під час складання документацій конкурсних торгів у частині визначення способу документального підтвердження відповідності учасників процедури закупівель такому кваліфікаційному критерію, як наявність фінансової спроможності, а також під час розгляду та оцінки пропозицій конкурсних торгів учасників процедур закупівель мають дотримуватися положень

ст. 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996-XIV. Нагадаємо, що проміжна звітність (баланс та звіт про фінансові результати) складається щоквартально наростаючим підсумком з початку звітного року, а звіт про рух грошових коштів — один раз на рік.

 

РОЗПОДІЛ ПДВ МІЖ ОПОДАТКОВУВАНИМИ ТА НЕОПОДАТКОВУВАНИМИ ОПЕРАЦІЯМИ

Згідно з

п. 199.1 ст. 199 розд. V Податкового кодексу України (далі — ПКУ) у разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково — ні, до сум податку, які платник має право віднести до податкового кредиту, включається та частка сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг в оподатковуваних операціях. Відповідно до п. 199.2 ст. 199 розд. V ПКУ частка використання сплаченого (нарахованого) податку за придбаними (ввезеними) товарами (послугами) між оподатковуваними та неоподатковуваними операціями визначається у відсотках як відношення обсягів з постачання оподатковуваних операцій (без урахування сум податку) за попередній календарний рік до сукупних обсягів постачання оподатковуваних та неоподатковуваних операцій (без урахування сум податку) за цей же попередній календарний рік. Визначена у відсотках величина застосовується протягом поточного календарного року.

ДПСУ в

листі від 25.10.2011 р. № 4261/6/15-3415-04 роз’яснила, що коефіцієнт розподілу сплаченого (нарахованого) ПДВ за придбаними (ввезеними) товарами/послугами між операціями, що обкладаються та не обкладаються ПДВ, який розраховується згідно з п. 199.2 ПКУ, округлюється до двох знаків після коми. При цьому всі показники податкової звітності з ПДВ відображаються в гривнях без копійок з відповідним округленням за встановленими правилами.

Винятком, нагадаємо, є додатки Д1 і Д5, у яких дані в розрізі контрагентів зазначаються в гривнях з копійками, а при заповненні рядків «Усього» (Д1) та «Усього за місяць» (Д5) результат зазначається вже в гривнях без копійок (з округленням за загальновстановленими правилами).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі