Теми статей
Обрати теми

Планування видатків на сплату ЄСВ, нарахованого на лікарняні інвалідів

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ПЛАНУВАННЯ ВИДАТКІВ НА СПЛАТУ ЄСВ, НАРАХОВАНОГО НА ЛІКАРНЯНІ ІНВАЛІДІВ

 

Владислав СТАНКУС, завідувач сектора контролю установ і організацій, які фінансуються з бюджету, КРВ у м. Харкові

 

Для працівників, які є інвалідами, застосовується окрема ставка єдиного соціального внеску (ЄСВ) у частині нарахувань на їх заробітну плату — 8,41 %. При цьому знижена ставка застосовується виключно до заробітної плати інваліда. А ось до суми лікарняних, виплачених працюючому інваліду, застосовується та сама ставка, що й до лікарняних працівників, які не є інвалідами, а саме — 33,2 %.

Як урахувати таку особливість при плануванні видатків за КЕКВ 1120?

(м. Харків)

 

Основні вимоги до планування видатків у кошторисах бюджетних установ визначені у

Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимогах до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою КМУ від 28.02.2002 р. № 228 (далі – Порядок № 228).

План асигнувань загального фонду бюджету

, план надання кредитів із загального фонду бюджету, план спеціального фонду, план використання бюджетних коштів вищих навчальних закладів та наукових установ, помісячний план використання бюджетних коштів є невід’ємними частинами кошторису і затверджуються разом із цим кошторисом.

Розрахунки, які обґрунтовують показники видатків бюджету або надання кредитів з бюджету, що включаються до проекту кошторису, є невід’ємною частиною кошторису.

Згідно з

п. 12 Порядку № 228 головні розпорядники бюджетних коштів розглядають показники проектів кошторисів розпорядників нижчого рівня щодо законності та правильності розрахунків, доцільності запланованих видатків бюджету або надання кредитів з бюджету, правильності їх розподілу відповідно до економічної класифікації видатків або класифікації кредитування бюджету, повноти надходження доходів або повернення кредитів, додержання діючих ставок (посадових окладів), норм, цін, лімітів, а також інших показників відповідно до законодавства та складають проекти зведених кошторисів.

Слід зазначити, що ніяких вимог щодо планування конкретних видів видатків бюджетних установ в існуючому законодавстві немає. Тобто чіткої відповіді на запитання, як необхідно планувати видатки на сплату ЄСВ, нарахованого на лікарняні інвалідів, у нормативних документах знайти неможливо.

Але певні висновки щодо того, яким принципом слід керуватися у вирішенні цього питання, все ж таки можна зробити, враховуючи положення

п. 20 Порядку № 228, в якому визначено, що головною вимогою в процесі планування видатків кошторису є те, що під час визначення обсягів видатків бюджету та/або надання кредитів з бюджету розпорядників нижчого рівня головні розпорядники повинні враховувати об’єктивну потребу в коштах кожної установи, виходячи з її основних виробничих показників і контингентів, які встановлюються для установ (кількість класів, учнів у школах, ліжок у лікарнях, дітей у дошкільних закладах тощо), обсягу виконуваної роботи, штатної чисельності, необхідності погашення дебіторської і кредиторської заборгованості та реалізації окремих програм і намічених заходів щодо скорочення витрат у плановому періоді.

Також під час визначення видатків у проектах кошторисів установи повинен забезпечуватися

суворий режим економії коштів.

У зв’язку з цим вважаємо, що

окремо планувати в кошторисі видатки на сплату ЄСВ, який підлягає нарахуванню на лікарняні інвалідів у розмірі 33,2 %, не потрібно, адже напевно ви не можете знати, що інвалід захворіє та протягом якого часу він хворітиме.

У разі якщо протягом року інвалід захворіє, а за КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» не буде вистачати коштів на сплату ЄСВ, нарахованого на його лікарняний, установі слід звернутись до головного розпорядника бюджетних коштів з проханням виділити додаткові кошти за КЕКВ 1120 та внести відповідні зміни до кошторису або скористатись економією фонду оплати праці, якщо така економія буде, перерозподіливши кошти між КЕКВ 1111 «Заробітна плата» та КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату».

Нагадаємо, що робота економіста бюджетної установи полягає не лише в плануванні та затвердженні кошторису, а й у внесенні відповідних змін до нього протягом року, адже передбачити всі аспекти діяльності установи протягом року заздалегідь просто неможливо.

Порядок унесення змін до кошторису регламентований

Порядком № 228.

У разі внесення змін до кошторису, плану асигнувань загального фонду бюджету, плану надання кредитів із загального фонду бюджету, плану спеціального фонду складаються відповідні довідки, які затверджуються і виконуються

у тому ж порядку, що й кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету, плани надання кредитів із загального фонду бюджету, плани спеціального фонду.

При цьому кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету, плани надання кредитів із загального фонду бюджету, плани спеціального фонду

не перезатверджуються.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі