МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
ЩОДО ОПЛАТИ ПРАЦІ ПРАЦІВНИКІВ БЮДЖЕТНОЇ СФЕРИ
Лист від 21.07.2011 р. № 590/13/84-11
Департамент заробітної плати та умов праці повідомляє.
1. Із прийняттям 11 травня 2011 року постанови Кабінету Міністрів України № 524 «Питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» з 1 липня, 1 жовтня і 1 грудня 2011 року посадові оклади (тарифні ставки) працівників установлюються, відповідно, у таких розмірах: першого тарифного розряду — 960, 985 і 1004 гривні; другого тарифного розряду — 965, 990 і 1009 гривень; третього тарифного розряду — 975, 1000 і 1019 гривень; четвертого тарифного розряду — 985, 1010 і 1029 гривень; п’ятого тарифного розряду — 995, 1020 і 1039 гривень; шостого тарифного розряду — 1005, 1030 і 1049 гривень.
Тобто з 1 липня 2011 року диференційовано посадові оклади працівників від 1 до 6 тарифних розрядів, які з грудня 2008 року через відсутність коштів установлювалися в однакових розмірах на рівні мінімальної заробітної плати.
Посадові оклади працівника сьомого тарифного розряду встановлюються у таких розмірах: з 1 липня 2011 року — 1015 гривень, з 1 жовтня 2011 року — 1040 гривень.
З 1 грудня 2011 року посадовий оклад працівника сьомого тарифного розряду буде розраховуватись виходячи з посадового окладу працівника першого тарифного розряду та тарифного коефіцієнта, передбаченого для сьомого тарифного розряду, і становитиме 1084 гривні.
2, 3. Виконання службових обов’язків за більш відповідальною посадою тимчасово відсутнього працівника, коли це пов’язане з розпорядчими функціями, працівником, який працює на тому ж підприємстві, в установі, організації, — є тимчасовим замісництвом.
Порядок оформлення та оплати тимчасового замісництва регламентується роз’ясненням Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦРПС від 29.12.65 р. № 30/39 «Про порядок оплати тимчасового заступництва», затвердженим постановою Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦРПС від 29.12.65 р. № 820/39 (зі змінами та доповненнями, внесеними постановою Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦРПС від 11.12.86 р. № 521/30-18).
Тимчасове виконання обов’язків за посадою відсутнього працівника покладається на іншого працівника наказом (розпорядженням) по установі. Працівник, який заміщує тимчасово відсутнього працівника, на період замісництва звільняється від виконання обов’язків, обумовлених трудовим договором за основним місцем роботи.
Працівнику, що заміщує, виплачується різниця між фактичним окладом і посадовим окладом працівника, якого він заміщує.
Штатним заступникам, помічникам відсутніх працівників (у разі відсутності посади заступника) різниця в окладах не виплачується.
Преміювання тимчасових заступників провадиться на умовах і в розмірах, установлених за посадою працівника, якого заміщують. При цьому премія нараховується на посадовий оклад працівника, який заміщує, та на різницю в окладах.
Доплати та надбавки, які були встановлені працівникові, що тимчасово виконує обов’язки за більш відповідальною посадою, виплачуються в тому розмірі, в якому виплачувались до призначення на тимчасове замісництво.
У випадку якщо працівник виконує в тому ж закладі, установі, організації поряд зі своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, обов’язки тимчасово відсутнього працівника без звільнення від основної роботи, то за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника провадиться доплата (ст. 105 Кодексу законів про працю України).
Для установ, закладів та організацій бюджетної сфери розміри цих доплат визначаються згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 р. № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій галузей бюджетної сфери».
Згідно з п. 3 зазначеної постанови працівникам за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників (на час відпустки, відрядження, тимчасової непрацездатності тощо) встановлюються доплати у розмірі до 50 відсотків посадового окладу (тарифної ставки).
При цьому зазначені доплати не встановлюються керівникам бюджетних установ, закладів та організацій, їх заступникам, керівникам структурних підрозділів та їх заступникам.
4. У разі звільнення керівника закладу, установи, організації порядок виконання обов’язків за його посадою регламентується нормами роз’яснення Держкомпраці СРСР та Секретаріату ВЦРПС від 29.12.65 р. № 30/39 «Про порядок оплати тимчасового замісництва», затвердженого постановою Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦРПС від 29.12.65 р. № 820/39 (зі змінами та доповненнями).
Відповідно до п. 2 цього роз’яснення призначення працівника виконувачем обов’язків за вакантною посадою допускається тільки за посадою, призначення на яку робиться вищим органом управління.
У разі призначення працівника виконувачем обов’язків за вакантною посадою керівника оплата праці провадиться за цією посадою.
Директор Департаменту О. Товстенко
КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ
МІНСОЦПОЛІТИКИ ЩОДО ОКРЕМИХ ПИТАНЬ ОПЛАТИ ПРАЦІ ПРАЦІВНИКІВ
У
листі, що коментується, Мінсоцполітики роз’яснило, як слід установлювати посадовий оклад працівнику 7-го тарифного розряду з 1 грудня 2011 року, а також нагадало особливості оплати праці в разі тимчасового замісництва, виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника та призначення виконуючим обов’язки керівника. Розглянемо все по порядку.
З 1 ГРУДНЯ 2011 РОКУ ПОСАДОВИЙ ОКЛАД ПРАЦІВНИКА 7-го ТАРИФНОГО РОЗРЯДУ ВИЗНАЧАЄТЬСЯ ЗА ЄТС
Нагадаємо: у другій половині 2011 року посадові оклади працівників, що визначаються на основі Єдиної тарифної сітки (далі — ЄТС), установлюються згідно з
постановою КМУ «Питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 11.05.2011 р. № 524 (далі — постанова № 524), а саме з:— 1 липня, 1 жовтня, 1 грудня посадові оклади працівників
з 1-го по 6-й тарифні розряди встановлюються у фіксованих розмірах, визначених п.п. 1 п. 1 постанови № 524;— 1 липня, 1 жовтня посадові оклади працівників
7-го тарифного розряду встановлюються у фіксованих розмірах, визначених п. 2 п. 1 постанови № 524.При цьому посадовий оклад працівника
7-го тарифного розряду з 1 грудня 2011 року у фіксованому розмірі визначено не було, у зв’язку з чим у коментарі до постанови № 524 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2011, № 20) ми підкреслювали: його необхідно розрахувати самостійно з урахуванням нового розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1-го тарифного розряду. Тепер це підтвердило і Мінсоцполітики в листі, що коментується.Таким чином, з 1 грудня 2011 року посадовий оклад працівника 7-го тарифного розряду дорівнює
1084 грн. (704 грн. х 1,54 = 1084 грн., де 704 грн. — посадовий оклад (тарифна ставка) працівника 1-го тарифного розряду, що діє з 1 грудня 2011 року; 1,54 — тарифний коефіцієнт).
ТИМЧАСОВЕ ЗАмісНИЦТВО: ЯК ОФОРМИТИ ТА ОПЛАТИТИ?
Тимчасове замісництво
— це виконання службових обов’язків за більш відповідальною посадою тимчасово відсутнього працівника, коли це пов’язано з виробничою необхідністю або з розпорядчими функціями, працівником, який працює в тій самій установі, організації.Тимчасове замісництво регулюється
роз’ясненнями Держкомпраці СРСР та ВЦРПС «Про порядок оплати тимчасового заступництва» від 29.12.65 р. № 30/39 (далі — роз’яснення № 30/39).Так, при застосуванні та оформленні тимчасового замісництва слід виходити з такого:
1. Тимчасове замісництво застосовується в разі потреби заміщення працівника, який обіймає більш високу посаду (тобто йдеться про заміщення керівників усіх рівнів).
Щодо вакантних посад виконання таких обов’язків не здійснюється, тобто тимчасовий заступник виконує обов’язки керівника, відсутнього у зв’язку з хворобою, відпусткою, відрядженням та з інших причин, коли відповідно до чинного законодавства за ним зберігається робоче місце (посада).2. Тимчасовий заступник
виконує виключно чужі обов’язки, тобто на період замісництва він звільняється від виконання своєї роботи, обумовленої трудовим договором за основним місцем роботи.3. Відповідно до
ч. 1 ст. 33 КЗпП тимчасове переведення працівника на іншу роботу, не обумовлену трудовим договором, допускається лише з його згоди.4. Тимчасове замісництво не потребує укладення окремого трудового договору. Про покладення на працівника обов’язків у порядку тимчасового замісництва керівник установи повинен видати
наказ (розпорядження), в якому слід вказати час виконання таких обов’язків та порядок їх оплати (абз. 2 п. 1 роз’яснень № 30/39).
Оплата тимчасового замісництва
Насамперед зауважимо: для держслужбовців, службовців, посадових осіб органів місцевого самоврядування порядок оплати тимчасового замісництва визначено
п.п. «г» п.п. 1 п. 2 постанови КМУ «Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 р. № 268 (далі — постанова № 268).Так, керівникам відповідних органів надано право в межах затвердженого фонду оплати праці встановлювати спеціалістам і службовцям (
крім заступників керівників органів виконавчої влади, прокуратури, судів та інших органів, керівників структурних підрозділів та їх заступників) доплату за виконання обов’язків тимчасово відсутнього керівника або заступника керівника структурного підрозділу в розмірі різниці між фактичним посадовим окладом тимчасово відсутнього керівника або заступника керівника структурного підрозділу (без урахування надбавок та доплат) і посадовим окладом працівника, який виконує обов’язки тимчасово відсутнього керівника або заступника керівника структурного підрозділу. Така доплата можлива в разі, коли працівник, який виконує обов’язки тимчасово відсутнього керівника структурного підрозділу, не є його заступником .Що стосується працівників, оплата праці яких визначається на основі ЄТС, то для них оплату тимчасового замісництва галузевими нормативними документами, що регулюють умови оплати праці тієї чи іншої категорії працівників,
не визначено. У зв’язку з цим у цьому питанні слід виходити з абз. 2 п. 1 роз’яснень № 30/39, згідно з яким працівнику, що заміщує відсутнього, виплачується різниця між його фактичним посадовим окладом та посадовим окладом тимчасово відсутнього працівника (без персональної надбавки). Штатним заступникам або помічникам відсутнього працівника (за відсутності посади заступника) різниця в окладах не виплачується.Зверніть увагу: тут ідеться про встановлення
доплати за виконання обов’язків тимчасово відсутнього керівника в розмірі різниці в окладах, а не про зміну посадового окладу тимчасового заступника.У зв’язку з цим тимчасовому заступнику доплати та надбавки, на які він має право, установлюються
до його посадового окладу за основною посадою (без урахування доплати в розмірі різниці в окладах).До речі, тимчасовому заступнику доплати та надбавки, установлені особі, яку він заміщує,
не виплачують , а доплати та надбавки, які він отримував до замісництва, виплачуються у повному розмірі.Преміюється тимчасовий заступник згідно з Положенням про преміювання, затвердженим в установі, виходячи з наявності коштів на ці цілі.
При розробці такого Положення можна передбачити порядок преміювання працівника, який виконує додаткові обов’язки в порядку тимчасового замісництва, установленому
п. 1 Роз’яснень № 30/39. Так, тимчасові заступники преміюються за умовами та в розмірах, установлених за посадою працівника, який ними заміщується. При цьому премія нараховується на посадовий оклад заступника та на різницю в окладах.Отже, преміювання може провадитися виходячи з посадового окладу або з урахуванням інших складових заробітної плати (у тому числі й доплати в розмірі різниці в окладах), тобто за показниками, передбаченими Положенням про преміювання. На це звертало увагу Мінпраці в
листі від 28.09.2007 р. № 695/13/84-07.Далі розглянемо порядок розрахунку різниці в окладах на прикладах.
Приклад 1.
Головний спеціаліст відділу держадміністрації в порядку тимчасового замісництва виконував обов’язки тимчасово відсутнього начальника відділу у складі управління (у зв’язку з перебуванням його у щорічній відпустці) у листопаді 2011 року весь місяць. Головний спеціаліст не є заступником начальника відділу.Згідно з п.п. «г» п.п. 1 п. 2 постанови № 268 у цьому випадку головному спеціалісту встановлюється доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього керівника структурного підрозділу в розмірі різниці між фактичним посадовим окладом начальника відділу та посадовим окладом головного спеціаліста.
Порядок розрахунку доплати розглянемо з урахуванням таких умов:
Складові заробітної плати | Заробітна плата головного спеціаліста, грн. | Заробітна плата начальника відділу, грн. |
Посадовий оклад | 1015,00 | 1435,50 |
Доплата за ранг | 55,00 | 70,00 |
Надбавка за вислугу років | 107,00 | 225,83 |
Надбавка за високі досягнення у праці | 470,80 | 865,66 |
Щомісячна премія* | 535,00 | 1053,85 |
* Згідно з Положенням про преміювання в цій установі премія нараховується у відсотках до посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг держслужбовця. |
Розмір доплати за тимчасове замісництва визначається як різниця між фактичним посадовим окладом начальника відділу (
без урахування надбавок і доплат) та посадовим окладом головного спеціаліста: 1435,50 грн. - 1015,00 грн. = 420,50 грн.Припустимо, що головний спеціаліст виконував обов’язки відсутнього начальника відділу в листопаді 2011 року весь цей місяць. Тоді за листопад 2011 року йому необхідно нарахувати
3111,65 грн., у тому числі:— посадовий оклад — 1015,00 грн.;
— доплата за ранг — 55,00 грн.;
— надбавка за вислугу років — 107,00 грн.;
— надбавка за високі досягнення в праці — 470,80 грн.;
— доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього начальника відділу — 420,50 грн.;
— щомісячна премія — 1043,35 грн. ((1015,00 + 55,00 + 420,50)
х 70 %).Приклад 2.
Під час перебування заступника головного лікаря з лікувальної роботі в щорічній відпустці його обов’язки виконуватиме завідувач одного з відділень лікарні в порядку тимчасового замісництва.Заступник головного лікаря має вищу кваліфікаційну категорію за спеціальністю «організація та управління охороною здоров’я». Завідувач відділення є лікарем-терапевтом та кваліфікаційної категорії не має.
Оскільки завідувач відділення не є ні заступником, ні помічником заступника головного лікаря з лікувальної роботи, то він має право на встановлення доплати в розмірі різниці в окладах на підставі абз. 2 п. 1 Роз’яснень № 30/39.
У цьому випадку розрахунок різниці в окладах провадиться виходячи з однакових умов, тобто порівнювати оклад завідувача відділення слід з окладом заступника головного лікаря з лікувальної роботи, як нібито цей заступник не мав кваліфікаційної категорії.
Так, на 01.11.2011 р. посадовий оклад:
— головного лікаря лікарні становить 1980,00 грн.;
—
заступника головного лікаря з лікувальної роботи — 1782,00 грн. (розраховано виходячи з п.п. 2.2.1 Умов № 308/519, тобто на 10 % нижче ніж посадовий оклад головного лікаря). У зв’язку з тим, що заступник головного лікаря з лікувальної роботи має вищу кваліфікаційну категорію за спеціальністю «організація та управління охороною здоров’я», його посадовий оклад підвищено на 44,9 % тарифної ставки працівника 1-го тарифного розряду, тобто на 296,34 грн. (660 грн. х х 44,9 %). Отже, посадовий оклад заступника головного лікаря з лікувальної роботи з урахуванням підвищення за кваліфікаційну категорію становить 2078,34 грн. (1782,00 грн. + 296,34 грн.);—
завідувача відділення — 1201,00 грн. (завідувач відділення є лікарем-терапевтом і кваліфікаційної категорії не має. У зв’язку з цим згідно з п.п. 2.2.5 Умов № 308/519 посадовий оклад визначається виходячи з 10-го тарифного розряду).Для визначення різниці в окладах посадовий оклад завідувача відділення слід порівняти з посадовим окладом заступника головного лікаря з лікувальної роботи
без урахування кваліфікаційної категорії.Різниця в окладах заступника головного лікаря з лікувальної роботи та завідувача відділення становить 581,00 грн. (1782,00 грн. - 1201,00 грн.).
Доплати та надбавки, у тому числі надбавка за вислугу років, працівнику, який виконує обов’язки заступника головного лікаря, обчислюються виходячи з посадового окладу за основною посадою, тобто за посадою завідувача відділення.
УСТАНОВЛЕННЯ ДОПЛАТИ ЗА ВИКОНАННЯ ОБОВ’ЯЗКІВ ТИМЧАСОВО ВІДСУТНЬОГО ПРАЦІВНИКА
Під виконанням обов’язків тимчасово відсутнього працівника без звільнення від своєї основної роботи слід розуміти заміну працівника,
відсутнього у зв’язку з хворобою, відпусткою, відрядженням та з інших причин, коли відповідно до чинного законодавства за ним зберігається робоче місце (посада). Таке визначення було надане Мінпраці в листі від 02.12.2005 р. № 9942/0/14-05/018-17.Отже, виконання таких обов’язків
не відбувається щодо вакантних посад, а здійснюється в межах тривалості робочого дня (зміни). Від своєї основної роботи працівник, який виконує обов’язки тимчасового відсутнього працівника, не звільняється.Про покладення на працівника обов’язків в порядку тимчасового замісництва керівник установи видає
наказ (розпорядження) , в якому слід зазначити час виконання таких обов’язків та порядок їх оплати.
Порядок оплати
Для держслужбовців, службовців, посадових осіб органів місцевого самоврядування порядок оплати визначено
п.п. «г» п.п. 1 п. 2 постанови № 268, а саме: керівникам відповідних органів надано право в межах затвердженого фонду оплати праці встановлювати спеціалістам і службовцям (крім заступників керівників органів виконавчої влади, прокуратури, судів та інших органів, керівників структурних підрозділів та їх заступників) доплату за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників таких самих категорій персоналу (у разі відсутності у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, перебуванням у відпустці без збереження заробітної плати, у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами, у частково оплачуваній відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку чи у відпустці без збереження заробітної плати тривалістю, визначеною в медичному висновку, але не більше ніж до досягнення дитиною шестирічного віку) у розмірі до 50 % посадового окладу за основною роботою з використанням для цього до 50 % посадового окладу відсутнього працівника.Що стосується працівників, оплата праці яких визначається на основі ЄТС, то для них порядок оплати виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника визначено
п.п. «а» п.п. 3 п. 3 постанови КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30.08.2002 р. № 1298 (далі — постанова № 1298).Так, передбачається, що за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника встановлюється
доплата в розмірі до 50 % посадового окладу (тарифної ставки). На встановленні такої доплати зупинимося докладніше.Насамперед слід зауважити, що доплата встановлюється в розмірі 50 % посадового окладу
за основною посадою.Згідно з
листами Мінпраці від 25.03.2010 р. № 319/13/84-10 та від 07.09.2010 р. № 784/ 13/84-10 доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника може встановлюватися декільком працівникам у розмірі до 50 % посадового окладу за основною посадою в межах економії за посадовим окладом (ставкою заробітної плати) відсутнього працівника. Рішення про конкретний розмір доплати приймається керівником установи, закладу залежно від складності, характеру, обсягу виконуваних робіт, витрат основного часу .Інакше кажучи, Мінсоцполітики не проти того, щоб доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника встановлювалася декільком працівникам. При цьому, якщо таку роботу виконують два працівники, то
обом може виплачуватися доплата в розмірі до 50 % посадового окладу за їх основною посадою.Водночас слід попередити, що ревізори ставляться до цього питання інакше. Так,
п.п. 4.5.6 Практичних рекомендацій щодо проведення ревізії фінансово-господарської діяльності бюджетної установи (з окремих питань програми), прийнятих протоколом Методологічної радиГоловКРУ від 04.08.2009 р. № 9, передбачено таке: на встановлення доплат за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників може бути використано не більше 50 % тарифної ставки (окладу) відсутнього працівника незалежно від кількості осіб, між якими розподіляються такі доплати.
Також
п.п. «а» п.п. 3 п. 3 постанови № 1298 передбачено: доплата не встановлюється керівникам бюджетних установ, закладів та організацій, їх заступникам, керівникам структурних підрозділів цих установ, закладів та організацій, їх заступникам.Приклад 3.
Завідувач господарства йде у відпустку, його замінює комірник і навпаки — комірник іде у відпустку, його замінює завгосп.Згідно з Класифікатором професій ДК 003:2010, затвердженим наказом Держспоживстандарту від 28.07.2010 р. № 327 (далі — КП), завідувач господарства є
керівником структурного підрозділу (код КП — 1239 «Керівники інших функціональних підрозділів»).Оскільки завідувач господарства є керівником структурного підрозділу, то доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника (у цьому випадку — комірника), йому
не встановлюється. На час виконання додаткових обов’язків завгоспу може бути збільшено розмір премії або встановлено надбавку за складність, напруженість у роботі на підставі п. 3 постанови № 1298.У зворотній же ситуації, коли комірник виконує обов’язки тимчасово відсутнього завгоспа, наказом керівника установи йому може бути встановлено доплату за виконання обов’язків тимчасово відсутнього завгоспа
за умови, що виконання таких обов’язків не входить до його посадових обов’язків.Також варто звернути увагу на момент, що стосується медичних працівників.
У разі коли відбувається заміна працівника з виконанням його обов’язків
поза межами робочого часу за основною посадою оплата праці здійснюється за фактично відпрацьований час. Інакше кажучи, якщо працівник виконує обов’язки тимчасово відсутнього працівника поза межами робочого часу за своєю основною посадою, то така робота вважається внутрішнім сумісництвом та повинна відповідним чином оформлятися. Доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника в цьому випадку не встановлюється. Оплата здійснюється відповідно до посади.Якщо ж медичний працівник продовжує виконувати роботу у зв’язку з відсутністю (нез’явленням) працівника, який повинен замінити його в момент закінчення зміни, та неможливістю замінити його іншим працівником, оплата праці такому медичному працівнику провадиться
як за надурочну роботу. На це МОЗ звертало увагу в листі від 04.09.2006 р. № 10.03.67/1574.Нагадаємо також, що місяць підвищення грошових доходів працівника у зв’язку з установленням доплати за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника
не вважається базовим у цілях проведення індексації зарплати, оскільки таке підвищення має тимчасовий характер. Індексація в цьому випадку здійснюється на загальних підставах, визначених Порядком проведення індексації грошових доходів населення, затвердженим постановою КМУ від 17.07.2003 р. № 1078, що підтверджується роз’ясненнями Мінпраці, наведеними в листі від 14.02.2007 р. № 9/10/136-07.Проте якщо виконання обов’язків
має постійний характер (наприклад, на період перебування основного працівника у відпустці для догляду за дитиною до трьох років), то місяць, в якому відбулося підвищення заробітної плати працівника у зв’язку з установленням йому доплати за суміщення посад, вважається базовим та індексація за цей місяць не проводиться (за умови, що сума підвищення перекрила суму індексації, яку могло бути нараховано в цьому місяці).
ОПЛАТА ПРАЦІ ВИКОНУЮЧОГО ОБОВ’ЯЗКИ КЕРІВНИКА
Останнє питання, яке розглянуло Мінсоцполітики в
листі, що коментується, стосується оплати праці працівника, який виконує обов’язки керівника, посада якого є вакантною. Як підкреслило Мінсоцполітики, у цьому питанні слід також виходити з положень роз’яснень № 30/39.Слід зауважити: призначення працівника виконуючим обов’язки за вакантною посадою
не допускається. Це можливо тільки за посадою, призначення на яку здійснюється вищим за рівнем органом управління. У цьому випадку керівник установи, організації зобов’язаний не пізніше місячного строку з дня прийняття працівника на роботу надати до вищого за рівнем органу управління документи для його призначення на посаду. Цей орган у місячний строк із дня отримання документів повинен розглянути питання та повідомити керівника про результати.У разі незатвердження на посаді працівника, прийнятого керівником не з числа працівників цієї установи, організації, йому має бути запропоновано іншу роботу з урахуванням його кваліфікації, досвіду роботи. За відсутності відповідної роботи або відмови від пропозиції він звільняється від роботи за підставами, передбаченими законодавством, наприклад, за угодою сторін.
У цьому випадку на посаду виконуючого обов’язки може бути призначено і штатного заступника
.У разі призначення працівника виконуючим обов’язки за вакантною посадою оплата праці здійснюється
за цією посадою (абз. 4 п. 2 роз’яснень № 30/39).