Теми статей
Обрати теми

Щодо застосування Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи

Редакція ББ
Лист від 29.08.2011 р. № 31-04320-13-2-9/21434

МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ ТИПОВОГО ПОЛОЖЕННЯ ПРО БУХГАЛТЕРСЬКУ СЛУЖБУ БЮДЖЕТНОЇ УСТАНОВИ

Лист від 29.08.2011 р. № 31-04320-13-2-9/21434

(витяг)

 

Міністерство фінансів України розглянуло звернення органів місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування щодо проблемних питань, які виникають при застосуванні Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.2011 р. № 59, та повідомляє.

<…>

Відповідно до положень статті 56 Бюджетного кодексу України (далі — Кодекс) завдання та функціональні обов’язки бухгалтерських служб, повноваження керівника бухгалтерської служби у бюджетних установах — головного бухгалтера та вимоги щодо його професійно-кваліфікаційного рівня визначаються Кабінетом Міністрів України.

Призначення та звільнення головного бухгалтера бюджетної установи здійснюються за погодженням з Державною казначейською службою України відповідно до законодавства про працю з урахуванням типових професійно-кваліфікаційних характеристик головного бухгалтера бюджетної установи, затверджених Кабінетом Міністрів України.

При цьому згідно із статтею 2 Кодексу бюджетними установами є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету.

Враховуючи зазначене, а також зважаючи на принцип єдності бюджетної системи, що забезпечується, зокрема, єдиною правовою базою, єдністю порядку виконання бюджетів та ведення бухгалтерського обліку і звітності, постановою КМУ від 26.01.2011 р. № 59 затверджено Типове положення про бухгалтерську службу бюджетної установи (далі — Типове положення), яким визначено єдині вимоги до організації бухгалтерської служби та її керівника — головного бухгалтера бюджетної установи, що утримується за рахунок як державного, так і місцевих бюджетів.

Отже, пропозиції щодо внесення змін до професійно-кваліфікаційних вимог до головного бухгалтера у сільській місцевості не сприятимуть досягненню мети реалізації Типового положення, порушуватимуть принцип єдності бюджетної системи України та, як наслідок, призведуть до зниження ролі бухгалтерської служби бюджетної установи, статусу керівників бухгалтерських служб — головних бухгалтерів, що, у свою чергу, збільшить ризики щодо підвищення ступеня порушень бюджетного законодавства.

<…>

Відповідно до частини 2 Типового положення бухгалтерська служба утворюється як самостійний структурний підрозділ бюджетної установи, вид якої залежить від обсягу, характеру та складності бухгалтерської роботи, — департамент, управління, відділ, сектор або в бюджетній установі вводиться посада спеціаліста, на якого покладається виконання обов’язків бухгалтерської служби.

Абзацами першим та другим частини 11 Типового положення визначено, що головний бухгалтер (особа, що претендує на посаду головного бухгалтера) повинен відповідати таким вимогам до професійно-кваліфікаційного рівня:

1) мати повну вищу освіту в галузі економіки та фінансів, стаж роботи на державній службі, за фахом та на керівних посадах не менш як п’ять років — для особи, що претендує на посаду головного бухгалтера бюджетної установи, якій підпорядковані інші бюджетні установи;

2) мати повну вищу освіту в галузі економіки та фінансів, стаж роботи за фахом та на керівних посадах не менш як три роки — для особи, що претендує на посаду головного бухгалтера бюджетної установи, яка підпорядкована іншій бюджетній установі.

З огляду на викладене, вважаємо, що

при визначенні претендентів на посаду головного бухгалтера необхідно керуватися положеннями постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи».

 

Директор Департаменту державного бюджету В. Лозицький

 

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

ПРИЗНАЧЕННЯ на посаду ГОЛОВБУХА СІЛЬРАДИ: ПОЗИЦІЯ МІНФІНУ

Питання, що стосується призначення на посаду головного бухгалтера, який повинен відповідати вимогам

Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою КМУ від 26.01.2011 р. № 59 (далі — Типове положення № 59), є актуальним для бюджетних установ.

Варто зауважити, що особливо це питання цікавить сільські ради, оскільки, на жаль, досить важко знайти в сільській місцевості фахівця, який би відповідав вимогам до професійно-кваліфікаційного рівня головного бухгалтера органу місцевого самоврядування.

Так, головний бухгалтер органу місцевого самоврядування повинен мати:

повну вищу освіту у сфері економіки та фінансів, стаж роботи на державній службі, за фахом та на керівних посадах не менше 5 років (для особи, яка претендує на посаду головного бухгалтера бюджетної установи, якій підпорядковані інші бюджетні установи);

повну вищу освіту у сфері економіки та фінансів, стаж роботи за фахом та на керівних посадах не менше 3 років (для особи, яка претендує на посаду головного бухгалтера бюджетної установи, що підпорядкована іншій бюджетній установі).

Слід зауважити, що ці вимоги до посади головбуха не можна назвати абсолютно новими, адже відповідно до

Типових професійно-кваліфікаційних характеристик посадових осіб місцевого самоврядування, затверджених наказом Головдержслужби від 29.12.2009 р. № 406, однією з вимог до особи, яка претендує на обіймання посади головного бухгалтера органу місцевого самоврядування, є наявність повної вищої освіти відповідного професійного напрямку за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, фахівця. Крім того, її стаж роботи за фахом на службі в органах місцевого самоврядування та державній службі на керівних посадах має бути не менше 3 років або за необхідності (виходячи з виконання основних завдань та функцій) стаж роботи за фахом у бюджетних установах — не менше 5 років. Також у неї має бути післядипломна освіта у сфері знань «Державне управління».

Оскільки чинне законодавство не передбачає жодних винятків щодо призначення на посаду головного бухгалтера сільської ради, то відповідно, такі особи повинні мати вищу освіту та стаж роботи. До речі, на цей момент ми звертали увагу в газеті «Бюджетна бухгалтерія», 2011, № 34. Про це також свідчать

листи Мінфіну від 05.07.2011 р. № 31-04330-13-2-24/16977, від 11.07.2011 р. № 31-04330-13-2-24/17568 і від 13.07.2011 р. № 31-04330-13-2-24/17773 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2011, № 34).

У листі, що коментується, Мінфін не робить жодних винятків для головних бухгалтерів сільрад та дотримується думки про те, що при визначенні претендентів на посаду головного бухгалтера в сільській місцевості необхідно керуватися вимогами Типового положення № 59.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі