Теми статей
Обрати теми

Щодо тривалості робочого часу педагогічних працівників

Редакція ББ
Лист від 30.06.2011 р. № 212/13-116-11

МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

ЩОДО ТРИВАЛОСТІ РОБОЧОГО ЧАСУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Лист від 30.06.2011 р. № 212/13/116-11

 

У Департаменті заробітної плати та умов праці розглянуто лист щодо тривалості робочого часу педагогічних працівників Центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів і повідомляється.

Статтею 50 КЗпП визначено, що нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень.

Відповідно до ст. 51 КЗпП законодавством встановлюється скорочена тривалість робочого часу для окремих категорій працівників (учителів, лікарів та інших).

Регулювання робочого часу педагогічних працівників має свою істотну специфіку.

Наказом Мінпраці від 12.02.2007 р. № 44, зареєстрованим у Мін’юсті 20.02.2007 р. за № 152/13419, встановлено тривалість роботи та педагогічне навантаження для окремих категорій працівників закладів та установ соціального захисту населення.

Зокрема, п.п. 1 пункту 1 цього наказу для вчителів (усіх спеціальностей, у тому числі для вчителя-реабілітолога тощо) встановлено

педагогічне навантаження — 18 годин на тиждень, асистентів вчителів-реабілітологів — 25 годин на тиждень, практичних психологів — 20 годин на тиждень, виходячи із затрат робочого часу в астрономічних годинах (60 хвилин), на ставку заробітної плати (посадовий оклад), а не тривалість робочого часу на тиждень.

Оплата роботи вчителя здійснюється відповідно до обсягу педагогічного навантаження.

Педагогічне навантаження — це час, призначений для здійснення навчально-виховного процесу. Окрім цього, навантаження, яке становить, наприклад, 18 годин на тиждень за тарифною ставкою, викладач здійснює також інші види педагогічної діяльності: класне керівництво, перевірка зошитів, підготовка до занять тощо. Робочий час, який витрачається на виконання цієї роботи, жодними документами не внормовано.

Навчальні заняття з дітьми проводяться за розкладом, проте в окремі дні тижня вони можуть не передбачатися.

Водночас вихідними такі дні не вважаються, оскільки впродовж цього часу вчителі можуть залучатися до інших видів організаційно-педагогічної роботи.

Отже, робочий час вчителя має визначатися, виходячи з обсягу його навчальних, методичних і організаційних обов’язків, відображених в індивідуальному робочому плані.

Слід зауважити,

що встановлення для педагогічних працівників, які згідно із законодавством мають право на скорочену тривалість робочого часу, 40-годинного робочого тижня є неправомірним.

Оскільки оплата роботи педагогічних працівників здійснюється відповідно до обсягу педагогічного навантаження, то в табелі обліку використання робочого часу проставляються години педагогічного навантаження відповідно до розкладу занять.

 

Директор Департаменту О. Товстенко

 

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

НОРМА РОБОЧОГО ЧАСУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

У

листі, що коментується, Мінсоцполітики надало відповідь на таке запитання нашого читача: « Норма робочого часу всіх працівників центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів (незалежно від посади) становить 40 год. на тиждень. Згідно з наказом Мінпраці від 12.02.2007 р. № 44 педагогічне навантаження, наприклад, учителя-реабілітолога, логопеда становить 18 год., практичного психолога — 20 год., асистента вчителя-реабілітолога — 25 год. на тиждень.

Фахівці стверджують, що педагогічне навантаження та тривалість робочого часу — не одне і те саме. Так, 18 год. учитель-реабілітолог працює безпосередньо з дітьми, а впродовж 22 год. відпрацьовує норму робочого часу (18 + 22 = 40 год. на тиждень).

Яка ж тривалість робочого часу має бути у згаданих категорій працівників центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів?

».

Відповідно до

п. 1.1 Типового положення про центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів, затвердженого наказом Мінпраці від 13.02.2007 р. № 48, центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів є закладом системи органів праці та соціального захисту населення.

Посади логопеда закладу соціального забезпечення, учителя-реабілітолога

, практичного психолога є педагогічними, оскільки входять до Переліку посад педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою КМУ від 14.06.2000 р. № 963.

Як зазначили фахівці Мінсоцполітики в

листі, що коментується, регулювання робочого часу педагогічних працівників має свою специфіку. Пояснимо, чому це так.

Статтею 50 КЗпП

визначено: нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 год. на тиждень. При цьому для окремих категорій працівників законодавством установлюється скорочена тривалість робочого часу (ст. 51 КЗпП). До таких категорій працівників належать, зокрема, педагогічні працівники.

Водночас для педагогічних працівників законодавством

не визначено конкретну тривалість робочого часу на тиждень.

Основу їх робочого часу становить

педагогічне навантаження. Для логопеда закладу соціального забезпечення, учителя-реабілітолога, практичного психолога центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів обсяг педагогічного навантаження на тиждень установлено наказом Мінпраці «Про встановлення тривалості роботи та педагогічного навантаження для окремих категорій працівників закладів та установ соціального захисту населення» від 12.02.2007 р. № 44.

Зверніть увагу: зазначеним

наказом для педагогічних працівників установлено педагогічне навантаження, а не тривалість робочого часу на тиждень.

Педагогічне навантаження є

нормованою частиною робочого часу педагогічного працівника, виконання якої регулюється розкладом уроків, занять, індивідуальним планом тощо.

Однак слід пам’ятати, що посадові обов’язки педагогічних працівників не обмежуються тільки виконанням педагогічної роботи, тобто проведенням уроків (занять). Робочий час педагогічних працівників уключає також

іншу педагогічну діяльність, передбачену посадовими обов’язками та режимом робочого часу, а саме: підготовчу, виховну, методичну, організаційно-педагогічну та іншу. Така робота також потребує витрат робочого часу. Проте робочий час, який використовується на виконання такої роботи, жодним нормативним документом не нормовано. У цьому і полягає специфіка: для режиму робочого часу педагогічних працівників, які разом із педагогічною роботою ведуть іншу роботу, характерна відсутність чітких меж робочого часу.

А оскільки законодавством не встановлено чітких меж робочого часу педагогічних працівників, коло їх обов’язків та тривалість робочого дня визначаються адміністрацією навчального закладу

самостійно. Так, згідно зі ст. 52 КЗпП конкретна тривалість робочого тижня встановлюється власником або уповноваженим органом спільно з профспілковим комітетом за погодженням з місцевими органами виконавчої влади.

Робочий час педагогічного працівника має визначатися виходячи з обсягу його навчальних, методичних та організаційних обов’язків, відображених в індивідуальному робочому плані. При цьому, як підкреслило Мінсоцполітики в

листі, що коментується, установлення для педагогічних працівників, які згідно із законодавством мають право на скорочену тривалість робочого часу, 40-годинного робочого тижня неправомірне.

Тривалість щоденної роботи визначається

правилами внутрішнього розпорядку або графіками змінності, які в обов’язковому порядку затверджуються керівником закладу та погоджуються з профспілковим комітетом.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі