Теми статей
Обрати теми

Щодо порушень бюджетного законодавства

Редакція ББ
Лист від 18.07.2011 р. № 17-06/1716-10165

ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ

ЩОДО ПОРУШЕНЬ БЮДЖЕТНОГО ЗАКОНОДАВСТВА

Лист від 18.07.2011 р. № 17-06/1716-10165

(витяг)

<…>

 

1. Відповідно до частини 4 статті 51 Бюджетного кодексу України за наявності простроченої кредиторської заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), стипендій, а також за спожиті комунальні послуги та енергоносії розпорядники бюджетних коштів у межах бюджетних асигнувань за загальним фондом не беруть бюджетні зобов’язання та не здійснюють платежі за іншими заходами, пов’язаними з функціонуванням бюджетних установ (крім захищених видатків бюджету, визначених статтею 55 цього Кодексу), до погашення такої заборгованості.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 117 Бюджетного кодексу України в усіх випадках виявлення порушень бюджетного законодавства до учасників бюджетного процесу може застосовуватися такий захід впливу, як попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства. Виявлені порушення бюджетного законодавства мають бути усунені в строк до 30 календарних днів.

Якщо після застосування вищезазначеного заходу впливу порушення бюджетного законодавства не усунено, органи Державного казначейства України складають протокол про порушення бюджетного законодавства та застосовують захід впливу у вигляді зупинення операцій з бюджетними коштами.

2. Відповідно до пунктів 2.2 та 2.4 Порядку обліку зобов’язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державного казначейства України, затвердженого наказом Державного казначейства України від 09.08.2004 р. № 136 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.08.2004 р. за № 1068/9667 (далі — Порядок), розпорядники бюджетних коштів за умови взяття бюджетного зобов’язання (бюджетного фінансового зобов’язання) протягом 7 робочих днів з дати його виникнення, але не пізніше останнього робочого дня місяця подають до відповідного органу Державного казначейства України Реєстр бюджетних зобов’язань (Реєстр бюджетних фінансових зобов’язань) розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів на паперових (у двох примірниках) та електронних носіях, а також оригінали документів, або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання (бюджетного фінансового зобов’язання).

У разі недотримання розпорядниками бюджетних коштів вимог щодо термінів реєстрації бюджетного зобов’язання та/або бюджетного фінансового зобов’язання, орган Державного казначейства України повинен кваліфікувати зазначене як порушення бюджетного законодавства, зокрема положень Порядку (пункт 21 частини 1 статті 116 Бюджетного кодексу України), та застосовувати заходи впливу, передбачені статтею 117 Бюджетного кодексу України. При цьому бюджетні зобов’язання та/або бюджетні фінансові зобов’язання, подані розпорядником бюджетних коштів з порушенням терміну реєстрації, реєструються органами Державного казначейства України у встановленому порядку.

<…>

 

Голова ліквідаційної комісії — перший заступник Голови О. Даневич

 

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

ДЕРЖКАЗНАЧЕЙСТВО ЗНОВУ НАГАДУЄ ПРО ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ І ЗАХОДИ
 ВПЛИВУ ЗА ПОРУШЕННЯ БЮДЖЕТНОГО ЗАКОНОДАВСТВА

У

листі, що коментується, Держказначейство звертає увагу розпорядників бюджетних коштів на окремі види порушень бюджетного законодавства та заходи впливу за такі порушення.

1. Відповідно до вимог

ст. 48 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ) розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі в межах бюджетних асигнувань, передбачених кошторисами, ураховуючи необхідність виконання бюджетних зобов’язань минулих років, які взято на облік органами Держказначейства.

Водночас

ст. 51 БКУ встановлено низку вимог щодо здійснення видатків бюджету. Так, ч. 4 зазначеної статті передбачено, що за наявності простроченої кредиторської заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), стипендій, а також за спожиті комунальні послуги та енергоносії розпорядники бюджетних коштів у межах бюджетних асигнувань за загальним фондом не беруть бюджетних зобов’язань і не здійснюють платежі за іншими заходами, пов’язаними із функціонуванням бюджетних установ до погашення такої заборгованості. Винятком із цього правила є тільки захищені видатки бюджету , зазначені у ст. 55 БКУ.

Акцентуючи увагу на цій нормі

БКУ, Держказначейство в листі, який коментується, звертає увагу на те, що порушення цієї вимоги вважається порушенням бюджетного законодавства.

Нагадаємо: про основні види бюджетних правопорушень та адміністративної відповідальності, яка за них передбачена, ми детально розповідали у статті «Зміни законодавства, пов’язані з прийняттям нового Бюджетного кодексу України» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2010, № 38), а про заходи впливу за порушення бюджетного законодавства — у статті «Бюджетний кодекс: новини та основні положення» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2010, № 39). Порядок відображення простроченої кредиторської заборгованості у формах фінансової звітності Держказначейство роз’яснювало в

листі від 07.06.2011 р. № 17-04/1462-8022 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2011, № 30).

2. Одним із поширених видів порушень бюджетного законодавства є порушення порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань (

п. 21 ч. 1 ст. 116 БКУ).

На необхідність дотримання строків реєстрації бюджетних зобов’язань розпорядниками бюджетних коштів Держказначейство цього року неодноразово звертало увагу, зокрема, в

листах від 31.03.2011 р. № 17-06/882-4568 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2011, № 15), від 12.05.2011 р. № 17-06/1195-6460 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2011, № 21) та від 07.06.2011 р. № 17-04/1462-8022 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2011, № 30).

У такому разі якщо розпорядник бюджетних коштів після отримання попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства все-таки не усунув таке порушення (протягом 30 календарних днів), то до нього застосовується більш суворий захід впливу —

зупинення операцій із бюджетними коштами. Він полягає в зупиненні будь-яких операцій зі здійснення платежів із рахунків розпорядників бюджетних коштів — порушників бюджетного законодавства. При цьому складається протокол про порушення бюджетного законодавства з урахуванням вимог наказу Мінфіну від 15.11.2010 р. № 1370. Механізм зупинення операцій з бюджетними коштами визначено Порядком зупинення операцій з бюджетними коштами, затвердженим постановою КМУ від 19.01.2011 р. № 21. Зупинення операцій із бюджетними коштами можливе строком до 30 днів у межах поточного бюджетного періоду, якщо іншого не передбачено законом (ст. 120 БКУ).

І хоча недотримання розпорядниками бюджетних коштів строків реєстрації бюджетних зобов’язань є порушенням бюджетного законодавства, цей факт

не є підставою для відмови в реєстрації зобов’язання. Як зазначає Держказначейство в листі, що коментується, у цьому випадку бюджетні зобов’язання та/або бюджетні фінансові зобов’язання, надані розпорядниками бюджетних коштів із порушенням строків реєстрації, підлягають реєстрації органами Держказначейства в загальновстановленому порядку.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі